logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Zmiana silnika z 2.3 na 2.8

Zmiana silnika z 2.3 na 2.8

Co musze zmienic przy wymianie silnika z 2.3V6 na 2.8V6? Mam skrzynie 5. Wiem ze musze zmienic chlodnice a co ze sprzeglem, mostem, ukladem wydechowym itp. Ile moze kosztowac silnik 2.8???

Silnik / 2002-10-04 15:38:24 /


Ja bym nic nie wymieniał. To te same bloki i wszystko pasuje. 2.8 ma dodatkową chłodnicę oleju pod filtrem - trzeba ją włączyć w obieg wody i to chyba jedyna przeróbka, chyba że to 2.8i ale mając kolektor ssący z gaźnikiem od 2.3 ........

Mysza liil (EM) / 2002-10-04 17:59:27 /


przerobki sa zwazane z rodzajem silnika czy to kture planujszesz kupujesz z wtryskiem pobniewarz wtedy musisz wymieniac bak oraz dodac pompe paliwa w baku wiem ze wlasnie sa z tym jaja bo przy wtrysku inaczej jest podbierane paliwo i si rurznia baki a nie wiem jakie masz zawieszenie bo jak od 2.3 to ci styknia ale warto zainwestowac tylko w lepsze chamulce bo czasami to sie przydaje :)

Zajenty / 2002-10-04 22:32:41 /


Mouseman, ta chlodnice pod filtr oleju to gdzie dokladnie podpiac? w obojetnie ktora rure z chlodziwem?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-04 23:16:21 /


Ta chłodnica to jest taka puszka z dwoma króćcami montowana pod filtr oleju.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-04 23:27:44 /


Sorki troszkę za wcześnie, a podpina się ją pomiędzy termostatem a nagrzewnicą (???).

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-04 23:31:41 /


no wiem jak to wyglada, ale nie wiem gdzie podłaczyc te wezyki co z niej wystaja :( a dokładnie to w ktore wezyki je wpiac...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-04 23:32:20 /


termostatem...? tem co jest przy pompie wody kolo tego by-passa? to w ten bypass?? to strasznie daleko... a nagrzewnica no to juz blizej.. u mnie z tej [podkladki wychodza 2 wezyki.. :( masz moze jakis rysunek? jak by co to na priva mi rzuc ;)
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-04 23:36:13 /


hmmm z rysunkiem będzie gorzej ale jestem na etapie przerabiania tego tematu i wiem że u mnie w silniku (od sierry) idzie od tej puszki do termostatu(z tyłu, mały króciec) metalowa rurka , a domyślam się (nie do końca wiem czy słusznie) że drugi przewód z tej puszki idzie właśnie do nagrzewnicy.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-04 23:41:25 /


Rozwieje wasze watpliwosci i potwierdze :) - z jednej strony nagrzewnica, z drugiej idzie do termostatu, po drodze rozgaleziajac sie do zbiorniczka wyrownawczego plynu (od dolu).

KOBYSZ / 2002-10-04 23:48:28 /


dzieki :) no to teraz wiem mniej-wiecej jak to pokombinowac ... bo bedzie gazniczek :) btw. jeszcze jakies 'bajery' maja 2.8 czym sie roznia od 2.3 (pomijam wtrysk) ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-04 23:59:07 /


Nie wiem jak to jest w 2.8 od capri ale u mnie w silniku od sierry w bloku tam gdzie powinno być wyjście na przewód olejowy do wskaźnika ciśnienia znalazłem jakiś czujnik :(((( i chyba będe musiał dotoczyć coś w jego miejsce żeby podłączyć przewód do wskaxnika ciśn.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-05 00:26:15 /


To jest czujnik cisnienia, ale elektryczny. I to raczej tylko 0/1 czyli do lampki.

KOBYSZ / 2002-10-05 00:39:07 /


Podłączenie chłodnicy oleju: przy opisie układu chłodzenia 2.8i: http://www.capri.pl/garage/cooling-2.8i.php jest rysunek D/24B/02 (drugi rysunek od góry). Na tym rysunku, w prawym górnym rogu jest ucięta rurka, do której wpada czerwona strzałka. To jest rurka idąca właśnie do chłodnicy oleju. Druga rurka od tejże chłodnicy, jak już napisano, idzie do nagrzewnicy.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-05 17:23:04 /


w lewym górnym ;P ok
dzieki juz wiem co i jak :)))

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-05 17:56:27 /


CZESC!!
Sorka ze bez polskich znakow ale mam akurat taki dostep w szkole do kompa.
Ja mam zmieniony motorek z 2.3V6 na 2.8 V6 z Scorpio (utwardzane glowiczki) probl;em mialem z pompa wody i kolami od serw.wtrysk zdjety zostal wlozony gaznik i kolektor od 2.3 v6 i teraz autko lata (cisnienia sprawdzalem mialem na 5 garach 12 a na jednym 6 (gniazdo wypalone)po naprawie jest super)Splanowalem glowice, wypolerowane zostaly czesciowo kanaly gaznik ma wymienione dysze a teraz czekam na kompletny zestaw regenaracyjny,sa magnetyzery dorobione doprowadzania zimnego powietrza pozdrawiam pa

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-13 11:41:59 /


cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-17 23:53:50 /


kurde.. no i sie wykasowalo :(
no z pompa wody jest problem, ta od 2.3 jest cuit za mala i nie zaslepia calego kanalu wodnego, wymienialiscie pompe czy moze probowaliscie cos z tym robic .. zaspawac, zaslepic czy cos? no i pytanie czy do silnika 2.8 podejdzie sprzeglo wraz z skrzynia od 2.3? za kilka dni bede wszystko skrecal i nie chce miec dodatkowych 'niespodzianek' na kanale... pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-17 23:56:41 /


podejsc sprzeglo podejdzie ale 2,8 ma wieksza tarcze sprzegla a docisk taki sam i kolo zamachowe jedyny minus bedzie taki ze sprzeglo bedzie sie szybciej konczyc

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-18 17:14:20 /