logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Wąski most do Taunusa dla alusów z rantem

Wąski most do Taunusa dla alusów z rantem

Interesuje mnie temat pro-street, czy auta pod 1/4 mili w rozumieniu wyścigów USA, czy Australia. Chodzi mi o wsadzenie aluminiowej felgi z rantem tak, aby nie wystawała poza oryginalny błotnik. A właściwie nieznacznie chowała się w nim. Zaznaczam, iż poszerzanie błotników mnie nie interesuje. Chcę, aby miały oryginalne parametry. Obecnie felgi nieznacznie wystają poza płaszczyznę błotnika. Pewnym wyjściem byłoby
zastosowanie jakiejś stalowej obręczy z podobnym rantem. Jak wiadomo ścianki stalowej felgi pozwalają na głębsze osadzenie na piaście. Ja jednak chciałbym aluminiowe, które z powodów konstrukcyjnych i wytrzymałościowych muszą mieć grubsze przekroje i niestety dla mojego projektu wystają bardziej. I tu pytanie dla znawców. Czy ktoś maj jakieś patenty na przerobienie zawieszenia? Może zastosować oś z Escorta, ale nie znam jego dokładnych parametrów- czy w ogóle spasowałby do wału, wahaczy etc.? Dodaje orientacyjne zdjęcia.

V8 / 2013-12-14 21:00:56 /


jeśli ma to przenosić duże moce i mieć rozstaw forda to most z mustanga i czop/szop go o 10cm ;)

michalch83 / 2013-12-14 21:04:04 /


V8 z doładowaniem, czy bez nie zamierzam stosować. Większy jak fabryczny 2.9 nie będzie. Dostępność mostów z Mustanga nie taka jak do eurofordów, a i parametry z poszczególnych modeli z pewnością są różne, które nie są mi bliżej znane. A tak poza tym to pewnie wszystkie Mustangi mają szersze mosty od Taunusa. Wiem, że możliwe jest skracanie osi, ale to naprawdę niełatwa sprawa- problemy z hartowaniem odłączonych elementów po spawaniu, wyważanie, brak gwarancji na wytrzymałość i do tego ogromne koszty. A jak mam wykosztowywać się na most z Mustanga i go jeszcze przerabiać to już z Taunusa lepiej brać na warsztat. Może jakoś bębny cofnąć?
Dlatego też pytam o dopasowanie fabrycznego krótszego mostu z innych modeli.

V8 / 2013-12-14 21:57:23 /


spojrzałem na zdjęcia i pomyślałem, że ma być grubo :)
ale skoro ma być tanio to mosty z capri chcesz mieć ze trzy ;)
wyjdzie tyle co za jeden z mustanga z przerobieniem ale za to będziesz miał co robić jak już je po ukręcasz...

michalch83 / 2013-12-14 22:13:50 /


A jaką szerokość ma most z Capri?

V8 / 2013-12-14 22:39:35 /


Z poliftowego Mk.2 (zwanej nieraz Mk.3) jest węższy od Taunusa o 51 mm, z przedliftowego Mk.2 i wszystkich Mk.1 o 114 mm, a z Escortów o 140 mm. Tyle że zarówno Capri jak i Escorty są na piórach - trzeba obcinać mocowanie piór i dorabiać mocowania dla wahaczy, drążków, spiral i amortyzatorów.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-14 22:47:52 /


Nie rozumiem. Most od Escorta jest tak paierowy że głowa mała. Taunusowy też do najtrwalszych nie należy. Caprikowy chwilę potrzyma ale też padnie. Więc kolego albo szukaj jakiegoś niezajebywalnego mostu, najlepiej ze szperą w standardzie (siakieś Volvo czy Mustang czy inne) albo odkładaj srebrniki na szperę do mostu Capri (jakieś 1000 funtów brytyjskich), albo po prostu zacznij kolekcjonować mosty od eurofordów :P

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-15 09:33:56 /


Co do wątku aluminiowych felg "które z powodów konstrukcyjnych i wytrzymałościowych muszą mieć grubsze przekroje" to rzuć okiem na to:
http://www.youtube.com/watch?v=BU7a7aXImD4
ten dziobak V8 lata na stalówkach z Granady. I wygrywa. Myślę że przy 2.9 stalówki dadzą radę :) inna sprawa, że chcesz mieć po prostu głębokie felgi, bo takie najzwyczajniej w świecie fajnie wyglądają.

Węższy most w Taunusie teoretycznie rozwiązał by Twój problem, aczkolwiek zdejmij jeszcze tylne koło i spójrz gdzie w Taunusie przechodzi podłużnica. Bez ruszania podłużnicy od wewnętrznej strony można wygospodarować może 1,5cm na stronę? Wielkie walce, znane z 1/4 mili, tak łatwo się tam nie zmieszczą. Więc pytanie jakiej szerokości opony chcesz użyć, jaki profil i jaka średnica.

