tak mnie nawiedzil ostanio pomysl...wsadzic turbine do takiego gaznikowca!!! tyle ze nasunelo sie pare watpliwosci...po pierwsze...czy to wykonalne i oplacalne oraz czy bedzie to efektywne?...czy bez innych przerobek da to wymierne korzysci!?...i teraz od poczatku! w jaki sposob taki ukld jest polaczony w silniku gaznikowym? normalnie jest zastapiony dolot rura od turbiny? ale nasuwa sie pytanie: skoro turbina wytwarza cisnienie...to w gazniku nie bedzie podcisnienia tylko nadcisnienie! wiec w jaki sposob bedzie zaciagane paliwo? czy turbina w ogole ma zastosowanie w gaznikowcach?...a jesli tak to w jaki sposob sie to montuje zeby gaznik dzialal!?...kolejne pytanie...czy turbina od diesla rozni sie zasadniczo od turbiny do benzyniaka?! bo myslalem nad popularnymi chyba turbinami z grupy VW od 1,9 TDi...tylko czy jej sterowanie zaworu upustowego sie zgodzi?! ewentualnie jesli daloby rade zainstalowac turbinke...to co nalezaloby wzmocnic? oraz alternatywa...komresor...to juz chyba mniejszy problem montazowy..ale skad wziac i jak podlaczyc do gaznika?! to narazie tyle co chcialbym wiedziec...z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam!
ulik87 / 2005-02-14 18:09:46 /
... :(
nie wiem jak TO się robi w "betce" ale tu proponuję zacząć od wyszukiwarki forum - to po pierwsze (nie jesteś tu od wczoraj). Po drugie, czy to kącik bajek i pobożnych życzeń dla małych dzieci?
Literatura szeroko już podawana, proponuję od niej zacząć.
Można i 600 KM, do pierwszego winkla :)
pozdro
co to za aluzje mi tu?! =/ jesli nie odpowiada Panu temat i nie ma Pan checi pomoc...to prosze nie wpisywac wypowiedzi nie dotyczacych tegoz tematu!...a jesli modowi nie bedzie pasowalo to zablokuje temat albo go usunie [czego prosze nie robic] dzieki!
ulik87 / 2005-02-14 22:38:03 /
Można tak:
http://www.vortechmarine.com/systems.html
A Karol racje ma, wyszukiwarka jest..
.:1379:. / 2005-02-14 23:07:37 /
luuuudzie do cholery...a nie uwazacie ze bardziej zasmieca sie forum wlasnie przez takie uwagi...poszukaj...on ma racje...itp.?! przeciez jak nie chcecie odpisac to nie piszcie ale darujcie sobie takie uwagi...to tylko wy sie wkurzacie ja sie wkurzam i dopiero wtedy sie burdel robi!!!...a tak jesli ktos bedzie na tyle wtajemniczony ze mnie oswieci to tylko wieksza baza danych sie robi dla "szukaczy"...jesli sie ze mna nie zgadzacie i wiekszosc osob jest odmiennego zdania...no to wykluczcie mnie z forum [oczywiscie nie chce tego...ale lojalnie uprzedzam ze na forach uzywam najbardziej racjonalnych wg mnie zasad...] pozdrawiam! [to jest pokojowa odpowiedz!]
ulik87 / 2005-02-14 23:17:53 /
a czego chłopie oczekujesz?
Może że ktoś wyłoży Ci w skrócie teorię z praktyką? :)
Panaceum w pigułce, pstryk i gotowe, przecież to takie proste :)
Aby miało to WOGÓLE jakikolwiek sens, trzeba się zdobyć na duuuużo większy wysiłek niż chociażby pobieżne zorientowanie się w temacie (czyli np. przeczytanie istniejących tematów). A od tego jeszcze daleka droga do podniesienia maski.
Nie widzę ansolutnie w Tobie ochoty na poznanie istoty sprawy, jeśli nawet trzeba za Ciebie wpisać np. słowo "turbo" w wyszukiwarce.
