logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.3 V6 nie pali, leje się olej

2.3 V6 nie pali, leje się olej

2.3V6 Problem polega na tym że nie odpala, a jak długo się nad nim poznęcam to z wielkim trudem, wyżucając z wydechu chmurę czarnego dymu. Przytym spala ok 20-25l./100km. Zauważyłem również wyciek oleju spod głowicy na ocinku 1 cylindra. Świece są zawalone olejem. Nieraz pomaga wygrzanie ich opalarką wtedy odpala za dotknięciem(świece są nowe max.1godz. pracy) W misce olejowej niema chłodziwa, ani w chłodnicy oleju. Jak silnik jest ciepły odpala bez problemu ale jak postoi nockę to zapomnij- brak współpracy można kręcić go i ze 3 dni i tak nie odpali.
Ratujcie
sarniak

sarniak / 2005-02-09 08:51:37 /


właściwie to trzeba diagnozować wszystko po kolei - instalacje elektryczną , rozrusznik, aparat zapłonowy i ustawienie zapłonu (przerwe czy bezstykowy?) , kopułka, palec, kable (ten z cewki też) , no i w końcu zawory i gaźnik.

Trzeba wykluczać jedno za drugim ;-) czasem moze to byc wina świec - spróbuj wkręcić inne.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-09 10:20:25 /


pewnie sie zalewa, sprawdz ssanie, poziom paliwa w gazniku - moze plywak sie utopil. Ten olej to napewno spod glowicy?? tzn blok jest w oleju a wyzej sucho?? bo cos mi sie wydaje ze to spod korka olej kapie... Zmien swiece jesli masz BOCSH i wtedy bedzie odpalal bez opalarki :)

Mysza liil (EM) / 2005-02-09 10:20:27 /


Pozatym jeśli piszesz o tym że całe w oleju - to olej nie moze sie dostawać do cylindra w za dużych ilościach bo świece za długo nie popracują. U mnie tak fajnie leciał na świece że całą elektrode jej stopiło.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-09 10:33:50 /


Więc tak blok silnika jest uwalony olejem poniżej głowicy - sama głowica jest sucha.
Instalacja (tzn. rozrusznik, kopułka, palec, przewody i świece(NGK) są nowe.
olej - bardziej czarna maź osadza się na elektrodach na cylindrze 1,4,5 na pozostałych jest czarny nalot.
gaźnik niedawno był u gaźnikowca - więc powinno być wszystko ok. ale wiadomo jak to ze specami bywa
zapłon też był ustawiany.


sarniak

sarniak / 2005-02-09 11:01:53 /


zmierz ciśnienie na cylindrach.. bo możliwe ze już nie ma pierścieni i dlatego olej przedostaje się ponad tłok...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-09 13:56:45 /