Czy gdzieś w Wawie regeneruje sie pólosie w tylnym zawieszenieu, czy trzeba je wymieniać? Ile to kosztuje?
sseb / 2005-02-11 17:43:56 /
na allegro sa nowe przeguby po 140 PLN bodajze, no ale potrzebne sa 4 sztuki, poloski trzeba szukac z uzywek, albo ogolnie znalezc uzywane kompletne polosie bez luzu, wymyc, zalozyc dobre gumy, wypelnic nowym smarem i smigac.
Mysza liil (EM) / 2005-02-11 20:54:46 /
Temat:gumowe osłony przegubów Granada Pytanie:jakiej firmy osłony polecają mający eksperiencje w tym temacie.Mają byc przede wszystkim trwałe.
Murmur vel Magman / 2006-04-11 19:04:32 /
Czyzby nikt nie wymieniał 3-4 a może więcej lat temu "gumek" na półosiach,które przetrwały próbę czasu?
Murmur vel Magman / 2006-04-12 07:12:58 /
ja bede niedlugo wymienial...ale sam jeszcze nie wiem jakie kupic ale mysle ze zasadniczo to bez wiekszej roznicy wazniejsze jest kontrolowac ich stan :)
pozdro
Zakrzak! / 2006-04-12 15:01:13 /
CZy przeguby w poszczególnych modelach różniły się od siebie, pomijając wytrzymałość itp. Po prostu czy da rade założyć mocniejsze od 2.8, most i półosie jeździły z 2.0r ??:)
Chodor / 2008-11-27 17:23:10 /
raczej wszystkie były takie same,prócz przełożeń w moście
dzięki
Chodor / 2008-11-27 18:53:32 /
kozi na pewno były takie same :D
Koledzy dobrze prawią:)
Nie miało żadnego znaczenia do jakiego silnika/dyfra sa założone przeguby lub półosie.
We wszystkich wersyjach były takie same:))
PzDr
dobrze. Mi też się to info przyda bo mi poleciała jedna półoś.
A wczoraj szukałem tego wątku ... kto by przypuszczał, że półosie to póLosie! :)
sołtys / 2008-11-28 08:02:04 /
sołtys przecież masz kilka kompletów na podwórku to sobie zamień :D
wiem. Dziś to będę robił. Tzn jutro :D
Nie wiem czy całej zawiechy od razu nie wymienię :P po co samą, jedną, biedną półośkę :D
sołtys / 2008-11-28 15:24:09 /
z póloską musisz wykręcić 12 imusowych śrub - dobrze wygrzeb syf bo poukręcasz sześciany wewnętrzne w śrubie a wtedy tylko klucz kątowy.
niestety szlifiera poszła w ruch...
teraz się modlić, żeby te na granadadzie właściwej puściły...
sołtys / 2008-11-29 08:47:34 /
a było trzeba przecinakiem i młoteczkiem ruszyć to by się odkręciły :)
Sołtys, nie mow ze sie bedziesz modlić, widzialem ile wazysz :D
Tnij i następne, kup sobie nowe sruby.
Mysza liil (EM) / 2008-11-29 15:58:08 /
z tymi śrubami nowymi
to jak dzis mierzyłem mają być ok 65-70 mm (do przycięcia) i m8?
Kupię to to w jakiejś castoramie czy cuś?
sołtys / 2008-11-30 00:03:41 /
w castoramie nie, bo muszą być klasy przynajmniej 8.8, a takich to w stropie castoramy pewnie nawet nie ma ;)
Mysza liil (EM) / 2008-11-30 00:18:42 /
W razie w to mam duzo srob i duzo polosiek
Classmobile / 2008-11-30 00:27:21 /
półośki to i ja mam. kilka kompletów. gorzej z tymi śrubami.... kilkanaście lub kilkadziesiąt lat nie ruszane to im się ruszać nie chce.
może jakieś pomysły jak je ruszyć??
sołtys / 2008-11-30 00:32:32 /
1. dobra nasadka 10, grzechotka i odpowiedni BIT, ale nie oryginal imbus, tylko torx, bodajze No 45.
2. wydłubać błoto z łba śruby
3. wbić bita młotkiem na głębokość przynajmniej 4mm
4. odkręcić
Jak masz klucz pneumatyczny to tylko fruwają ;) Ostatnio zmieniałem most w sierce, zeszło ok. pol godziny...
Sołtys, jak nie masz pod ręką porządnej hurtowni ze śrubami, to kup sobie takie śruby od wieloryba w ASO.
Mysza liil (EM) / 2008-11-30 08:03:02 /
Tylko pamiętaj Sołtysie drogi, o dokładnym później dokręceniu śrub))
Poczytaj sobie tu:
http://www.capri.pl/forum/54249#55166
PzDr
soltys - w ASMET-cie na jerozolimskich powinni miec, jak nie to chuder ma takie sruby,
co do odkrecania to to ze przez wiele lat od fabryki ich nie odkrecalto najlepsze co moze byc - gorzej ajk ktos odkrecil i skrecil na syf, piasek i inne....
moje fabryczne odkrecilem bez problemu - zadna nie pekla ani nie przekrecilem lba - tak jak Mysza pisze - psiknac czyms zeby wydlubac syf z imbusa - nabic bita dobrze i krecisz - moze byc i przez rurke, z taka roznica ze jakos mi sie wydaje ze polosie sa przykrecone nie na TORXA tylko wlasnie na imbusik 8 chyba- myle sie?