Można użyć mostu od Capri (wymiary tak jak podał KRK) w razie czego posiłkować się dystansami, które odsadzą koło na właściwą odległość. Ale nie wiem ile startów wytrzyma most z Caprika? Szpera do niego jest droga.
Temat ciekawy, też chodzi mi po głowie.

bad ass boy / 2013-12-15 10:43:29 /


Spróbuj z osią De Dion - pióra i martwa oś z Volvo 360 (w Capri siada idealnie, w Taunusie dopuści nawet szersze koła) a do tego TANIUTKI i dostępny na pęczki zeszperowany dyfer ze Scorpio albo Sierry V6.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-15 10:53:27 /


Tu widać poszerzone błotniki:
http://www.youtube.com/watch?v=zLs_O4P_7yA
http://www.youtube.com/watch?v=y7k-J17iC6s

bad ass boy / 2013-12-15 11:03:45 /


Myślę, że most z Volvo 244 się sprawdzi. W 125p nie wystaje, a Taunus jest szerszy:

Czorny Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-15 11:36:07 /


To na pewno - do Taunusa bez poszerzania błotników wchodzi nawet o 100 mm szerszy most z modeli 740/760/940. Serie 140/160/240/260 to w sam raz do Capri MkI.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-15 12:08:39 /


Wiadomo, ze bez zmian konstrukcyjnych w podłużnicach nie obejdzie się. Tak samo w kwestii przerabiania samego mostu piór na sprężyny. Myślałem nawet o półośkach, ale tak dzielone zawieszenie tylne przy silnym starcie jest bardziej czułe na przeciążenia i łatwiej przechyla się na bardziej obciążoną stronę. Idealnie żadnego auta nie da się wyważyć 50/50 % wagi wzdłużnie. Samo poszerzanie błotników odpada bo pomimo tego, iż szerszy rozstaw kół bardziej stabilizuje auto to niestety zmienia bryłę nadwozia, a nie w tym rzecz. Kwestia jakie szerokie koła miałyby wejść to na tym etapie jest właściwie otwarta i podyktowana wstępnym rozeznaniem, jak szerokie osie z różnych modeli byłyby dostępne. Z powyższych informacji zaczyna docierać do mnie, że albo trzeba będzie się wziąć za totalne przerobienie (skrócenie) jakiejś osi ze standardowych wymiarów, albo jednak zakup gotowego produktu w usa. Oba rozwiązania bolesne, bo kosztowne. Ale może zapytam inaczej. Jakie auta ze znanych modeli tylnonapędowych miały najkrótsze osie? Może ktoś podpowie?

V8 / 2013-12-16 13:44:00 /


Cytując klasyka "Sorry, ale co to w ogóle za pytanie???"
Przecież odpowiedź już padła powyżej.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-16 13:52:08 /


Multicary miały wąskie mosty.

A na serio - przełknij gorycz ceny i kup most volvo/stang i przerób go na węższy.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-16 14:05:32 /


Spore momenty i napęd RWD ze sztywną osią to w zasadzie lat 60-te. Do 70-tych w tym układzie z mocą ponad 150 PS weszły tylko Volvo (węższy 140/160/240/260 i szerszy 740/760/940), Ford Capri 2.8, Rover SD1 i Opel Commodore 2.8, ale te dwa ostatnie są od Taunusa szersze.
BMW, Mercedes, Jaguar, Fiat 130, Granada/Sierra/Scorpio, Senator/Monza/Omega, Rover P6, duże Triumphy, Alfy i Peugeoty miały albo zawias niezależny albo DeDion. Reszta masówki miała przedni napęd (Audi, VW, Citroen, Renault, Lancia, Saab), albo nie przekraczała 150 PS (Fiat, Seat).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-16 14:17:28 /


Rozmawiałem dzisiaj z gościem, który mnie przekonywał o dziecinnej prostocie wykonania mostu z główki od bmw i przespawanych flanszach pod "rury" od mostu forda.
i że właśnie tekie coś przygotowuje aktualnie dla klienta.
ciekawe to wszystko dla jednych samorozłożenie i złożenie dyfra jest problem a dla innych takie kombinacje sa dziecinne hmmm i komu tu wierzyć;))

zobaczymy jak panu pójdzie naprawa mojego 3.09 LSD....

Hasta / 2013-12-16 15:23:34 /


niektórzy poprostu nie wiedzą, ze coś jest niewykonalne i robią to na codzień ;)

michalch83 / 2013-12-16 15:35:06 /


Hasta, to może dasz mi namiar na tego gościa celem omówienia tematu ;).

V8 / 2013-12-16 18:08:23 /


Cytując klasyka "Sorry, ale co to w ogóle za pytanie???"

skoro "Większy jak fabryczny 2.9 nie będzie"

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-16 21:45:02 /


Hasta, mógłbyś rozwinąć wątek? "...główki od bmw i przespawanych flanszach pod "rury" od mostu forda" ?
nie kumam pomysłu, z główki od bmw (z niezależnego zawieszenia) ma powstać sztywny most czy jak... ?
no i co znaczy "rury" od mostu forda, bo chyba nie w rurach problem, a w półosiach (i ew. rozstawie śrub)?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-16 21:48:36 /


Koleś twierdził z pełnym przekonaniem że własnie szykuje główke mostu od bmw dla kosesia który dorobił półosie i dospawa flansze
Nie znam człowieka, ma warsztat zajmujący się głownie mostami mostami

Stwierdziłem jedynie fakt, że jedni mówią tak a inni tak.

Jak szukam po necie w UK, USA to firm które robią wszystko ze wszystkiego jest multum a u nas czesto się słyszy

"Paaanie to je amelinium tego nie pomaluje"

albo

"Będzie pan zadowolony"

:)



Hasta / 2013-12-16 22:01:07 /


Szczerze mówiąc to nie doczytałem wszystkich postów ale było cos o przerabianiu mostów więc jeżeli jesteś zainteresowany to mam stanie most 7.5 cala z mustanga, niestety bez szpery

velSztaba Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-17 20:59:55 /


jeśli ma jeździć szybko na wprost to proponuję węższy most z capri mk1 i zainstalowanie w nim elektroszpery ;)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-17 21:12:46 /


ale elektro czyli wykonanej elektryczną spawarką czy jak? :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-18 07:29:45 /


Dokładnie. Zespawanie satelit z koronkami to elektroszpera.

szwagierr Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-19 07:40:04 /