witam zakupiłem forda capri nie jestem pewien jaki jest tam silnik auto znalazłem na tej stronie oto foto jesli ktos zna to auto prosze o kontakt poprzedni własciciel mówił ze to silnik 2,0 ale nie jestem tego pewien
kamil.haski / 2014-01-23 18:45:20 /
poka foto silnika :)
Grzesiek_Rudy / 2014-01-23 18:47:48 /
Ile dałeś ? Poka foty środka,bedziesz zadowolony.
A jaki ma niby być ? V6 ? R4 ? Jeśli 2.0 V6 to pewnie nie zawyżył pojemności :D Jeśli ma być 2.0 R4 to łatwo sie da odczytać po podniesieniu maski czy to nie 1.6 albo 1.3 ;)
MikeB4 / 2014-01-23 19:17:32 /
mozze cos rozpoznasz bo juz ciemno troche
kamil.haski / 2014-01-23 19:24:59 /
Były właściciel miał w takim razie na myśli 2.0 v6, choć może to być też 2.3 lub 2.8.
rzułty BUC / 2014-01-23 19:28:26 /
własnie chce ustali dokładnie jaki to jest silnik bo nie ukrywam ze chciałbym dosc mocno zgrzebac ten motor o ile jest to 2,3
kamil.haski / 2014-01-23 19:33:02 /
Wsadzaj 2.9 bo do 2.3 wsadzisz kupę kasy i nie za bardzo będzie to miało sens.
rzułty BUC / 2014-01-23 19:41:40 /
jeśli oryginalny silnik to na kolektorze dolotowym powinno być napisana 2.0 2.3 2.6 lub 2.8 :)
Coen / 2014-01-23 19:45:23 /
Po stronie pasażera na bloku przy aparacie zapłonowym będzie literka odlana duża. A, C albo E.
Czytaj tu http://www.capri.pl/forum/89016#89095
Z kolektorem to słaby sposób .... poszukaj tych liter --- w szczególności tej z tyłu bloku silnika (nad filtrem oleju taka odlana litera - za głowicą - duża na około 4 cm) i będzie jasne ....
http://www.capri.pl/image/manuals/capri1-d-1968/6-1/6-1-06
Jeśli C to 2.0
Jeśli A to 2.3 lub 2.6
Jeśli E to 2.8
MikeB4 / 2014-01-23 20:02:01 /
oznaczenie koło aparatu zapłonowego - 2,0 FO142536
kamil.haski / 2014-01-23 20:09:41 /
znalazłem koło filtra oleju literke "A" a pod nia nr 7 78
kamil.haski / 2014-01-23 20:23:48 /
To 2,3 z kolektorem ssącym od 2.0 póki co wychodzi.
a powiedz mi ile 2,3 miały fabrycznie koni ? i czy tak jak ktos tam napisal ze sie nie nadaje do podniesienia jego osiagów czy to prawda ?
kamil.haski / 2014-01-23 20:47:44 /
najmocniejsze miało zawrotne 114 km :)
uwierz nie ma co najmniejszego sensu, przy 2.8 może są jakieś szanse na wydłubanie 160-170km na gaźniku 38/38. Zastanów się do czego dążysz.
Grzesiek_Rudy / 2014-01-23 20:49:40 /
zdaje się że jest kolejny, dla którego moc jest najważniejsza
wąski77 / 2014-01-23 20:53:14 /
Bójcie się kultu szmocy..
2.3 miało 108 lub 114 KM lub ultra rzadkie 125 KM dla SHC .... wersje May Turbo osiągały 180 KM ....
Więcej jak 130-140 KM z tego nie zrobisz - sportowy wałek rozrządu , lekko splanowane głowice i porting kanałów .... wydasz na to kupę kasy a moc będzie jak w 2.8 tylko momentu mniej. Lepiej znaleźć 2.8 i doprowadzić je do ładu - powinno 150 KM wypluć na hamowni.
Przy okazji takie 120 KM w aucie o masie Capri jest już dość szybkie i nieźle smaży gumy spod świateł :)
MikeB4 / 2014-01-23 21:07:55 /
Mozesz to zgrzebać zakładając blok z głowicami od 2.8, inaczej nic nie zrobisz. Chyba, że zbudujesz sobie głowice z 4 zaworami na cylinder. I pamiętaj: "Moc rodzi się w głowicy a reszta silnika ma za zadanie się nie rozpaść". Zaś fordowskie v6 głowicy NIE MA. I dłubanie w nim to dłubanie patykiem w kupie...
Mysza liil (EM) / 2014-01-23 21:09:39 /
uhuuu. młody gniewny...
wąski77 / 2014-01-23 21:12:14 /
Ale kto konkretnie ma oglądać, bo mam właśnie pilota w ręku?
Mysza liil (EM) / 2014-01-23 21:13:28 /
dzieki wielkie panowie za rady i porady jestem tu nowy z nowym a raczej zgnojonym alutem ale doprowadze go do ładu jeszcze raz dzieki wielkie i pozdrawiam
kamil.haski / 2014-01-23 21:14:09 /
Życzymy powodzenia i na początek zacznij używać znaków przestankowych, żeby było wiadomo, o co Ci biega ;)
daniel46 / 2014-01-23 21:17:27 /
Ale będą jaja jak wydłubie motor na 240 kucy.
