Nie wiem może ktoś coś takiego podobnego przerabiał. Zastanawiam się czy dałoby rade przerobić kolektor dolotowy od 2.8i pod gaźnik 2gardzielowy albo 2 takie gaźniki?
Coen / 2013-12-28 22:13:04 /
Wszystko da radę :)
Bez sensu niestety. Kolektor ten ma 4 doloty, z czego dwa zasilają pojedyncze cylindry, a kolejne dwa rozdzielają się, aby każdy z nich zasilił kolejne dwa. Jakbyś tego nie stroił, to 2 cylindry będą miały bogato, a cztery - ubogo. Weź pod uwagę kolektor od 2.8 EFI.
natomiast nie wiem, czy nie więcej sensu może mieć wyspawanie kolektora od zera.
m.kozlowski / 2013-12-29 08:53:35 /
W takich przypadkach stosuje się TRZY gaźniki - jest trochę kombinacji z ich ułożeniem i prowadzeniem linek, ale da się. Wtedy jeden obsługuje dwa pojedyncze cylindry, a dwa pozostałe - te sparowane.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-12-29 09:41:24 /
Krku, czy w naszej (V6 Koeln) konfiguracji ułożenia wykorbień wału trzy gaźniki zasilające po dwa cylindry (odpowiednio parami 1-4, 2-5, 3-6) nie będzie jakichś dżezów ze zjawiskami falowymi w dolocie? Pracuję nad takim kolektorem pod trzy gaziory i miałem się przyjrzeć zagadnieniu, ale jakoś nie było okazji.
Wiesz coś na ten temat?
Jakie znaczenie ma ułożenie wykorbień wału, jeśli każdy kanał chcesz zasilać oddzielną gardzielą?
♠Zoggon♠ / 2013-12-29 10:44:51 /
Trzy gaźniki będą zasilały po dwa cylindry.
robisz kolektor od podstaw czy przerabisz jakiś?
Coen / 2013-12-29 11:40:27 /
przerabiam ten od 2.9 EFI. Najłatwiej, bo masz akurat trzy fajne kominy wyprowadzone, kwestia dorobienia trzech flansz i dobrania średnic gaźników.
Gaźniki oczywiście motocyklowe.
Odpowiedź już padła, więc tylko dodam, że Burton sprzedaje dedykowane kolektory pod trzy Webery dla Essexa 2.5/3.0/3.1, Koelna 2.8 i Koelna 2.9 12v. Ty potrzebujesz taki http://www.burtonpower.com/inlet-manifold-3xdcnf-weber-carbs-2-8-v6-taunus-cologne-tv1444tw.html
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-12-29 12:31:30 /
Tak, ale ten kolektor jest pod sześć osobnych gardzieli - czyli tak jakby sześć osobnych gaźników.
W mojej konfiguracji będzie przypadało po jednej gardzieli ( bo gaźniki jednogardzielowe) na dwa cylindry...
Raul - moje słowa "Ty potrzebujesz" adresowałem do Coena - autora wątku. U Ciebie istotnie przy trzech jednoprzelotach może to dziwnie falować.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-12-29 12:44:05 /
Wiem wiem ale cena za ten kolektor pod 3 gaźniory póki co odstrasza ;) dlatego myślę nad przeróbką jakiegoś innego.
Coen / 2013-12-29 12:53:40 /
cena z burtona lekko zaporowa niestety :/
rybaak / 2013-12-29 13:05:46 /
Wiesz co, jakbyś się bardzo uparł, to na kolektorze od 2,9EFI jakieś trzy podwójne gaziory można posadzić bez większego problemu... Tylko nie za duże gabarytowo, żeby się zmieściły, bo kominy są trochę "zblizone" do siebie..
