Drogie Panie, Drodzy Panowie,
Mój post odnosi się do zawieszenia Granady mk2. Dokładniej interesują mnie następujące sprawy:
1. Różnica budowy przedniego zawieszenia w rocznikach -82 i +82.
2. Baza numerów inżynieryjnych lub serwisowych(finis, 7 cyfrowy) części serwisowych serwisowych. Czy ktoś posiada skan, bądź zdjęcie tzw. fiszek?
3. Zmieniam napęd z 2.5 diesla na 2.9 EFI, więc jak ktoś ma Konstruktywne propozycje, postrzeżenia, propozycje, ślijcie na prv.
Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc,
Jan
JohnyB / 2013-12-05 01:02:10 /
1. Nie ma zadnych, różnice będą w przypadku innego wyposażenia ale one dotyczą wspomagania, silnika i ukłądu hamulcowego. W zawieszeniu wszystko było bez zmian.
2. Pytaj Konara, on posiada specjalny regał ze specjalnymi książkami a w nich specjalne numerki.
3. Diesel miał inną belkę zawieszenia, prościej będzie wymienić na belkę z benzynowego i zastosowaćtradycyjne łapy od V6. Aspektów jest więcej ale ta mi się tu wydaje najistotniejsza.
zapek??? !G.O.P!
/ 2013-12-05 07:46:15 /
1. Różnice są. 72-75 to zawieszenie jakiego nie spotkasz w późniejszych granadach, inne drążki stabilizatora, gumy, inny kąt poduszek silnika.
2. To jest niepotrzebne.
2. Po 75 roku samo zawieszenie jest takie samo we wszystkich modelach. Benzynowe silniki to jeden rodzaj belki, diesel 2.1 to drugi rodzaj belki, zaś diesel 2.5 to trzeci rodzaj belki. W nim poduszki są pionowo, być może że 2.9 siądzie pod maskę na łapach od scorpio. Nie ma znaczenia wyposażenie i kwestia wspomagania bądź jego braku.
Mysza liil (EM) / 2013-12-05 19:17:04 /
Mysza, kolega pyta o Granadę a nie o Consula.
zapek??? !G.O.P!
/ 2013-12-06 07:48:45 /
Wiem, dlatego piszę że od 72 czyli granada mk1/consul mk3
Mysza liil (EM) / 2013-12-06 15:47:37 /
Mysz, a rozwinalbys temat innych drazkow stabilizatora (chodzi o te reakcyjne co do przodu ida?) i gum? Czegos bym sie znowu nauczyl o moim aucie, bo zakladalem, ze mam to samo co w nowszych Granadach.
Inne gumy, inne podkładki, na końcu gwintu otwór do zawleczki.
Mysza liil (EM) / 2013-12-06 19:15:46 /
ej, a co cchesz zrobić z ropniakiem?:p
Ignacy / 2013-12-08 16:52:04 /
Dzięki wszystkim za pomoc wiedzową ;) Wybaczcie poślizg w odpowiedzi.
ad. 1 Czyli łączniki stabilizatora są takie same w modelach 80-82 i 82-85? Tą kwestię chcę wyjaśnić, bo są na alledrogo łączniki, ale mają ograniczenie do -'82 rocznika. Czy nie jest wzięte "użycie" do Granady USA mk2 81-82?
ad. 2 Od niedawna pracuje u dostawcy m.in Forda, więc pomijając fakt, że Granady były produkowane przed uruchomieniem komputerowej inżynieryjnej bazy danych, czyli WERS'a, to jednak numeracja części w tym okresie działała tak samo(albo podobnie przynajmniej). Stąd moje zainteresowanie numeracją.
Dzięki. Możecie coś jednak uściślić proszę?:)
"zaś diesel 2.5 to trzeci rodzaj belki. W nim poduszki są pionowo, być może że 2.9 siądzie pod maskę na łapach od scorpio"
Mam łapy od 2.9 scorpio 1 i od Grandzi 2.3 '82. Czekam na poduchy do Gandzi 2.8. Łapy się chyba nie zmianiają między 2.3 a 2.8?
ad. 3 Fuck! Czyli kolonia 2.9 nie siądzie na belce od 2.5 diesla? Miska olejowa nie siądzie?
Nowy temat 4:
Po 100 latach przednie dolne tuleje gumowe trzymające belkę do budy firmy(marki? Może to była nazwa części, nie wiem) gimetall nie za bardzo się nadają do zamieszczenia spowrotem.
4.A Czy one się różnią pod względem zastosowania siliników(czyli różnych belek)?
