logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Escort MK2 Estate

Escort MK2 Estate

Witam, jeśli źle trafiłem z działem to proszę o przeniesienie.

Posiadam Escort'a z '79 i mam pare pytań odnośnie tego pojazdu, mianowicie:

1) na desce rozdzielczej jest napis Bob Davidson Ford, czy to jakaś wersja w specjalnej opcji?? (wujek google nic nie wie na ten temat)

2) chciałby zamontować silnik Zetec 2.0 16V Black Top, czy to dobra opcja?

3) czy przy tym silniku, mogę zaostawić tylne zawieszenie (resory piórowe)??

Pozdrawiam
Pajk

Pare fotek

Pajk86 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-16 12:29:08 /


Ad. 1) To pewnie nazwa dealera, który sprzedał samochód pierwszemu właścicielowi
Ad. 2) Bardzo dobra
Ad. 3) Możesz zostawić, dopiero przy pełnym wyczynie montuje się kolumny.

Konar / 2013-05-16 12:40:13 /


Ad.1. o Davidsonie nie wiem nic
Ad.2. Zetec siada, ale czy to jest dobra opcja? Pinto byłby bardziej z epoki.
Ad.3. Pióra mogą zostać - przeróbka na spirale wymaga poważnej chirurgii bagażnika.

A swoją drogą - do czego to auto ma służyć? Sleeper do lansu, driftowóz?
Bo z tym podejściem na pewno nie klasyk :(
Nie wiem czy wiesz, ale do tej budy równie dobrze pasuje cały przód z MkI - efekt byłby jeszcze lepszy :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-16 12:43:00 /


Zetec wymaga przeróbek obiegu wodnego - pinto siada bez większych komplikacji - a dla 30 czy 15 KM ? No może. Obie opcje tj. Pinto SOHC 2.0 i Zetec 1.8/2.0 są ciekawe.

PS. fajne kombi - strasznie niespotykana w naszym kraju wersja ... Załóż stronkę prezentacyjną z autem ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-16 12:49:09 /


Slicznosci :) Gratuluje tak rzadkiej w Polsce fordziny.
Powinienem miec gdzies w czelusciach garazu szybe bagaznika, takze jesli ja znajde to masz ode mnie maly prezent.

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-16 12:57:39 /


Nawet zdrowa ta buda, a lech pod maską dobrze wróży;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-16 13:01:55 /


Wsumie to nie miałem w palnie takiego zakupu, ale że jest OC i zarejestrowny to zakupiłem za przysłowiową flaszke i pod obietnicą odbudowy.


Zastanawiałem się nad przodem od mkI, bo faktycznie ładniejszy, ale chciałem bude zostwić jak najbliżej oryginału.

Dopiero powoli zaczynam z nim działać. Szyby mam wszystkie, kompletna oryginalna tapicerka, brakuje mi tylko silnika, skrzyni i wału, pare porawek blacharskich, lakier i jazda.

Autko w sumie chciałem do normalnej jazdy, ale z pazurem i oczywiście na gardzielach. Jak by ktoś chciał to mam kolektor wydechowy i dolotowy z gaznikiem (nie wiem czy działa) do silnika 1.1 (kent czy pinto, nie wiem, jestem zielony w tym temacie)

Pozdrawiam

Pajk86 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-16 13:11:42 /


Buda powinna być najbliżej oryginału -- a silnik podpasujesz od Capri/Taunus/Granada/Sierra/Scorpio .... polecam 2.0 SOHC na gaźniku Weber -> zrobić Efi na gaźnik dziecinnie proste i skrzynie 5 biegów N9 od tych modeli .... do niej i tak musiałbys skracać wał (chyba mam jeden w zapasie od Escorta - ale skrzynia z Escorta jest dużo krótsza niż 5 biegowa). Fajnie to działa , łapy od kenta na upartego pasują i masz 100 KM na wstępie ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-16 13:17:19 /


Najmniejsze Pinto miało 1.3 (choć w papierach nie takie cuda widziałem), ale Escort Mk2 kombi w serii wychodził tylko z Kentem (dolny wałek napędzany łańcuchem). Jeśli ma Pinto (górny wałek z gumowym paskiem zębatym) to jakiś przeszczep.
Jeśli masz komplet tapicerki i deskę, to istotnie lepiej trzymać się Mk2 (wszystkie blachy i szyby w tył od zawiasów drzwi są TE SAME w kombi Mk1 i Mk2).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-16 13:20:03 /


Opcja zetec ma to do siebie, że zwykle stoi w garażu i nie jeździ, ba nie odpala nawet - prawda Konar?

Ładuj zwykłe 2.0 Pinto na Weberze 32/36 odpalaj i jeździj. Escort jest lekki, więc 100KM i tak robi z niego całkiem szybki sprzęt.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-16 13:22:27 /


Kiedy ostatni raz widziałeś mój wóz?
Komentarze zatrzymaj dla siebie.

Konar / 2013-05-16 13:33:20 /


Z tego co wyczytałem VIN to moim Escorcie był silnik 1.1. Z ego co mi się udało znaleść w necie to w MK2 Estate były 1.1 albo 1.3.

Jeśli wstawie do niego silnik 2.0 to czy warto obspawywać bude czy może nie ma tekiej potrzeby??

