logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » kupowanie samochodu » Poszukuję klasyka - co i jak? - porady

Poszukuję klasyka - co i jak? - porady

Młody człowiek zakochał się w klasykach i szuka czegoś dla siebie. Póki co jest raczej sfera marzeń, ale najbliższy rok może być okazją do jego spełnienia. Szukam jakiegoś „pseudo-sportowego” coupe o ciekawym wyglądzie. W oko wpadły mi Ford Capri Mk1, bądź Mk3, ale wolałbym jednak jedynkę, ford mustang II, ale mogą być też niektóre „jedynki” z odpowiednim (niesedanowym) tyłem, następnie Audi 100 C1 Coupe, Toyota Celica Mk1 Coupe lub liftback, albo taki wynalazek zwany Datsun z240, bądź jak kto woli Nissan s30.
Samochód ma być na co dzień, ale ma dawać frajdę z jazdy, jednak nie chcę się bawić w jakiś tuning, po prostu chcę mieć ciekawy, klasyczny samochód. Nie będą raziły mnie drobne zadrapania i skazy na lakierze. Silnik nie musi być duży raczej coś w przedziale 1,6-2,3 mnie w pełni zadowoli. Oczywiście trudno oczekiwać od tak wiekowego samochodu niezawodności, jednak będąc już tu na forum, chciałbym zapytać, które z samochodów charakteryzują się najwyższą oceną w tym aspekcie. Chętnie również wysłucham informacji na temat rzeczy, na które trzeba najbardziej uważać przy tych konkretnych klasykach. Chciałbym, w jak największym stopniu zachowywać oryginalność.
Interesuje mnie również nakład pracy i pieniędzy jaki jest potrzebny, aby kupiony w dobrym stanie mechanicznym samochód się nie rozpadł. Przez mechaniczny mam na myśli bebechy jak silnik, skrzynia, układy hamulcowe, zawieszenie itp.
To właśnie na te rzeczy chciałbym położyć nacisk, gdyż kompletnie nie znam się na mechanice samochodowej, ale jestem gotowy i otwarty na naukę. Ile według Was są warte egzemplarze o dobrej mechanice.
Mam nadzieję, że podawaniem modeli innych firm nie uraziłem fordowych fanów, ale chyba chodzi o miłość do pięknych, klasycznych samochodów i przedłużenie im życia, a nie „pompowanie marki”.
Z góry dziękuję za wszelkie rady i odpowiedzi

Argue / 2013-09-03 17:51:01 /


Trochę tak pytasz, że nie wiem co odpisać.
Bo niby i składnia dobra i nawet wyrazy wyszukane ( skaza ;) aczkowlwiek nie mogę odnieść wrażenia, że pyta ( przepraszam za być może błędne określenie) gówniarz.
Otóż czemu.

1. To jest capri.pl. Tu jest inaczej. Jak na pewno zauważyłeś forum nie wygląda jak wytrysk pseudo informatyka onanisty a jest proste, przyjemne i przejrzyste w formie.

2. W dobrym tonie jest tutaj przedstawienie się poprzez wpisanie swoich danych ( imię,wiek i ze 3 słowa o o sobie). Bez tego nawet nie wiem czy jesteś facetem czy kobietą i jak pisać ;)

3. Nie wiesz co chcesz. Rozstrzał między japonią/amerykańskimi mustangami a audi i capri jakoś mi tu pachnie gimnazjum. Każdy mój znajomy powyżej 30 lat potrafi nawet jak się nie interesuje za bardzo motoryzacją co go kręci - czy stare amerykańce, czy stare bmw itp.

4. Pytania które stawiasz, stawiano na tej stronie już kilkadziesiąt co najmniej razy i zazwyczaj kończyło się jatką ;)

5. Kup pierwszego klasyka. Takiego za 5 tys. Pojeździj, ogarnij, zobacz z czym to się je.

6. Odpowiadając na Twe pytanie w skrócie:
- pseudo sportowe to są lanosy 1,3
- określ się, żeby zachwiać twój światopogląd rzucę jedno słowo " cortina " ;)
- zadrapania, niedoskonałości - to tak jak byś napisał, że nie będzie Cie u 60-letniej kobiety raził celulit
- silnik - zdecyduj się. Pojedź na jakiś zlot, posłuchaj, pogadaj, ktoś Cię na pewno przewiezie, uświadomi
- chcesz niezawodności - polecam afrykańskie tojoty ze stajni w gostyninie
- czy się da jeździć klasykiem na co dzień - da się. Da się też pojechać daleko i wrócić. Trzeba tylko chcieć ;)

Powodzenia życzę, choć cieńko to widzę

michalch83 / 2013-09-03 19:02:26 /


Dziękuję za odpowiedź, postaram się odnieść do wszystkiego po kolei.

Ad 1. Nie mam zielonego pojęcia co ma ten akapit do wszystkiego co napisałem, ale przeciez nie napisałem nic odnośnie do wyglądu strony, który mi notabene odpowiada.

