Witam zastanawiam sie juz dłuzszy czas nad silnikiem od w116 3.8 v8 moj kolega ma taki tzn cały przod od w116 czyli silnik skrzynia chlodnice itp. i chce za to 1tys
Pytanie po pierwsze czy da sie go upchnąc w dzobaku i ile taki silnik ma kw i mometu czy to oplacalna przerobka itp. co otym sadzicie ??
Nie
Konar / 2013-03-07 14:39:54 /
Pewnie się da, pewnie opłacalna, ale co za durny pomysł wkładać V8 z merca do Forda.
m.kozlowski / 2013-03-07 14:40:34 /
A tak bardziej rozwijajac wypowiedz
bo mam taki kompletny silnik pod ręka i sie tylko zastanawiam jesli nie to jakie v8 by pasowało i było niedrogie ?
Fordowskie lub Rover - nie zamykasz sobie wtedy możliwości startu w Pucharze na przykład.
m.kozlowski / 2013-03-07 14:45:56 /
tylko ze silniki fod i rover sa dosyc drogie i ja chcial bym cos na gazniku lu ostatecznie k-jet
a ja powiem: pakuj!
Ale nie będzie łatwo na pewno... moim zdaniem nie obędzie się bez przeróbki całej komory silnika i być może (a raczej na pewno) grodzi.
Więc jeśli masz to robić sam - to musisz być pewien, że potrafisz się dobrze posługiwać migomatem...
Mocy na pewno temu silnikowi nie brakuje. Ale jeśli się zdecydujesz - czeka Cię dużo raf...
bartozłomero / 2013-03-07 15:32:09 /
"ale co za durny pomysł wkładać V8 z merca do Forda"
Dokładnie taki sam, jak włożenie baterii Sanyo do pilota od telewizora Samsung. Chyba nie ma w tym nic dziwnego?
Ananiasz / 2013-03-07 15:40:15 /
Silniki mercedesa są nudne :/
m.kozlowski / 2013-03-07 15:42:58 /
Odpowiadając na pytanie - każdy silnik zmieścisz do każdego samochodu - pytanie tylko ile pracy Cię to będzie kosztowało.
Ja osobiście polowałbym w Lexusowskie 1UZ-FE - waży mniej niż Fordowskie V6, w serii ma niecałe 300KM, tylko trzeba pokombinować, żeby to spiąć z manualną skrzynią biegów.
Tak więc jeśli masz możliwości, tanio sprawny silnik, to się nawet nie zastanawiaj.
To, że historycznie Angole pakowali do fordów V8 z Rovera, to tylko dlatego, że mieli tych silników na pęczki, jak my kiedyś FSO :)
A PC jest raz w roku, a pozostałe 363/364 dni możesz sobie z bulgoczącym V8 śmigać z bananem na twarzy :)
Konrad vel smasher / 2013-03-07 16:01:06 /
ale...
oprócz tego co wymieniłem - z czym to chcesz spiąć? z jaką skrzynią?
na pewno jeszcze przerabianie wału Cię czeka, no i most fordowy raczej słabo - musiałbyś na przykład taki z volvo wstawić...
po namyśle mówię: bez sensu :)
bartozłomero / 2013-03-07 16:04:09 /
"ale co za durny pomysł wkładać V8 z merca do Forda"
Lepiej tak niż na odwót:)
Piosiu. / 2013-03-07 16:04:10 /
Co to za pytanie czy opłacalna przeróbka? żadna przeróbka nie jest opłacalna ekonomicznie.
Co do parametrów silnika to były dwa o tej samej pojemności jeden miał 204KM(150kw) i moment 315Nm, a drugi 218KM (160kw) i moment 305Nm.
Upchać się go da pod maskę ale najpewniej czeka Cię rzeźba tunelu, ściany grodziowej i kolektory wydechowe mogą mieć ciasno.
1 tyś za silnik to i tak kropla w morzu wydatków na taki projekt.
