Pasuje stacyjka od taurusa lub granady do capri ? MK1
Lukas / 2005-01-01 12:41:45 /
od taurusa nie pasuje, od granady tez nie, pewnie i od grenady nie podejdzie, a od taunusa wogole
Mysza liil (EM) / 2005-01-01 13:02:14 /
dzięki bardzo
Lukas / 2005-01-01 13:04:15 /
a ja skozystam z okazji i podepne pytanie do tego wątku, próbował ktoś dorobić kluczyk do stacyjki Capri? - chodzi o to ze nie ma z czego odbic, a rozebrac tez nie za bardzo da się - może ktos zna jakis zaklad, albo zna juz tez problem i wie ze jednak nie da rady - bardzo prosze o info
Mirek K. / 2005-01-01 13:15:51 /
Każdy dobry warsztat zajmujący się dorabianiem kluczyków dorobi go na podstawie wkładki. Ale to droga impreza w porównaniu z ceną dorobienia samego kluczyka. W Toruniu około 100, a kluczyk 15.
dzięki za info - przynajmniej sie da - ja kluczyka niestety nie mam wiec odbic nie ma z czego, a jeszcze jedno - moze komus udalo sie dopasowac swój kluczyk do stacyjki kolegi ? jaka czansa ze znajomego spasuje ? - bo otwarcie drzwi jest sprawą niemal banalną, jednak stacyjka to już chyba troche ciężej :/
Mirek K. / 2005-01-01 13:58:39 /
Ja w zeszłym roku dorabiałem do stacyjki z taunusa. Kosztowało mnie to 18 zł kluczyk i 20 zł robocizna fachmana ;-). A było to w Sosnowcu
Police / 2005-01-01 15:43:17 /
Czy masz jakiś kluczyk? I stare stacyjki? Możesz dobrać stacyjkę do kluczyka wymieniając cierpliwie zapadki w stacyjce. Uwaga na sprężynki!!! Po włożeniu klucza patrzysz na bębenek i tak dobierasz zapadki, by były przy włożonym kluczu na równi z powierzchnią bębenka. Nie musisz wkładać wszystkich zapadek.
mtango / 2005-01-01 16:05:40 /
oka mtango rozumie, tylko nie wiem jak rozebrac ta stacyjke, schodzi sam dół w którym jest przełącznik z kablami, a reszta na oko wydaje sie nierozbieralna, jedyne miejsce gdzie mozna cos spróbować zrobic to ta chromowana obrączka na samej górze czy to mam jakims cudem rozgiać i dostane się do bębenka?
Mirek K. / 2005-01-01 17:22:29 /
zeby wyjac bebenek musisz miec pewnie pasujacy kluczyk ;p
a z tymi zapadkami to jest tak, ze nawet nie musisz dopasowywac, poprostu wystarczy wyszlifwac te ktore wystaja :) oczywiscie po wlozeniu kluczyka w bebenek!!
Mysza liil (EM) / 2005-01-01 17:58:32 /
Z tym rozbieraniem stacyjki, to jest tak że faktycznie musi być kluczyk w środku, bo:
1. Cały zamek wychodzi ze środka tylko jak jest w stacyjka w którąś pozycję przekręcona, a nie jest to pozycja wyściowa (chyba I)
2. W bębenku na końcu jest rygiel od blokady i on z kolei nie pozwoli wyjąć bębenka z zamka jak nie będzie w środku kluczyka.
Samo rozebranie jest dosyć proste. Nic tam nie trzeba rozginać, tylko już za tym chromowanym pierścieniem jest mała dziurka w obudowie, przez którą to należy wetknąć jakiś cienki bolec -> wcisnąć zatrzask i wtedy zamek wychodzi (przy zachowaniu warunku z pkt 1 o3wiście).
Następnie można zdjąć pierścien zabezpieczający i wyjąc bębenek z zamka -> przez kolejne kilka dni szukać sprężynek i zapadek co się rozleciały po całym pokoju :) -> jak już wszystko jest, to nowy kluczyk do bębenka i po kolei sprawdzać zapadki - która w którym kanaliku będzie pasowała najlepiej. Na koniec te co się nie dały dopasować trzeba pilniczkiem wyrównać do gabarytów bębenka i składać wszystko z powrotem.
A z tym pasowaniem innych kluczyków, to też wielkiego kłopotu nie powinno być, na pewno dopasujesz jakiś od kogoś z najbliższej okolicy.
