logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » tematy prawne » Przystosowanie klasyka na białe tablice

Przystosowanie klasyka na białe tablice

Hej,
nurtuje mnie jedna sprawa. Większość osób zazwyczaj się zastanawia jak załatwić sobie żółte tablice w swoim staruszku. Mnie ciekawi odwrotna kwestia.
Zamierzam ściągnąć sobie autko z USA. Konkretnie Pontiaca firebirda rocznik 70-73 w wersji formula. Sprawy związane z wstępną oceną rzeczoznawcy, ewentualną wartością kolekcjonerską, opłatami itp. już sobie przewertowałem. Pozostaje teraz obadać sprawę późniejszej rejestracji. Nie mam nic przeciwko żółtym blachom...ale może jeszcze nie teraz... Jakie wymogi musi spełnić takowe autko, żeby móc go zarejestrować na normalne białe blachy. Chodzi mi o takie sprawy jak typ świateł, pasy, itp.? Czy jest to mocno problematyczna sprawa?

A i takie mniejsze pytanie od razu wciskam. Jeśli się uzyska wartość kolekcjonerską auta - wiadomo magiczne 8%... a Czy w przypadku auta niekompletnego... np. bez silnika jest ono traktowane jak auto do 2 litrów - czytaj 23% Vat + 10% cło + 3,1% akcyza = 36,1%?
Pozdrawiam,
Lampros 3M

Lampros 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-31 12:57:28 /


To nie to forum...

Ale jakby co wal na priv - ściągnąłem auto jako zabytek (opłaty itp), a zarejestrowałem na białe. To nie jest problem.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-31 13:23:45 /


Aha, podatki liczą inaczej:
(cena auta + transport) * 10% cło
(cena auta + transport + cło) * 7% akcyza
(cena auta + transport + cło + akcyza) *23% VAT

Kolejności nie pamiętam.
Zdecydowanie bardziej się opłaca sprowadzenie tego jako pojazd kolekcjonerski, bo opłaty to wtedy tylko 7% VAT.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-31 13:26:04 /


Raczej jest jeszcze drożej akcyza od "dużego" silnika jest 18,6% ;-(
Czyli mamy :
cena zakupu i transportu do granicy UE x 10% cło +18,6% akcyza +23% Vat i to liczone narastająco .
Przy opcji historyczny jedynie 8% VAT , jest zatem o co walczyć . Dla UC samochód musi mieć co najmniej 30 lat czyli tak jak jest w UE , a nie 25lat jak u nas .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-31 17:23:48 /


Dodatkowo przy rejestracji w Wydziale Komunikacji płacisz 500 zł opłaty recyklingowej + za tablice i dowód około 200 zł, w przypadku zabytku jej nie masz = cała procedura już sie zwraca .... czemu ludzie tak sie boją żółtych .... jeśli przywieziesz niekompletny i nie będziesz w stanie zrobić przeglądu to i tak nie zarejestrujesz auta ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-31 21:34:47 /


Jak oclisz na zabytek, a rejestrujesz na białe, to i tak pokazujesz opinię rzeczoznawcy i nie płacisz opłaty recyklingowej...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-11-01 09:36:33 /


Owszem - ale zawsze to pewna oszczędność która już wystarcza na całą prodcedurę :D No i nie trzeba jeździć na przeglądy pozniej ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-11-01 20:47:27 /