Przykro mi bardzo, ale fantazje erotyczne typu "zrób mi, bo mi się nie chce" jest rzeczywiście dobrą drogą do zakładania kolejnego wątku.
pozdro
turbina od diesla nie podejdzie za bardzo, powidem jest wieksza yeperatura spalin w silniku benzynowym, turbina szybko padnie, turbiny od tdi są starowane elektornicznie (te nowsze) musiał byś przeprogramowac kompa, starsze turbiny od diesla maja za duze ciśnienie. co przerobić układ dolotowy wydechowy smarowania, chłodzenia, wydechowy (tylko tyle) dobrze by było odpreżyć głowice, przy małeym ciśnieniu niekoniecznie.
nie chodzi o to jak podłączyć gaźnik a co zamontować zamiast niego. zainstalowanie kompresora jest tylko pozornie prostsze. problem z przekonstruowaniem dolotu pozostaje taki sam.
co wzmocnić?? korbowody, tłoki, wał korbowy. najprościej zrobisz jak zadzwonisz do jakiejś firmy powiedzą Ci co trzeba wymienić i ile to u nich kosztuje, a wtedy założysz wątek jak założyć 2.9 efi...
ale zgadzam sie w pełni że jest wyszukiwarka, i należy jej używać.
przepraszma serdecznie za błędy ort.
grabasz / 2005-02-15 00:09:23 /
jeśli chcesz uzyskać lepsze parametry to najłatwiej będzie ci zmeinić silnik na 2,8-2,9... koszty mnmiejsze i przeróbka pewniejsza..
zabawa w turbine to nie jest ot tak mitek dołożył cuś do silnika i mu zapierdalało.. do tego potrzebna jest niezła wiedza i gruby portfel.. choć w sumie to tanim kosztem możesz wspawać na chama turbine od dezla i pewnie da to coś mocy.. tylko życze powodzenia w wiecznych remontach silnika i jego wytrzymałości...
Trójkąt / 2005-02-15 00:44:45 /
z tego co pamietam to chyba Pająk miał cos takiego
Michal FAZI / 2005-02-15 01:00:11 /
[oczywiscie nie chce tego...ale lojalnie uprzedzam ze na forach uzywam najbardziej racjonalnych wg mnie zasad...] pozdrawiam! [to jest pokojowa odpowiedz!]
Buha..haaa..haaa
Kolego jesteś niekonsekwentny bo albo wiesz co to jest forum w jakim celu istnieje i iak fukcjonuje(np. nie zaśmiecać ) albo też nie wiesz bo masz w dupie wyszukiwarki oraz szanownego kolegę KAROLA który jak sądzę jest jednym z niewielu który mógłby Ci w kwestii twego pytania pomóc , a tak skazny jesteś na "swoje racjonalne zasady" które z pewnością nie pomgą Ci turbo założyć .
p.s. sio na inne forum gdzie Twoje zasady są równie powszechne , nie trzeba będzie nikogo "lojalnie uprzedzać" ani stosować innych "pokojowych " metod.
bogdanw / 2005-02-15 11:04:21 /
ok...wiecej tu nie wejde...bo widze na tym forum nie wolno ani smiecic...ani pytac bo wszystko juz bylo...to wy jestescie niekonsekwentni...przynajmniej wiekszosc wypowiadajacych sie...dziekuje przynajmniej za odpowiedzi tych, ktorzy chcieli sie wykazac wiedza a nie jakimi to sa fachowcami...widzialem kiedys u kogos taki cytat "pytajac jestes glupcem przez 5 minut, nie pytajac cale zycie..." [nie jest to doslowny cytat ale oddaje sens] ja wole pytac...a wy dalej udawajcie medrcow [wiekszosc i tak pewnie nie dostrzeze aluzji]...prosze nie dopisywac juz nic bo i tak tu nie wejde...wiec nie smieccie! zegnam! Daniel
ulik87 / 2005-02-15 17:44:37 /
Uwierz mi że jak byś zapytał "Nie znam się na komputerach więc doradźcie mi proszę jak się kożysta z wyszukiwarki, bo chciałbym sprawdzić czy było już coś na temat turbo w r4 2.0. A jak nie to zadam pytanie na forum." To każdy by Ci chętnie pomógł :)
Piotrek PCK / 2005-02-15 17:57:38 /
a gdzie mialby zadac te pytanie jak nie na forum??:>
Gleacken / 2005-02-15 18:21:59 /
Allo, jakbys jednak jeszcze tu kiedys zajzal, to polecam stronke http://www.geocities.com/therealpinto/blmc.htm , naprawde fajne rzeczy tam pokazuja :-)
Ananiasz / 2005-02-15 18:28:48 /
Co do montażu turbo to trzeba się najpierw zastanowić, czy jest się w stanie podwoić wartość furki...
