Jak można bardzo bym prosił o jakieś dane silnika a konkretniej o całą obsługę tego silnika.Może ktoś wie gdzie to mogę znaleźć?????
Oraz miałbym proźbe o wypowiadanie się ludzi którzy mieli styczność z tytm silniczkiem i całym jego osprzętem.I jeszcze jedno czy skrzynka MT 75 spasuje do takiego silniczka???
Czy wytrzyma???
Co trzeba przerabiać podczas zmiany na manual????
Coś z elektroniki także wchodzi w grę????
Bo wiem że komputer będzie błędy wyrzucał!!!!!
Dziekuje jeszcze raz i proszę o rady i odpowiedzi.
Pozdro all.
CORONER / 2004-09-13 10:23:52 /
Pewnie chodzi Ci o starszą wersje 195km, bo nowszej nie warto zakładać.
Ja wstawiłem taki silnik do Sierry, pisało już w innych tematach co trzeba zrobić.
Wiązke elektryczną po prostu się wycina, wywalasz i odcinasz to co nie jest związane ze sterowaniem silnika.
Na silniku jest już kawałek wiązki, podłanczasz do tego 2 lub 3 wtyczki z kompa, do kompa podłanczsz plusy po stacyjce i masy.
Nie ma żadnych błędów które by wpłyneły na spalanie czy osiągi silnika.
Jeżeli chodzi o napęd to zakładasz łożysko igełkowe i koło zamachowe od zwykłego 2.9, do tego musi być sprzęgło od coswortha (na zwykłbym od 2.9 będzie się ślizgać).
Skrzynia MT75 pasuje, oczywiście musi to być wersja od vałki - dosyć ciężko ją kupić.
Do tego jeszcze przekażnik pompy paliwa i to wszystko z tego co pamiętam. Musisz mieć całą wiązke od scorpio cosworth to wtedy nawet sam to zrobisz. Mało który z elektryków za to się zabierze, najcześciej mówią "silnk od scorpio do sierry??, niemożliwe", "tego się nie da zrobić". Ja znalazłem elektryka z serwisu Forda, miał dostęp do wyszystikch schematów itd. Troche długo to trwało ale się udało.
Jak na razie silnik chodzi jak nowy, odpala w każdą pogode itd, trzeba go tylko zalać dobrym olejem (pełen syntetyk) i lać paliwo do baku:)
Jestem w trakcie polerowania tego silnika na lustro, można go fajnie zrobić bo jest aluminiowy:)
Seemann / 2004-09-13 10:50:10 /
starsza wersja cosswortha 2,9 pracuje na ECC IV jest to dość prosty układ i łatwo go podłączyć mająć kompletną wiązke od silnika.. uruchomienie sprowadza się do podpięcia 5 kabli z wiązki..
przy manualu komputer rzeczywiście będzie wywalał błąd bo będzie przerwany obwód zaworu w skrzyni.. ale nie wpływa to negatywnie na pracę silnika.
Trójkąt / 2004-09-13 10:58:43 /
A więc uściślę troszke .
Silniczek już jeździ w samochodzie ale jest w automacie i to jest denerwójące.
Tak to jest ta wersja 195 KM.
Proszę o rady odnośnie awaryjności jak można..
Ahaaa jaki przebieg takiego silnika wskazuje że jest on już do bani???
z jakim przebiegiem opłaca się brac?????
No i oczywiście na co zwrócić największą uwagę??????
Dzieki pozdro!!!!!!!!!!!i czekam na dalsze rady i opinie.
CORONER / 2004-09-13 11:48:43 /
Moj ma przebieg 140tys:), widzialem z przebiegiem 280tys i byly w stanie idealnym.
Najlepiej bedzie poszukac do 200tys. Jak kupujesz silnik to musi byc kompletny, ja kupilem bez kilku dupereli to pozniej w aso musialem to kupywac bo nikt takich drobnych uzywanych rzeczy nie sprzedawal.
Seemann / 2004-09-13 12:45:55 /
Panowie no co jest nikt nic nie wie????
Proszę o także negatywne aspekty tego silnika!!!!!!!!!!!!!
Bo muszę to wiedzieć.
Dzieki i naprawdę liczę na jakieś rady i opisy .Odnośniki do stron cokolwiek.
Pozdro
CORONER / 2004-09-13 16:38:38 /
wyszukiwarka, bylo to mocno walkowane, zarowno awaryjnosc jak i przerobki na manual
ja mam nowsza wersje 24V, starsze sa prostsze i mniej awaryjne
camaro / 2004-09-13 16:48:22 /
ok to ja napisze jedną wadę :))
nowe świece + nowe przewody WN to jedynie nieco ponad tysiąć PLN :))
o rozrządzie jeśli jest zużyty nie wspomne :)
Trójkąt / 2004-09-13 18:48:47 /
dlaczego takie drogie? moze mylisz z cossim 2.0T?
