logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Transit MK3 Swap silnika 2,0 ohc (pinto)

Transit MK3 Swap silnika 2,0 ohc (pinto)

Witam serdecznie kolegów. Skierowano mnie do was z innego forum , bardzo prosze o kilka wskazuwek.
Mam poważny problem w dotarciu do informacji związanych ze zmianą silnika. Od 3 lat posiadam Transita w dość rzadkiej wersji turystycznej Westfalia Nugget 1989r z silnikiem 2,0 ohc 77km ,wąski most, zmieniona skrzynia na 5 biegową MT75 (bodajże). Jeszcze w tym miesiącu chciałbym rozpocząć całościowy projekt przebudowy Tranzolka - wymiany silnika na coś zdecydowanie mocniejszego , montaż klimatyzacji, zmiana koloru, obniżenie, ciekawa felga + pewnie kilka ekstrasów. O ile większość spraw mam dograne to jak na razie nie mam podstawowej koncepcji - jaki silnik? W grę wchodzi zakup dawcy, moim zdaniem: scorpio mk2 i silniki 2,0 136km oraz 2,3 147km. Moc najlepiej powyżej 120KM , V6 również nie pogardzę. Jednak potrzebna jest informacja ,który z silników będzie najbardziej plug&play - chciałbym aby auto było jak najbliżej oryginału, przy okazji nie chciał bym niepotrzebnie zwiększać budżetu. Czy możecie koledzy coś doradzić?

elspasoo / 2012-11-14 09:22:44 /


Możliwości masz tyle, na ile pozwala Ci wyobraźnia. Najbliżej będzie Ci do silników R4 - tutaj zostaje ta sama skrzynia, to samo sprzęgło, te same łapy silnika itp.
Na Transitach się nie znam, więc nie wiem czy tam jest już wtryskowy silnik, czy jeszcze na gaźniku? Jeśli jest gaźnik a myślisz o silniku wtryskowym, to dochodzi kwestia zasilania paliwem - dołożenia pompy elektrycznej, czasem powrotu do baku, bo niektóre gaźnikowce takiego nie miały.
Transitów z 2.9 V6 znajdzie się pewnie kilka u nas, a i także takich z turbo na pokładzie.
Poszukaj na stronach kto ma Transita i co tam sieci pod maską - to powinno dać Ci przekrój czego możesz się spodziewać, zazwyczaj też od razu znajdziesz opisy napotkanych trudności z montażem :)
Powodzenia!

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-14 09:40:05 /


Aktualny silnik to gaźnikowiec 2,0 (motorcraft 2V). Silnik raczej powinien być "ekonomiczny" i pewnie dlatego skłaniam się do wtryskowych R4. Głównie dlatego ,że jest to mały "kamper" i z rodzinką staramy się wyjeżdżać nim jak najczęściej. Na mocach powyżej 200 KM mi nie zależy - mam mocną osbówkę. Poglądowe zdjęcie transolka:
"http://image1.trefle.com/images/caravane-camping-car-occasion/full/vends-ford-transit-nugget-westfalia-2-5td.17785076-78608170.jpg"

elspasoo / 2012-11-14 10:08:04 /


Najbliższy będzie 2.0OHC od osobówki, mają moce w okolicach 100KM, montaż p&p.
Jeżeli planujesz zasilanie LPG to raczej wersja gaźnik, jeśli tylko PB to można pokusić się o wtryskowe 2,0OHC na przepływomierzu.

Jeśli chcesz więcej mocy to stosunkowo łatwo zaadoptować 2,0 - 2,3 16V od scorpio.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-14 10:24:15 /


Trójkąt, jak już piszesz. 2.0-2.3 16V podejdzie na zwykłą transitową C3? Ma to szansę pociągnąć pod sporym obciążeniem całe auto? Bo mocy te silniki niby mają więcej, ale nie wiem jak tu z kwestią maksymalnego momentu obrotowego na niskich obrotach, no i jak współpraca ze wspomnianym C3?
No i w sumie co trzeba pozmieniać względem starego gaźnikowego 2.0 OHC jak w temacie?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-14 15:19:34 /


C3 -masz na myśli automat ??


