Od początku:
- robię zmianę 2,0R4 ---> 2,3V6
- buda 78, szafa z zegarem, bez obrotomierza ---> szafa bo faceliftingu z obrotomierzem.
Dziś gienialnie spaliłem w niej obrotomierz, ale mam zapasową i tu mnie spotkała niespodzianka.
W tym zapasie na tarczy tachografu sa jakieś dwie diody (między 100 a 120 km/h), a z tyłu wychodzi taka kostka na 3 bolce.
Ma ktos pojęcie co to za cós i do czego służy, ew. gdzie to podłączyć???
pozdro
zolta i czerwona dioda?? to ekonomizer:)
Gleacken / 2004-11-11 19:55:24 /
zgadza sie
tyz to mialem w swojej grani wlasnie bez obrotomierza ale oczywiscie nie dzialalo
w tauniakach sie czesciej spotyka takie zegary
hmmm to wniosek u mnie ze ja powinienem miec R-ke pod maska !!!!!
czy ktos wie czy bywaly takie w Vkach czy ktos mi wczesniej podmienil zegarki ??? a moze silnik ???
Wojdat / 2004-11-11 20:06:08 /
dokladnie, ekonomizer :) Podlaczone jest to do dwoch wlacznikow podcisnieniowych - powinny byc zamontowane kolo serwa, podcisnienie od nich podlaczone do gaznika. Gdy wciskasz gaz ciut za mocno zapala sie zolta lampka, a gdy jeszcze bardziej - czerwona. Niby nic, ale po jakims czasie uzytkowania, nie zwracajac na lampki specjalnej uwagi, dochodzisz do etapu gdy podswiadmomie popuszczasz nadmiar gazu, nie patrzac nawet na kontrolke - poprostu widzisz jej bystre swiatelko katem oka podczas prowadzenia samochodu. Mi sie to zawsze podobalo :)
Mysza liil (EM) / 2004-11-11 20:08:33 /
W sumie ja zalozylem sobie to do V-ki, ale pochodzilo od R-ki. W escortach mkIII tez czesto spotykane.
Mysza liil (EM) / 2004-11-11 20:15:33 /
Dzięki za szybką odpowiedź:)
Ponieważ całego ustrojstwa do tego nie mam, więc diody poprostu sobie będą.
może podłącze do tego alarm:))
pozdro
Jeżeli to nie jest tajemnica jak to kolego uczyniłeś , że obrotomierz spaliłeś,
na tyle ile bawiłem się w te klocki jest to bardzo trudne a wręcz niemożliwe
żeby spalić obrotomierz.
Staszek z Chełma / 2004-11-15 19:05:52 /
lampki i zaworki w 2,0 v6 gl potwierdzam (81 rok, fabrycznie- bez przeróbek, obecnie mi to nie działa...ale kto wie ;) )
ADRIANna44 / 2004-11-15 22:33:52 /
Jak spaliłem?
Otóz bardzo prosze.
W przebłysku swojej inteligencji podłączyłem sygnał od cewki..tyle że zamiast od minusa to od wyjścia wysokiego napięcia.....
Gienialnie prawda? ;-/
To faktycznie z obrotomierza zostały "tylko smród i zelówki"
gdzieś mam zabunkrowany obrotomierz od v6 ale to temat na póżniej.
Staszek z Chełma / 2004-11-16 09:24:45 /
hehe tez mam do V6 a potrzebuje do V4 moze ktos sie zamieni ?? jak ma :P:P:P
black_consul / 2004-12-24 21:21:18 /
do r4 napewno ktos ma, mysle ze obrotomierzowi wszystko jedno r4 czy v4 - powiedzial mi dzis na ucho ludzkim glosem ;P
Mysza liil (EM) / 2004-12-24 22:32:33 /
no właśne niewiem czy do r4 jest taki jak do v4 w r4 ile impulsów jest na jeden obrót ??
black_consul / 2004-12-24 22:53:53 /
tyle ile zapłonów czyli 4 cylindry taki sam obrotomierz
MikeB4 / 2004-12-24 22:59:30 /
no to ja z chęcią sie zamienie :) kto chętny :D:D obro do v6 oddam za obo do v4 lub r4 :)
black_consul / 2004-12-25 09:47:47 /
A ja mam to podciśnienie od ekonomizera podłączone do kolektora, działa ale czy tak powinno być, czy koniecznie pod gaźnik?
AndrzejKudowa / 2005-02-01 01:05:25 /
http://www.capri.pl/forum/40fd73a54f473#40fe23c7786d6
PiotrekFCapri / 2005-02-01 03:10:53 /
Dzięki Piotrek FCapri. Już wszystko wiem:)
AndrzejKudowa / 2005-02-01 16:58:56 /