Na imbusik, ale imbusik skorodowany i latwo omyka. Jak nabijesz torxa na siłe to nie ma opcji zeby nie odkręcić :)
Mysza liil (EM) / 2008-11-30 11:16:22 /
a to u mnie byly za slabo skorodowane, ch....owa ta moja granada widac;)
bez torxow zawsze sie obcohdzilo
pozdr
torxem nie poszło...
z 12 śrub udało mi się odkręcić... 1.
:/
sołtys / 2008-11-30 20:17:01 /
E tam, młotkiem nie umiesz się poslugiwać ;) W takim razie tnij wszystkie, w razie co mam nowe.
Mysza liil (EM) / 2008-11-30 20:35:35 /
No coś się za słabo z nimi pieściłeś. Ja ostatnio wyciągałem z 2 granad półośki i na 48 śrub tylko jedna się ukręciła i dwie musiałem potraktować torxem. Reszta się elegancko odkręciła ampulem.
Podstawa to dobry ampul/torx i dać takiej śrubie porządnie młotkiem po łbie. Jak to mawiał pewien mój znajomy mechanik "ze śrubą to tak jak z małym dzieckiem - jak dostanie wpierdol, to się zaraz posłucha" :)
gryziu liil (EM) / 2008-11-30 20:40:14 /
podjadę dziś do jakiegoś serwisu niech mi je potraktują pneumatem potem się ręcznie dokręci i dojadę do Zbycha.
sołtys / 2008-12-01 08:05:52 /
sołtys podjedź do m.kozłowskiego tam jest pudełeczko do którego dokładamy odkręcane śruby, a jak doczekasz do soboty to ci z tym odkręcaniem pomogę.
sa i na torxy i na ampoole. a jak kiedys w roozowej odkrecalem to sie bicik na pool rozpekl. chyba ktos na loctite toto skrecil...
leetvoos / 2008-12-01 17:19:00 /
sołtys bez przesady z tym pneumatem ..
do wszystkiego dobrego co napisał Mysza dodam jeszcze coś
młotek i przecinaczek ... zawsze pomaga jak już inne patenty zawiodą
Wojdat / 2008-12-01 19:45:11 /
a jednak pneumat :)
skuteczność 10/12. 2 suki się nie poddały. Nie ma tam już co wsadzać zadnego klucza bo wnętrze łebka jest okrągłe :P
mam już nowe szpilki(prawie mam) i dziś będzie jeszcze zrobione.
sołtys / 2008-12-01 20:18:56 /
taa, mi sie same odkreciły tylko szkoda ze na drodze....
capriman / 2008-12-01 20:27:28 /
zrobiłem. do w pół do pierwszej robiłem (dziś na 7 do roboty) ale zrobiłem... i palimy laczki :P
sołtys / 2008-12-02 07:07:49 /
dzięki za wsparcie duchowe i porady :P
sołtys / 2008-12-02 07:08:04 /
Jakby kto szukał takich śrub, to mam i ja. Zaraz daje ogłoszenie. Klasa wytrzymałości to 12.9 więc śrubki nie belejakie.
Mysza liil (EM) / 2008-12-03 14:41:49 /
sołtys, jak wnętrze jest okrągłe to się młotkiem wbija torxa 45. Wnętrze pomiędzy ramionami gwiazdki jest średnicy obróconego imbusa szóstki.
granadziarz_3M / 2008-12-06 21:32:09 /
półośka już wymieniona. Nie ma to jak pneumat i szlifierka kątowa :P
sołtys / 2008-12-07 11:25:13 /
Co prawda ,powyżej Palio napisał ,że we wszystkich Granadach były te same półosie i przeguby,ale... Zaczepił mnie Pan który ma do sprzedania nowe przeguby od Granady,przeszmuglowane wieki temu z Kolońskiej fabryki.Twierdzi on,że nie pasowały jemu do 2,1D ,a są do Granad z silnikami 2,6 i 3,0.Nie byłem jeszcze u niego aby porównać i poznać odpowiedź na to pytanie,dlatego zwracam się do forumowiczów.
Murmur vel Magman / 2010-10-28 18:37:34 /
moga byc od mk1, w swojej mam grube poloski.
Mysza liil (EM) / 2010-10-28 19:06:27 /
Dokładnie Mysza.
W Gieniach MKII już wszystkie były takie same.
Czyli niezły rartyasik:)
PzDr
O tak, rarytas ostry. Jak w scorpio przejsciowce dieslu i wielorybie dieslu i v6 ;)
Mysza liil (EM) / 2010-10-28 22:43:22 /
:P
Dla niektórych może głupie pytanie, ale...
Jak przesmarować przeguby w granadzie. Miałem odkręcone i trochę do nich śmieci naleciało. Zostały wymyte, i teraz wypełniam cały przegub smarem, a co z manszetą? Do niej też trochę smaru czy zostawić ją czystą?
brzezin / 2012-01-04 17:36:35 /
Smar tylko do przegubu, manszeta ma byc "pusta".
bartek nowakowski / 2012-01-05 11:35:49 /