Same części jak dodatkowe lub większe wtryskiwacze, komputer sterujący, wydajniejsza pompa paliwowa, kolektor/y do turbiny, przerobienie wydechu i dolotu,orurowanie oraz intercooler, sam montaż tego i wystrojenie to koszt z reguły przekraczający wartość starego forda.
Ja podchodzę do tematu bardzo ostrożnie i w wolnych chwilach i nawet mając warsztat, gdzie we wasnym zakresie zrobie kolektor, wydech, dolot, smarowanie, zamontuje wszystko, to i tak w tej chwili jest to dla mnie zbyt kosztowne, ale zrobię to na 100%, tylko kwestia kiedy..
Boję sie sytuacji, kiedy nagle po zrobieniu połowy prac/rozbebeszeniu całości uznam, że jednak mi się nie chce dalej tego ciągnąć, bo to najgorsza opcja - auto porośnie mchem i z czasem na złom. Niestety zakres prac jest ogromny i nie bez kozery firmy liczą sobie nawet po 10 tys za takie przeróbki.
lutek / 2005-02-19 11:48:42 /
Zgadza sie, ale:
tytuł tego wątku mówi o gaźniku, a nie wtrysku. Tak więc odpada kwestia wtryskiwaczy i komputera sterującego... chyba że komputer miałby sterować zaworem upustowym, ale do tego wystarczy prosty układ elektroniczny, który większość elektroników jest w stanie wykonać. Albo poprostu zaadaptować zawór mechaniczny.
rwd a jak widzisz montowanie doładowania do podciśnieniowego gaźnika??
z całym szacunkiem chyba łatwiej bedzie zaadoptować efi od 2.0 niż szukać gaźnika ciśnieniowego nie uważasz?? i etedu kompa cza przestarajać jak nie montować innego, można też zastosować k-jeta. chyba że sie myle, co jest wsumie możliwe, ale faktem pozostaje że osoba która zadaje takie pyatania nie jest w stanie samemu zamontować turbo.
grabasz / 2005-02-19 19:25:31 /
RWD - zgoda, ale ożenek turbo z gaźnikiem jest systemem znacznie mniej wydajnym a niewiele tańszym, aniżeli mariaż dmychadla z wtryskiem. W samochodach stosowane były dwa systemy - sprężanie powietrza przed gaźnikiem i sprężanie mieszanki po gaźniku. W tym drugim przypadku wystarcza seryjny gaźnik pionowy, w pierwszym niestety potrzebny jest lotniczy ciśnieniowy, który często kosztuje deko więcej niż cała reszta silnika.
Ale coś za coś - przerabiałem to w Renówkach. R5 Alpine roczniki 78-83 miała komory hemi, zawory prawie wielkości tłoków i robiła bez turbo 93 PS z 1.4, a z turbo PO GAŹNIKU - raptem 110 PS. Natomiast R5 GTT roczniki 85-90 miała walcową komorę spalania z maleńkimi zaworkami w szeregu. Bez turbo miała 65 PS z 1.4, a z turbo PRZED GAŹNIKIEM - 120 PS.
Pozdro.
KRK 4m / 2005-02-19 19:46:53 /
Trzeba zapewnić, aby komora pływakowa była pod ciśnieniem. Zobacz link, który zamieściłem w tym wątku (wyżej).Jest tam pokazany system doładowania gaźnika (trzecia opcja), gdzie gaźnik jest umieszczony w skrzynce, do której jest doprowadzone sprężone powietrze. Skrzynka jest szczelna, co znaczy, że cały gaźnik jest pod ciśnieniem. Chociaż to jest doładowanie mechaniczne, to można to odnieść także do turbodoładowania (chodzi o sposób umieszczenia sprężarki).
PS. Silnik chevy 4.3 V6 doładowany tym systemem: 501 KM @ 6200 rpm. Gaźnik: Demon 750-cfm przeznaczony do silnika 383ci.