Ligacz 3M / 2013-03-07 16:07:18 /
przy tej v8 jest automat wiec myślałem żeby tylko wal przerobić tylko właśnie most ale jak to sie mówi jakoś to będzie :) mam tylko obawy czy to wejdzie na szerokość do dzioba ;/
> ile taki silnik ma kw i mometu
>co otym sadzicie
Sądzę że to przekładka trudniejsza niż samodzielne wyszukanie sobie informacji o tym silniku, więc skoro są braki w samodzielności na etapie szukania informacji, to przekładka, hmm hmm...
Michał Konieczny / 2013-03-07 17:28:35 /
Ten wątek mówi wszystko :)
http://www.capri.pl/forum/41262#41958
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2013-03-07 17:43:53 /
No Michał celne spostrzezenie :) ale to fakt co to za problem znalezc info na temat silnika i jego osiagow w necie. Z info na temat przekladki moze byc pozniej juz gorzej.
jacob81 / 2013-03-07 17:48:22 /
Pomijając osiągi bo jest to sprawa drugorzędna chodziło mi o to czy da sie upchnąć silnik pod masa bo zastanawia mnie czemu z silnikiem rovera można jeździć a z silnikiem mercedesa juz nie.
Fajniejszy by był 2,0 diesel z beczki.
bobik liil / 2013-03-07 20:05:03 /
Nawet dziś taką beczkę oglądałem. 79 rok, z blach obleciała, ostatnie uruchomienie 2 lata temu, ale po włożeniu aku i zagrzaniu świec zarechotał od powąchania kluczyka. Fakt że beczka stała się lżejsza po tym odpale o 10 kilo bo luźna rdza odpadła od wstrząsów dyzelka, ale uważam, że do dziobaka rzeczywiście w sam raz. No i w klimacie, nie to co jakieś nowe v8 :P
Mysza liil (EM) / 2013-03-07 20:09:25 /
te 3.8 waży pewno więcej niż sama buda dziobaka...
fordofil / 2013-03-07 20:11:47 /
to czy da sie upchnąć trzeba sprawdzić metrówką,chyba że ktoś ma taką dużą suwmiarke.
od kiedy 116 miala nowe v8 przeciez one sa z 72 r
No to kupuj to i zakładaj. Jak weszło fordowskie v8 to i to sie powinno upchnąć jak wszystko powycinasz i poprzerabiasz. Ja bedę wiernym kibicem tego projektu jak się go podejmiesz.
bobik liil / 2013-03-07 20:32:32 /
Pisałem o nowych w odniesieniu do lexusa. Jeździłem 126 z takim piecem i ledwo to się radzi. Dziobaka może by jakoś odpychało. Ale to jest politycznie nieodpowiednie.
Mysza liil (EM) / 2013-03-07 20:38:39 /
robiłem kiedys pomiary z czystej ciekawosci silnika 5,6V8 z w126 i wychodziło że do capri to tak ciasno ciasno ale by wszedł miedzy fartuchy..niewiem jak do taunusa bo nie zmierzyłem mimo że mam dziobaka pod ręką..;)..
taunus ma największe 'podmaszcze" ze wszystkich oldfordów.
fordofil / 2013-03-07 20:47:09 /
Ale wiesz, że jak się coś konkretnie zesra w tym mietkowym silniku, to stać Cię pewnie będzie już tylko na wyjęcie go?
paras / 2013-03-07 20:49:11 /
Ten silnik przeżyje jeszcze 3 budy od dziobaków;-)
bobik liil / 2013-03-07 20:52:23 /
Taunus moze i ma duże podmaszcze -- ale szerokość przy kolektorach wydechowych (miedzy podłużnicami juz taka imponująca nie jest ....
MikeB4 / 2013-03-07 20:54:48 /
Jak już masz ten piec od Mercedesa, to może kup...... budę od w116 i wsadź tam. Z pewnością będzie lepiej pasować.
