Witam jutro jadę oglądać wspomniany silnik z Capri, teoretycznie po remoncie 2.8I V6.
Silnik jest kompletny z automatyczną skrzynią. Pytanie moje ile wart jest taki silnik bo o cenie jeszcze rozmowy nie było ? Ile ewentualnie mogę wziąć za skrzynie jak bym chciał ją sprzedać bo prawdopodobnie bym szukał manualnej ? Za ile mógłbym sprzedać swój silnik 2.0 R4 ze skrzynią 4. Czy byliby potencjalni kupcy? Dzięki.
Szwedka / 2013-08-28 14:06:04 /
Ja za sprawny kompletny silnik 2.8i płaciłem jakieś 700zł. Jeśli silnik jest rzeczywiście po remoncie, to cena może być kilka razy wyższa - w zależności od tego co było robione, jak i gdzie. Tylko jak to sprawdzisz?
Skrzynia automat to już inna para kaloszy, dla bezpieczeństwa załóż sobie, że jest tyle warta ile waży na złomie :)
Za Twoją skrzynię 4b od R4 także proponuję przelicznik na kilogramy, a silnik jak to silnik - jak dobry blok (np. 205) i wszystko ok, to chętny się znajdzie, ale też bez szaleństw myślę.
Konrad vel smasher / 2013-08-29 00:02:55 /
2.8i po teoretycznym remoncie (czyli gówno) ze sprawnym wtryskiem 1000PLN
2.8i po rzeczywistym remoncie ze sprawnym wtryskiem 5000-6000PLN
Skrzynia automat C3 do 2.8i - 500PLN
Skrzynia manual 4b do R4 - 50PLN
Silnik 2.0OHC w stanie nieznanym to pewnie z 300-400PLN
Dzięki za podpowiedzi, jeszcze pytanie odnośnie manualnej skrzyni do 2,8.
Nigdy w ogłoszeniach nie zwracałem na to uwagi czy się pojawia. Trafia się czy to jakiś egzotyk ?
Szwedka / 2013-08-29 07:59:44 /
Trafia się trafia. Starczy po prostu taka z dzwonem od V6. Camaro miał na ten przykład swego czasu na sprzedaż 4-kę wzmacnianą.
Konrad vel smasher / 2013-08-29 09:25:08 /
A to zależy czy 4 czy 5, i i te się jeszcze dzielą:
czwórkę masz zwykłą, 80-150 PLN zależy jak trafisz, lub wzmacnianą, ale te to taki jeden na emeryturę zbiera:)
Z piątkami coraz ciężej, i tu jeszcze trzeba zwracać uwagę na napęd prędkościomierza (linka lub kabelki)
N9 wchodzi p&p i kosztuje około 300-350 PLN, MT-75 bywa lekko droższa, aczkolwiek ja kupiłem jakiś czas temu z wieloryba za 250,
Pozostaje jeszcze myk ze skrzynią N9 od Sierry diesla (150 PLN), kupujesz przekręcasz dzwon od zwykłej 4 biegowej i szafa gra
.....ale jest jeszcze jeden haczyk, łożysko igiełkowe w wale silnika, to w które wchodzi wałek od skrzyni, miało dwa rozmiary, także przed zakupem też i to musisz sprawdzić. Jak łożysko i wałek mają ten sam rozmiar to wszystko OK, jak łożysko duże a wałek cienki to dajesz tulejkę a jak łożysko małe a wałek gruby to dupa, tudzież toczenie wałka.
Piosiu. / 2013-08-29 09:36:08 /
Witam. Oglądałem i robi wrażenie. Chyba napalony trochę jestem :) Więc szanowne grono znawców oszacuje co to ? i co to by mogło kosztować, tak żeby nie przepłacić. Wspomnę że kapitalka była robiona 8 lat temu. widać nowe uszczelki, nowe świece , nowe przewody gumowe. Przejechane na nim max 5000 km ( sprzedaje rodowity Szwed więc można mu wierzyć ). Silnik następnie został zalany olejem do pełna i stoi. Koleś oddał dwa kapcie na złom ( pewnie z blach bym coś wykroił :) ) ale cóż za późno. Więc jak na wstępie: co to ? ile to warte ?
Szwedka / 2013-08-29 21:39:59 /
Mi to wyglada na 2.0 v6 jeżeli był by to silnik 2.8 v6 z granady to by miał podwójne koło prasowe, a jeżeli było by to 2.8 v6 z capri to był by to silnik na wtrysku mechanicznym. Silnik ten nawet jak super działający to wiecej niż 400 zł bym nie dal
CHUDER / 2013-08-29 21:54:33 /
a gdzie to "i" ?
jest "G" jak "gaźnik".
