nie chce wogóle zakręcić aparatem zapłonowym.aparat zdjąłem i jest ok.nie chce kręcić wogóle zębatką która jestw bloku silnika.
Strzelił Ci pasek rozrządu.
marian212 / 2005-01-13 17:43:44 /
pasek jest tam gdzie powinien być.przejrzałem fotki tego silnika i podejrzewam ze zerwał sie klin który napedza to ustrojstwo ale pewnosci nie mam
Sprawdz dobrze ten pasek - moze być na swoim miejscu , ale sie nie kręcić .
Co do zerwania klina to mało prawdopodobne (nie twierdze ze niemożliwe), bo moment przenoszony przez niego jest praktycznie żaden. Jeśli jednak byłby ścięty klin to uważaj , bo coś mogło przyblokować pompę oleju lub aparat.
marian212 / 2005-01-13 17:55:53 /
dodam tylko ze przed calkowitym zgasnięciem silnika zaczął on nierówno chodzic i strasznie slaby sie zrobil az wkoncu zgasl
mogło wytrzeć ząbki na pasku przez co rozrząd sie przestawił dlatego nie równo chodził i padł, a teraz nie pali bo jest przestawiony, ale jak jest pasek to powinno aparatem krecić, chyba ze ci rozżąd stanął na panewkach???, pokręć rozrusznikiem i zobacz czy koło pasowe na głównym sie kręci i czy na rozrządzie też, bo może pasek sie po nim ślizgać,
Piosiu. / 2005-01-13 19:52:27 /
jesli zrobil sie slaby to tak jakby najpierw rozrzad tylko lekko przeskoczyl a pozniej zupelnie stanal
musisz popatrzyc co sie obraca a co nie, nie ryzykowalbym krecenia rozrusznikiem, tylko kluczem za kolo pasowe
zdejmij pokrywe i zobacz czy zawory sie ruszaja
co to za silnik? ma walek w glowicy? skoro mowa o pasku to raczej tak wiec widac czy sie kreci
jesli walek stoi to musial strzelic pasek/lancuch/zeby rozrzadu albo rzeczywiscie ktores z kol rozrzadu luzno obraca sie na walku
camaro / 2005-01-13 19:52:34 /
jest to pinto 1.6 gt
jak zakrece rozrusznikiem to zebatka która napedza aparat nawet nie drgnie
źle zkojażyłem,w pinto palec nie jest napędzany zębatką na wałku rozrządu, wobec czego mój powyższy post troche nie ma sęsu, sorry...
Piosiu. / 2005-01-14 01:16:58 /
Fakt, o ile pamietam napedzany jest takim krotkim walkiem pomocniczym, dostep do niego jest od dolu, po zdjeciu miski.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2005-01-14 01:39:23 /
Cichy ile można mówić.
Sprawdz pasek rozrządu , potem myśl co dalej.
Napęd aparatu zaplonowego i pompy oleju jest wprost z dodatkowego koła zębatego z przodu silnika którym porusza gumowy pasek zębaty !! . Dlatego nie kręć tyle rozrusznikiem bo pompa oleju bez aparatu (a tym bardziej napędu) nie działa! Nie ściągaj misy !
Weź klucz 10 i 19. Odkręć osłonę napędu rozrządu. Wrzuć na bieg jałowy a 19 zacznij kręcic wałem poprzez główne koło pasowe. Sprawdz naciąg paska i czy wszystkie koła się kręcą. Jeśli wszystko jest OK , to bierz się za klin co o nim mówiłeś.
Pozdrawiam
marian212 / 2005-01-14 08:36:16 /