4.B Gdzie je można kupić/ zamówić? (sory za nieodpowiednie zlokalizowania pytania na forum, ale w tym wątku jest również wyjaśnienie okoliczności pytania. W razie czego mogę przesunąć pytanie)
Ignacy,
Ropniak do wzięcia, ale nieśmiga. Do czasu FUBAR, wszystko działało. Już niet...
Dzięki za pomoc! :)
Pozdrawiam
J
JohnyB / 2013-12-10 21:54:27 /
Niewiele Ci pomoge ale jak miałem granade i chciałem jakieś części to zawsze w katalogach były granady 82-85 i zawsze sie okazywało że to jest pierwsze scorpio i części ni hu nie pasowały bo to inna konstrukcja. Ma to chyba związek z tym że w Anglii pierwsze scorpio nazywało się granada i stąd błedy w książkach z częściami.
mishq (Mateusz G.)
/ 2013-12-11 00:19:00 /
Łączniki staba z alledrogo są do dupy. Kupiłem i odesłałem. Są za długie.
Lepiej kupić po prostu bałwanki u Chudera, a resztę zostawić starą. Tuleje przednie belki również u Chudera zamówisz zarówno oryginały, jak i poligumy.
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/bmw-daewoo-opel-saab-poduszki-lacznika-stabilizatora-przedniego-2szt.html
polecam, póki co sprawują się znakomicie ;)
michalch83 / 2013-12-11 21:07:34 /
Jasiek, gdzieś mam fiszki oryginalne do Granady. Jak skombinujesz skaner do fiszek, zeby je przerobić na formę elektroniczną to dawaj znać. Inna sprawa, że FINIS zbytnio Ci nie pomoże w przypadku Granady. Numery inżynierskie też niezbyt. Pomoże Ci Mysza, Dred, Marcin Kozłowski, Zapek i Chuder.
Beddie / 2014-01-04 09:28:48 /
Odgrzeje kotleta.
Gdzieś trafiłem wątek, że gumy drążka reakcyjnego idzie podpasować z poloneza.
Zakładał w takim razie już ktoś te poliuretany ? https://poliuretany.olkusz.pl/pl/fiat-125p-1300-1500-polonez-tuleja-drazka-reakcyjnego-1szt.html
daniel46 / 2019-01-15 14:06:15 /
Ja mam gumowe ale wywaliłem z nich blachę :)
Kilgore / 2019-01-15 14:09:06 /
Miałem te z olkusza i więcej może powiedzieć o nich fourm3m, bo jak je założył to przy pierwszym hamowaniu jedna z nich pękła ;/
Więc raczej to poli średnio. Aczkolwiek gumowy polonez latał bez zastrzeżeń w niejednej granadzie.
Oczywiście ori pianka jest najlepsza.
michalch83 / 2019-01-15 15:46:22 /
A nie możesz założyć ori pianek? No chyba, że lubisz drutować:)
Bałwanki do dnia dzisiejszego były jedyną opcją, tylko że znalazłem te poli gumy i byłem ciekaw ich jakości, działania
daniel46 / 2019-01-15 16:12:07 /
chuder ma oryginały i naprawdę robioą robotę
mario1
/ 2019-01-15 22:34:41 /
Załóż oryginały i zapomnisz na 15 lat.....
a jaka jest cena ori pianek?
Kilgore / 2019-01-16 01:59:57 /
Zestaw 4 szt org i dwie tulejki 199 zl
CHUDER
/ 2019-01-16 06:49:00 /
Te z poloneza są ok, lecz...
Jeżeli wymieniasz gumy na inne niż seria(np. polonez) trzeba pamiętać o ustawieniu, u specjalistów, kąta wyprzedzenia zwrotnicy, a nie tylko zbieżności.
Brak tej wiedzy kosztował mnie wiele godzin turlania się pod samochodem, sporo zmarnowanych pieniędzy na ustawienia zbieżności i ze 2 miesiące jeżdżenia na piszczących oponach i braku przyczepności z przodu...
Finalnie i tak Michał fourM przerobił mi zawieszenie na sposób opisany tu:
https://www.capri.pl/forum/451952#452284
i to tak naprawdę dopiero robi robotę - zamiast gum z poloneza za 20zł kończysz remontem zawiechy o wartości połowy (mojego)auta
pozdrawiam!
Tom Gda / 2019-01-16 19:34:12 /
Po założeniu nowych pianek wyprzedzenie sworznia zwrotnicy też trzeba zrobić.