Witam. Mam na imię Sergiusz i jeżdżę trajka na bazie Ford.
Silnik 2.3 V6, skrzynia 3 automat, tylna zawiecha scorpio, gaziwo.
Silnik jak i podzespoły w dobrym stanie. Prędkość autostradowa mi wystarcza. Jeżdżę często z motocyklistami i brakuje odejścia. Wiadomo, że takiego przyśpieszenia jak moto, to nigdy nie będę miał. Ale chciałbym więcej mocy i skrzynię 4 biegową automat.
Od jakiego Forda silniki z większą mocą są podobne gabarytowo. Jestem ograniczony ramą. Wysokość i długość silnika wraz ze skrzynią, musi być podobna.
Podaję link do zdjęcia mojej trajki. http://www.customtrike.republika.pl/myy.JPG
customtrike / 2013-12-08 20:42:24 /
Naprościej silnik 2,9 (154KM ,pytanie ile z nich zostało)ze scorpio.Gabaryt ten sam,mocowanie silnika to samo.Jedynie zamiast gaźnika jest kolektor ssący ale powinno się zmieścić. Można podłączyć kompa lub przerobić aparat tak żeby latał na samym gazie.
mario75 / 2013-12-08 21:01:49 /
145 KM
mario75 / 2013-12-08 21:03:00 /
koniecznie musi być v-ka?
♠Zoggon♠ / 2013-12-08 21:23:59 /
Fajna traja ale te butle to byś mógł schować jakoś. A ten wydech to całkiem pusty jest??
mishq (Mateusz G.) / 2013-12-08 21:26:00 /
Tłumiki puste, jest tylko jedna przegroda na końcu. Coś ala sitko od dużej maszynki do mięsa. Silnik chcę od Forda, aby było jak najmniej przeróbek.
customtrike / 2013-12-08 21:49:22 /
fakt,gazownia psuje cały efekt:/
mario75 / 2013-12-08 22:42:38 /
Cześć. Masz jakieś nagrania jak to chodzi na takim wydechu?
paras / 2013-12-09 06:52:03 /
Nagrań nie mam. Chodzi głośno. Na wolnych obrotach bulgocze
customtrike / 2013-12-09 07:12:52 /
2,9 V6 , ale przy nim musisz dorzucić parkę rur wydechowych
marian212 / 2013-12-09 07:36:41 /
Dlatego właśnie 2,8 będzie najodpowiedniejsze.
zapek??? !G.O.P! / 2013-12-09 07:38:00 /
A skrzynia od scorpio A4LD na jednym elektrozaworze. Będziesz miał 4 biegi i guzik od losc-up'u czyli blokady sprzęgła. Skrzynia jest chyba ciut dłuższa, sprawdź sobie na ile Ci konstrukcja pozwala. W komplecie ze skrzynią musisz mieć oczywiście sprzęgło oraz flywheel a to dlatemu gdyż jest przykręcane na 4 śruby a u Ciebie na 3.
zapek??? !G.O.P! / 2013-12-09 07:43:52 /
Jeszcze mam jedno pytanko. Czy ma znaczenie, w którą stronę jest skierowana rura dolotu powietrza, do obudowy filtra powietrza?. Do przodu pojazdu, czy do tyłu.
customtrike / 2013-12-09 09:04:09 /
na lpg - Tak :)
bartozłomero / 2013-12-09 09:15:58 /
Ja tylko pomykam na gaziwie i mam skierowaną do tyłu. Myślałem że gazownikowi się tak ubzdurało.
customtrike / 2013-12-09 09:18:41 /
pusty wydech nawet z sitkiem wyjaśnia dlaczego to nie bardzo jedzie
mishq (Mateusz G.) / 2013-12-09 09:21:02 /
Tak jak pisał Zapek, dajesz 2.8 najlepiej ze Scorpio 2.8 EFi, wielkość ta sama, łapy wydechy zapłon, chłodzenie p&p. Jak jeździsz na gazie to możesz zostawić dolot od wtrysku i nie szukać gaźnika (do 2.8 kolektor pod gaźnik i sam gaźnik to rzadki i drogi temat)
Piosiu. / 2013-12-09 10:05:32 /
mishq (Mateusz G.) co to znaczy nie bardzo jedzie? Mój silniczek równo pracuje, nie mam żadnych problemów z nim. Oleju od wymiany do wymiany nie bierze. Napisałem że chcę więcej mocy na starcie. Ja przy 150 km/h wymiękam. Nigdy szybciej nie jechałem. A 700 kg, łatwo rozpędzić. Czytaj kolego wszystkie posty ze zrozumieniem.
