Jeżeli ktoś widział to co ja przed chwilą w Motorvision Classic na TVN Turbo to zapewne jest w takim samym szoku jak ja. Szara myszka granada MKI 2 drzwiowa z 1975 z silnikiem V8 Corvetty i dwoma sprężarkami, która osiąga 00:00:10:30 na 1/4 mili- to był widok!!!. porównywlny jedynie z Caprikiem który w programie Clarksona objechał MB 500SL jak Malucha. Ludzie! Jak ktoś mi pomoże to moja MKII bis z 1984 prosi się o taki serducho i skrzynię sekwencyjną oraz 1000 koni. Boże chroń Królową (tj. Grandzię!!!)
GRANADAmaniac / 2004-11-15 13:50:51 /
ta na fotce to twoja, czy ta 900 KM :]?
pozdrawiam
PS. też zamienię 2.0 R4 na V8 od Vette :-D
Mroova / 2004-11-15 14:20:47 /
jakby tak włozyc ze 100tys to pewnie bys mial i takie osiagi :)
Main(misiek) / 2004-11-15 19:28:20 /
Małe sprostowanie - ma ona wg właściciela 750 KM. Natomiast jego kolega chyba ze Szwecji buduje z silnikiem o mocy ponad 1000 KM.
mtango / 2004-11-16 09:10:54 /
Wszystko jest tylko qwestia pieniedzy :-( Nie zadnych przeciwwskazan by w granade upchnac silnik o helikoptera :-P :-P :-P
B / 2004-11-16 10:38:03 /
Ta na zdjęciu to oczywiście moja. Chciałem ją pokazać na stronie, ale coś nie mogę uaktywnić strony. Z tego co policzyłem, żeby uzyskać to co miał "kolega" od "Granaty" potrzeba ok 40'000zł. Może być taniej, jeżeli znajdziemy kogoś kto bezpośrednio załatwi silnik i inne graty w US. Myślałem raczej o silniku z F-150 Lightning. Tak żeby nie profanować błękitnego owalu sercem z GM. Chociaż... kto wie... Sprężarki są najdroższe. Jedna z montażem to wg gosci z Tomsona koszt ok.8000zł. Z tego co wiem to kompresorek z intercoolerem da się zrobić za ok.4000zł. Muszę jeszcze odszukać kto to robi. Więc za cenę 2 turbo można by mieć bi-compresor czyli w nomenklaturze brata Jaguara byłaby to Granada Lightning Bi-Supercharged. Brzmi zabujczo. W Garażu ostatnio spece od turbosprężarek opowiadali o ich remontach. Nie złapałem co to za firma i skąd, ale mieli piękne regały wypakowane nowymi i regenerowanymi sprężarkami. Do tego trzeba by mieć solidną chłodnicę do intercoolera (najlepiej spryskiwaną), porządny zawór upustu ciśnienia doładowania i spalin, gaźnior Edelbrocka (albo wtrysk- ech ten k-jet:(((. Wszystko wykonalne. Tylko komu to dać w ręce??? Jeżeli samemu nie ma się czasu na sen, a człowiek się rozmarza...
GRANADAmaniac / 2004-11-16 16:16:17 /
z tym kompresorem to cie oszukali chyba. Tomson jak wprowadzał do oferty, to najtańsze kosztowały 8k PLN + icek, + natrysk + ja bym jeszcze pogrzebał przy zawieszeniu i hamulcach. bo choc są naprawdę niezłe, nie chciałbym nagle zatrzymywac 1.6 tony rozpędzonych do takich np. 250km/h :-D... ani przewrócić siena zakręcie;) ale pomysł wykonalny....
daj to chłopakom z Vette, oni co prawda siedza w GM, ale generalnie znają się na takiej robocie, nie to co VTG czy promotor, co szifują japońskie kosiarki, choc PromotoR ma na koncie Taunusa 2.0 OHC stage 3 o ile się nie mylę..
Pozdrawiam
Mroova / 2004-11-16 16:22:14 /
silniczet tauna przerabiany przez PromotoRa:) jestem ciekaw co w nim pozmieniali:)
Gleacken / 2004-11-16 16:47:52 /
ok juz wiem:)
Ford Taunus 2.0 8V - głowica faza 3, wałek drogowy
Obrobione i wypolerowane kanały w głowicy, większe sportowe zawory, zaostrzone prowadnice, dodatkowe kąty na gniazdach. Wałek 278st. zwiekszony wznios. Strojenie paliwa i zapłonu.
Gleacken / 2004-11-16 16:49:10 /
a jakiś wykresik, jakiej mocy dostał? intersuje mnie to, bo to taki silnik jak i u mnie, o ile sięnie mylę, więc zobaczymy co tam można wystrugać :D
pozdro
Mroova / 2004-11-16 17:05:44 /
no niestety wykresu nie ma:( sam jestem ciekaw ile mocy z niego wyciagneli
Gleacken / 2004-11-16 17:10:25 /
Popatrzcie tutaj: http://www.capri.pl/club/cup-2003
W wynikach PC 2003, miejsce 23, przyspieszenie do 100 km/h 9.1 s - tyle co Trójkąt z 2.9 EFI. To jest ten czarny Taunus co go w ProMotorze robili.
mieras / 2004-11-16 19:21:49 /
no to ladnie:) chyba do nich tam pojade:) ciekawe ile mi zaspiewaja za taka przerobke tylko ze na silniku 1.6:)
Gleacken / 2004-11-16 19:34:40 /