Zagadka dotyczy 2.8 V6 na gaźniku zainstalowanym w czarnuchu najdosa, a uprzednio kukiego, barta i kejpiego. Aparat z modułem.
Startujemy bez aparatu zapłonowego, wkładam ustawiam jak powinno być próbujemy odpalać i nic. Zaczynam kręcić aparatem przeciwnie do wskazówek zegara prawie o 60 stopni od poprzedniego ustawienia i zaczyna popyrkiwać, no ale zapłon jest już tak przestawiony że silnikiem miota po całej komorze, albo blokuje, szybko lekko cofam aparat, i odpala. Ustawiam zapłon prawidłowo, chodzi równiutko, gasimy i możemy zaczynać zabawę od nowa, bo na takim ustawieniu nie odpali.
Co to może być? Gubi prąd kiedy rozrusznik chodzi? To dlaczego łapie na tak opóźnionym zapłonie? Może moduł pada? Ja już niestety nie wiem, dlatego piszę tu, bo może ktoś podobną sytuację już miał.
Piosiu. / 2012-08-06 11:02:00 /
wymień moduł na inny
aparat robi 2 obroty na 1 obrót wału napędowego.
włożyłeś nie w ten obrót co powienieneś i zapłon jest przestawiony o 180'.
Albo przełóż kable na kopułce odwrotnie albo wyjmij aparat i przekręć o jeden obrót ( bez różnicy w którą stronę ;)
michalch83 / 2012-08-06 11:06:27 /
Wkładaj pinto :P
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2012-08-06 11:09:08 /
Michał, patrzyłem po zaworach, jak ustawiałem na punkt jedynka była na pracy a piątka na wydechu
Piosiu. / 2012-08-06 11:20:31 /
Pios, a moze regulacja wyprzedzenia nie bangla? podcisnienie/odsrodkowa jakos wariuje?
60 stopni roznicy w kacie aparatu, to jeszcze daje do myslenia o przesunieciu w fazie o jeden cylinder dalej, ale to z tego co piszesz jest wykluczone
Może masz przestawiony właśnie o 180 stopni - ja wtedy lampę podłączam zamiast do 1 to do 2 i jest ok.
Piosiu- silnik masz ustawiony dobrze, ale aparat może być przestawiony o 180'.
Przełóż kable z lewej na prawą stronę na kopułce i będziesz wiedział.
michalch83 / 2012-08-06 11:50:26 /
No ale jak? ustawiam pierwszy cylinder na pracę, wsadzam sobie aparat z ustawionym wcześniej palcem i od palca wkładam kable w kolejności zapłonu, poza tym jak by był przestawiony o jeden obrót wału korbowego to by nie chodził na tym ustawieniu, a on chodzi tylko nie chce odpalić.
Piosiu. / 2012-08-06 13:09:37 /
Jak nie wiedziałem, że mam przestawiony o 180 stopni i były próby ustawiania jakby nie był, to też chodził, ale masakrycznie. (Potem wymieniłem dla spokoju palec i przewody WN)
ma ktoś taki moduł na zbyciu?
najdos / 2012-08-06 23:02:13 /
Jutro sprawdzę, miałem gdzieś sporo tego.
ten teoretycznie zdupcony okazał się być z poloneza:)
najdos / 2012-08-06 23:58:34 /
mialem od poldka nowe w moin 2.8
dziala przez 10 min na zimnym a potem dostaja fiola
wszystkie
Kriss_MustangII / 2012-08-07 10:30:04 /
A ja w Granadzie od poczatku miałem moduł z poldka i cewkę, przez 6 lat zginęła tylko raz masa na module poza tym było wszystko git :P
PiotrekGran / 2012-08-07 10:53:10 /
Jakby co duży moduł gdzieś mam.
Trójkąt / 2012-08-07 15:31:27 /
Znowu zostałem zawleczony pod maskę, tym razem z modułem od trójkąta do dyspozycji, i mamy rozwiązanie a w zasadzie dwa.
Pierwsze proste tamten moduł nie domagał, drugie przy załączaniu rozrusznika w tej nieco zagmatwanej instalacji elektrycznej plus, który idzie na moduł znika. Jako że obwodów w tym aucie nigdy za wiele, to położyliśmy jeszcze jeden cirkat i chodzi, ale ja nie widzę inaczej jak nowa instalacja elektryczna w zimę.
Piosiu. / 2012-08-10 07:56:03 /
prosił, prosił i wyprosił:)
zima jest długa. we stodole koza grzeje więc można działać.
ciekawe ile km zbędnych kabli z niego wyprujemy?
najdos / 2012-08-10 10:21:17 /
Zamień kabelki wychodzące z aparatu - te cienkie do modułu
granadziarz_3M / 2012-08-20 13:46:26 /