Wysoka Izbo, mam pewien problem....
Od początku. Uczyłem się, że zawory należy ustawiac na zimnym silniku, w kolejności, o której już tu nie raz pisano. Tak też uczyniłem. Po ustawieniu silnik pracuje równo i w miarę cicho (ustawiłem ciut większy luz - bo gazownia)
zarówno na benie i LPG. Im cieplejszy silnik - tym, psiakrew, bardziej słychać klawiaturę...:(( W drugim aucie mam ustawiny tak samo identyczny silnik i nie ma takich historii. Smarowanie jest OK, wymieniłem na wszelki wypadek klawiaturę wyregulowałem od początku i... nadal to samo WRRRRRR:(
Ma ktos jakis pomysł co to? Może ustawić na ciepłym ten egzemplarz?....
poradźcie.
pozdro
popychcza, zawory, panewki..tylko strzelam..
Albi_Poznan / 2004-11-24 13:31:19 /
zuzyte szklanki albo walek
Kriss_MustangII / 2004-11-24 14:34:30 /
to niekoniecznie luz zaworowy
olej rozrzedza sie i cos stuka
zreszta nie wiem czy dobrze zrobiles zwiekszajac luz
zazwyczaj wszyscy zmniejszaja luz zalecany fabrycznie zeby nie halasowalo, na gazie mozesz zostawic tak jak zaleca fabryka
camaro / 2004-11-24 16:03:53 /
Kurcze u mnie jest identyczny efekt
hubi / 2004-11-24 17:26:11 /
mozze trzeba posmarowac sruby klejem,temat był poruszany na forum manta.rulez zobacz, zabardzo sie nie znam ale moze ........
chnapo / 2004-11-24 23:20:15 /
palio a jestes pewien ze stuka na gorze a nie na dole?.
Jabol / 2004-11-24 23:22:28 /
niestety stuka góra
Jutro jeszcze raz ustawię... Po raz 5-ty i tym razem na gorącym.......Wiem że się tak nie powinno, ale na razie to musi wystarczyć....Trudno jeździć z takim klekotem po mieście.....
pozdro i dzięki za podpowiedzi:))
Na gaz optymalnie jest 0,30 i 0,35, jak ustawialem na ustawieniach ksiązkowych też klikało.
Pozdro Adam
adam bo / 2004-11-28 12:11:12 /
Temu silnikowi już nic nie pomoże....
Wczoraj kilka osób potwierdziło moją diagnozę... trup:(
Zaczynam sie rozglądać za nowym serduchem
pozdro
adam , czy jeżdzisz na gazie?
aeroarte / 2004-11-28 15:29:14 /
adam to zle ustawiles :P
bo ja jak wyregulowalem swoja 2.0 v to taka cichutka byla za szok !!!!
Wojdat / 2004-11-28 18:30:57 /
Podepnę się.
Dużo się mówi o regulacji zaworów, ale z jakim oporem należy sprawdzać luz zaworowy ?
Duży opór, lekki opór ? Różnice to 0,05, a nawet 0,1 mm. Ja stosuje raczej duży opór, ale zaczynam się zastanawiać czy w ten sposób nie kasuję mikroluzów zaworowych, a może ford opisał w swoim manualu jak to należy robić ?
Sowa {3M} / 2009-10-26 19:55:30 /
to wszystko zależy jak bardzo wyklepane są dźwigienki :)
nie ford, tylko instrookcja szczelinomierza.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szczelinomierz
fordofil / 2009-10-26 20:06:31 /
no niestety, odpowiedz w wikipedi jest co najmniej dyplomatyczna :)
Sowa {3M} / 2009-10-26 21:45:19 /
"...Pomiar polega na wybraniu i wsunięciu płytki odpowiedniej grubości w mierzoną szczelinę w taki sposób by nie było luzów."
nie ma nic o wciskaniu na siłe.
fordofil / 2009-10-26 21:57:34 /
Te silniki maja po 20 lat i dzwigienki sa wyklepane - zrob tak zeby ledwo dalo sie wcisnac.
pmx (wiewior;) / 2009-10-27 00:19:13 /
Może daj do Chruzdowicza szklanki do szlifu?
Ananiasz / 2009-10-27 00:29:02 /
Ja nie mówiłem o wciskaniu na siłę, tylko o dużym oporze lub małym oporze. Mnie odpowiedź z wikipedii nie satysfakcjnuje. Osobiście ustawiam na wzglednie duzy opór, ale nie wciskam niczego na siłę.
Olek, pytam tylkotylko z ciekawości. Przy ustawieniach fabrycznych nic mi nie klepie, kompresja równa, jeżdzi jak nalezy, dlatego na razie nie ma sensu jeszcze nic poprawiać :)
Sowa {3M} / 2009-10-27 06:37:01 /
listek szczelinomierza ma wchodzić wzdłuż osi listka (nie od boku jak przy krojeniu nożem) trzymany za obudowę szczelinomierza. Wyjątkiem jest 0,05 i 0,1.
granadziarz_3M / 2009-10-27 08:39:37 /
no, i to jest odpowiedz fachowca, brawo!
stiop3 / 2009-10-27 23:12:41 /
Żeby pozbyć się wątpliwości, czasem posiłkuję się mikrometrem. Wsuwam listek w mikrometr, ustawiam grubość listka i wiem, jaki opór powinien stawiać.