2,0 DOHC w tranzitach był spięty ze skrzynią MT75 i taką tez najłatwiej będzie zastosować przy swapie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-15 11:29:23 /


Kżyho pewnie pyta pod kontem swojego Transita, ten z tego wątku jak wyczytać można, ma już MT75.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-15 11:32:07 /


Mówię o staruteńkim transitowym 2.0 OHC na gaźniku + automat C3. Konrad ma rację, że pytam pod kątem swojego. Nie mówię, że będę takie przeróbki uskuteczniał, ale chciałbym mieć pogląd na sytuacje i co w razie czego trzeba rzeźbić.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-15 11:39:00 /


W sumie problemem ze spięciem dohc z c3 może być flywheel, ale zapewne dało by się przystosować od a4ld. Inna sprawa to jak zachowa się c3 od ohc przy silniku większej mocy ?

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-15 12:09:41 /


Jeśli już to machnąć od razu A4LD, zawsze nadbieg się przyda.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-15 13:42:16 /


Wnioskuję w moim przypadku ,że 2,3 16V + A4LD ze Scorpio do mojego transolka powinno ,ładnie przypasować? Czy można sprawdzić jakie jest przełożenie mostów?

elspasoo / 2012-11-16 17:19:38 /


2,3 16V + A4LD powinno ładnie jeździć :)

Przełożenie szukaj na tabliczce pod śrubą mocującą mechanizm różnicowy, jeśli tam nie ma to trzeba główkę wykręcić lub liczyć po obrotach.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-16 22:39:58 /


Dawce przywiozłem z De 2,3 16v +A4LDE z przelotem 109 tyś.

elspasoo / 2012-11-24 06:23:40 /


tak przy okazji spytam że 2,3 odpalić trzeba nową wiązke itd.Czy ktoś jest wstanie zrobić wiązkę silnika wersja laik tzn kabelek czerwony pod"+" zielony"-"......

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-11-24 17:56:27 /


Letko, ja Ci to mogę ukulać albo Mysza który siedzi w temacie od dłuższego już czasu. Problem może się pojawić jeśli będziesz to chciał później spiąć z A4Ld bo to będzie wymagało sterowania zaworami LockUp i OD ale pod skrzynię manualną czy A4LDe z ręcznym LockUp i ręcznym OD to powinno się udać.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-25 12:26:21 /


Panowie temat cały czas postępuje, silnik i skrzynia w komplecie zamontowane. Można powiedzieć, że w zasadzie wszelkie układy włącznie z klimą były lub są podpięte - w każdym racie ostatnie dopieszanie w toku. Jazdy testowej jeszcze nie było :) . Pozostało jeszcze ogarnięcie ECU i ostatnie szlify typu mocowania elektryki pod deską, sterowanie klapami ogrzewania i klimy, montaż jakiegoś customowego dolotu z nierdzewki + airbox (w trakcie), bo prawie na nic nie ma miejsca. No i wydech. Właśnie w tej sprawie proszę o pomoc. Zamontowany jest fabryczny katalizator z 1 sondą przed, układ egr z drobnymi (nieistotnymi) modyfikacjami pozostał. Układ wydechowy zmienił się względem 2,0 OHC i jest teraz po lewej stronie. Chciałbym dodać do tego układu wydech który, będzie raczej cichy, dyskretny z delikatnym basowym pomrukiem, szukam rozwiązania raczej budżetowego ale rozważę każde konstruktywne pomysły.

elspasoo / 2013-03-14 09:49:00 /


Zapomniałem dodać ,że w aucie jest , jak wcześniej wspominałem jest 2,3 16V DOHC Y5A 147KM ze zmodyfikowaną: miską od galaxy Y5B, układem wodnym ALU i zrobioną nową instalacją cewek. W tym celu kupiłem scorpio -'97 w DE z przelotem 109 tkm. Wał jest cięty, skracany i modyfikowany z mocowaniem pod A4LDE. Lewarek zastosowany jest z transita 86-91 - sterowany linką ,zamiast cięgnem. Poduchy silnika Scorpio MK1. Wentylacja: kompletna "nagrzewnica" od Transit'a 00-06, chłodnica wody, automatu i wspomagania scorpio, chłodnica klimy Galaxy95-00. Pompa paliwa elektryczna od Mercedesa E/C klasy 1,8 kompresor. Zbiornik wyrównawczy paliwa customowy. Zostawiliśmy ze scorpio tempomat oraz licznik z kompem. Deska jest od modelu 94-00. Dołożone jest wspomaganie.
Jeszcze pytanie o kierownicę, muszę wstawić coś mniejszego najlepiej z przyciskami od tempomatu i mocowaniem na frezy (otwór okrągły), podpasuję coś z fordów?

elspasoo / 2013-03-14 10:11:36 /