Sprzedaje wszystko i zaczynam lepić dzbany.
Jak więcej... to chyba namaluje Panorame Racławicką lepiej jak w orginale.
Kurde, coś mnie chyba ominęło, bo wątek zgubiłem.
Co to jest "alut"? To jakaś pochodna gluta?
bardziej cos od lutowania alu, ale ja chyba juz jestem stary :)
Kamil - mam pod maską silnik 2.3 V6 i jakoś na niego nie narzekam. Nie jest to może jakiś wymiatacz, ale ma swoje zalety, np. świetny dźwięk i moment obrotowy dostępny od w miarę niskich obrotów. Można z nim bardzo sprawnie się poruszać, a jak chcesz się pościgać, to poszukaj mostu z przełożeniem 3.44. Jeżdżę czymś takim od niedawna i moim zdaniem to bardzo zgrana parka.
Podnoszenie mocy w tym silniku już mi na tym forum wybito z głowy, natomiast warto ponieść wysiłek dobrej regulacji oraz wygładzenia kanałów dolotowych - poprawia się styl, w jaki silnik pracuje.
Jak Ci trzeba mocy i wysokich obrotów - zakładaj 2.0 Pinto a jak chcesz pozostać z V-ką pod maską, 2.9 cossi lub V8, nie ma się co rozdrabniać.
Fordowskie 2.3 V6 jest bardzo dobre na początek. A na dodatek, utrzymujesz samochód w oryginale, co w przypadku MkI jest wartością samą w sobie.
Bartłomiej / 2014-01-24 09:54:53 /
wszyscy chcą tylko szmocy, ja mam 1.3 i mi pasuje :) jak na początek w tak lekkim aucie 2.3 spokojnie wystaczy, bokiem poleci, laka spali :)
boncky / 2014-01-24 11:23:32 /
Był Mysza, był Dred, jeszcze mnie tu trzeba.
Kamil przyjacielu młody... Zamieść tu zdjęcie OBU tabliczek znamionowych, tak, żeby coś z nich odczytać. Spece z naszego forum pomogą Ci dowiedzieć się czy masz robić oryginał czy kastoma.
Taki z tej jedynki oryginał jak z koziej d..y trąba. Tyle mogę powiedzieć ja - po popatrzeniu na zdjęcie silnika.
W jedynkach nie było bulbozaurów na dwie śruby (a co za tym idzie kolektorów grzanych spalinami , które weszły po 82 roku), długich wlewów oleju, elektrycznego ssania, chłodnica jest od pinto, wentylator na wiskozie, brak tunelu wentylatora...
To wszystko sprawia wrażenie potwornej odległości od oryginału. Wydaje mi się że droga co MOCy stoi przed Tobą otworem.
Tylko uważaj, żeby ten otwór nie okazał się czarną dupą....
granadziarz_3M / 2014-01-24 11:57:35 /
To jeszcze ja dorzucę swoje trzy grosze.
Jako posiadacz bryki z silnikiem 2.3 i mostem 3.44 stwierdzam że to bardzo dobry silnik.
Oczywiście dupy nie urywa, do tuningu nie bardzo się nadaje, ale z w/w mostem i odpowiednio ogarnięty naprawdę fajnie chodzi. Ma spory moment od najniższych obrotów i nieźle ciągnie. Naprawdę nic nie robi takiego wrażenia jak to że na czwartym biegu można przejechać całe miasto nie dotykając gały od biegów podczas kiedy większość użytkowników plasticarów wylewa siódme poty walcząc ze skrzynią.
Oczywiście w tej konfiguracji ze skrzynią 4b nie polecisz więcej jak 140 dlatego polecam zaopatrzyć się w skrzynię 5b, ogarnąć silnik i sprawdzić jakie masz typ mostu i przełożenie jeśli 3.44 to OK jesli 3.22 lub (w co nie bardzo wierzę) 3.09 to strzeż jak oka w głowie :)
Na stronie w dziale "garaż" znajdziesz też opis jednego z naszych forumowiczów jak usprawnić głowice w tym silniku.
Życzę przyjemnej mordęgi :))
Aldaron / 2014-01-24 12:59:24 /
Gdzie to truchło masz? W Wadowicach czy Krakowie? Jak w Krakowie to pisz gdzie, wpadnę na oględziny. Jak w Wadowicach to jak bedę w okolicy to przedzwonię.
Beddie / 2014-01-24 14:34:09 /
NIE !!! Nie wpuszczaj go do garażu ! Wypije całe wino !
Aldaron / 2014-01-24 15:03:08 /
w wadowicach auto stoi nie ma problemu z piciem hehhehe zapraszma pokarz tez inne moje zabawki mój kom 660 516 912 pozdrawiam
kamil.haski / 2014-01-24 18:49:28 /