Zakrzak! / 2004-09-13 20:03:43 /
Seryjne świeczki w tym silniku to platynowe motocrafy, wymiana świec kosztuje około 300zł :)
Seemann / 2004-09-13 20:08:53 /
hehe to zostane przy 2.8i :) a juz takie plany mialem :(
Zakrzak! / 2004-09-13 20:54:59 /
az tak zle nie jest, swieczki 300zl, przewody 400zl
ale za to swiece maja dwa razy dluzsza zywotnosc
camaro / 2004-09-13 22:59:03 /
ale na zwyklych przewodach i swiecach nie pojedzie?:)
Zakrzak! / 2004-09-14 00:04:44 /
zwykle przewody ciezko byloby dopasowac, te maja specjalne koncowki, niestety nie sa sprzedawane w komplecie i dlatego takie drogie
camaro / 2004-09-14 08:03:59 /
A nie można po prostu sobie takich kabli WN dorobić? Kupujemy normalne porządne kable i zaciskamy na nich fordo-cosworthowskie końcówki.
No ja z przewodami kombinować nie mam zamiaru.
Co oryginał to oryginał .
Dla zaoszczędzenia kilkudziesieciu złotych się nie opłaca.
A to zawsze będzie przeróbka.I nie wiadomo jak żywotna.
Koszty mnie nie przerażają.Ale chciałbym sie dowiedzieć odnośnie exploatacji takiego silnika.
Spalanie???Na gazie również.
No wszystko co możliwe.
Może ktoś ma jakieś odn0ośniki gdzie na forum to znajdę.
Dzieki bardzo i Pozdro
CORONER / 2004-09-14 10:13:37 /
przerabianie kabli to chyba slaby pomysl :)
starsze 24V sa bardzo zywotne, jak sa zadbane to 300-400tys bez problemu
nowsze maja podstawowy problem z rozrzadem, dwurzedowy dlugi lancuch ze starego zostal zastapiony dwoma delikatnymi, zmienione cale ich prowadzenie i napinacze
do tego jeden z napinaczy prawie przez caly czas produkcji byl wadliwy, nie trzymal cisnienia na postoju i lancuch rozwalal prowadnice po uruchomieniu, przy 100-150tys km prowadnice byly w kazdym silniku w kawalkach , przy kazdym uruchamianiu slychac wrrrrrrr czasem przez 5-10 sekund zanim napinacze zaczna pracowac i lancuch ulozy sie na resztkach prowadnic, az w koncu lancuch spada...
do przerobek zdecydowanie nadaje sie starsza wersja, pali raczej tyle samo, 14-15 w miescie 11-12 na trasie w Scorpio ktore wazy 1,8t
gaz mozna zamontowac ale zeby nie bylo problemow to tylko wtrysk za 6tys zl, da sie zrobic zwykly ale trzeba dorabiac specjalny mikser i zawsze jest niebezpieczenstwo wybuchow, a kazdy wybuch to padniete kilka czujnikow za kilkaset zl kazdy :)
jak sie zalozy standardowy mikser zaraz za filtrem powietrza to wybuchalo bedzie czesciej
jak robilem rozrzad w swoim po 160tys to nie mial sladow progow, teraz ma juz 200tys, nie bierze zupelnie oleju ale radze go zmieniac co maks 11-12tys, jezdze na fordowskim 10W za kazdym razem po 11-12tys zaczynam slyszec lancuch i popychacze przy uruchamianiu, od razu zmiana oleju i jak reka odjal
zreszta 10W jest zalecany przez forda do tych silnikow, nie 5W jak do reszty
uklad chlodzenia jest tam dosc wrazliwy, nie wiem jak stare ale nowsze modele mialy wadliwy korek zbiorniczka wyrownawczego, przez taka pierdole padaly chlodnice, nagrzewnice, pompy wody, zbiorniczki
z glowicami nic sie nie dzieje, ale pekaja kolektory wydechowe i ciezko je dostac wiec zwroc na to uwage
camaro / 2004-09-14 13:50:56 /
O dzieki Camaro masz u mnie dużegooooooo Browarka.
O to mi chodziło dokładnie.
Pozdro
CORONER / 2004-09-14 16:42:51 /
ja jeszcze dodam że starsze 2,9 cossi pracuje na ECC-IV [bardzo podobnym do 2,9 12v] i jest łatwiej zaprząc do pracy na LPG 2gen. tj. z mikserem i silnikiem krokowym.
nowszy 2,9 ma dużo bardziej rozbudowaną elektronikę i system diagnostyki dlatego do niego raczej tylko wtrysk gazu, gdyż na LPG z mikserem będzie działo się to co pisał Camaro. [co strzał to parę setek lżej w klieszeni na czujniki :) ]
Trójkąt / 2004-09-14 17:00:35 /
Trójkąt a mam pytanko.
