silnik 2.3V6
benzyna ołowiowa:
05.75-04.85 (YYE): 9° ± 2° BTDC
05.75-04.85 (YYN): 9° ± 2° BTDC
benzyna bezołowiowa:
05.75-04.85 (YYE): 6° ± 2° BTDC
05.75-04.85 (YYN): 6° ± 2° BTDC
Kąt zapłonu: 38° ± 2°
takie sa ustawienie zaplonu pod benzyne
a jak jest z gazem na ile ustawic kąt wyprzedzenie zapłonu ???
i na ile kąt zapłonu ???
Main(misiek) / 2005-03-09 17:03:09 /
Ustaw tak zeby najlepiej chodzilo i tyle... wlasciwosci gazu z roznych stacji roznia sie tak bardzo, ze ustawianie na stopnie nie ma zadnego sensu.
pmx (wiewior;) / 2005-03-09 20:41:31 /
Do dobrej jakości gazu kąt wyprzedzenia powinien oscylować w granicach do 15st.Ale najlepiej wypośrodkój to żeby na benie nie dzwonił zaworami.Mam nadzieje ze sie prawidlowo wypowiedziałem.Jak coś zle to sorry.
Jeśli chcesz jeździć na samym LPG to możesz trochę przyspieszyć, jeżeli nie to najlepiej zostaw jak jest. Do przyspieszonego zapłonu trzeba lać dobrą benę np V-Power albo poprostu nie chrzczoną LO 98, żeby uniknąć spalania stukowego, które często jest błędnie nazywane dzwonieniem zaworów. Możesz też stopniowo przyspieszać zapłon i zrobić test: przy małej prędkości na wysokim biegu wciśnij gaz do dechy i jeżeli nie będzie stuków (czyli tego dzwonienia) to powinno być OK. Oczywiście ten test dotyczy jazdy na benie, bo na LPG nie powinno dzwonić.
Na gazie występuje spalanie stukowe w wypadku przegrzania silnika lub jeździe na czystym propanie. Raczej rzadkie to zjawiska.
Ramboost / 2005-03-10 08:22:30 /
na mojej zmęczonej lekko życiem 2.0V6 najlepiej było pomiędzy 15, a 18 st.
Wydaje się to sporo, ale wtedy najlepiej pracowała :)
Nie jest to 2.3, ale i daleko to jabłko od jabłoni nie upadło ;)
pozdro