Szukałem, szukałem i nic podobnego nie znalazłem.
Jako, że zaintrygowało mnie dość wysokie spalanie mojego Transita, postanowiłem się przyjrzeć gaźnikowi. Wyjąłem, wyczyściłem, przedmuchałem, chodzi ładnie, pięknie, ale...
Po ściągnięciu filtra, dodaniu gazu do jakichś 2-3k obr/min ( czyli przyjmijmy normalne obroty do spokojnej jazdy ) paliwo z rozpylacza dosłownie leci, kapie, czy jak kto woli to nazwać, po przepustnicy dosłownie SPŁYWA do kolektora. Z tego co wiem, to powinno się rozpylać, przypominać mgiełkę itd. Dodatkowo z tej rurki od nagłego przyspieszenia też podczas stałych obrotów lubi sobie pociągnąć trochę paliwa co jakiś czas.
Ma ktoś jakiś pomysł, od czego to zależy i czy to może być bezpośrednią przyczyną dość wysokiego spalania ?
daniel46 / 2012-09-16 12:56:55 /
Aha, gaźnik to motorcraft 1v.
daniel46 / 2012-09-16 14:44:02 /
Za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej
gryziu liil (EM) / 2012-09-17 08:53:29 /
Pływak dzisiaj ustawiony, książkowe 30mm. Benzyny jest może z centymetr na dnie, a z rozpylacza i tak wali ostro, wszystko ładnie spływa po przepustnicy.
Wg książki mam największą dyszę paliwa, 137, podczas, gdy najmniejsza ma 115. Rozmiar dyszy to dobry trop ?
daniel46 / 2012-09-17 16:30:26 /
A może niedrożna dysza powietrza?
granadziarz_3M / 2012-09-18 11:39:23 /
Dysza powietrza ? Jest w ogole taka w tym gazniku ? :D
daniel46 / 2012-09-18 11:49:01 /
Tak. iglica zamyka wypływ emulsji paliwowo-powietrznej.
granadziarz_3M / 2012-09-18 12:25:04 /
Popieprzyło mi się z szufladą.
Ale jak masz taki problem ro na 100% problem jest z dyszą powietrza i studzienką emulsyjną.
granadziarz_3M / 2012-09-19 08:34:14 /
Wczoraj rozebrałem ten gaźnik chyba juz na najmniejsze części, jakie się dało, a i tak nie wiem, o czym mowa.. Wstyd jak nie wiem co, ale możesz to bardziej wyjaśnić ? Dysza powietrza ? Studzienka emulsyjna ? Co to i gdzie to w tym gaźniku się znajduje ? Żadnej innej dyszy tam nie widziałem, chociaż rozbierałem ten gaźnik milion razy.
Jest jedna dysza od regulacji mieszanki i druga od paliwa. Później jest jedynie coś, co ma związek z powietrzem, na takiej sprężynce połączone z kanałem dysza paliwa->rozpylacz.
daniel46 / 2012-09-19 08:38:46 /
Dobrze to kumam ? Dysza powietrza jest w tej studzience emulsyjnej ? Tam jest taki malutki bolec, która chowa się lub wysuwa w zależności od nacisku tej spręzyny długiej.
daniel46 / 2012-09-19 10:29:03 /
dysza powietrza jest po przeciwnej stronie dyszy paliwa w tym układzie. Pomiędzy nimi jest studzienka emulsyjna z rurką emulsyjną wewnątrz.
to co pokazujesz to albo zawór wzbogacania przy gwałtownym depnięciu jak ma membranę lub oszczędzacz mechaniczny jak jest zależny od kąta otwarcia przepustnicy.
granadziarz_3M / 2012-09-20 20:35:28 /
No to raczej mechaniczny oszczędzacz.
Powoli chyba zaczynam kumać.. Tam, gdzie przychodzi dysza paliwa (1) jest w środku rurka (2), chyba emulsyjna na to wychodzi. W środku są dwa otwory, jeden jest połączony z tym niby oszczedzaczem (3) , a drugi idzie w lewo i wychodzi w miejscu 4. Ta niby dysza powietrza jest połączona z otworem 5, który wychodzi u samej góry gaźnika. (cienkimi liniami są zaznaczone osie otworów)
Czyli w tym gaźniku dysza jest osadzona na stałe i jest po prostu małym otworem jak na zdjęciu ?
daniel46 / 2012-09-20 21:23:57 /
Przyszedłem z garażu i okazało się, że do dyszy paliwowej idzie jeszcze jeden kanał powietrzny, który też wychodzi na samej górze gaźnika, trochę teraz zgłupiałem... Próbował ktoś wyciągnąć tą rurkę niby emulsyjną ? Może ona jest pozatykana ?
daniel46 / 2012-09-20 21:49:57 /
to nie jest oszczędzacz. Oszczędzacz otwierałby jakiś osobny kanał z osobnym wylotem. A ja tam widzę kanał podciśnieniowy do pokrywy zaworów. To jest zawór podnoszący poziom paliwa w studzience emulsyjnej w czasie mocnego przyspieszania, tzw zawór mocy. Na drugim końcu tego pręta ze sprężyną jest albo membrana albo tłok podnoszony podciśnieniem. Kiedy mocno depniesz na gaz, podciśnienie spada, tłok opada otwierając dopływ paliwa do studzienki emulsyjnej poza dyszą główną paliwa. Wtedy mieszanka jest mocno wzbogacana. Kiedy odpuścisz gazu, podciśnienie wzrasta, tłok podnosi się i zamyka ten bypass omijający dyszę gł. Paliwo znów się musi przez nią przeciskać, jego poziom w studzience spada i z rozpylacza leci emulsja zawierająca mniej paliwa.
Najprawdopodobniej ten układ podciśnienia nie bangla.
granadziarz_3M / 2012-09-20 22:08:08 /
Ok, jutro to przebadam dokładnie. Czy ustawienie wysokości pływaka mogło być różne dla Transita lub Capri/Taunusa i reszty ? Haynes do Transita podaje 30mm. Mógłby ktoś sprawdzić w manualce od Capri lub czegoś innego ?
daniel46 / 2012-09-20 22:22:00 /
Dobra, już sobie sam odpowiedziałem, do Capri manualka podaje 27,5.
daniel46 / 2012-09-20 22:30:05 /