Pomysł z deka pomylony, bo niby co chcesz tym swapem osiągnąć? Chcesz wsadzić V8 od Merca do Dzioba i jak na razie jedyną Twoją motywacją jest to, że silnik Merca możesz mieć...... tanio. Marny to prognostyk, jak dla mnie.
Bartłomiej / 2013-03-07 22:00:09 /
Witam
Jeżeli chodzi o mnie to uważam, że wkładać bo sam noszę się z zamiarem włożenia V8 z BMW a tak po drugie nie rozumiem dlaczego silnik z mercedesa zamyka start w PC a z rover nie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam
Misiek
PS tak apropo do kosztów - jak wspomniał Ligacz 1 tys. to kropla w morzu wydatków (nie Masz 10 tys. nie podchodź do tematu)
fourM 3M / 2013-03-08 07:03:03 /
http://www.youtube.com/watch?v=2BgD_lga1g4
Skoro do poldka wchodzi v8 merca to do dzioba też wejdzie.
To jak wchodzi do poldka to pewnie pierwszy problem byłby z miską. Bo z tego co pamiętam to do pinto co w poldkach latały były odwrotne miski. Ale taki problem to nie problem jak to mawiają;-)
bobik liil / 2013-03-08 09:28:13 /
Myślę, że powinienieś pogadać z kolegą sołtysem http://www.capri.pl/car/4950,
z tego co jest napisane na jego stronie to już samochód został sprzedany ale napewno będzie miał cenne informacje na temat montażu i użytkowania V8 w taunusie :). (podłoga w TcII to ta sama co w dziobie).
Ale on tego nie montował, on stamtąd wymontowywał.
Montował MS w Krakowie.
Konar / 2013-03-08 12:13:19 /
Ten wóz miałem na myśli pisząc, ze fordowskie v8 wlazło. Chyba w szczególe to Mysza to wyciągał, ale potem to już łatwo miał, bo do Granady wkładał.
bobik liil / 2013-03-08 12:26:11 /
O fakt :), MS to ma nawet zdjecia z montażu widzę.
No to teraz juz wiem dozo wiecej thx za odpowiedzi
Buchu.
Dałoby się włożyć i R12 ze spitfire. Kwestia ile masz kasy, samozaparcia, pomysłów na rozwiązywanie kolejnych problemów. Szybko i tanio nie będzie.
granadziarz_3M / 2013-03-08 21:42:19 /
Jarek - gwoli ścisłości w Spitfire (Mosquito, Hurricane, Lancasterze, etc. - niepotrzebne skreślić) było V12 o pojemności 27 litrów.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-03-08 21:59:03 /
27 litrów i gażniki,a niemiaszki już latali na wtrysku.
w samolocie jest to bardziej istotne,bo na ten przykład niemiaszek robił beczke na pełnej mocy a angol już nie.
No i nie trzeba było pamiętać o podgrzewie ;)
Ludwik 3M / 2013-03-08 22:25:17 /
a czy ktoś przymierzał (lub widział) do wpakowania silnika z bmw R6.Granada z 2,5tds jest,tunus też jest a capri?
młody3 / 2013-03-08 22:46:12 /
Właśnie w tym dowcip, że R6 wchodzi lekkim bykiem do Grani, ciut cieżej do Taunusa, a w Capri jest problem - choć długość maski sugerowałaby na odwrót.
