witam klubowiczow.Jak w temacie jestem w trakcie budowy bi turbo w capriku 2,9 efi.
pytanie do was:
do airboxa whodzi podciśnienie pierwsze na serwo i drugie na czujnik ciśnienia w airboxie
gdy dojdzie turbo z automatu podcisnienie w kolekrorze zmienia sie w nadcisnienie.Jak oszukać czujnik ciśnienia żeby silniczek krokowy nieoszalał.
podpowiedz jednego z mechanikow brzmi podpiac wacu pompe na pasek i pod nia dopiero podpiac czujnik z airboxa powinno powstac podcisnienie,pytanie czy podobnej wartosci jak w airboxie?
Pierwszy raz buduje takie cos wiec prosze o wyrozumialosc.Pozdro.
szymek216 / 2012-11-03 10:10:48 /
Popytaj właściciela tego pojazdu, ponoć ładnie to wszystko pożenił. Co prawda z innym silnikiem ale nie zaszkodzi popytać - http://www.capri.pl/car/484
rzułty BUC / 2012-11-03 10:28:57 /
dzieki za podpowiedz
szymek216 / 2012-11-03 11:03:59 /
http://www.capri.pl/user/1226
I jeszcze tutaj :)
Ale z tą "wakum" pompą to jakaś rzeźba chyba straszna :D
PiotrekGran / 2012-11-03 11:19:00 /
Ja żartowałem ale Piotrek dał dobry przykład :)
rzułty BUC / 2012-11-03 11:28:05 /
dobra czas popytac rasta jak rozwiazal ten problem.Faktycznie jesli chodzi o ta wacu pompe to bylaby niezla ukladanka puzli.mechoszka raczej mial kiepski plan:)
szymek216 / 2012-11-03 11:41:17 /
Myślę, że najłatwiej będzie zamontować elektryczną pompę hamulcową ze Scorpio tak jak jest u Rasty.
A krokowiec to wydaję mi się, że jest zbędny przy turbo, a regulacja "wolnych" obrotów jest realizowana w inny sposób... Ale to mi się tylko wydaje, bo nigdy się nie zagłębiałem bardziej w ten temat ;-)
PiotrekGran / 2012-11-03 11:53:26 /
Piotrek czy chodzi ci o pompke abs?
czy tez taka
http://moto.allegro.pl/ford-scorpio-pompa-abs-85gb-2l580aj-10-200-0083-4-i2733385828.html
szymek216 / 2012-11-03 12:14:44 /
To co w linku. Nie ma serwa, więc nie trzeba podciśnienia...
PiotrekGran / 2012-11-03 12:21:58 /
Przecież i tak będą działać heble.
Mysza liil (EM) / 2012-11-03 15:59:51 /
u mnie bylo turbo i heble dzialaly na wezu z airboxa
tez myslalem ze trzeba podpiac do podciesnienia ale wtedy serwo nie dzialalo i sprobowalem podpiac tak jak oryginalnie w 2,9 i dzialalo
co do silniczka to nie wiem bo mialem tylko lpg i chodzil ladnie
jak bedziesz wiedzial jak to rozegrac to daj znac mi tez sie to przyda za jakis czas bo mam w planach biturbo do 2,9efi a jak nie wyjdzie to i tak zostaje zwykla jedna turbinka
Baytek / 2012-11-03 17:36:28 /
Mądre głowy zawsze mówiły, że lepsze jedno duże turbo jak dwa mniejsze - zawsze jest problem z ich zestrojeniem. Dlatego m. in. u Rasty wylądowało jedno duże i to z dobrym efektem.
Konrad vel smasher / 2012-11-03 19:33:03 /
duże turbo duża turbo dziura :)
fordofil / 2012-11-03 19:37:57 /
Taka sama jak przy dwóch mniejszych, bo połową spalin przecież napędzane te mniejsze.
Stąd teraz zmienna geometria łopatek, co by szybciej się rozkręcały.
Druga opcja to mniejsze turbo i większe turbo działające niezależnie, nijako uzupełniające się, ale to zupełnie inna para kaloszy...