Ad 2. Mój wskaźnik dostosowania do społeczeństwa jest stosunkowo niski, więc przepraszam i spróbuję co nieco o sobie napisać. Mógłbym te dane równie dobrze wpisać w odpowiednie rubryki podczas tworzenia konta, ale niech będzie, że tu to zrobię. Imię - Patryk, wiek -23 lata, student ekonomii II rok studiów stacjonarnych II stopnia. Jestem laikiem i zarejestrowałem się tutaj po to, żeby zaczerpnąć wiedzy i doświadczeń innych ludzi.

Ad 3. Marka nie ma dla mnie znaczenia. Jednak napisałem, że interesuje mnie klasyczne coupe z późnych lat 60-tych i lat 70-tych. Myslę, że można to było wywnioskować z wypisanych przeze mnie modeli samochodów, które mi się podobają, a które są chyba do siebie w dość dużej mierze podobne.

Ad 4. Nie zauważyłem, żeby ktoś na tym forum pytał o doświadczenia z modelami, które wymieniłem tj. Audi, Toyota itd.

Ad 5. Podejrzewam, że klasyk za 5k to będzie szrot, a nie chciałbym się zrazić.

Ad 6. a) Mówiąc pseudo-sportowe miałem na myśli stosunkowo mały silnik, który był wypisany w moich wymaganiach, bo przecież silnik 1.6 czy też 1.8 to nie jest napęd godny auta sportowego, stąd też posłużyłem się takim sformułowaniem.

b) Już chyba dokładniej określić się nie mogę, ale wracając do mojego pierwszego postu było jasno napisane, że interesuje mnie niesedanowy tył, dlatego też Cortina odpada.

c) Wydawało mi się, że warto odnotowania jest fakt, że nie szukam igły z świeżo nałożonym lakierem... i jeśli gdzieś mogę zaoszczędzić pieniądze to właśnie na karoserii.

d) Właściwie kalka z podpunktu a) tj. nie szukam ekstremalnych osiągów, nie chcę robić rajdówki

e) Miałem się śmiać?

f) Nie wiem jak się do tego odnieść.

Ps. Za gówniarza się obrażać nie będę, bo za stary jestem na obrzucanie się błotem :-)

Argue / 2013-09-03 19:40:28 /


Proponuję na początek ankietę dla przyszłych posiadaczy Forda Capri http://www.capri.pl/club/survey

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-03 19:46:29 /


Michał - daj spokój, zostaw młodego, nie dołuj tak na 'dzień dobry'. Jeszcze nie miał szansy poczuć klimatu c.pl, więc załóżmy dla ułatwienia, że pyta szczerze, ma dobre intencje i dobrze, że pyta nas, bo go ściągniemy na dobrą/złą stronę mocy. Czyli do klubu spod znaku błękitnego owalu.
Brzezin - co racja to racja, ankieta powinna być elementem zakładania konta: wypełniona i krwią podpisana powinna być wysyłana do samego Mitycznego, który to w szamańskim szale spaliłby ją w świętym ogniu gryźlińskim ("którego nie ma") a z popiołów ulepił nowy znaczek członkowski.

Argue (od "kłócić się", czy rczej od "argumentować"?)..... najłatwiej byłoby Ci doradzić, żebyś się zdecydował, czego chcesz. Tak, ja wiem, że Ty właśnie z tym pytaniem przyszedłeś na to forum, ale zrozum bracie, że z klasykami tak już jest, że ten jeden, ten wybrany, pochodzi z wyboru Twojego serca. A jak już serce dopuścisz do głosu, to nie ważne okaże się ani wygląd, ani stan techniczny, ani wielkość silnika, ani nic z kategorii cech mierzalnych czy nazywalnych.
Dlatego też rada, abyś pojeździł trochę na zloty, pogadał z ludźmi, przejechał się tym i owym egzemplarzem, poczytał trochę o historii oraz (tu dodam od siebie) poznał atmosferę danego klubu wielbicieli - jest jak najbardziej słuszna.

My tez lubimy klasyki, ale najbardziej lubimy Fordy. I choć od czasu do czasu ktoś tu zapyta o coś innego, bardziej lub mniej klasycznego, to 99% naszych rozmów kręci się wokół błękitnego owala.
(a nie wokół Audi, Datsuna, Nissana czy Toyoty - choć ci producenci też kiedyś popełnili kilka pięknych klasycznych modeli wartych adorowania).

A mając piątaka w garści możesz spokojnie zaczynać swoją przygodę z klasykami. Kup coś niedrogiego, w dobrym stanie (surprise surprise) blacharskim, napraw za grosze mechanikę i jeździj nim jak najwięcej. I wybierz się na zlot jeden czy drugi, popatrz i pomacaj inne samochody, inne marki, pogadaj z właścicielami. I po jakims czasie będziesz wiedział, jaki silnik CI w duszy gra.

A o Fordy pytaj śmiało, na tym forum.

