Mercedes Vaneo 1.7 CDI 2002 r sprzęgło: Manual
jakiś czas temu zaczął się mój problem i dziś się poddałem, za nim auto zrzucę ze skarpy chcę się jeszcze Was poradzić:)
otóż zaraz po odpaleniu auta przez pierwsze 2 minuty(za nim się nagrzeje) auto wysprzęgla się SAMO.
tzn. jadę na biegu i nagle nie dotykając nic auto zachowuje się jak bym wcisnął sprzęgło, oczywiście nic nie wciskam, objaw trwa kilka sekund po czym wraca do normy. Zgaszenie auta nic nie zmienia. Jeżeli jednak odpalę auto i pogrzeje 5 min to mogę jeździć cały dzień bez problemu.
Po pierwszym tygodniu takich akcji, rozsypał się wysprzęglik, wymieniłem całe sprzęgło tj: tarcza, docisk, wysprzęglik(łożysko oporowe)
było 2 dni OK i znowu problem wrócił.
Wymieniłem pompę sprzęgła : objaw znikl na 5 dni, i znowu wrócił.
Wymieniłem przewód z pompy do wysprzęglika: 2 dni Ok i znowu problem wrócił.
nie mam żadnych zgrzytów i innych dźwięków, po prostu wysprzęgła się sam, pompa wtedy pracuje normalnie, jest ciśnienie...
Jakieś sugestie ?
boncky / 2013-07-06 16:44:46 /
Dobrze że nie golf ;)
Próbowałeś odkręcić odpowietrznik w czasie, gdy jest samowysprzęglony?
szwagierr / 2013-07-06 17:09:37 /
Teraz jest to nie mozliwe bo objaw wystepuje na sekundy wczesniej wywalal cisnienie
boncky / 2013-07-07 08:32:44 /
No to chyba jasne co się dzieje - zatyka się otwór w pompie, przez który wyrównuje się ciśnienie między układem a zbiorniczkiem przy puszczonym pedale sprzęgła. A co ten otwór zatyka i dlaczego, dowiesz się jak rozbierzesz pompę.
szwagierr / 2013-07-07 10:44:08 /
"Wymieniłem pompę sprzęgła : objaw znikl na 5 dni, i znowu wrócił.
Wymieniłem przewód z pompy do wysprzęglika: 2 dni Ok i znowu problem wrócił."
juz jest wymienione
Tom'ash / 2013-07-07 12:20:25 /
Nie pisałem przecież żeby wymieniać, tylko żeby rozebrać i zobaczyć czym i dlaczego się zapchało. A to, że po wymianie pompy i płynu jest jakiś czas spokój, to tylko potwierdza moje przypuszczenia.
szwagierr / 2013-07-07 12:37:52 /
Fakt, rozebrac stara pompe, obejrzec czy cos nie zasyfiło i czy prawdopodobnie nadal cos nie zasyfia nowej pompy, trop jest chyba dobry
Tom'ash / 2013-07-07 12:54:54 /
Jest to trop, działało by to tak, że po wciśnięciu sprzęgła wytwarzane jest ciśnienie które po puszczeniu pedału powinno spaść do zera ale przez zmniejszony jakimś syfem przekrój otworu między pompą a zbiornikiem ciśnienie to nie spada do zera i sprzęgło jest lekko wciśnięte nadal. Po chwili jazdy płyn się nagrzewa i zwiększa objętość przez co dalej następuje wysprzęglanie aż auto staje. Jednak po jakimś czasie w funkcji wzrostu temperatury zmniejsza się gęstość płynu i już ma możliwość powrotu do zbiorniczna i dalej sprzęgło działa normalnie. Dlatego w krótkim czasie padło łożysko oporowe.
Wymień przede wszystkim płyn i wyczyść cały układ jeszcze raz jak doradzają chłopaki powyżej. Rozkminialiśmy to kilka dni temu ale teraz dopiero jak przeczytałem sugestię szwagra zaczyna się to kupy trzymać.
zapek??? !G.O.P! / 2013-07-07 13:48:23 /
Dokładnie jak pisze Zapek.
Miałem takie atrakcje w ciężarówce. Też mercedes. Sprzęgło długo głupiało, nie pomogła wymiana całego sprzęgła, ani wysprzęgnika dopiero gruntowne czyszczenie układu i zalanie świeżym płynem sprawę załatwiło.