2.8 ma bagnet z tyłu -- ten ma w oczku kolektora ssącego jak 2.0 i 2.3 V6 ...
MikeB4 / 2013-08-29 22:01:08 /
właśnie miałem to samo napisać
mario1 / 2013-08-29 22:03:41 /
na 4 zdjęciu widać literę A pod aparatem zapłonowym - pojemność 2.3, idąc dalej, co to był za remont, że nie wiedział jaka pojemność...
pzdr
Moja wiedza skończyła się na tym że nie jest to " i " ale reszty to bym sobie nie dopowiedział. dzięki za podpowiedzi. ile ten zestaw może być wart ? bo cena nie jest jeszcze ustalona. Ja mam zaproponować. ( Tylko realnie )
Szwedka / 2013-08-29 22:12:53 /
Realnie to taki sam zestaw sprzedałem w zeszłym roku za 666PLN. Silnik + skrzynia C3.
Maksymalnie to pewnie z 1000, ale to jak ktoś naprawdę potrzebuje:)
To będzię 2.0 lub 2,3 słabsza wersja.
Kilgore / 2013-08-29 22:21:59 /
Ok. Dziękuję za szybką odpowiedz. Więc na razie zostaje przy swojej R4 2.0 po autentycznym remoncie.
Szwedka / 2013-08-29 22:26:24 /
Zbierz fakty:
1. Nie jest to 2,8 jak deklaruje sprzedawca tylko 2,3
2. Nie jest na wtrysku jak przekonuje Szwed tylko na gaźniku
3. Jak mógł robić remont nie wiedząc jaki to silnik?
Reasumując Twój Szwed chce Cię zrobić w trąbe, okaże się że to odmalowane zajechane 2,3 na gaźniku ze śmieci. Ja bym to olał, bogatszy będziesz, zdrowszy.
zapek??? !G.O.P! / 2013-08-29 22:27:35 /
I o takie konkrety prosiłem. Jeszcze raz dzięki za zaangażowanie.
Szwedka / 2013-08-29 22:35:38 /
I jeszcze pytanie co to jest za dziwne coś z jakimś przewodem idącym w stronę aparatu zapłonowego co wygląda jak by było wkręcone w blok pod polem numeracji silnika. Czy to jest tam wkręcone czy tylko tak sobie wisi i robi głupie wrazenie. Widac to na pierwszym i piątym zdjęciu.
Aldaron / 2013-08-29 22:38:09 /
Chodzi Ci o napęd przepustnicy?
zapek??? !G.O.P! / 2013-08-29 22:46:15 /
wężyk do wskaźnika ciśnienia oleju?
brzezin / 2013-08-29 22:47:35 /
nie no wężyk wychdzi pod pompką paliwa
mario1 / 2013-08-30 19:41:19 /
No tak ;) na powiększonym zdjęciu już widać co to jest. A jest to kabel masowy :)
brzezin / 2013-08-30 19:58:28 /
Faktycznie. To może być kabel masowy. :)
Aldaron / 2013-08-30 20:35:18 /
To jest bardzo stare 2,3. Bardzo rzadki układ napędu przepustnicy, na pokrywie mocowanie do metalowego filtra powietrza, aluminiowy wspornik alternatora, regulacja przy pokrywie rozrządu a nie na altku, sztywna przedłużka do wentylatora. Bardzo rzadki i stary typ gaźnika, bez podciśnieniowej pompki przyspieszającej. Tylko taz spotkałem taki gaźnik - w 2,6. Bardzo proszę Cię, jeżeli masz taką możliwość, odczytaj oznaczenie literowe silnika nad numerem na powierzchni przylegania głowicy przy czwartym cylindrze (pierwszym od strony kierowcy). Jeżeli pierwsza (z dwóch lub trzech) to Y, to jest 2.3. Jeżeli zaś pierwsza to U... to uuuuu panie, to może być 2,6. Dlaczego może? bo po tylu latach w połowie 2,6 siedzą bebechy od 2,3 niestety. Wtedy należałoby pomierzyć orientacyjnie przez dziurę od świecy skok tłoka. Może się bowiem okazać że jest to 2,6. A to już inna rozmowa. 2,6 ma wartość z powodu rzadkości występowania.
Tchnie mi to jakąś wczesną jedynką, ewentualnie jakimś 17/20/26m. Automat mi jakoś nie wygląda na C3, może to jakiś BW? Czy może się wypowiedzieć ktoś z posiadaczy eMek?