Z podgrzewem i akrobacjami święta prawda, ale zauważcie, że DB601 w Bf109E miał na owym wtrysku 1100PS z 34 litrów, a RR Merlin w Spitfirze miał na poczciwych gaziorach 1180PS z 27 litrów :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-03-08 22:55:54 /
Merlina oglądałem trzy tygodnie temu w muzeum techniki w Lądku... robi wrażenie ... ;) a obok dosłownie ;) Fordzik T ;)
Ludwik 3M / 2013-03-08 23:00:06 /
te 80 ps-ów wiecej to po to żeby alianci czuli że mają przewage :-)
H2O patryk_3M / 2013-03-08 23:00:07 /
Patryk - tu nie o te 80PS chodzi, bo w 1945 obydwa doszły do 2000PS (Merlin nadal z 27 litrów, a Daimlera powiększyli do 36), ale właśnie o ową różnicę wielkości. Widzę je obok siebie kilka razy w tygodniu i powalająca jest różnica technologii. Merlin to inżynierski klejnocik - najmniejszy z nich wszystkich, a jednocześnie najmocniejszy. Allison ma 28 litrów, DB601 ma 34, Hispano HS12Y, Jumo 211 i Klimow WK105 mają po 35, DB605 ma 36, a Mikulin AM35 nawet 47 litrów (i do tego wazy 850 kg, a cała reszta między 550 a 650).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-03-08 23:17:31 /
Silnik BMW r6 wchodzi do Capri po lekkich modyfikacjach ściany grodziowaj, zresztą do Tauna też trzeba ścianę popieścić. Mikael ze skogenracing już ponad rok temu wsadził R6 początkowo 2.5 a finalnie 2.8, wiadomo że jak to skogeni czyli z turbo od cieżarówki w tym wypadku zdaje się na GT40, wypluło to coś koło 700KM. Fajna zabawka. Wszystko jest dość dokładnie opisane tu:http://www.skogenracing.org/forum
z tym że trzeba sobie poszukać "Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit"
Ligacz 3M / 2013-03-09 11:03:39 /
dla Skandynawskich Bogów nie ma rzeczy niemozliwych :) oni do kosiarek v12 z turbo wkladaja :]
Main(misiek) / 2013-03-09 17:34:20 /
A jak się mówi na silniki co mają cylindry w kóło? niewiem O12?
Piosiu. / 2013-03-09 21:38:13 /
To są silniki gwiazdowe :)
PiotrekGran / 2013-03-09 21:45:01 /
Też wejdzie.
albo takie coś
H2O patryk_3M / 2013-03-09 22:41:34 /
hehe po wpisaniu silnika gwiazdowego w google ;)
Main(misiek) / 2013-03-10 00:30:52 /
To żeby było śmieszniej policzcie cylindry w gwiazdach :-)
Są nieparzyste (chyba, że to podwójna gwiazda)
granadziarz_3M / 2013-03-11 20:00:29 /
A w Pratt-Whitney R-4360 liczba cylindrów musi nawet dzielić się przez CZTERY :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-03-11 20:04:30 /
Odnośnie poloneza i jego przeróbek
http://www.youtube.com/watch?v=OkB7Z3nVKV0
Teraz pytanie: nie stoi obok tego parcha Princeska Myszy?
zgoniok / 2013-03-12 20:04:50 /
Na bank stoi. Szkoda że w takim towarzystwie się musi obracać... Właściciel interesuje się też FSO i nawet tworzy sobie poldka z 2.3 16v forda. Jest zarejestrowany na stronie.
Mysza liil (EM) / 2013-03-13 07:28:40 /
Już jakiś czas bawarskie capri Mikaela jest na sprzedaż :)
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Capri_2_8_turbo__BMW__747hk___901nm_45704857.htm?ca=7&w=3
62 tysie, raczej dobra cena za coś, czym można zamieść 99.9% aut na drodze:)
Chyba że na Veyrona trafisz ;)
Mysza liil (EM) / 2013-03-16 14:44:05 /
No jeśli wierzyć danym z ogłoszenia, Veyron ma takie same lub o 0.05 s. gorsze wyniki...
bo Veyron cięższy... :)
bartozłomero / 2013-03-16 16:13:09 /
kolejna sztuka tym razem dla fanów taunusa :)
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Taunus__sveriges_varsta____700hk_46113233.htm?ca=10&w=3