Jak bardzo realne jest załozyc do fordowskiego 2,9 24v gaznika z kolektorem pod gaznik...? Miałby ktos jakies cenne uwagi,bo w elektryce jestem zielony.
fortuna / 2013-03-15 20:27:32 /
A skąd chcesz wziąć do tego kolektor?
Konar / 2013-03-15 20:30:43 /
Ale co ma elektryka do rzeczy?
Wstawiasz gaźnik - wywalasz elektrykę :]
Kolektor się pospaaawaa :]
Konar, rurki i spawarki w castoramie są w całkiem przystępnych cenach ;)
Cinekas 3M / 2013-03-15 20:35:14 /
Haaaaa...własnie nie wiem trzebaby pewnie dorabiac...? bo widziałem ten motor bez ssącego i tak mi sie od razu skojarzyło z kolektorem od 2,3/2,8 pod gaznik tyle ze takie pewnie nie podejdą. Ale kwestia taka czy to jest opcja ogarnąc jakby kolektor sensowny był. Nie mówie o itb bo to koszta duze ale o skromniejszej rzezbie. W sensie co teoretycznie trzebaby było zmienic/dołozyc do tego 24v.
fortuna / 2013-03-15 20:35:27 /
24v ma aparat,kopułke,kable i 1cewke czy 6cewek i jakis moduł?
fortuna / 2013-03-15 20:37:45 /
Gdzieś coś czytałem o tym, że da się wstawić aparat z 2.9 12V ale nie mogę znaleźć konkretnych informacji.
Przemek S. / 2013-03-15 20:39:17 /
hehe zaraz mnie ktos pojedzie,farmazony pisze co???:)
fortuna / 2013-03-15 20:39:37 /
Wiesz - wszystko zależy od tego, o jakim gaźniku mówisz.
Moim zdaniem, najlepszym zestawem byłyby jakieś trzy japońskie podciśnieniowe skurczybyki z dużego motocykla. Najłatwiej to pożenić.
Może to Ci coś pomoże -- wprawdzie to raczej nie gaźniki - ale też ciekawy patent
MikeB4 / 2013-03-15 20:43:12 /
na tej fotce to jest 24v z tego co widze.masz linka do tej str?
fortuna / 2013-03-15 20:43:54 /
tez nie głupie to jest itb chyba. a jak z tymi cewkami/aparatem w 24v?
fortuna / 2013-03-15 20:45:23 /
to za mocne http://www.motor-talk.de/bilder/bob-umbau-auf-boa-g42842996/3-6-v6-24v-biturbo-i204243939.html
fortuna / 2013-03-15 20:47:13 /
albo to:) http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t52767.html gdyby 30lat temu na to wpadli to nie byłoby w Polsce Daewoo:)
fortuna / 2013-03-15 20:49:32 /
To ja pisałem że można zapiąć aparat do 24v i niniejszym dementuję. Tzn wchodzi bez szemrania aparat od 2,3/2,8 ale tylko wtedy kiedy nie ma głowic. Nie ma za bardzo opcji na to aby aparatem minąć głowicę, kombinowałem już trochę z BOA, możana by się przyjżeć BOB ale chyba będzie podobnie.
zapek??? !G.O.P! / 2013-03-15 22:24:59 /
zawsze zostaje EDIS... ( czy sie mylę?)
EDIS i jeszcze coś co wyreguluje zapłon. Bo odpalić to odpali lecz nic więcej.
Mysza liil (EM) / 2013-03-15 23:49:53 /
Kolektor pod gaźniki można było kupic w burtonie.
Aparat zapłonowy trzeba by przedłużyc aby minął głowicę.
a wystarczy wtedy miejsca pod maską?
Zawsze można zrobić patent jaki zrobił trójkąt w swoim pierwszym 2.9 tzn napędzie paskiem zebatym wprost od wału :-D
H2O patryk_3M / 2013-03-16 09:40:23 /
A taki Cosworth na gaźniku to objedzie chociażby 2.3 v6 ? :-)
PiotrekGran / 2013-03-16 12:09:07 /
A co ma nie objechać...
Ja bym chętnie taką zmotę wykonał, kurde....
Po co gaźnik ;) Ma ktoś pompę od Kugelfischera? :D
Mysza liil (EM) / 2013-03-16 13:01:34 /
H2O patryk_3M to było 4,0 v6 na elektronice od 2,9efi.
A co do gaźnika na 2,9 24v to nie widzę sensu psucia dobrego układu wtryskowego. Co gaźnik niby ma dać ?? da na pewno większe spalanie i mniejszą moc. Totalnie bez sensu.
Elektronika przy tych silnikach jest prosta jak konstrukcja cepa, schematy są dostępne chociażby na ftp.capri.pl. Odpalenie tego w dowolnym aucie będzie łatwiejsze i mniej czasochłonne na wtrysku niż jakiś płód na gaźniku.
Trójkąt / 2013-03-16 13:05:33 /
PiotrekGran ja pisałem o gaźnikach a nie gaźniku.