PS 2. Też bym się w to nie bawił, ale mowa o tym jak doładować gaźnik.
A tu jest maleństwo, które umieszcza się po gaźniku
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/AMS/SC/SCK/f7486.html
...ktoś się skusi?
...znaczy po dwóch gaźnikach...
można by jeszcze drobnie uzupełnić p. Michała, że różnica porównywanych Renówek (jakże fajnych :) ) wynika w sporej mierze ze sposobu przygotowania mieszanki.
Gaźnik-sprężarka-silnik, to znaczny wzrost i wygładzenie momentu obrotowego od niskich prędkości obr. przy nieznacznym wzroście mocy i obr. maks..
Sprężarka-gaźnik-silnik, to znaczny przyrost mocy wraz z obrotami, a dużo mniejszy przyrost momentu na niskich obr.
O ile pierwsza opcja jest łatwiejsza do wykonania na standardowym gaźniku, to była stosowana w ciężarówkach kamieniołomów i jeśli ktoś chce się w to bawić, to niech się nie zdziwi, że lepiej będzie w terenie ciągnąć przyczepę z kamieniami, niż się ścigać ;)
Dlatego do osobówek należy stosować opcją drugą z gaźnikiem ciśnieniowym lub odpowiednio modyfikowanym.
Oczywiście wskazane jest stosowanie odpowiedniego misz maszu z głowicami i całym innym osprzętem, gdyż słusznie podniesiona sprawa zaworów wskazuje czego brakuje któremu silnikowi i w jakim zakresie obrotów:
-przesadnie duże zawory, to duża moc na wysokich obr. ale i mały moment na niskich (ostra charakterystyka przebiegu), stąd być może dołożone turbo za gaźnikiem,
-małe zaworki, dla spokojnej standardowej wersji, to wyższy moment obr. i jego płaska charakterystyka oraz nie za "ciekawa" moc na wysokich, więc dokładamy turbo przed gaźnikiem ;)
Wszystko zależy od tego co poeta miał na myśli i jaki chciał osiągnąć efekt mając konkretny zestaw klocków lego.
NMD- uciekasz od tematu :) To jest sprężarka mech. roots'a- nie turbo, więc łatwiejsza w montażu oraz regulacji (np. przez zmianę przełożenia), no i nie ma tam gaźnika ;)
Dla porządku przypomnę (gdyby ktoś się napalił dla odmiany, że niby prościej), iż sprawność ogólna silnika ze sprężarką mech. jest sporo niższa od turbodoładowania (czyt. więcej pali i mniej mocy). Rekompensatą, bo zawsze muszą być jakieś plusy, jest brak turbo dziury :)
pozdro
mówiąc o braku gaźnika, miałem oczywiście na myśli podany link przez NMD.
Nie ma go tam na zdjęciu i kuriozalne było by zrozumienie mnie jako, że np. ta sprężarka go zastępuje. Jeśli ktoś tak to na pierszy rzut odebrał (nie podejrzewam o to w żadnym razie NMD), to już się boję następnych pyt. :)
Układ zasilania w tym wypadku wygląda tak: gaźniki montowane bezpośrednio na sprężarce, a ona na kolektorze ssącym.
pozdro
przepraszam, ale kolega używa nicku RWD, a ja pomyliłem go z NMD
Chyba nie uraziłem? :)
pozdro
P.S. swoją drogą szukam wszystkiego co się wiąże z RWD-2, więc wiecie co robić jak coś macie ;)
Nie uraziłeś, w porę się poprawiłeś :-)
Do rzeczy. Nie uciekam od tematu i wiem , że to roots, a nie turbo. Wrzuciłem tego rootsa, bo kolega ulik87 wspomniał coś w swoim poście o alternatywie dla turbo i odnośnie wypowiedzi krk4m co do sposobów doładowania (przed lub po).
pozdro!
http://xrtwo.creativesell.com/forums/viewtopic.php?t=15411 tutaj jest uturbiona fiesta mk2 xr2 może komus coś pomoże pozdr
co do gaźników.... a ze sportowych motocykli?
B / 2005-02-21 20:08:04 /
to tam będziesz mieć pewnie 4 takie małe przepustnice będą odpowiednie dla mało litrażowych silników