Piosiu:
>>jak łożysko duże a wałek cienki to dajesz tulejkę a jak łożysko małe a wałek gruby to dupa, tudzież toczenie wałka.<<
Jak łożysko duże a wałek cienki - to kupujesz od Bartka Camaro odpowiednie łożysko
Jak łożysko małe a wałek duży, to idziesz do tokarza żeby wytoczył Ci tulejkę z brązu.
I wszystko hula.
granadziarz_3M / 2013-08-31 22:16:13 /
Witam. Po twojej wiadomości już dzisiaj rano tam dzwoniłem i właśnie dostałem wiadomość. Facet podaje dokładnie tak " Pa 0738708 " ????
Szwedka / 2013-09-01 11:21:10 /
To jest na boku bloku, numer silnika raczej. Nad nim, na tym kawałku bloku który wystaje spod głowicy. Szkoda, jestem w sklepie i nie mogę zrobić zdjęcia... Niech ktoś cyknie fotkę gdzie jest oznaczenie typu silnika w Vce i wrzuci tu.
granadziarz_3M / 2013-09-01 13:13:29 /
Z Taunusa M to on nie jest -- ma pompe wody w obudowie rozrządu ... rzeczywiście może to być 2600 V6 z Granady Mk1 lub nieco mniejsze 2300
Korek jest starego typu i mocowanie alternatora też ....
http://www.uniquecarsandparts.com.au/images/car_info/Ford/Capri_Turbo_May/Capri_Turbo_May_Large_4.jpg
Fajny silnik do jakiegoś Mk1 ;-)
MikeB4 / 2013-09-01 13:16:27 /
To co gość podał to jest tam gdzie zielone zaznaczenie, a potrzebne jest to gdzie jest zółte zaznaczenie. W tym miejscu po poprostu nie zmieści się tyle znaków.
Przepraszam za jakość, ale na "laptoku z taczpadem" mi nie idzie.
granadziarz_3M / 2013-09-01 13:20:07 /
w 1969 zmienili ustawienie pompy wody i obieg wody przez głowice. Nie jestem dobry w katalogach. Nie wiem do kiedy klepali Mki.
Niemniej warto upewnić się czy to nie 2,6.
granadziarz_3M / 2013-09-01 13:22:50 /
W Granadzie długo ... do 76 conajmniej było 2.6 V6 ;-)
MikeB4 / 2013-09-01 15:32:57 /
jeśli to PA ma coś wspólnego z datą prod. (tzn. jest to kawałek nr silnika, coś dużo tych cyferek), to wychodzi na listopad 1974
lokalizacja http://www.capri.pl/garage/engine-numbers
PiotrekFCapri / 2013-09-01 17:32:40 /
Jutro jak facet będzie miał czas to podjadę do niego jeszcze raz. Wezmę lepszy aparat od " komórkowego", spisze wszystkie cyferki jakie znajdę i zmierzę skok tłoka. Chyba że jeszcze coś wam przychodzi do głowy co można sprawdzić ??? Jest do niego spory kawałek i trzeci raz jakbym miał jechać, to chciałbym już jechać po silnik :)
Szwedka / 2013-09-01 21:30:49 /
kilka spostrzeżeń po grzenaniu wczoraj w dziale garaż:
to jest skrzynka BW tak jak pisałem:
http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-bw35
Popatrzcie na zdjęcia i na rysunek - ogon skrzyni - BW jako jedyna ma żebrowany przy tulei ślizgowej wału.
2,6 wyszedł dopiero po 10.1969 od razu z nowym układem chłodzenia:
http://www.capri.pl/garage/engines-tv
więc taunusy 2,6 mają nowy układ chłodzenia.
Poszukiwanie numerów:
http://www.capri.pl/garage/engine-numbers
skok tłoka
2300: 60,1mm
2600: 66,8mm
Pamiętaj, że przez dziurę od świecy mierzysz pod kątem i może się tu przydać trochę trygonometrii do obliczenia chociaż w przybliżerniu skoku tłoka.
granadziarz_3M / 2013-09-02 13:55:16 /
No i po zawodach ! Niestety brak czasu spowodował że silniczek jest już sprzedany. Trochę moja wina bo się zabierałem do tego jak pies do jeża. Trudno. Najlepiej zakończyć ten wątek tym, iż był to silnik 2.3 i koleś chciał mnie zrobić w bambuko.......... tak żeby mi serce nie pękło. Cholera ale jestem zły !!!!
Dzięki za zaangażowanie.
Szwedka / 2013-09-05 09:10:22 /