Mercedesy do dobre auta ale cholernie upierdliwe :)
Aldaron / 2013-07-07 14:32:39 /
dziś na grillu właśnie o tym myślałem, przepłukam cały układ kompresorem na zdemontowanym odpowietrzniku... problem tylko taki że rozebrałem zaraz po demontażu starą pompę, zero śladu syfu, czysta, płyn nie śmierdział (przegrzanie się) dlatego gdzieś tam z tego zrezygnowałem bo nie było żadnych śladów zanieczyszczenia, również w zlewaniu starego płynu to samo, ale może być zanieczyszczenie które się cofa i zatyka, więc jutro kompresor !
boncky / 2013-07-07 21:28:03 /
dla potomnych, podobno wysuwała się prawa półoś (dłuższa) i rozłączała, gdy auto było nagrzane,trzymała na włosku... tak stwierdzono, wymieniono i wszystko chodzi, cz to było tylko to, czy mówili prawdę, tego nie wiedzą nawet najstarsi górale:) w sumie mogło tak być bo lekutko wystawała, co widziałem już kiedyś, jednak zastanawia mnie dalej, czy przy wyciągniętej półosi zmieniałbym biegi na odpalonym aucie bez sprzęgła, wydaje mi się że nie, dlatego tutaj mam wątpliwości, ważne że w końcu jeździ... =]
boncky / 2013-10-11 10:31:23 /
Z tymi biegami to możliwe. Mechanizm różnicowy przerzuca napęd zawsze na mniej obciążony element wiec w tym wypadku na stronę z wysuniętą półosią bo tam obciążenie było zerowe w przeciwieństwie do strony przeciwnej gdzie było 100%.
W takiej sytuacji obciążenie skrzyni też jest znikome a wiec zmiana biegów bez sprzęgła jest możliwa. Podczas normalnej jazdy przy umiejętnym operowaniu gazem też można spokojnie zmieniać biegi bez sprzęgła, to taki sam efekt.
Aldaron / 2013-10-11 10:49:22 /
Dokleję się bo to i tak do wywalenia.
Mam problem z w210 (2,0 100kw},silnik kicha , parska,na benie i gazie.
Silnik wkręca się do 1500 obr. i wskazówka w dół.
Gasze , liczę do dziesięciu , odpalam i wszystko ok.
Był dwa razy u mechanika,na kompie nic nie widać.
Jest sugestia że to przepływomierz,czy jest możliwość sprawdzić czy to on,bo po co mi dwa.
lepszy mechanik z lepszym kompem.
Taki co szuka przyczyny zamiast objawu ;)
michalch83 / 2015-01-19 15:03:35 /
Tylko Star Diagnosis. Uniwersalne interfejsy z reguły nie dają rady w nowszych mietkach
To stary mietek -96r. , nowszymi się brzydzę.
Ale można sprawdzić przepływomierz ? Czy to za delikatny sprzęt ?
A tam jest przepływomierz? W moim nie ma;-)
bobik liil / 2015-01-19 16:14:56 /
Jak to przedlifciak to sprawdź na jakimś sprzęcie co czyta parametry rzeczywiste, będzie widać czy ten przepływomierz działa. Chocby takim CDIFem.
W moim zaraz też nie będzie , tylko mufka kanalizacyjna , a kable skręcę i zaizoluje .
Ten Merc to i tak nowy, do starszego tez i tak nada sie tylko Star Diagnosis który potrafi wszystko, lacznie z testami czujników w czasie rzeczywistym i niezleznym zalaczaniem roznych funkcji i trybow. Bez tego diagnozowac merca to sobie mozna tak samo jak z gwiazd, tych na niebie :)
Wojtass / 2015-01-19 22:34:28 /
Ta wiem. Ale to o co akurat pytał kolega można zrobić czymś uniwersalnym.
Eeej, ale poważnie u mnie nie ma. W124 94 rok, ale motor ten sam chyba.
bobik liil / 2015-01-20 07:22:54 /
W tym silniku były cztery rodzaje sterowania.
Ja mam tylko lambdę i tps. I 4 przewody do świec. Działa jak złoto. Pewnie w nowszych zaczęli coś ulepszać;-)
bobik liil / 2015-01-20 08:29:47 /
ja mam c kalse 93 1.8 i też nie widze tam przepływki
mishq (Mateusz G.) / 2015-01-20 12:17:00 /
Czy wszystkie cyferki są istotne w tym wiatromierzu ?
000 094 00 48
0 280 217 100
Bo szukam w necie i identycznego oznaczenia nie ma .
brzezin / 2015-01-21 09:18:44 /
nie napisałeś, jaką instalacje gazową masz w tym aucie. Jesli nie jest tzw sekwencyjna to niasprawność przepływomierza raczej nie wpływa na prace silnika w trybie LPG.
stiop3 / 2015-01-21 17:43:20 /
Tak jest sekwencja.
Jest mi naprawdę trudno , nie chcę ale muszę , zmusza mnie uczciwość przed samym sobą .
32 pln. koszt wymiany świec , traktujcie to jako przestrogę , ale jestem mały , chyba się upije by
zapomnieć tą porażkę . Pozdrawiam . Niech ktoś to wy...... i to szybko .