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-03 21:27:26 /


Kup audi :) i zapomnij o capri.pl wszyscy będą szczęśliwi :]

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-03 21:44:43 /


Bartłomej dobrze ci napisał.
nie wiem niestety skąd jesteś ale ja jeszcze ci podpowiem jedno: mimo że sezon powolutku się kończy, to jest jeszcze kilka mniejszych lub większych zlotów jest organizowanych. dowiedz się kiedy i jedź tak pooglądać i pogadać z ludźmi. może tam wpadnie ci w oko jakiś konkretny model.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-03 22:00:25 /


za 5 tyś masz w dobrym stanie Taunusa TCIII lub Granade która bd jezdził, tylko zainwestuj odrazu w garaż, bo auto rozpadnie Ci sie od słońca i deszczu

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-03 22:13:14 /


Beczke też idzie trafić całkiem ok na początek za te pieniądze...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-04 00:09:31 /


Beczke...

Za pinć kloocków to już można porszaka wyrwać całkiem fajnego. Wiem, bo kilka mi się przez warsztat przewinęło przez ostatni rok...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-04 00:15:16 /


Po pierwsze powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie:
Napęd przedni czy tylny?
Odpowiedź na to pytanie zawęzi Ci pole wyboru.
Po drugie,jest 21 wiek i sporo osób ma klasyki,więc ja na twoim miejscu wybrałbym kilka modeli,umówił się z właścicielami i oglądnął auta osobiście wypraszając możliwość przejechania choćby po prostej 100 metrów.
Unikniesz w ten sposób pomyłki.
A co do późniejszego użytkowania auta to każde ma jakieś słabe i mocne punkty i jakieś koszta eksploatacji,a większośc na zbliżonym poziomie.
Howgh :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-04 07:47:49 /


w temacie, który nas interesuje czyli Capri i budżetem pomiędzy 10 a 15k mozesz szukać capri mk3 z 2litrowym silnikiem pinto. W miarę oszczędny a już jedzie i jest tani i łatwy w obsłudze. Warto się za takim autem rozglądnąć za granicą choć ostatnimi czasy zaczęły mocno drożeć. Z aut, które wymieniłeś Capri i tak jest najtańszą opcją zarówno w zakupie jak i utrzymaniu.

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-04 09:54:00 /


Celica i Datsu sa niewatpliwie godne zainteresowania! Jakosc wykonania jeponcow z tamtych lat jest godna pozazdroszczenia (w porownaniu do produkcji europejskiego forda). Czesci do silnikow dostaniesz w miare bezproblemowo, bo silniki z tamtych lat byly (z modyfikacjami) klepane do polowy lat 90tych. O czesciach blacharskich, elementach zawieszenia (nawet tycheksploatacyjnych!), wszelakiego rodzaju plastikow itp. zapomnij. Nowe sa niedostepne a rynek czesci uzywanych bardzo maly. Ewentualne sprowadzanie czesci z japoni/australii/nowejzelandi jest upierdliwe ze wzgledu na koszta przesylek i problemy jezykowe... Nie jest latwo...

Duzo latwiej o wszelakiego rodzaju czesci (nowe i urzywane) do europejskich samochodow. Capri, mata A, Alfetta GTV itp. itd. Czesci eksploatacyjne sa dostepne niemal w kazdym sklepie. Uzywane elementy zawieszenia, wnetrza zakupisz po (stosunkowo) krotkim przeszukiwaniu kilku forow ewentualnie ebaya...

Na amerykancach sie nie znam wiec nie komentuje...

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-04 10:01:58 /


Dziękuję za odpowiedzi Panowie i Panie, zwłaszcza kolegom greenhorn i Bartkowi Nowakowskiemu, bo o właśnie takiej wiedzy szukam. Ad. Piotrek napęd koniecznie tylni, gdyż z tego co czytałem ten rodzaj napędu daje większą frajdę z jazdy.

Czy ktoś w takim razie podzieli się jakimś linkiem, z którego będę mógł zaczerpnąć informacje o nadchodzących zlotach w województwie śląskim?

Wasze sugestie o spędzeniu kilku chwil w konkretnych samochodach wydają się być jak najbardziej uzasadnione, dlatego też nie mam innego wyboru jak tak postąpić ;-)

Argue / 2013-09-04 11:31:04 /


W Śląskim zapraszamy w sobotę 7.09 do Rudy Śląskiej zlot Klassikauto.pl i Muzeum PRLu -- napewno będzie Capri , będzie Taunus , ostatnio jezdził też Datsun 260z. W Datsunie można się zakochać -- ale tam budżet na ładne , bezawaryjne auto do przemieszczania się to z 60-80 tys zł .... zakup auta do renowacji to miedzy 8 a 20 tys. Naprawiałem też starą Celikę RWD - całkiem sensowne , fajnie jeździ , ale utrzymanie tego w dobrym stanie przy dostępności części ciężkie.

http://klassikauto.pl/juz-wkrotce-i-slaski-zlot-pojazdow-zabytkowych-w-rudzie-slaskiej/


Ja będę czarną Wołgą - także możesz nas poszukać , mam też i Capri i Mustanga (tyle , że nie na sprzedaż) w sumie od kilkunastu lat więc te auta znam od najmniejszej śrubki.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-04 11:56:00 /