logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » czy można zmienic silnik

czy można zmienic silnik

czy jest możliwość zamontowania silnika forda V8 5.0 gaźnik bez większych problemów do granady 2.8 v6 do skrzyni granady

grucu / 2004-12-21 11:25:40 /


do skrzyni nie podejdzie bo to zupełni inny silnik. mam taki silniki z całim układem napędowym. jakby co to wal na priva

papajPeCeKa / 2004-12-21 11:36:29 /


hmm zależy co masz na myśli mówiąc "większe problemy" :)) ja większych problemów nie widzę :)) ale dla kogos innego mogą być większe problemy...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 12:01:05 /


ale do skrzyni od 2.8 nie da rady

papajPeCeKa / 2004-12-21 12:14:16 /


da radę do skrzyni od 2.8 nawet da radę do skrzyni od 1.3 R4 jeśli ktoś sobie by zamarzył... Można dorobić kryzę z mocowaniem rozrusznika, koło zamachowe musi być odpowiednie do skrzyni, dodatkowo trochę przeróbek ślusarsko tokarskich, odp. waga koła zamachowego i wszystko gra...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 12:18:41 /


skrzyni daje jakies 2-3 dni ostrej jazdy ;-)) no moze 20 minut .... hehe

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 12:22:05 /


ni mówie o tym czy da sie przymocować , tylko , czy da się jeździć. taka skrzynia tego nie wytrzyma po prostu

papajPeCeKa / 2004-12-21 12:25:51 /


Założyć sie da, tylko że eksploatacji daje dwa dni - pierwszy i ostatni. I mogą to byc dwa krótkie dni, licżace w sumie pare godzin. Skrzynia N9 wytrzymuje max. moment 250-270 Nm, a w 5.0 masz ponad 400 Nm. Silnik wchodzi do grani z luzem - w RPA były takie auta produkowane seryjnie. Ale musisz miec typowa skrzynię do V8.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 12:26:14 /


Wynika z tego że ja wkładając do capri silnik 4.0 do skrzyni N9, muszę od razu szukać innej skrzyni gdyż ta zbyt długo nie pociągnie. Slinik 4.0 ma około 300 Nm.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-21 12:43:06 /


załóż MT75

papajPeCeKa / 2004-12-21 12:54:26 /


mówiąc o silniku 1.3 miałem na myśli samo spasowanie, a nie wytrzymałość :-).
Znalezienie skrzyni manualnej w przystępnej cenie do amerykańskiego V8 to pewna trudność. Możnaby kombinować ze skrzyniami od Mesia albo Bejcy 5.0 V8 tylko że nie wiem jak z elektryką takich skrzyń, napędem prędkościomierza itp. Mi osobiście chodzi jeszcze po głowie pomysł ze skrzynią (6) biegów od Stara 742, ale nie wiem, kompletnie jakie przełożenia ma taka skrzynia i jakie wymiary.
Pozdro.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 12:57:36 /


Albo probowac zamontowac skrzynie od 2,3 - 2,5D. Gdzies widzialem info, ze skrzynie od dizla Anglicy czy niemcy montuja stawiac silniki 3,5 - 3,9 V8 Rovera w Capri (Grani)..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-21 13:02:42 /


Rover 3.5 nie ma znowu tak wielkich momentów jak Ford 5.0, a Ford 4.0 spokojnie gania na MT75, która wytrzymuje znacznie więcej od N9. W końcu na MT75 jeździły nawet Sierry i Escorty RS Cosworth, czyli ponad 350 400 Nm.
Natomiast co do Stara 742 to dawno sie tak dobrze nie usmiałem. Przeca on ma 4-cylindrowy motorek 100 PS i skrzynkę o wytrzymałości conajwyżej N9 :).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 13:10:49 /


Krk4m:
mówiąc o Starze w zasadzie miałem na myśli jego nowszego brata, Stara 8.125, który z pojemności 4580 cm3 mają tylko 125KM (lub 155KM dla stara 12.155). Momenty obrotowe tego silnika to odp.: 500 Nm przy 1200 -1400 obr./min. słabszej odmiany i 580 Nm przy 1600 obr./min. mocniejszej. We wszystkich modelach napęd przenoszony jest za pomocą 5- (SS-42) lub 6-biegowej (S6-36, oferowana jako opcja w Starze 12.155) skrzyni biegów firmy ZF. W związku z tym. Pomyślałem, że może Star 742 jako starszy i tańszy odpowiednik nmógłby pożyczyć nam skrzynki biegów. Jak widać, moc 100KM ma tu g.... wspólnego, bo moment jest jaki jest co nie wskazuje, żeby skrzynka miała wytrzymałość jak N9. Pytanie tylko jak wyglądają skrzynie od Stara, jakie mają przełożenia, jak z wajchą do biegów, wagą, sprzęgłem, itp. itd. Czy ktoś coś wie może?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 13:21:38 /


tylko zobacz do jakich obrotów taka skrzynia pracuje ;-)) juz wiesz czemu nikt takiej nie założył ?? a waży pewnie 200 kg ;-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 13:29:35 /