Co do objechania 2.3 to zależy czy ma objechac na papierze, czy na torze, czy na placu, czy jak?
Załóżmy że pisząc o objechaniu chodzi Ci o komplet czyli auto plus kierowca i załóżmy że chodzi Ci o lepszy wynik na PC, tak więc odpowiadam że 2.3v6 objedzie nawet nędzne 2.0r4
hehehehehehe, Pająk, dobre, się ubrechtałem...
W miejsce pędnika pompy oleju wstawić hybrydowy aparat do gaźnikowania 2,9, a kolektor pospawać i postawić 3 pionowe webery. I problem z bani.
granadziarz_3M / 2013-03-16 15:21:29 /
Pająk, ale ja odnosiłem się do tytułu tego wątku, a nie do Twojego jednego posta, że kolektor pod gaźniki można kupić w Burtonie. Poza tym była wcześniej mowa o kolektorze z 2.3/2.8...
A co do objeżdżania, to raczej chodziło mi o to jaką mocą/momentem ten silnik będzie dysponował gdy zabierze mu się całą elektronikę a wstawi owy gaźnik lub gaźniki i czy przypadkiem nie będzie ona niższa od np. zdrowego 2.3 v6.
PiotrekGran / 2013-03-16 15:24:13 /
Gdyby postawić na to jakimś cudem gaźnik od 2.3 v6 to zapewne dałoby się wykrzesać z tego ze 170-180 koni. Zdrowe 2.3 nigdy nie będzie lepsze bo ono nie ma głowic... A BOA/BOB ma głowice. Zaś wiadomo, że moc rodzi się w głowicy.
Mysza liil (EM) / 2013-03-16 16:06:25 /
Gdyby postawić na to jakimś cudem gaźnik od 2.3 v6 to zapewne dałoby się wykrzesać z tego ze 170-180 koni.
Chyba trochę przesadziłeś :)
Zdaję się, że najmocniejsze zmierzone BOA miało 186 KM czy coś w tych okolicach...
PiotrekGran / 2013-03-16 16:32:30 /
nie wiem kto to mierzył i czym, fabryka podaje 195
Mysza liil (EM) / 2013-03-16 16:39:59 /
"Zdrowe 2.3 nigdy nie będzie lepsze bo ono nie ma głowic" i nie tylko . 2.3 ma 2.3 pojemności i nie może miec więcej mocy niż 2.9 z takim samym układem zasialania.
po drugie primo moc nie bierze się z wtrysków, te ułatwiają tylko dozowanie paliwa a przez to kontrole nad wykresami mocy i momentu. na moc maksymalną mają mniejszy wpływ.
fordofil / 2013-03-16 18:21:21 /
Oj tam może -- oprócz samych głowic pozostaje kwestia wałka rozrządu , stopnia sprężania , długości dolotu, ewentualnego doładowania. Już pierwszymi dwoma można z 2.3 V6 wykrzesać więcej niż z 2.9 12v -- nie wspominając o 2.4 EFi ;-P
Mapy wtrysku mogą też być ustawione na ekonomię , niską emisję i nie do końca się sprawdzą. Wiadomo , że gaźnik jest troszkę bardziej prosty w budowie -- ale niski spadek mocy przy pracy na LPG i blosie , raczej świadczy o tym , że to co napisał Mysza w kwestii mocy jest całkiem realne.
MikeB4 / 2013-03-16 18:42:48 /
tzn że EDIS nie ma żadnej mapy zapłonu w sobie? Ma czujnik położenia wały, steruje cewkami, ale nie realizuje przyśpieszania zapłonu? tak?
kiedys czytałem ze w duzych silnikach gdy mamy mały gaznik to mocy ubywa ale moment jest wiekszy:)
fortuna / 2013-03-16 23:00:34 /
magic, właśnie tak
fortuna, momentu nie przybywa tylko pojawia się w niższych zakresach obrotów.
Mysza liil (EM) / 2013-03-16 23:22:28 /
magicc: realizuje przyspieszenie, ale go nie wylicza - dostaje sygnał jakie ma być wyprzedzenie zapłonu i sam z CPWK oblicza w którym momencie i na które cewki ma iść strzał :)
Konar / 2013-03-17 13:59:30 /
EDIS odbiera sygnał z CPWK, przetwarza, wzmacnia i daje go na dwie, trzy lub cztery pary cewek (EDIS 4, 6, 8). Jeśli z kompa nie dostanie informacji o wyprzedzeniu/opóźnieniu to zapłon jest na 10 stopni. Dlategoż większość fordów Efi odpala na zwykłym gazie nawet bez komputera silnika... http://www.picoauto.com/waveforms/Ignition/EDISPIPandSAWSignals/wave62.html
Mysza liil (EM) / 2013-03-17 19:17:49 /
Dzięki za wyjaśnienia,
jak widzę, regulacja opóźnienia jest napięciowa, więc w ostateczności można tam dać potencjometr.
ale budowa jakieś układu elektronicznego w którym wyjście zależy od obrotów lub obciążenia, nie powinno być problemem, nie w dobie mikrokontrolerów.
