czy ktos sie orientuje ile konkretnie musze wydac kasy ddodatkowo jezeli kupie np granade w niemczech za 1000 euro???
leon / 2005-03-15 20:40:46 /
transport ???
tlumaczenia umowy, briefu, wymeldowania - od 20 do 100zl za szt, umowe mozesz miec dwujezyczna i wtedy odpada
akcyza - 65% tego co na umowie plus znaczki za kilkanascie zl
US - 150zl za zwolnienie z vatu plus znaczki za kilka zl
rejestracja 700zl
OC lub opinia ze jest historyczny 200zl
camaro / 2005-03-15 20:51:16 /
ale czy ja musze go rejestrowac jako zabytek czy jeszcze jest mozliwosc sprowadzenia jako normalny samochod?zabytki od 25 lat?czy 2000 zl starczy na oplacenie calosci?
leon / 2005-03-15 21:02:49 /
i jeszcze jedno.jest taka mozliwosc ze sprowadzam sam, papiery sa ok ale w polsce rejestruje go np po 3 miesiacach?
leon / 2005-03-15 21:13:07 /
http://motoryzacja.interia.pl/kalkulator
nie trzeba na zabytek (wtedy jest zupelnie inna droga)
teoretycznie od dnia kupna masz miesiac na zaplacenie akcyzy i chyba jest tez termin na rejestracje, ale za to nie ma raczej zadnych kar
jest za to wskazany pospiech, nie wiadomo kiedy wprowadza nowe przepisy, moze miesiac, moze dwa i skonczy sie sprowadzanie, znowu pozostanie jedynie opcja na zabytek
camaro / 2005-03-15 22:06:10 /
Tutaj się nie ze wszystim zgadzam
Na złożenie deklaracji w urzędzie celnym jest 5 dni od dnia zakupu, wiem że jeżeli ktoś sie spóżni topiszeoświadczenie kiedy ten samochód został sprowadzony na terytorium kraju (np. z USA).
Tłumaczenie 20 zł za stronę maszynopisu (wypocin tyłumacza) - średnio 100zł
przegląd ok 170zł, akcyza 65% + znaczki 11zł, urząd skarbowy 150zł + 6 zł znaczki, rejestracja ok.680 zł
Staszek z Chełma / 2005-03-15 22:18:01 /
zapomnialem o przegladzie, racja
co do tlumaczen to ja place 20zl, ale wiem ze normalna cena to 80-100zl
a terminy... jednego sprowadzilem w czerwcu, akcyze zaplacilem dopiero w listopadzie i nie musialem nawet nic wyjasniac
camaro / 2005-03-15 22:22:21 /
a książka wozu za pare stów juz nie obowiązuje?
Hoover 3M / 2005-03-15 22:53:05 /
no ok.pociagne ten watek hobbystycznie.
po kalkulacji wychodzi ze taka fora kosztuje 6000.czy uwazacie ze oplaca sie sprowadzic za taka kase grandzie np. z autoscout24?
pytam hipotetycznie bo jezeli pujdzie ok(tfu odpukac)to i tak szarpne cus takiego.
pozdrawiam
leon / 2005-03-15 23:19:02 /
czy się opłaca ?? to zależy od tego czy jesteś w stanie tyle dać i będziesz z tego zadowolony :)) chyba nie da się jednoznacznie ocenić czy auto tego typu opłaca się kupić :) to już jest auto dla konesera ;]
typowy wyjadacz chleba nie kupi takiego samochodu.. bo tańszy i nowszy będzie golf ;p
Trójkąt / 2005-03-15 23:34:36 /
Do ceny 1000 Euro możesz spokojnie doliczyć drugie tyle na opłaty jeśli wszystko bedzie legalnie.
Możesz sie potargować żeby zmniejszyc akcyze ;-)
generalnie :
transport (laweta lub tablice + ubezpieczenie ale w przypadku 2 auto musi miec tez tuv) - zależy ile masz kilometrów
160-170
- pierwszy przegląd
65% wartości + znaczki skarbowe
- akcyza (wartość z umowy)
150 + znaczki
- zaświadczenie vat
700
- rejestracja (w tym jednorazowo : próbny dowód + tablice + twardy dowód po iluś tam dniach+ książka pojazdu)
(jakies OC)
co do tłumaczeń to przy dwujęzycznej umowie zaoszczędzisz na tłumaczu ale brief nie wiem po co miałem też tłumaczony.
- nie musisz sprowadzać na zabytek - badnij na mojego Escorta na stronie ;-))
generalnie stałych opłat jest 1000 zł do tego dochodzi akcyza i oc + transport wiec cieżko sie zmieścić w jakiejś rozsądnej kwocie
MikeB4 / 2005-03-15 23:53:54 /
Uważam że w Polsce kupisz taniej i też w dobrym stanie. Nie rozumię dlaczego te wspaniałe ,wygodne ,bezpieczne samochody, są takie tanie.
aeroarte / 2005-03-16 02:05:46 /
aeroarte auto jest tanie bo jest stare i z przebiegami rzędu 0,5mln km :) fakt to nadal świetne auta ale nie zna się dnia ani godziny :)
dlatego tylko pasjonaci się na nie decydują..