A czemu swoje efi chcesz przerabiać?
miałem na myśli, czemu swoje 2.8i chcesz przerabiać
bo mnie wkurzają różnej maści wężyki i brak miejsca w komorze silnika :) jakoś gaźniki lepiej mi się w takim aucie podobają :)
kolektor od 2.9 wogóle pasuje do 2.8i? Bo coś czytałem na forum że nie koniecznie
Coen / 2013-12-29 13:45:45 /
A wiesz co, aż sprawdzę - mam akurat jakiś blok wolny od 2.8 i kolektor od 2.9...
ok :)
Coen / 2013-12-29 14:39:25 /
głownie rozchodzi się o to czy kanały w głowicach łączą się z kanałami w kolektorze :) więc jak masz sam goły blok bez głowic to nie wiele to pomoże :)
Coen / 2013-12-29 14:40:44 /
a udało się może komuś skonstrułować od podstaw albo przerobić kolektor pod 2 gaźniki? Bo myślałem nad takim czymś np do 2 solexów od 2.8
Coen / 2013-12-29 19:29:39 /
Ja mam coś pokrewnego ;) Kolektor pod solexa 4a1 do 4.0 koeln ;)
Ludwik 3M / 2013-12-29 23:06:51 /
a ja bym dał dwa poziome po bokach "airboxa" ;D nie było by problemu ze składem mieszanki.
Leszek "QSi" / 2013-12-30 16:32:10 /
Ale bylby problem z domknięciem maski ;P
zapek??? !G.O.P! / 2013-12-30 17:15:26 /
wyciąć garb i jakiś fajny wlocik zrobić na gaźniczki ;)
Coen / 2013-12-30 17:25:57 /
mimo wszystko chyba najmniej roboty. o ile się gaźniki takie ma.
Leszek "QSi" / 2013-12-31 09:54:48 /
można też "chamsko-stylowo" przymocować duży gaźnik z góry airboxa i wystawić go nad maskę ;>
Leszek "QSi" / 2014-01-08 21:27:44 /
Odkopie...
Zombie / 2015-06-08 10:40:34 /
Synchronizacja tego zestawu to musi być niezła przygoda :)
Konar / 2015-06-08 10:45:17 /
O to mi chodzi po głowie ko na kolektorze od 2.9
Zważywszy, że 2 gaźniki zasilają po 2 cylindry, a kolejne 2 po jednym - szacun dla tego kto to zestroi :)
m.kozlowski / 2015-06-08 10:58:59 /
Szacun dla tego kto zestroi jeden taki gaźnik, a tak... Chociaż śmiesznie to wygląda;-)
bobik liil / 2015-06-08 11:01:32 /
trzeba podpatrywać na forach VW i Porsche... tam są ciekawe rozwiązania w temacie synchronizacji takich "porozrzucanych" gaźników...
bartozłomero / 2015-06-08 12:02:42 /
Gosciu ktory to zbudowal zestroil toto calkiem porzadnie, tylko zeszlo mu bardzo dlugo, gdzies mialem film jak to lata. Pamietam ze eksperymentowal z dyszami od 1,6 i 1,3 w skrajnych gaznikach, wiem ze kombinowal dlugo z dlugosciami wajch, i calej ruchomej peryferii gaznikowej. Ten wynalazek mial byc w niskobudzetowym projekcie do fruwania raz na jakis czas, z zalozenia nie jest to cos "na codzien".
Pozatym pytanie bylo czy ktos to kiedys zrobil, a nie czy udalo sie zbudowac z tego samochod :)...
Zombie / 2015-06-08 12:31:31 /
Na okoliczność tych zdjęć już miałem powołać do istnienia klubową nagrodę na patent roku, ale doczytałem że to "gdzieś ktoś" a nie żaden nasz czynownik. Niniejszym nagrodę zawieszam.
Michał Konieczny / 2015-06-08 15:02:59 /
O tu. Ale to pierwszy odpal, jeszcze przed ustawieniami, widzialem jeszcze dwa filmy, ale chyba sa na fejsbuku, nie moge znalezc...
https://www.youtube.com/watch?v=0FIgGLOiD3A&feature=plcp
Zombie / 2015-06-08 15:09:25 /