Konrad vel smasher / 2012-11-03 19:45:48 /
Ale tylko na pierwszym biegu bo potem jedziesz już tylko na doładowaniu :)
Ligacz 3M / 2012-11-03 19:48:39 /
"Taka sama jak przy dwóch mniejszych, bo połową spalin przecież napędzane te mniejsze" nie do końca, od spalin ważniejsza jest bezwładność wirnika.
fordofil / 2012-11-03 20:00:40 /
dlatego fajniejszy efekt daje kompresor ale ceny jak na nasze warunki juz sa inne
tez nad tym myslalem ale nic ciekawego nie udalo mi sie znalesc w dobrych pieniadzach i zeby przerobek nie bylo az tyle
Baytek / 2012-11-03 20:12:11 /
Rasta ma hybrydę - różnych wielkości zimna i gorąca strona. Żeby nie było dużej turbodziury, to zdaje się gorącą stronę założyli mu fachmani jaką mniejszą niż oryginalnie tam siedziała...
bartozłomero / 2012-11-03 20:58:34 /
Jedno duże turbo może i dobre, ale do silnika który jedzie od 5 tys obr. A fordowe v6 jedzie do 5 tys...
Mysza liil (EM) / 2012-11-03 22:37:45 /
Najlepsze rozwiazanie to po jednej turbinie do każdego cylindra, BMW już się do tego zbliża ;-)
A co by lepiej zgrać dwie turbiny to widziałem takie rozwiazanie ze spaliny z jednego rzędu cylindrow napędzają turbine która toczy powietrze do drugiego rzędu i odwrotnie. Podobno łatwiej było ogarnąć niż na jednym airboxie/plenum.
peterana / 2012-11-04 07:46:33 /
szymek, podciśnienie do czujnika (MAP sensor) nie jest potrzebne tylko i wyłącznie z powodu szaleństw silniczka krokowego. Nie wiem, czy masz pojęcie z czego eec wylicza sobie dawkę paliwa, kąt wyprzedzenia zapłonu... Mam wrażenie że nie. Silnik o którym rozmawiamy nie posiada przepływomierza, prawda? Więc jak myślisz co jest podstawą do wyliczenia dawki paliwa? Jak myślisz, co jest podstawą ustalenia kąta wyprzedzenia zapłonu? Wskazania MAPa. Jak mu dasz stałe podciśnienie z vacupompki, to pozbawisz się jednego z trzech wymiarów mapy paliwa (będzie stały więc mapa będzie dwuwymiarowa), i pozbawisz go drugiego wymiaru mapy zapłonu, więc zapłon będzie regulowany liniowo od obrotów.
Silnik krokowy ma wpływ na regulację silnika z zamkniętą przepustnicą. W momencie zamknięcia przepustnicy w kolektorze powstaje podciśnienie, chyba że ciśnienie doładowania wygnie ci przepustnicę :-) ale od tego jest blow-off, którego nie omieszkasz założyć i jeszcze pewnie wysuniesz pomiędzy chłodnicę a atrapę żeby było dobrze słychać tsssss jak puścisz gaz :-) Więc o silnik krokowy nie musisz się martwić.
Poza tym gadaj z praktykami. Moja praktyka kończy się na tym co powyżej.
granadziarz_3M / 2012-11-04 12:47:49 /
dzieki koledzy za podpopiedzi a w szczegolnosci tobie grandziarz.wyczerpujaca odp na nurtujace mnie pytania.
proba ubiturbienia V ki w trakcie,o efektach badz bledach i porazkach czego wolalbym uniknac poinformuje
pozdro Szymek
szymek216 / 2012-11-06 17:04:49 /
chyba siedzi w capri :-)
Jarzab / 2012-11-07 14:18:09 /
poprawka w eskorcie mk1
Jarzab / 2012-11-07 14:20:51 /
Podepne sie tutaj skoro juz istnieje podobny temat. Rozkminiam wlasnie Scierwo 2.9 biturbo po Treli, problem w tym ze turbiny nie laduja, to moja pierwsza fura z turbosprezarka wiec doswiadczenie mam znikome. Od czego zaczac sprawdzanie? Troche rozkminialem ale napisze potem co dokladnie bo zona wola ze dzieciaki ja morduja wiec lece na pomoc ...