Trójkąt / 2005-03-16 08:47:48 /
Aeroarte czas na opłacenie akcyzy to 7 dni od momentu PRZEKROCZENIA GRANICY nie od daty zakupu :)
tylko przypadkiem nie wpisuj na umowie zakupu 1000 euro, mozesz wpisac 20 euro ( oczywiscie o ile szwab się zgodzi ) i też nic się nie stanie bo to jest niesprawdzalne, wtedy 65 % akcyzy od 20 euro to juz pryszcz i jest różnica w kosztach
koszty też mozna obnizyć biorąc już z polski czerwone tablice tylko na przejazd i wtedy nie płacisz za tablice niemicekie i ich ubezpieczenie chyba 130 euro ) a nasze czerwone kosztuja duzo mniej.
EL COYOTE / 2005-03-16 10:32:44 /
kuba moze daruj takie rady na publicznym forum ?
równie dobrze możesz mu napisać żeby sobie przebił numery na polskie zarejestrowane auto (jeszcze taniej) tylko, że ani to o czym piszesz ani to o czym ja nie jest zgodne z prawem ;-)
MikeB4 / 2005-03-16 12:04:14 /
sorry, masz rację
EL COYOTE / 2005-03-16 12:10:42 /
niektórzy nawet za 1 euro przywieźli i 3 zł akzyzy zapłacili + 3,50 wpłata na poczcie + 15 zł ?? znaczki skarbowe ;-)) ale to za rozbite mocno albo wyjątkowo niechciane auta.
Kiedyś (kilka lat temu) w niemczech stały samochody -widziałem takie np. R5 na którym wisiała kartka " Jeśli weźmiesz odemnie ten samochód to dostaniesz 20 Euro" - ciekawe czy wtedy zwrócą Ci z akcyzy :-)))
a takie dogadywanie sie jest chyba popularne (patrząc na średnią wartość sprowadzanego auta) - jak dla mnie to powinni pomału zwalniać tych celników - budżetówce ulży, akcyze bedzie można znieść tylko bezrobotnych nam przybędzie. Po zniesieniu akcyzy rynek by sie sam wyregulował - a teraz wisi nad nami groźba podatku ekologicznego który też jest do zaskarżenia ;-)
MikeB4 / 2005-03-16 12:17:33 /
Troszkę odbiegnę od tematu..
Na giełdzie widziałem jakaś astrę z rajchu. Kolo był tak oszczędny że żółty pasek na tablicy przemalował na czerwono! Na giełdzie paseczek był już czerowno-żóty :/ bo nie kład go w komorze lakierniczej :-P
Pozdro dla niekombinujących ;-)
nie wime jak teraz ale latem w gazetach typu unfallwagen było sporo ogłoszeń typu "zabierz to za darmo/1€"
>niektórzy nawet za 1 euro przywieźli i 3 zł akzyzy zapłacili + 3,50 wpłata na poczcie + 15 zł ?? znaczki skarbowe ;-)) ale to za rozbite mocno albo wyjątkowo niechciane auta<
>Kiedyś (kilka lat temu) w niemczech stały samochody -widziałem takie np. R5 na którym wisiała kartka " Jeśli weźmiesz odemnie ten samochód to dostaniesz 20 Euro" - ciekawe czy wtedy zwrócą Ci z akcyzy :-)))<
Z tego co slyszałem to takie zakupy uznawane są za darowiznę i wtedy trzeba zapłacić podatek od darowizny, który nie jest mały... W tym kraju wszystko jest możliwe...
Wolff(miłosz) / 2005-03-16 13:02:07 /
wtedy te 19% (bo chyba tyle wynosi podatek od darowizny) od 20 Euro to jakies 4 Euro - po obecnym kursie 16 zł ;-)
MikeB4 / 2005-03-16 14:01:23 /
Hmm... Ale mozna obnizyc cene w inny sposob (jednak trzeba go wtedy na lawecie przywiezc) - mozna sprowadzic auto duzo taniej (tak zeby urzad sie nie przyczepil) jednak w umowie wpisac ze silnik naprzyklad jest zupelnie popsuty... ;) Znam taki przypadek dosc dobrze :P
Mataj / 2005-03-16 17:58:51 /
MikeB4- nie od 20 Euro tylko od wartości auta (ceny raczej/chyba polskie). Czytałem kiedyś o tym pewien artykuł i nie wyglądało to tak różowo...
Wolff(miłosz) / 2005-03-16 18:05:37 /
sprowadzilem juz kilka samochodow, kazdy z nich mial na umowie 40-50euro
kazdy z nich byl stary, nawet nie widnialy w katalogach wiec nikt do ceny sie nie czepial
zaplacilem akcyze od tej kwoty i wszystki bylo ok, juz sa zarejestrowane
jesli kupilo sie cos nawet za 1zl to jest to sprzedaz a nie darowizna, jak myslicie skad sie biora telefony za zlotowke itp, wlasnie po to zeby uniknac problemow zwiazanych z darowizna
camaro / 2005-03-16 18:18:03 /
Ja też sprowadziłem "powiedzmy hmmm..." pare sztuk i... pare słów sprostowania.