Albo zgłoś się do Treetopa - jego kluczyk pasuje do 99% naszych Fordów :)
Pozdro
dOFt
gryziu liil (EM) / 2005-01-03 14:22:27 /
generalnie tak, chyba że ktos ma odpięte bębenki, albo autko startuje z przycisku a nie ze stacyjki :) ale ogólnie prawie zawze udaje sie pzrekręcić mój kluczyk :)
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2005-01-03 14:56:56 /
heheh co do rozbierania i skladania to najciekawsze jest szukanie sprezynek
a co do treetopowego kluczyka to w Kaziku otwierales mojego ale to nie sztuka !!ale odpalac nie probowales :P(i tak szybko bys tego nie zrobił)
Wojdat / 2005-01-03 16:09:25 /
bueheeh no tak, niektóre Capriki to można kręcić i kręcić i nic ;P
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2005-01-03 17:05:04 /
no co :P
przeciez odpalilem i pojechalem :(
Wojdat / 2005-01-03 18:04:30 /
Głupie pytanie. Jak zamocowana jest cała stacyjka do kolumny w capri? Ni to śruby, ni nity, a musze przełożyć do drugiego samochodu.
UglyKid / 2008-09-01 11:59:20 /
To są śruby z urwanymi łebkami. Się je rozwierca, odcina lub inaczej kombinuje.
m.kozlowski / 2008-09-01 12:15:13 /
Aha - prościej przełożyć kolumnę.
m.kozlowski / 2008-09-01 12:16:49 /
jeśli się ma kolumnę. Moja stacyjka z miesiąca na miesiąc jest coraz luźniejsza - to wiele wyjaśnia jeśli to są śruby bez łbów tylko jak je dokręcić albo odkręcić bo stacyjka już tak lata że chwile trzeba się pomęczyć zeby kluczyk wsadzić bo się chowa skubana pod plastik
JoKo 3M_U / 2008-09-01 19:59:03 /
Dospawaj śruby.
granadabus / 2008-09-01 20:12:05 /
młotek i dobry przecinak i się da :) lub wiertarka i rozwiercić śruby :)
a po co rozwiercać !!!???
młotek i przecinak ,ale nie szeroki tylko wąski
nacinasz i uderzasz w tą stronę co się odkręca normalnie śrubę
ostatnio taki zabieg robiłem w moim skuterku , jeszcze mi się żadna śruba nie oparła ;)
Wojdat / 2008-09-01 20:47:58 /
rozwiercanie jako opcja :) w trudnych przypadkach ale pracochłonna ;)
U mnie trudniej odkręcić kolumne niż te bezgłowe śrubki. Metoda Wojdata zdała egzamin.
UglyKid / 2008-09-01 22:12:52 /
Z racji tego, że musiałem dopasować nowe kluczyki do wszystkiego w dziobaku, a raczej wszystko po kolei do kluczyków:)
Musiałem rozebrać stacyjkę, w tym wątku jest opis jak to zrobić, nie znalazłem natomiast fotografii, które by wyjaśniały jak tego dokonać, oraz wyglądu samej konstrukcji. Jak już dobrałem i złożyłem to wrzucę tutaj..
Tak wygląda złożone.
Oraz elementy z osobna
Aby rozebrać stacyjkę trzeba mieć kluczyk, wiertarkę i kawałek drutu.
Należy wywiercić otwór śr. 1-1.5 mm w zaznaczonym miejscu.
Jest tam odlany lejek, który ułatwia sprawę.
Przez otwór jesteśmy w stanie ugiąć blaszkę, która blokuje przed wypadaniem chromowaną tuleję w której porusza się wkładka.
Widok podfrezowania w którym blokuje się blaszka
Dobrze jest mieć odkręconą część "elektryczną" stacyjki, wtedy można pomagać sobie w wypychaniu naciskając na wystający trzpień.
Aby wyjąć wkładkę należy wybić tulejkę która przytrzymuje ją zaraz za chromowaną tuleją, a potem włożyć kluczyk i dopiero wyciągnąć, wtedy blaszki i sprężynki nie rozlecą się na wszystkie strony...
Moja stacyjka ledwo chodziła, nie odbijała blokada, ogólnie szrot:)
Po wyczyszczeniu chodzi jak malina.
Warto wymienić sprężynę, która wypycha bolec od blokady, u mnie była mocno osłabiona latami pracy...
Nie jestem ślusarzem, więc jeśli coś można zrobić lepiej lub łatwiej, to proszę o poprawki.
Mam też pytanie: Jaki smar do wkładek?
Moze grafitowy?
Dzieki z zdjecia, fajna instrukcja.
m.kozlowski / 2011-02-02 18:02:54 /
Delikatnie odświeżę ten wątek :)
Mam pytanie, jakim cudem się to stało i jak ten cud nawrócić?
Bo trochę słabo się jeździ z wypadającą stacyjką.
Kuki.vel.Krzak / 2021-08-18 12:38:04 /
Czarna blaszka widoczna na foto, na końcu korpusu (na dole) powinna od niego odstawać sprężyście i po wciśnięciu całości w obudowę wskoczyć w dedykowany jej rowek, uniemożliwiając wyciąganie korpusu z obudowy.
gryziu liil (EM) / 2021-08-18 12:53:12 /
Dzięki Gryziu, sprawdzę to z samego rana.
Kuki.vel.Krzak / 2021-08-18 18:23:07 /
A teraz pytanie za sto punktów. Jak wyjąć bębenek stacyjki bez kluczyka?
mishq (Mateusz G.) / 2021-11-10 11:58:32 /