Jeśli tak to będzie grało ze sobą .
To za ile mogę gas założyc????
Narazie nie palnuje ale napewno mnie przyciśnie i jakie zabezpieczenia porobić specjalnie do tego silnika?????????
CORONER / 2004-09-14 20:26:38 /
To bedzie ten starszy model Cossi.
z 91 roku.A przebieg ma 150 000
CORONER / 2004-09-14 20:28:12 /
A mam jeszcze jedno pytanko .
Czy jest ktoś gdzieś w moich okolicach kto ma Scorpio z takim Silnikiem?????
Chciałbym zobaczyć jaki to ma osiągi .
No i zobaczyć co chcem kupic.
CORONER / 2004-09-14 20:59:54 /
Trzeba było w Gryźlinach powiedzieć to byś sobie pojeździł (Scorpi 2,9 24V 106tys. km. 91rok). Jeżeli chodzi o gaz to wypowiem sie za jakiś tydzień bo prawdopodobnie jutro założe do siebie.
DZIOBEK / 2004-09-15 18:15:17 /
Mialem takie cos w rodzinie...:) fajnie sie zbiera,niecale 9 do 100ki, pozatym zuzycie gazy po miescie 20 - 23 litry na trasie lepiej 15:) radze sprawdzic rozrzad, w moim poszedl napinacz efekt -zderzyly sie tloki z zaworami no i auto zostalo sprzedane...poszlo na slask :)i wiem ze teraz smiga z nowym silnikiem:))
po nim zostal mi skrzywiony zawor z sekcji glowicy..., zdjecia i wrazenia:) przy tankowaniu...tez:)
_Miłosz_Mk2 / 2004-09-15 18:34:51 /
W lekkim aucie jeździ o wiele lepiej:) W sierrce ma około 6.5s do 100km/h. Jeżdże na benzynie i pali na trasie około 8 litrów, w miescie od 12 do... zależy jak się jeździ.
W zime spalanie jest o dużo większe, jak ostatnio były ochłodzenia to już to poczułem po kieszeni, na szczęście bardzo szybko się nagrzewa do odpowiedniej temperatury.
Pod nogą czuć kiedy jest włączone ssanie:) no i czasami fajnie ogniem strzeli z rury:P Ale lepiej tego chwilowego przyrostu mocy nie wykorzystywać bo silnik szybciej padnie.
Seemann / 2004-09-15 19:36:04 /
Miłosz z tego co piszesz to smok na gaz.
Ale dlaczegho tak dużo????
No rozumiem duży piec ale nie aż takie ilości.
Mam pytanko ile kosztuje kompletny rozrząd????
no i jeszcze jedno jak z tym gazem się zbirał.I co to była za instalacja i dlaczego tak duzo palił????????
Pozdro
CORONER / 2004-09-16 10:22:26 /
palil duzo poniewaz automat, instalacja z parownikiem BRC, 2 padniete sondy lambda nie wiem czy to mialo wplyw na spalanie bo takiego juz kupilismy... ale pewnie jakies mialo, kiedys rozmawialem tez z bylym wlascicielem takiego auta i tez sie skarzyl ze palil mu duzo no ale on jezdzil na benzynie, co do cen rozrzadu nie wypowiem sie bo sam nie mam pojecia , uzywany silnik kosztowal 2000 do 2500zl, co jeszce powiedziec sam nie wiem ten egzemplarz tak poprostu mial... sam jestem ciekaw jak to autko pali innym ludziom:) co do spalania Seemann ostatnie pomiary byly wlasnie w zimie , wczesna wiosna juz nie palil...:))ale w lecie to miescil sie w 20ce...
_Miłosz_Mk2 / 2004-09-16 13:34:20 /
Automat wcale nie musi palić dużo, więc to kwestia regulacji.
Ramboost / 2004-09-16 14:05:24 /
automat zawsze pali okolo 1L wiecej (przynajmniej)
rozrzad do nowszej wersji kosztuje 3-4tys zl (lancuchy, napinacze, prowadnice, uszczelki)
camaro / 2004-09-16 15:49:56 /
Zgadza się, może litr więcej, ale nie 20
Ramboost / 2004-09-16 16:15:37 /
moj tyle poprostu palil, instalacja byla regulowana kilka razy i nic to nie dalo...wymieniony byl tez parownik na bardziej wydajny i tez nic...
