logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Swap Escort II Prosze o rade

Swap Escort II Prosze o rade

Czesc mam Escorta .mk2 z 1975r z silnikiem 1.3 i chcialbym wlozyc do niego silnik od forda Scorpio 2.3 147KM.Nie chce 2.9 V6 bo za ciezki i moje pytanie czy jest duzy problem z wlozeniem tego silnika moze ktos wkladal i czy skrzynia .mt75 wejdzie do escorta bez ciecia tunelu.Prosze o odpowiedz konkretna oraz moze ktos poleca inny silnik do escort tylko minimum te 150KM.Pozdrawiam

olas123450 / 2014-03-16 13:20:56 /


włożyć ten silnik nie problem. Tunel musisz powiększać i zrobić otwór na drążek zmiany biegów. Nie wiem, co z miską olejową - czy nie trzeba rzeźbić... może da się z czegoś zaadaptować, może trzeba będzie przerabiać...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-16 13:40:53 /


czyli nieda rady bez ciecia tunelu wlozyc .mt75 ?? a miske dlaczego przerabiac bo za nisko bedzie ?!

olas123450 / 2014-03-16 13:55:42 /


żeby wsadzić zwykłego OHCa 2.0 trzeba miske przerabiać, albo belkę :) bez cięcia tunelu nie uda Ci się to.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-16 14:01:43 /


Olas,bardzo dobrze kombnujesz,to dobry silnik.
Poczytaj może forum bo ktoś chyba już to przerabiał

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 14:10:46 /


nie wiem, czy miska będzie za nisko - chodzi o to, czy belka będzie w tym samym miejscu względem silnika, jak w scorpio...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-16 14:19:49 /


czytalem watek o Grandzie i byl 2.3 ale slabo opisany.Mozecie podeslac jakies linki odnosnie przerobki miski zeby weszla i jak najwiecej onformacji bo naprawde przeszukuje cale forum ale kiepsko z info wiec z gory dziekuje jeszcze o przerobieniu tunelu jak ktos ma Pozdrawiam aha i czy seryjny most wytrzyma 150Km ??

olas123450 / 2014-03-16 15:03:15 /


Na początek pisz mniej chaotycznie, żeby było wiadomo, o co Ci dokładnie chodzi.
Seryjny wytrzyma, ale pytanie na jak długo. Najlepiej zespawac (cały czas bokiem) lub zaopatrzyć się w szpere (dużo pieniążków). A do spokojnej jazdy (choć nie po to wkłada się taki silnik, żeby jeździć spokojnie) jak najbardziej seria się nadaje.
Co do miski to musisz ją pociąć, żeby ominąć belkę i dołożyć z boku blachy, żeby zachować pojemność. Możliwe, że podejdzie miska od RS2000, ale tego nie jestem pewien. Oczywiście przy tym przerabiasz też smok pompy oleju.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 15:15:29 /


2.3 16V też ciężki. Lepiej pakować zeteca.

Mysza liil (EM) / 2014-03-16 15:34:30 /


Widzę kolega więcej pisze niż sam kombinuje. Mało kto będzie w stanie Ci odpowiedzieć na te pytania jednoznacznie.

- silnik - nie mnie oceniac wybór. Ja dokonałem innego. Żeby wszedł dohc musisz ciąć miskę oleju i przynajmniej nieco podciąć ścianę grodziową.
- skrzynia - mt 75 jest gabarytowo większa od n9. Osobiście ledwo upchnąłem n9 w tunelu escorta, przesuwając nieco do tyłu otwór na lewarek. Mt 75 nie wejdzie bez cięcia. Również gumowy łączknik wału ze skrzynia w mt75 nie zmieści się w tunelu.
- most - oryginalny most byl przewidziany na znacznie mniejszą moc i moment wytrzyma ale tylko jeśli będziesz myślał przy tym jak go eksploatujesz i to też raczej nie zbyt długo

Ogólnie escort ma bardzo małą komore silnika więc wkładanie czegokolwiek wiąże się z rozwiązywaniem tysiąca abstrakcyjnych problemów. Jak nie masz odpowiedniego zaplecza i zmysłu technicznego to zostaw sobie kenta albo ewentualnie ohc wstaw ;)

Maćko Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 18:45:16 /


Albo przejdź przetarty już szlak-właściwie to autostrada- i tak jak radzą koledzy-wstaw Zetec-a.
Silniczek lekki,rozwoojowy i pakowny.a tunel i tak musisz podnieść.most będzie żył-ale trzeba się z nim delikatnie.jak będziesz upalał,to szybko ukręcisz...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-16 18:58:28 /


Wstawianie zeteca nie jest ani bardzo łatwe, ani specjalnie tanie ;) no i na bank bedzie rzeźba. Moja rada taka : albo robisz grubo albo wcale ;)

Maćko Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 19:37:15 /


zawsze mozna delikatnie, kenta 1.6 na dwoch gaznikach

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 19:37:52 /


Jak wiesz gdzie takie zdobyć pod escorta to chętnie kupię jednego albo dwa... ewentualnie siedem ;p

Maćko Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 19:44:01 /


http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-1600-CROSSFLOW-ENGINE-/351015481562

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 19:47:15 /


http://www.ebay.co.uk/itm/1600cc-crossflow-engine-and-gearbox-locost-kit-car-mk2-escort-/291099586341

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 19:48:28 /


to bierz te dwa :P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 19:48:42 /


Nie wiem czy przeliczałeś cene z funtów na złotówki Ptasiek :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-16 20:44:06 /


a wlozenie zeteca niby bedzie tansze tak ?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 20:45:35 /


w razie czego mam miske od dohc 2.0 juz podciętą

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-16 21:25:28 /


czyli sciane grodziowa tez trzeba przerabiac pod 2.3 dohc czy tylko tunel bo ktos tam napisal i niewiem czy prawda

olas123450 / 2014-03-16 23:53:45 /


Nikt takiego Escorta tu nie ma (z takim silnikiem) - pasować musisz sam i doświadczalnie Ci wyjdzie .... przesunąć kawałek grodzi to nie jest wielki problem - ale może przez to trzeba będzie przesunąć nagrzewnicę albo całkiem z niej zrezygnować , mt75 napewno nie wejdzie do tunelu i trzeba go pociąć i podnieść - w zasadzie to zabudować nowy tunel nad skrzynią przymierzoną we właściwymi miejscu w aucie .... do tego trzeba urzeźbić łapę skrzyni , jakiś wał napędowy skracając jakieś od Sierry/Scorpio czy czegoś tam , dorabiać łapy silnika i przemodelować miskę olejową , włożenie silnika do budy pewnie będzie się wiązało z demontażem zawieszenia (a co najmniej belki z wahaczami) , z przodu trzeba wyciąć troche blach żeby przypasować większą chłodnicę i pewnie elektryczne wiatraki ... pewnie pod maską nie zmieści sie też fabryczny układ dolotu powietrza a nie wiadomo czy kolektor wydechowy nie będzie kolidować z układem kierowniczym i wymagać kolejnych przerobek --- wszystkie te niedogodności trzeba rozwiązywać na bieżąco .... most jeśli będzie miec szperę powinien wytrzymać , jeśli chcesz troche poszerzyć koła z tyłu (i nadkola) to mozna dać mocniejszy most od Capri albo spróbować wpasować coś innego ... ogólnie wszystko jest do zrobienia , ale będzie to upierdliwe i ciągnęło sie miesiącami :) z tym, że każda odhaczona rzecz z listy będzie przynosiła sporo satysfakcji po sporej ilości nerwów....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-17 00:56:14 /