Hektor / 2014-03-07 18:49:11 /
;) gadałem z Piosiem nt kupna tego auta jak było dobrej cenie i podzieleniu sie tym ;)
mateush (proko) 3M / 2014-03-07 20:03:22 /
od łestgejtów. Czy się zamykają i kiedy się otwierają.
granadziarz_3M / 2014-03-07 23:09:27 /
WG ani drgna niezaleznie od obrotow i ustawienia MBC, turbin w ogole nie slychac, BOV nawet nie pierdnie, wskaznik doladowania pokazuje bzdury w stylu pol bara na wolnych zeby momentalnie wskoczyc na jeden po dodaniu gazu. Caly uklad podcisnienia wg-dolot-wskaznik-serwo wydaje sie byc szczelny. Uszczelniajac poklejony tasma dolot zauwazylem sporo oliwy i zastanawiam sie czy ktos tu specjalnie nie kombinowal przy turbinach (jedna ma urwane ucho i obudowe uszczelniana silikonem) zeby latwiej zepchnac szrota. Gdyby dzialaly fura prawdopodobnie stawialaby zaslone dymna a tak mozna bylo napisac w ogloszeniu ze pewnie jakis kabelek sie odpial i dlatego nie laduje.
Piosiu rozumiem ogladal fure gdy jeszcze turbiny ladowaly?
Hektor / 2014-03-09 16:56:43 /
chyba raczej nie zdążył ;) te turbiny w ogóle się ruszają czy dęba stanęły z braku smarowania?
mateush (proko) 3M / 2014-03-09 17:38:37 /
A czy aby turbina nie wygląda jak na fotce ??
Trójkąt / 2014-03-10 08:35:59 /
Zapomniałem dodać ze zdjęcie zaczerpnięte z http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=434 :)
Trójkąt / 2014-03-10 08:46:26 /
Wygląda na to że masz zapieczone WG.Sprawdz czy może w którąs stronę ruszyć dzwignie przy turbie do której podpięty jest siłownik WG.Jego samego możesz sprawdzić zapodając mu ciśnienie pod jakim jest przewidziana jego praca.Jak zacznie się poruszać i nie będzie słychać że z gruszki spieprza powietrze to gruszka jest ok.Tutaj układ turbo działa na nadciśnieniu.Jeśli dzwigni przy turbie nie będziesz w stanie ruszyć to czeka cię demontaż i rozbiórka części gorącej i uruchomienie zaworu.
Troche ujowo sie grzebie z angina i goraczka ale zwleklem sie do fury polukac. Jedna turbina stoi zatarta, widac jak wirnik ladnie roztoczyl obudowe a olej az z niego kapie, dzwignie WG mozna ruszyc palcami. Druga dmuchawa sie kreci, oleju nie widac, luz na wirniku niewyczuwalny, po odpaleniu zapier... dzwignia WG chodzi ciezko, mozna ja przesuwac tylko kombinerkami, ruchanie jej owocuje zwolnieniem obrotow turbiny. Tak wiec na razie szukam turbiny firmy IHI Japan o numerach (prawdopodobnie bo tabliczka malo czytelna) VIAM 9406
RHF5 B13 352D
89707 38592
W ostatecznosci bedzie trzeba zaadaptowac inna ale wolalbym uniknac nastepnej rzezby z wydechem.
Hektor / 2014-03-10 15:09:50 /
poszukaj tutaj...
http://www.turbo-product.com/IHI/RHF5B.ASP
michalch83 / 2014-03-10 15:26:02 /
Isuzu Midi Bud 2.4 TD ... tiaaa, juz widze jak dostane taka druga ... w razie W lezakuje mi jedna z Probe GT ...
Hektor / 2014-03-10 22:01:37 /
A druga jest z Uno :P ...