200kg to nie waży. Pozatym właśnie jeśli diesel ma niskie obroty, a V8 raczej 9.000obr/min. nie osiągają, to jednak przy V8 i np. 4500-5000 obr./min. Vmax. mogłaby być spora... Czyli taka skrzynia nie wytrzyma wysokich obrotów?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 13:36:36 /


zawsze można zdjąć 2 fajki dla zmniejszenia momentu/mocy wówczas skrzynia wytrzyma :)) 2strzały ze sprzęgła. ;p

co do MT75 to standardowa od 2,9 skrzynia wytrzymuje 280Nm.. no ale można wsadzić bebechy od MT75 z cossiego wówczas wytrzymałość była by wyższa :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 14:19:16 /


Zoggon - Star 742 a Star 12.155 to jak Fiesta i Scorpio.
Wiem, że nie o moce tu chodzi. Ale 742 ma podobny silnik do Lublina, Honkera czy Iveco 35. To jest 4-litrowa Andoria 4CT107 o mocy 105 PS i momencie 360 Nm i dlatego ma bylejaką skrzynkę. Co innego 12.155 z silnikiem o momentach 500-700 Nm. Ale z kolei skrzynia ZF istotnie wazy ponad 150 kg i dlatego nikt w normalnym kraju nie zapakuje jej do osobówki.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 14:25:20 /


tak poważnie mówiac, to do czego taka skrzynia bedzie potrzebna? jak mniemam do v* o duzym momencie, czyli juz sam silnik troche kapusty kosztuje, przeróbki co by go w aucie posadzic tez i czasu i kapuchy, zawieszenia nie zostawisz fabrycznego, wiec znowu kapucha, hamulce podobnie, przy tym wszytskim skrzynia to imho mały problem zamiast kombinowac z jakimis wynalazkami kup to co potrzeba skrzynie od osobówki wytrzymujacac duzy moment, np. T-5 zapłacisz za nia 1000-2000zeta jak poszukasz, moment wytrzyma obroty tez.
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 14:41:50 /


co do starów, to nie wiem, czy szkrzynia waży 150kg, bo star 12.155 ma idnentyczną skrzynię jak star 8.125, a ten jest rozmiarami podobny do stara 742, no ale może rzeczywiście skrzynie ZF SS-42 są strasznie duże. Będę musiał przejść się gdzieś na spacerek i w ramach ciekawostki obadać organoleptycznie:-)
Odnosnie oryginalnych skrzyń do fordowskich V8 np. Toploadery, to koszt kompletnej skrzyni z dzwonem, sprzęgłem, wajchą do biegów i przesyłką z USA wynosi około 3000-4500zł. Więc w zasadzie nic dziwnego, że staram się znaleźć krajową alternatywę. :-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 15:30:43 /


ale da się to znaleźć w polsce za mniejsze pieniadze. a kombinowanie rzadko wychodzi taniej niż kupienie czegos co pasuje. Nie wiem jak wyglada skrzynia od stara, ale coś mimówi , że to kiepski pomysł.

papajPeCeKa / 2004-12-21 16:11:07 /


drożej tez sie da, kombinujesz z skrzynia z stara która nie została to tego celu stworzona, przejdz sie na szrot lub poszukaj "gotowca" np. na allegro ( była T-5 za 1200zł, kilka miesiecy temu), sporo tego jezdzi/ło mustangi camaro firebirdy etc. nie mowiac o mozliwosci zakupu z niemiec. no tak ale drożej wyjdzie ciagnac złom ze stanów...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 16:13:46 /