Dziękuję bardzo koledzy za pomoc. Wiem czego szukać. Pozdrawiam.
customtrike / 2013-12-09 14:06:43 /
No to ja dorzucę od siebie. Wprawdzie nie wiem na ilu koniach masz ambicję zasiąść żeby być zadowolonym ale z własnego doświadczenia wiem że te 114 z tego silnika potrafi nieźle zatrząść budą kapciucha wiec i tym powinno szarpać z powodzeniem.
Wydech wcale nie jest tutaj bez znaczenia. W Capri zaraz za kolektorami wydechowymi są specjalne trójkątne puszki (rozprężniki czy jak je tam zwał) Gdy je wywalisz i wsadzisz barana silnik ładnie się kręci na wysokie obroty ale traci jaja na niskich, gdy je zostawisz wespół z oryginalnymi kolektorami, nabiera pięknej elastyczności już od samych wolnych obrotów.
Ja w swoim kapciu odkąd ogarnąłem wydech i wyregulowałem gaźnik używam tylko drugiego i czwartego biegu. Fakt że mam krótki most, ale przedtem na porzeźbionym wydechy było to nieosiągalne.
Tak że jestem przekonany ,że dostosowany wydech zdecydowanie by polepszył zbieranie tego sprzętu, zwłaszcza że jeździsz z automatem.
Aldaron / 2013-12-09 15:10:48 /
"114 z tego silnika potrafi nieźle zatrząść budą kapciucha"
po tej wypowiedzi aż chce się powiedzieć "trzęsie budom" :D
Aldaron nie miałeś kiedyś nicku Panda ? :) czy nic nie siadało przy potffoorku ? :)
Grzesiek_Rudy / 2013-12-09 15:30:24 /
Na tak długiej rurze wylotowej nie będzie z V6 nic dobrego. Popełniłem kiedyś coś takiego:
http://www.capri.pl/image/car/1094/1567/65135
http://www.capri.pl/image/car/1094/1567/65134
skutecznie pozbawiając się elastyczności. Silnik współpracował dopiero od 4500/min. W ogóle nie chciał zbierać się z dołu. Wykonaj jakiś krótki kolektorek na wzór oryginalnych długości, to odzyskasz dół użytkowych obrotów. Z tego też powodu (przeróbka wydechu) polecalbym jednak 2,9, bo łatwiej dostać dobrą sztukę niż 2,8.
Chociaż w ogłoszeniach był fajny 2,8 z pojazdu wojskowego spięty fabrycznie z mecedesowskim debiloodpornym automatem.
granadziarz_3M / 2013-12-10 11:37:06 /
O! I ten komplet to by się tu nadał jak malina. Ten silnik na pewno ma inny wałek rozrządu mniejszą moc i wyższy moment. Tu by się spisywał. Tylko ta cena zaporowa...
Aldaron / 2013-12-10 11:47:40 /
Link do tego ogłoszenia
http://www.capri.pl/market/65994
Aldaron / 2013-12-10 11:54:42 /
jest jeden silniczek http://www.capri.pl/market/65940
customtrike / 2013-12-11 17:35:15 /
jakby był po REMONCIE a nie "remoncie" to by nie było hasła "za mniej niż dwa tysie" tylko "za mniej niż 5 tysi". Jakoś nie wierzę (i nie ja jeden) w tanie silniki po remoncie.
granadziarz_3M / 2013-12-14 17:53:35 /
Customtrike, wsadź sobie normalne 2.9 z wtryskiem i będzie spokój.
Wydechy tylko dostrój i będziesz zadowolony.