_Miłosz_Mk2 / 2004-09-16 18:13:29 /
kiedys kiedys moja rodzinka woziłą swoje dupska takim Scorpio 2.9 w automacie i przeeżycia pozostały niesamowite. Wyposażony był w coś takiego (żebym teraz czegos goopiego nie szczelił) co o ile dobrze pamietam nazywało się KING DOWN. Przy wduszeniu pedału w deche automatycznie redukował bieg i co tu dużo mówi WGNIATAŁ W FOTELE. Na prawde tak jak ja nie lubie automatów to to była rewelacja
Krzysiek_Poznań / 2004-09-16 20:20:16 /
Kristoff, to cudo nazywa się kick-down. Każdy automat to ma. A przynajmniej powienien. Kick-down powoduje, że wdepnięcie gazu w podłogę skutkuje redukcją biegu, a nie włączeniem wyższego.
JΒ / 2004-09-16 20:23:28 /
Na serwerze umieściłem troche fotek które robiłem podczas swapu (z drugiego tez - niestety)
http://www.sierrafan.pl/silnik/
Seemann / 2004-09-16 20:56:49 /
a nawet dwoch biegow...moja sierra na automacie pali mniej niz takie same silniki(byly dwa dla porownania) na manualu-srednio 10-10,5 w miescie. dodam ze silnik nie byl nigdy remontowany i jest to gaznik.
cubestone / 2004-09-16 23:19:46 /
CAMARO
ALE MI CHODZI O ROZRZĄD DO WERSJI Z 1991 LUB 1992 ROKU A WIĘC TEJ STARSZEJ.
iLE TO KOSZTUJE.i JAK SPRAWDZIĆ JEGO STAN PO KUPNIE A RACZEJ PRZED ????
CORONER / 2004-09-17 10:08:34 /
A dokładnie chodzi mi o tego Scorpio z tym silnikiem.
CORONER / 2004-09-17 10:19:45 /
A i jeszcze jedno a jak by zamontował dwa parowniki do gazu???????
Może spalanie by było w normie??????
Widziałem takie rozwiązanie u kumpla w Audi V8 4.2 L i mówi że u niego w mieście w 22 się mieści!!!!!!!!!Nie wiem czy to prawda ale tak rozmwiałem i nawet miałem okazję jechać do warszawy i tankować.A wiec w trasie to mi spaliło 15L na 100 km.No ale jaki to piec no i prędkość była nie mała.
A więc 2 parowniki do Gazu dobre rozwiązanie????????????????
CORONER / 2004-09-17 10:24:25 /
ale Jarecki tak przecież napisałem że redukuje bieg, a co do nazwy to wiedziałem że cos pochrzanie (wydawała sie bez sensu) a kich down to przynajmniej oddaje istote sprawy:) POZDRO
Krzysiek_Poznań / 2004-09-17 10:37:36 /
Tak wogóle jarecki jak możesz to odpowiadaj na zadane pytania a nie krytykujesz.
To co panowie z moim ostatnim postem???????????????
CORONER / 2004-09-17 15:11:53 /
Krytyka? Pokaż mi palcem, bo nie widzę w którym miejscu kogoś skrytykowałem.
JΒ / 2004-09-17 15:36:32 /
Słuchaj nie będe się z Tobą rozdrabniał.Wiadomo o co chodzi .
chłopak nie wiedział jak to się nazywa i nie trzeba go poprawiać jak wiadomo o co chodzi.A jeśli chodzi o krytykę to wiadomo że ze mną ostro pojechałeś za Malucha.
A więc koniec tematu.
Jak z tymi dwoma parownikami da się to zamontować i aby był efekt????????????
CORONER / 2004-09-17 16:59:47 /
Hmm. Ja też nie widzę tu krytyki. Jarecki po prostu udzielił informacji jak to sie prawidłowo nazywa i, że znajdować się powinno w każdym automacie. A w tym wątku maluchów nie krytykujemy.
OT Mam dziś urodziny wię proszę mnie nie krytykować. ;)
Ramboost / 2004-09-17 17:06:42 /
> Jak z tymi dwoma parownikami da się to zamontować i aby był efekt????????????
a jaki ma byc tego cel? jezeli jeden parownik nie daje rady trzeba dac wiekszy albo zwiekszyc ich ilość, zamontowac sie napewno da, bodajze na tej stronie co krk4m podał linka jest opisana przeróbka nowszego cossie na lpg z uzyciem 2 parowników.
http://www.fordscorpio.co.uk/lpgconversion2.htm
http://www.fordscorpio.co.uk/svilpg.htm
to wszystkiego fordowego, owalnego, klimatycznego ... itp.
Rydzu liil / 2004-09-17 18:55:27 /
spoko spoko nie czuje sie skrytykowany wręcz jestem wdzięczny że ktos mnie poprawił. Przez tyle lat żyłem w takiej niewiedzy:) Wiem ze już nie powinienem poruszać tego tematu za co serdecznie przepraszam ale musiałem PEACE :) KONIEC TEMATU
Krzysiek_Poznań / 2004-09-18 17:05:47 /