nie mówiłem że jestem przekonany do skrzyń starów, bo nic o nich nie wiem, to był tylko pomysł, i w zasadzie pytałem o ich parametry. Co do pasowania skrzyń od innych amerykańskich marek, to z tym jest tyle samo roboty, no chyba że T5, ale tego to było chyba około 260 różnych rodzajów wg
http://www.5speeds.com/t5/
... odnośnie sprowadzania ze stanów, to podałem przykładowy przedział cen dla zregenerowanych skrzyń w stanie db. ceny gołych skrzyń (bez sprzęgła, dzwonu itp.) wachają się w granicach 500$(eBay)-1800$(sklepy wysyłkowe np. http://www.toploader4speed.com/pricelist.html ).
znalezienie takiej skrzyni w niemczech, to raczej nie jest prosta sprawa... ostatnio poszła na ebay.de skrzynia automatyczna C6 za około 450€euro, gdzie w USA automatów jest od groma i sprawną C6 można kupić już od 100$

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 18:16:47 /


Wszyscy sie martwicie o skrzynie czy wytrzyma a ja jestem ciekaw czy dyfer wytrzyma??:)
Ps: Mam nadzieje ze ktos zbuduje granatnika z V8 :)
Pozdroofka

jagoolmk2 / 2004-12-21 20:28:36 /


masz dużo $$$ to żaden problem :)

Albi_Poznan / 2004-12-21 23:58:51 /


Niewiem jak wy uważacie ale ja jestem zdania takiego aby zwrócić uwagę na przełożenie i wytrzymałość dyfra.Z tego co się orientuję (ale nie jestem pewien) to skrzynia 5 z sierry diesla niczym się nie różni od skrzyni w 2.8 (te same przełożenia ?)z tym że przełożenie w sierce jest inne z racji innej charakterystyki momentu obrotowego (Obydwa mają duży moment z tym że diesel ma mniejszy zakres użytecznych obrotów niż benzyniak,co automatycznie wpływa na charakterystykę momentu obrotowego (diesel ma duży moment w dolnym zakresie obrotów )Po prostu mi się wydaje że niemcom było łatwiej zmienić przełożenie dyfra niż konstruować skrzynię biegów od nowa(koszty).Także ja jestem zdania że spokojnie można instalować tą skrzynkę do v8 z tym że zważ na: charakterystykę momentu w v8 a2.3D i odpowiednio dobierz przełożenie dyfra.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-22 21:55:10 /


Nie wiem skąd bierze sie ta wiecznie pokutująca teoria o tożsamości skrzyni N9 dla Koelna 2.8i i Diesla 2.3 ze Sierry.
Skrzynia N9 w wersji 5-biegowej występowała z trzema rodzajami choinki, a co za tym idzie wszystkich przełożeń. Wersja stosowana w Sierrach 2.3D, Granadach 2.5D i Scorpio 2.5D ma przełożenia 3.91-2.32-1.40-1.00-0.82.
Wersja z motorów R4 SOHC Pinto 1.6, 1.8 i 2.0 [gaźniki, wtryski - wsjo rawno] oraz w turbodieslu Sierra 1.8 miała 3.65-1.97-1.37-1.00-0.82. A wersja z motoru 2.8i ma biegi 3.36-1.81-1.26-1.00-0.83.
I z tej prostej przyczyny przy założeniu tej samej średnicy łożysk i tej samej szerokości kół zębatych skrzynka z 2.8 powinna wytrzymywać moment o 17% wyższy niż ta z Diesla. Nie wiem jak miała V6-2.3 i 2.8 gaźnikowa, ale pewnie ktoś ma te dane, chętnie porównamy.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-22 22:12:14 /


Dzięki za doinformowanie.Wesołych Świąt i jak najbardziej trafnych informacji.Pozdro dla wszystkich.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-22 23:07:29 /


>Nie wiem skąd bierze sie ta wiecznie pokutująca teoria o tożsamości skrzyni N9 dla Koelna 2.8i i Diesla 2.3 ze Sierry.

Tozsamosc ta ogranicza sie niestety tylko do fizycznej mozliwosci zalozenia tej skrzyni N-9 z diesla do v-ki bez przerobek walka sprzeglowego - wystarczy zmienic dzwon.
Jednak przelozenia sa bardzo odczuwalne, na skrzyni z dieselka nawet przyjezdzone 2.0v6 w granadzie spali gume na hamulcu ;P

Mysza liil (EM) / 2004-12-23 16:12:17 /


z microcata wynika, że przełożenia 2,0V6 ; 2,3V6 ; 2,0R4 ; 2,3D w sierrach były te same. Tylko 2,8 oraz wczesne 2,9 (te z N9) miały inne przełożenia.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-26 21:51:19 /