Hektor / 2014-03-10 22:38:27 /
oj Hektor Hektor, to wyszukiwarka jest, trzeba poszukać...
ale jak Ci się nie chce - hasło scorpio
http://www.turbo-product.com/Ford/
michalch83 / 2014-03-10 23:24:54 /
No wiem ze wyszukiwarka, sprawdzilem po O.E.M Turbo Code i wszystko sie zgadza, zatarta jest z Isuzu, dzialajaca z Fiata ... nie jarze w czym problem?
Hektor / 2014-03-10 23:59:58 /
Chodzi o to że takie występują np. w scorpio 2.5TD i innych fordach
Ligacz 3M / 2014-03-11 08:52:46 /
by nie miec problemów z turbinami szukaj turbin chłodzonych nie tylko olejem ale rowniez wodą,
nie bedzie tak szybko sie zacierac
zatarty mechanizm sterowania turbiny swiadczy o oleju w wydechu, jesli turbina ma działać poprawnie czeka cie rozbiurka i czyszczeie, badz wymiana
krauzi / 2014-03-11 10:01:21 /
Sprawdzilem, zadna ze Scorpio ktorej fote wyszperalem w necie ani nie wyglada tak samo ani nie ma takich samych numerow.
Googlajac po numerach z turbiny tez wyskakuje tylko Isuzu :
Midi Bud TD 2,4 4FG1T 56/76 1994- RHF5-VIAM 8-97073-859-2 VH660011
Wiec albo ja jestem za gupi albo Wy sie mylicie :>.
Hektor / 2014-03-11 10:03:38 /
Obecne turbiny sa chlodzone woda, lezak garazowy z Probe rowniez. Rozebranie, przeglad i czyszczenie calego ukladu mam w planie, w dolocie jest tyle oliwy ze bez tego nawet jak zaloze zdrowa turbine to i tak bedzie dymic.
Hektor / 2014-03-11 10:07:14 /
a jak bys dopasował turbine z tym samym a/r muszli wydechowej , i aby miało te same przyłacze do wydechu do kolektora i do rury, nie prościej bedzie
krauzi / 2014-03-11 10:15:40 /
Volvo mają turbiny chłodzone olejowo i wodnie. Jeżdzę taką T4 i całkiem sprawnie to działa.
PzDr
Byloby milo ale tak czy siak trzeba cos takiego znalezc, u mnie na wiosce to niestety zbyt duzego wyboru na szrotach nie ma wiec pozostaje mi allegro, a mierzenie na odleglosc to ja srednio widze. Kupowanie w ciemno turbiny za pare stow bo a noz widelec podpasuje mi sie nie podoba wiec najpierw poszukam "oryginalu" a jak nie znajde to sprobuje porzezbic z Probe. Znacie jakies strony gdzie mozna sprawdzic parametry turbin?
Hektor / 2014-03-11 10:30:01 /
tu masz rysunki przyłaczy do wydechu T25, T3 i T4
byś wiedział jaki rodzaj przyłacza masz
krauzi / 2014-03-11 11:44:30 /
zapomniałem dołożyć
krauzi / 2014-03-11 11:57:54 /
przyłacze t4
krauzi / 2014-03-11 12:06:09 /
może po prostu uderz do Pawła Treli i powie co i jak, mimo że auto nie jest u Niego już parę lat to na pewno pamięta co było z nim rzeźbione i podpowie Ci co i jak dalej w tym przypadku
mateush (proko) 3M / 2014-03-13 20:56:04 /
A moze po prostu wymienie najpierw turbine zanim zaczne mu dupe zawracac bo fura jezdzi bez problemu, ta jedna turbina cos tam dmucha bo czuc ze to nie lata jak zwykle 2.9, oczywiscie takie malenstwo z Uno za duzo nie nadmucha i blow-offa raczej nie uslysze ale odpycha sie zacnie i dupa zamiata. Dzieki Krauzi za schematy, jak podlecze angine zdemontuje szrota i obadam co tam siedzi, znalazlem dzisiaj dmuchawe z Probe, niestety ma wyczuwalny luz na wirniku ale jesli po przymiarce wyjdzie ze da sie ja bezproblemowo zamontowac to dam ja do regeneracji, przynajmniej bede wiedzial czym jezdze.
Hektor / 2014-03-14 14:39:49 /