Cześć
Czy ktoś się może orientuje - gdzie można znaleźć zlecić zrobienie śruby jakościowej o tak nietypowym rozmiarze jak M9 ?
W materiałach hurtowni / producentów nie występują, choć w przyrodzie motoryzacyjnej się zdarzają (najbardziej popularne chyba zastosowanie to śruby głowicy do silników fiata 1.2 - 1.4 od uno aż po ostatnie grande punto)
valhallen / 2013-05-13 13:20:38 /
sprawdzałeś w Asmecie lub Fabory
EL COYOTE / 2013-05-13 14:49:58 /
tak, nie mają w katalogach
valhallen / 2013-05-13 15:43:19 /
No to może po prostu do jakiejś stacji demontażu pojazdów uderzyć i pogrzebać w złomie ?
Ja tak robię jak potrzebuję coś nietypowego. Chłopaki w zaprzyjaźnionym szrocie przy rozkręcaniu silników wszystkie nietypowe śrubki walą w wiaderka i jak coś potem trzeba to można sobie wygrzebać. Skoro wiesz co potrzebujesz i gdzie występuje to sprawa jest prosta, kwestia tylko stopnia uprzejmości ludzi których spotkasz :)
Aldaron / 2013-05-13 15:49:25 /
Tyle, że śruby od punto już mamy. Pasują, ale pod łebkiem mają za długą część bez gwintu i wymagają zastosowania 6 podkładek. Działać działa, ale nie do końca o to chodziło :)
m.kozlowski / 2013-05-13 15:53:21 /
W głowicach w skodach też były M9
bad ass boy / 2013-05-13 22:42:02 /
no więc właśnie - teoretycznie to nie science fiction - śruby w tym rozmiarze ktoś produkuje. Tylko poszukuję jakiegoś zakładu, który ma sprzęt (narzynki mechaniczne) aby zrobić pod zamówiony rozmiar. Z dopasowywaniem takich od głowic (potrzebuję krótkie - 30mm) jest problem bo np. w tych od punto początkowa cześć śruby nie jest gwitowana, a narzynki przecież nie ma :)
valhallen / 2013-05-13 23:07:18 /
Fabory
Murmur vel Magman / 2013-05-13 23:25:34 /
No to Zakłady Mechaniczne Tarnów robią wszelakie usługi. Skoro produkują karabiny to i śrubki nagwintują. :)
Aldaron / 2013-05-14 09:15:41 /
zobacz w sklepach do Opla. M9 są przykręcane kolektory. z tego co pamiętam żadnej przerwy między łbem, a gwintem nie było.
Nie będę pisać do czego te śruby :)
Magicc - 100 punktów masz.
m.kozlowski / 2013-05-14 12:47:16 /
Mi właśnie te śruby do kolektora dorabiali w Płocku, tylko łep na ampul.
remi / 2013-05-14 13:17:44 /
a gdzie w Płocku ? Namiar jakiś masz ?
Jedna firma powiedziała mi że dorobią jak zamówię 5 tysięcy sztuk :)
valhallen / 2013-05-14 13:35:53 /
Marcinie K.- Masz jakiegoś CIH-a na warsztacie?
No tak, właśnie Rafała - http://garazmarcina.pl/rafal_kadett/
Tylko się okazało, że Rafał mi suplementu haynesa nie pokazał i są źle ustawione zawory, co zresztą mnie cały czas dziwiło, ale haynes jest haynes :)
Dziś to poprawimy.
m.kozlowski / 2013-05-14 14:50:55 /
Super, niech przywiezie i zostawi moją książkę o gaźnikach.
Konar / 2013-05-14 14:52:26 /
Śmierdzi tu trupem, znaczy oplem ;)
Mysza liil (EM) / 2013-05-14 15:05:11 /
dobra, dobra - meritum sprawy to dorobienie nietypowych śrubek a to fana zabytkowej motoryzacji spod znaku błękitnego owalu może zainteresować tak samo jak spod znaku czarnej błyskawicy :)
valhallen / 2013-05-14 15:10:50 /
Występują występują takie śrubki i to wcale nie tak rzadko. Jak nie znajdziesz to mogę poszukać lub dorobić bo mam dostęp do nowych gwintowników i narzynek. Kwestia ile potrzebujesz i jakich. Jeśli zainterere to PW. No i nie będzie to 5tys sztuk.
Mysza liil (EM) / 2013-05-14 15:20:38 /
Witam,jaka długość potrzebna i ile sztuk,popatrze u siebie.
bialy1976 / 2013-05-14 17:52:06 /
"a narzynki przecież nie ma" - co to znaczy?
gryziu liil (EM) / 2013-05-14 20:43:25 /
no, że skoro hurtownia nawet nie wymieniają rozmiaru M9 w katalogach, to spora szansa że niewiele firm produkuje narzynki w tym rozmiarze, prawda ? Jak się wpisze w googlach to na stronach firm oferujących takie do sprzedaży zawsze na zdjęciu jest narzynka z wybitym numerem M10 :) Co więcej chcę utwardzane śruby więc to musiałaby być pewnie narzynka mechaniczna a nie ręczna. O to chodziło...
Konkretnie poszukuję 6 śrub M9x30, gwint po całości - końcówka ampulowa. 8.8 lub 10.9
valhallen / 2013-05-15 10:44:33 /
hmm chyba mam coś takiego :)
odezwij się na @
adrian_c / 2013-05-17 14:33:30 /
Warto jeszcze zwrócić uwagę na to że śruby jakościowe używane w samochodach mają gwint nagniatany a nie wykonywany narzynką. Ponoć śruby z tak wykonanym gwintem są dużo wytrzymalsze na rozciąganie.
Johnny81 / 2013-05-17 14:36:45 /