witam szanownych forumowiczow,mam pytanie czy ktos z was ma jakies doswiadczenia praktyczne z silnikiem 1.8cvh.mam taki silnik z rozbitej sierry 89r auto jest z belgi i oryginalny przebieg to 94 tys.km,mam chec wsadzic go do taunusa (zmiana 1,6 na 1,8)czy jest sens ubierac sie w to cos,slyszalem ze starsze silniki 1.8 w sierrach, skorpio (1.8ohc)nie cieszyly sie zbytnio popularnoscia ,ani to silne ani zrywne(porownując z silnikiem 1,6ohc)prosze o wszelkie mozliwe sugestie.
pozdrawiam wszystkich
markokrk / 2004-11-26 14:15:25 /
jezdzilem escortem 1.6CVH w wersji xr3i i uwazam ze sie lepiej zbieral niz mlodszy escort z 1,8 16V (ktorego nazywaja zetec)
Mysza liil (EM) / 2004-11-26 15:52:08 /
Było już kilka razy. Wklep CVH Sierra na forum i dostaniesz:
Czy mogę włożyć głowicę od 1,8 OHC do 1,6 OHC bez przeróbek krk4m 2004-07-17
Gdzie znalezc kod silnika na rzedowce? krk4m 2003-12-17
Wałki & nierząd krk4m 2003-06-05
Osiagi z 1.8 Perana 2002-05-3
Nie podam Ci dokładnych linków, bo cofanie sie do w/w wypowiedzi każdorazowo kasuje tekst wklepany jako nowa odpowiedż na forum :(.
Swoja drogą coś trzeba z tym zrobic...
Pozdro.
KRK 4m / 2004-11-26 16:41:33 /
dzieki za szybkie odpowiedzi sprubuje szukajką :-)
ale gdyby sie cos komus nawinelo na temat takiego motorka to bylbym wdzieczny
pozdrawiam
markokrk / 2004-11-26 17:11:11 /
słyszałem o takiej modyfikacji ze na silnik z sierry tzn 1800 cvh zakłada się głowice od fiesty mk2 xr2 escorta mk3/mk4 xr3 ponoć satysfakcja gwarantowana :)
Ja mam taka scierke. 1,8 cvh rozni sie od 1,6cvh escorta i raczej glowica by nie spasowala. Tak w ogole to jest to silnik nastawiony na raczej ubogie mieszanki i dosc ekonomiczny. Minus jest bardzo niepodatny na wszelkiego rodzaju tuningi. Na gazniku ma cos kolo 93KM przy 5400 obr/min na wtrysku z katalizatorem kolo 89 KM Momentu obrotowego nie pamietam ale chyba ponad 160 Nm Moge sie mylic nie mam przy sobie ksiazki. Ja z nim nie mam wiekszych problemow. Jak wszystkie fordowskie silniki ma slabe uszczelniacze zaworow. Na autostradzie przy stalej 140 km/h pali 6.5 l/100 w miescie pomiedzy 9 a 11 l/100- automatyczne ssanie. Jeszcze jedno, podobno zadko spotykany w polsce i moga byc problemy z czesciami. Nic nie pasuje ze starego 1,8 ohc. Ta sama srednica cylindra ale inna budowa tlokow i perscieni. Ale ciezki do zajezdzenia. Popytaj najpierw o czesci w sklepach a potem twoja decyzja.
Sorry za referat.
