Hey hey
Całkiem przypadkiem wpadła mi w ręce N9 5b (dzięki Bartek !) z Transita która była spięta z 2,0 Pinto.
Ma taki dzwon jak ten poniżej :
i taki adapter od strony silnika :
Chciałem ją spiąc z V4 Essexem, ale dzwon z V4 nie pasuje ani rozstawem śrub, ani wysokością:
Moje pytania
1) czy istnieje dzwon spinający N9 i essexa (wyłączając Burtonowy) ?
2) a może zrobić adapter pomiędzy N9 a dzwonem do V4 ? Przerabiał ktoś taki temat ?
Dzięki za wszelkie info
marian212 / 2013-06-12 12:38:00 /
tak patrze na ten adapter co masz dorobiony i albo mi się wydaje albo mam w tranzicie dzwon który by własnie odpowiadał temu co poszukujesz.
tyle że ja mam skrzynie n9->dzwon(nie wiem od czego myslałem że to od diesla ale dziś sprawdzałem i nie jest od diesla a wygląda rozstawem śrób i miejscem rozrusznika jak ten twój adapter)->koło zamachowe jakieś duże do tego docisk od 2.8->a do tego OHC 2.0 :) miks jest niezły hehe
Piter M / 2013-06-12 23:31:28 /
opusciłem coś w kolejce;)- pomiędzy dzwon a silnik jest adapter :)
Piter M / 2013-06-12 23:32:46 /
Bo późna pora ;)
zapek??? !G.O.P! / 2013-06-12 23:55:27 /
chyba jakoś faktycznie na śpiąco do tematu podszedłem ;)
Piter M / 2013-06-13 00:28:52 /
Piter, ale ja potrzebuję spiąć N9 do Essexa , nie do Pinto. Adapter który jest na zdjęciach pomiędzy DZWONEM a SILNIKIEM , to adapter tego czarnego dzwonu (nie wiem od czego) do Pinto właśnie.
marian212 / 2013-06-13 09:20:25 /
tak tak wiem już, mój błąd-ale to chyba faktycznie pora;)
skoro w tranzitach seryjnie silniki były łączone z dzwonem za pomocą takich "blach" to choć by nawet nie występowała do esexa to wystarczyło by wypalić taką blachę do esexa i po sprawie, koszt nie wielki kiedyś robiłem coś takiego
a tak nawiasem- wie ktoś do jakiego silnika jest ów czarny dzwon?
Piter M / 2013-06-14 00:19:38 /
prawdopodobnie diesel
marian212 / 2013-06-14 11:44:18 /
znalazłem taki kit u MILTON'a , podobno to jest właśnie to czego sztukam a właściwie to to co będę robił :
marian212 / 2013-06-14 11:51:22 /
tranzit diesel miał calkiem inny dzwon bo mam skrzynie z diesla wyjęte i to nawet 2 i jest taki dzwon na podejście rozrusznika z dwuch stron
Piter M / 2013-06-14 16:54:49 /
Dla potomnych
Bellhousing.
1. Ford didn’t fit the type 9 to the Essex, so the only easily available “off the shelf”
option currently, is the Burton alloy bellhousing
(http://www.burtonpower.com/aluminium-bellhousing-type-9-5-speed-gearbox-tov6-essex-bh4a.html)
2. There is a rare Ford option – the 1972-1975 Ford Consul or 1972-1977 Mk1
Granada with the 2.5 litre V6 Essex or 2 litre V4 Essex, used the type E four
speed gearbox – which the type 9 (also called the type N) box was based on.
Apparently the bellhousing part number is: 72GB 7505 LA
3. Another option is to make an adaptor plate to allow the type 9 gearbox to mate to
the Essex bellhousing. This allows you to retain the original hydraulic clutch (if
fitted). Details here:
http://www.scimitarweb.co.uk/sgwrs/viewtopic.php?f=20&t=11843
4. Finally, cutting the front flange from the type 9 bellhousing and welding a plate of
steel in it’s place, suitably cut to mate with the Essex, has been seen.
Note for options 3 and 4 above, there are two different type 9 bellhousings;
no to szukam Granady/Consula MK1 z małym Essexem...
marian212 / 2013-10-30 20:38:04 /
czarny dzwon pasujący do N 9 nie jest do Granady, nie jest do Transita Diesel. Transit D. 2.5 od 1986 roku ma rozrusznik po przeciwnej stronie. Pozostaję jakaś Benzynka
zenonDWR / 2013-10-30 20:55:49 /
tak, jest z Pinto
marian212 / 2013-10-30 21:05:19 /