Pozdrawiam
i nie w dobie ecumastera za 200zł na allegro ;)
Flonder / 2013-03-17 20:55:25 /
Ecumaster to co innego, ale MegaJolt to dokładnie to o czym piszesz :)
Konar / 2013-03-17 21:39:02 /
Jaki potencjometr, ludzie....
Mysza liil (EM) / 2013-03-17 22:04:57 /
Po lewej od radia :)
gryziu liil (EM) / 2013-03-17 22:06:28 /
To ja chyba nie mam pytam,rzeczywiscie tylko zostawic ori wtrysk i luzik,bo rzezbiąc to lepiej w dalsze trasy nie jezdzic,bo bedzie jak w powiedzeniu " pojechał mercedesem -wrócił pks-em" :)
fortuna / 2013-03-17 22:09:07 /
A... sorry...
Nie ten od regulacji prądu na świece żarowe, co daje moc dodatkową, tylko ten taki drugi, trochę wyżej :D
gryziu liil (EM) / 2013-03-17 22:10:09 /
Tak trochę z innej beczki ale tyczy się to BOA/BOB.
Kończę właśnie budowę kolejnego eksperymentalnego silnika tj BOA na wale z 2,8 i tłokach z 2,9 12v. Jest to zestaw ładnie odprężony, w sam raz pod turbo.
Pytanie teraz mam takie czy wzmocnione korbowody zakłada się głównie do silników które mają się znacznie wyżej kręcić czy do silników bardziej obciążonych ale w fabrycznym zakresie obrotów?
Oraz drugie, ile przyrostu mocy mogą wytrzymać takie oryginalne tłoki i czy chłodzenie denek jest niezbędne? Bo tego oczywiście nie zrobiłem ;P
zapek??? !G.O.P! / 2013-08-17 15:04:18 /
Sądzę że kute korby raczej ze względu na wyższe obroty się zakłada. Przy wyższych obrotach wzrastają siły boczne odkształcające tą korbę wiec kute elementy ze względu na większą wytrzymałość będą znosić większe siły . Przy zwiększeniu sił działających zgodnie z ruchem tłoka nie ma to takiego znaczenia. Chyba :)
Aldaron / 2013-08-17 15:45:45 /
Dla jasności to nie ma niekutych korb. Nawet Fiat 126 korbowody miał kute.
zapek??? !G.O.P! / 2013-08-17 17:02:00 /
Tak wiem :) Ale zwyczajowo kutymi nazywa się te wzmacniane, niestandardowe :)
Aldaron / 2013-08-17 20:08:23 /
Aaa no to nie znam tego zwyczaju ;D Dla mnie kute tłoki to takie, które w odróżnieniu od wszystkich lanych są kute, tak samo jak wały korbowe z których jedne są kute a inne lane, te lane są żeliwne i staliwne. Te żeliwne są sferoidalne i zwyczajowo podczas studzenia odlewu chłodzone powierzchniowo dzięki czemu mają cementytową strukturę na powierzchni, bardzo twardą lub są żeliwne ze zwykłego żeliwa np Star gdzie powierzchnia jest miękka. Staliwne zaś są nawęglane i ulepszane lub azotowane a kute sa kute i nazywa się je kutymi. Kurde ale mam banie, tak to jest jak się ze szwagrem chrystusowe oblewa.
zapek??? !G.O.P! / 2013-08-17 21:18:41 /
A ty wiesz że jak Jezus trzydzieści trzy oblewał to po imprezie przyszli tacy jedni i go do paki wsadzili że niby coś tam narozrabiał ? :)
Aldaron / 2013-08-17 23:53:05 /
Zapek tak było ale jeszcze przed chinami,teraz to i aniołki mają chinskie ptaszki.
A po tej słynnej imprezie to św. piotr wylądował w skarbówce i musiał się tłumaczyć skąd miał kase na jadło i wino (jaką miał linie obrony to chyba wszyscy wiedzą).
po imprezie, to po wodzie chodzili, więc nasze są niczym w stosunku di ich wyczynów
a na poważnie, to kute wały są żeliwne, staliwne, czy jeszcze inne?
Kute są stalowe.
zapek??? !G.O.P! / 2013-08-18 23:22:14 /
To jak to jest? Uruchomił ktoś kiedyś coś na tym urządzeniu? http://www.autosportlabs.net/Megajolt_Lite_Jr.
cubestone / 2015-09-01 16:07:50 /
Dobra. Już znalazłem. Dzięki ;)
cubestone / 2015-09-01 18:38:39 /
rodzimy przemysł wspierać trzeba:
http://www.ecumaster.pl/produkty/ecumaster-emu
i EDIS nie potrzebny....
rozjechany liil / 2015-09-01 18:40:35 /