Pozdro
Redoktiabr / 2004-11-27 13:19:44 /
Musze chyba jednak zacytować klasyków :D
Silnik 1.8 z Sierry może wyglądać albo dokładnie identycznie jak Pinto z Capri, albo zupełnie inaczej. A dzieje się tak dlatego, że były po kolei 3 takie motory. Od listopada 1984 do maja 1989 Sierra 1.8 miała silnik (nr seryjny zaczyna sie od REB) Pinto 1796cc (średnica 86.2, skok 77.0mm - jak dwulitrówka) o mocy 89 PS/5400 obr. i momencie 140 Nm/3500 obr. Jest to najbardziej nieudany wariant silnika Pinto - pali często więcej niz 2.0, a rzadko kiedy jeździ lepiej niz 1.6. Winę za to ponosi ponoć fatalny dwuprzelotowy gaźnik Pierburg 2V. Mimo ogólnego podobieństwa i tak odradzam montaż głowicy silnika REB na blok 1.6, ponieważ 1.6 ma większą średnicę tłoków [o 1.5mm] i zaworów, a więc nalezy spodziewać sie problemów z uszczelką głowicy oraz sprawnością napełniania i wydechu.
Od czerwca 1989 do grudnia 1990 Sierra 1.8 napędzana była amerykańskim silnikiem Escort CVH z rozchylonymi zaworami i półkulistą komorą spalania (literki R2C w numerze). Ma on hydrauliczne kasowanie luzów i pojemność 1769cc (to nie jest czeski błąd - średnica 80.0, skok 88.0mm), moc 87 PS/5200 RPM i moment 145 Nm/3000 RPM. Mimo tego samego gaźnika i mniejszej mocy auto jest znacznie bardziej elastyczne i mniej pali. Od stycznia 1991 do końca produkcji silnik ten zamiast Pierburga ma monowtrysk i nazywa sie R6A. Moc i moment pozostały bez zmian, zużycie jeszcze deko spadło. Ale tej głowicy już w żaden sposób nie zapniesz na blok Pinto z Capri - inne rozstawy cylindrów i śrub.
Nie wiem skąd Redoktiabr wziął info o tej samej średnicy tłkoa - silniki CVH to jednostki długoskokowe o małej srednicy cylindra, nastawione na dużą elastyczność, odporne na próby tuningowania. Mają znacznie krótsze i wyższe bloki cylindrów od Pinto SOHC, dzięki czemu miesciły sie w poprzek w Escortach - którego to zaszczytu poczciwy Pinto nigdy nie dostapił.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-11-27 13:58:51 /
fatalny Pierburg 2V ? grrrrrrr.....
marian212 / 2004-11-27 18:02:11 /
Poniewaz mam angielska wersje takiej scierki to cytuje (z pamieci bo ksiazka w aucie) to co mam w angielskiej ksiazce do Forda Sierry. Ale oczywiscie pomylilem silniki.Sorry. Teraz znowu nie pamietam ktory ale jeszcze jeden silnik ma ta sama srednice cylindra ale inny ksztalt pierscieni. A co do glowicy to chyba pisalem ze nie pasuje od pinto?
Dzieki za wyprostowanie.
Redoktiabr / 2004-11-29 20:21:52 /
Dobra, pomylilem to z 1.6cvh sierry (zawodna ta pamiec. Wkladali to od wrzesnia 91. 1.6cvh(L6B na wtrysku) ma ten sam blok co 1.8cvh ale inna glowice, walek rozrzadu, wal korbowy, nizsze sprezanie(9.0 zamiast 9.3 jak w 1.8) i chyba tloki. Takze wydaje mi sie ze glowica od fiesty czy escorta nie spasuje. Mozna sprobowac z sierry 1.6cvh ale czy to ma sens? 1.8cvh wtrysk (R6A) od gaznika (R2A) rozni sie tylko zasilaniem i walkiem rozrzadu. Jeszcze raz sorry za pomylke.
Redoktiabr / 2004-11-30 20:13:34 /
panowie ,taunus dostal wreszcie serce 1.8cvh ,silnik zostal zespolony ze skrzynka 5 ze sierry,most 1.3 ,efekt zajebisty ,targa do przodu jak cholera.zobaczymy jak dlugo polata,z tego co mi wiadomo nie jest to motor tak popularny jak pinto,ponoc w swerze awaryjnosci nie moze rownac sie z pinto ,ale zobaczymy
pozdrowionka dla wszystkich
markokrk / 2004-12-02 21:09:15 /