Pajk86 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-16 13:37:24 /


Jeżeli nie masz w planach driftować czy użewać auta w sporcie to nie ma takiego sensu. Przejrzyj blacharkę, popraw co jest do poprawienia i już.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-16 14:13:12 /


Jak wszystko jest solidne to nie ma potrzeby ... ten Escort juz był nieco naprawiany - polecałbym blacharsko Ci go przejrzec. Nawet zwykłe hamulce dadzą radę - choć mozna pomysleć o wentylowanych tarczach :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-16 14:14:04 /


Dopiero teraz dojrzałem że jesteś z Żukowa, fajnie że wykopałeś takiego rodzyna i to u Nas pod płotem:P
Jest w naszych okolicach kilku posiadaczy Escortów np: H2O (buduje escorta do sportu z zeteciem silver topem), Gucio (też powolutku buduje zabawkę na bazie Escorta), w kwestiach technicznych napewno pomoże Piem (zbudował z bratem rajdowego Escorta).

W miarę możliwości też postaram się jakoś doradzić, więc jak coś to pytaj.

Pozdro

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-16 14:26:21 /


Dzięki wielkie, napewno będę jeszcze pytał o parę rzeczy technicznych, narazie w planie piach i blacharka.

Pozdrawiam

Pajk86 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-16 14:31:16 /


przypomnę, że o ile skrzynie i silnik znajdziesz relatywnie bez większych problemów - to zacznij się martwić mostem. Zwiększając 2 lub 3 krotnie moc silnika - ten raczej nie wytrzyma. Potrzebny gruby od escorta, a co gorsza zapewne w wersji kombi były różnice w tylnym zawieszeniu względem reszty bud co pewnie dodatkowo skomplikuje sprawę.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-17 09:21:39 /


Tylnie zawieszenie wygląda tak samo jak w sedanie czy cupe. Myślałem nad mostem od Sierry czy czegoś podobnego, oczywiscie półosie musiałby być robione na zamówienie, bo raczej pasować nie będą.

Zastanawiam się nad serwem, bo przy Zetec'ku napewno będe musiał je usunąc, a jak to wygląda przy Pinto??

Pozdro

Pajk86 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-17 14:00:30 /


Jeżeli nie masz na myśli sierry p100 tylko zwykłą sierrę to nie zmiana półosiek tylko przeróbka na De Dion.

Ale chyba najleprzym rozwiązaniem będzie most os escorta lub capri MK1 + szpera, tyle że i jedno i drugie to drogie rozwiązania.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-17 14:05:30 /


Most z Capri Mk1a jest na tyle wąski, że ładnie wchodzi do Escorta, a wyposażony jest w większy mechanizm różnicowy, który da się zamienić na szperę.
Jedyne co trzeba zrobić to przespawać mocowania stabilizatora.

Konar / 2013-05-17 14:10:51 /


Escort jest sedan albo .... sedan (2drzwiowy) ....

Most od Sierry to osobny dyfer + półosie z przegubami - wszystko wisi na wahaczach dokręcone do belki = bezsensu... zwykły most dużo wytrzyma --- pod warunkiem , że będzie szpera .... bez niej nie należy palić gumy w miejscu ze względu na wałek satelit ;-)


Serwo przy pinto 2.0 ohc ?
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2867/1021/32165510005_large.jpg
http://rvann7.files.wordpress.com/2008/10/mk1_escort_hpim2931.jpg

ciasno - ale to zależy jakie gaźniki , jak wygięty kolektor , jaki filtr powietrza.


Np. fabrycznie z pojedynczym dwugardzielowym Weberem zmieścili się z serwem ....



MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-17 15:07:55 /


Pajk pogadaj z Bartoromero.On w swoim escorcie ma pokombinowany most.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-17 16:06:45 /


ogarnij budę i lakier, pakuj pinto a mostem zaczniesz się martwić jak do przemielisz. Im szybciej zaczniesz jeździć, tym bardziej będziesz zadowolony. Samochody, które długo stoją, podejrzanie często kończą jako materiał do budowy nowoczesnych wyrobów samochodopodobnych.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-05-18 14:58:13 /


Amen

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-18 19:57:57 /


Jak narazie prace nie postępują, jak narazie trwa etap kolekcjonowania kasy i układania planu budowy:) ale w koncu znalazłem silniczek 2.0 OHC EFI :D, zostaje mi znalezienie mi skrzyni. Czy zegary trzeba zmieniać czy mogązostaćte które są w mk2?

W długi weekend postaram się zrobić wiecej fotek i założyć stronke.

Pozdro

Pajk86 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-13 11:13:21 /


Po co zmieniać zegary? Ja mam OHC w essim i nic nie zmieniałem.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-13 13:58:30 /


Czyli da się to połączyć bez jakiś kombinacji?? Chodzi mi o to czy prędkościomierz nie będzie przekłamywał.

Pajk86 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-13 14:13:08 /


Prędkościomierz jest zależny od zębatki w skrzyni, która z kolei jest dobrana w/g przełożenia tylnego mostu. Jak zmienisz cokolwiek (skrzynię, most), to po prostu musisz policzyć ile zębów na zębatce potrzebujesz, żeby wyszło na to samo :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-13 14:15:35 /


Będzie, jak w każdym starym Fordzie. Ale jeśli to jest Twoje największe zmartwienie to ci zazdroszczę:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-13 14:15:56 /


No zmartwien mam troszkę więcej, np. ceny blach:( Skrzynia będzie N9, a most to jeszcze nie wiem, narazie chyba seryjny, zobaczymy jak długo wytrzyma.

Pajk86 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-13 14:19:31 /