1. Nie ma obowiązku zapłaty akcyzy w ciagu 5 dni od daty zakupu z faktury. Liczy sie data I-szego przeglądu techn. w RP. a faktura może być nawet z przed pół roku.
2. Opłaty to:
1. 169pln - I-szy przegląd techn. w RP
2. 155pln - Urząd Skarbowy
3.~100pln - tłumacz.dok.
4. 65%ceny z faktury - akcyza
5. 672pln - Rejestracja (karta pojazdu)
3. Żółte tablice przemalowuje sie dlatego by nie robić apetytu policjantom na łapówki.
Pzdr.
Konrad Szyperski / 2005-03-18 22:06:39 /
Nie chcę zakładać nowego wątku więc tu ( w wyszukiwarce nic nowego nie znalazłem):
Jak procedura wygląda dziś?
Chciałbym coś zacząć iść w kierunku rejestracji, ale nie wiem od czego zacząć.
Mam brief, umowę niemca z pierwszym właśc. w polsce i w/w ze mną, i coś co się nazywa "Abmeldebescheinigung" i jeszcze (chyba) aktualny TUV z lutego 2008.
Może ktoś w klubie jest tłumaczem przysięgłym, albo zna takowego?
Co muszę przetłumaczyć?
itd.
Czy opinia o unikatowości coś zmieni na plus przy rejestracji?
Chyba i tak zacznę od tego.
Mam namiar na tłumacza przysięgłego, z usług którego korzystałem, jakby co.
m.kozlowski / 2008-11-03 13:48:58 /
Co muszę przetłumaczyć?
itd.
Czy opinia o unikatowości coś zmieni na plus przy rejestracji?
Umowę (o ile nie jest dwujęzyczna) , Brief i chyba to wymeldowanie (tylko pytanie czy wymeldowaną teraz zarejestrujesz ???).... ja tak tłumaczyłem gdy dało się zarejestrować wymeldowane auto (2004) ....
Co do drugiego - tak opinia daje sporą oszczędność .....
Nie płacisz 500 złotowej opłaty recyklingowej przy rejestracji w Urzędzie Komunikacji ....
Jeśli by się bardzo czepiali w urzędzie, że tak nie jest - wbij w google Ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji i druknij początek gdzie są słowa, że ustawa nie dotyczy pojazdów historycznych.
MikeB4 / 2008-11-03 21:38:10 /
Thx.
Byłem UK i powiedzieli tak:
Unikat u nas nic nie daje, tylko ten wpisany do rejestru zabytków. Nie zapytałem o podstawę prawną. :/
Muszę mieć: "Twardy" niemiecki dowód rej. , brief, i umowę kupna sprzedaży.
Wszystko przetłumaczone.
Tak czy inaczej robię opinię. Tylko wolałbym uniknąć zdzierstwa w postaci akcyzy.
Byłem UK i powiedzieli tak:
Unikat u nas nic nie daje, tylko ten wpisany do rejestru zabytków.
- tylko ten wpisany do rejestru możesz wepchnąć na żółte, ale :
Unikat daje zwolnienie z opłaty recyklingowej (i brak konieczności posiadania OC - ale o tym też nie wiedzą)...
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=WDU20050250202
choćby tu masz treść
Art2. pkt 2 . Przepisów ustawy nie stosuje się do pojazdów historycznych
Art3. pkt 5. Definicja pojazdu historycznego .... (zabytek oraz właśnie unikat)
W art 12.pkt 2. masz dokładną informację za co pobierana jest opłata recyklingowa 500 zł .... - ale wszystkie te przepisy nie dotyczą pojazdów historycznych ;-)
NIE PŁAĆ TYCH 500zł skoro sie nie należy ;-PPP
MikeB4 / 2008-11-05 21:56:20 /
dzieki pogadam z babami i jednym facetem :P w UK
Ostatnio w Automobiliście była treść nowej ustawy ułatwiającej nam życie w tej materii. Tylko nie kojarzę czy to już obowiązuje.
gryziu liil (EM) / 2008-11-06 09:15:33 /
Podobno od stycznia - ale to juz niedługo ;-))
MikeB4 / 2008-11-06 11:19:13 /
no wiem muszę nabyć ten nr droga kupna jak sie jeszcze uda.
i tak czekam do wiosny.
ło
gryziu liil (EM) / 2008-11-07 19:35:33 /
eee gówno widać :( sorry. Spróbuję może jakoś jeszcze raz zeskanować
gryziu liil (EM) / 2008-11-07 19:37:45 /
No. Spróbuj.
Albo przepisz :)
Aldaron / 2008-11-07 19:47:52 /
Może teraz da radę:
ftp://ftp.capri.pl/user/gryziu/Automobilista.pdf
gryziu liil (EM) / 2008-11-12 17:05:01 /
dzięki wielkie
Czy nas tyczy się głownie (art 28 ust. 5 pkt 10)?
Czy może sąd będzie musiał orzekać własność (art 29 ust 5 pkt 11) i dopiero rejestracja?