Witam.
Czy skrzynia MT75 wystepujaca w fordzie scorpio z silnikiem 2,9 v6 efi jest taka sama jak przy silniku 2.0 dohc efi ktory byl w scorio i w sierkach?
Pozdrawiam...
Mariusz123 / 2004-09-11 18:15:32 /
Zewnetrznie wszystkie MT-75 sa identyczne, ale przełożenia pomiędzy biegami są zdecydowanie różne. Sam Sorpio DOHC ma 3 różne skrzynie zaleznie od rocznika i żadna z nich nie ma tych samych zębatek co 2.9.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-09-11 18:27:21 /
pomijając przełożenia to skrzyni od DOHC fizycznie nie założysz na 2,9 bo ma inny "dzwon" :)
a że dzwon jest integralną częscią obudowy to nie da się go wymienić..
Trójkąt / 2004-09-11 18:59:06 /
a moze chcesz sie zamienic?? wal na priva!
Mysza liil (EM) / 2004-09-13 12:50:41 /
Mam pytanko. Czy skrzynia MT75 od silnika 2,9 EFI rózni się od tych montowanych w 2,4 EFI? Jak rozpoznać różnice jeżeli są? Dzięki
DZIOBEK / 2004-12-17 13:09:59 /
Dziobek - zewnetrznie nie poznasz [chyba że ma jakis symbol], bo są identyczne. Natomiast na pewno mają inne przełożenia. I to zarówno w przypadku starej żeliwnej N9 [2.4 ma biegi 3.65-1.97-1.37-1.00-0.82, a 2.9 ma 3.36-1.81-1.26-1.00-0.83] jak i nowej aluminiowej MT75 [2.4 ma podobno 3.89-2.08-1.34-1.00-0.83 a 2.9 ma 3.61-2.08-1.44-1.00-0.76]. Dane do MT75 są podważalne, bo dyktował mi je przez telefon facet z serwisu Forda, a oni rzadko zatrudniaja fachowców :( - pokrywaja się wprawdzie z okularnikami 2.0 DOHC, 2.3 DOHC 16v i 2.5 TDI. Natomiast moje źródło książkowe nie przewiduje takiej opcji - w GB zarówno 2.4 jak i 2.9 chodziły tylko z A4LD.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-12-17 18:19:04 /
dzieki krk4m. Ma ktoś jakieś pewne informacje dotyczące przełożeń skrzyni MT75, bo jedni mówią że są identyczne a dródzy że sie różnią. Z góry Dzięki
DZIOBEK / 2004-12-17 19:07:30 /
microcat po wklepaniu scorpiaka i mt75 wyrzuca taka liste skrzyń
mozliwe ze to miedzy "LHD/RHD" a "czesc zamienna" to przełozenia 1 biegu jezleli tak to przełozenia były jak widac na obrazku, moze pomoże.
pozdrawiam
Raczej wygląda to na przełożenia dyfra :(
Do 4-cylindrówek Sierry i Scorpio było w MT75 w sumie 5 zestawów przełożeń, ale jedynki były tylko 3.89, 3.65 i 3.61 - a tu takich nie ma.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-12-17 19:58:17 /
szukałem troche ale nie znalazłem
Jak MT75 siada z DOHCem w capri, jakies konkretne porady
fotki jak mógłbym prosić, na co zwrócic uwagę, i jak jest z tym tunelem
i dzwignią zmiany biegów.
za odp z góry dziękuję
rozjechany liil / 2005-09-23 16:13:45 /
tunel trzeba ciąć i podnosić. dźwignia zmiany biegów będzie pasować po podniesieniu tunelu..
podpore skrzyni trzeba dorobić.
trochę zachodu bedzie z wałem napędowym.. ja złożyłem wał z 2, tj. tylna część do krzyżaka jest od capri a na krzyzaku została przebita przednia skrócona część od scorpio/sierra
Trójkąt / 2005-09-23 22:35:42 /
ok dzięki
a jak jest z podłączeniem elektryki ??
rozjechany liil / 2005-09-26 09:15:15 /
Przerabia mi teraz blacharz caprika zeby wlasnie żeby podeszla skrzynia mt75 do 2,9EFI
Z teoretycznych obliczen tunel trzeba podnieść o jakies 2 cm a zaczepy skrzyni o ok 10cm w tył
MłodyFC / 2005-09-29 21:58:44 /
U mnie to mniejwięcej tak wyszło.
Piotrek PCK / 2005-09-29 23:09:48 /
też miałem takie nakładki...z Jacky...Bardzo dobre.Tylko od sprzęgła trochę mi się wyślizgała i musiałem zmienić.:))))
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-29 23:26:00 /
To pozostałość po poprzednim właścicielu ;)
Piotrek PCK / 2005-09-30 07:45:13 /
Moze sie komus przyda:
http://www.fordscorpio.co.uk/mt75.htm
Pozdrawiam
Jarek / 2006-01-17 08:45:29 /
Witam
Mam problem z mt75 jak silnik jest zimny i skrzynia też to biegi wchodzą idealnie, natomiast jak się rozgrzeje to robi się tragicznie nie mogę wrzucić biegu, gdy auto stoi, podczas jazdy biegi wchodzą, ale też z pewnym trudem. Dodam, że jest to mt75, ze scorpio 2.4. Zalałem od niej olej ATFII. Sprzęgło wyregulowane wpełni wysprzęgla.
Pomocy Puchar blisko ;)
Miałem podobną przypadłośc jak rozsypało mi się łożysko pilotujące wałek sprzegłowy... Jak nic innego nie wymuślisz to wyciągaj skrzynię i sprawdzaj.
Wolff(miłosz) / 2006-08-03 15:10:51 /
witam pisze z zapytaniem co to za skrzynia na fotkach bo ponoc to mt75 ?? chcialem sie dowiedziec dokladnie. powiedzcie co wam podac zeby dokladnie rozszyfrowac ta skrzynie od czego to i jaka to skrzynia ??
Boronet / 2007-01-02 21:58:35 /
sądząć po miejscu na rozrusznik to od DOHC
mario75 / 2007-01-02 22:25:45 /
Jest to skrzynia od scorpio R4 DOHC 8v
Mysza liil (EM) / 2007-01-03 07:42:31 /
Mam prośbę: może ktoś podać długość wału od scorpio R4 2.0 DOHC 8v ze skrzynią Mt75
(i może ma ktoś na sprzedaż)
Medy / 2007-04-26 18:07:32 /
mam skrzynie mt75 sprzedam za 250
Boronet / 2007-04-26 21:21:04 /
Jak to jest z tunelem w grandzi? Trzeba podnosić ? Czy może podejdzie bez problemu?
Chodor / 2008-09-24 18:29:49 /
MT75 wchodzi do granady bez cięcia tunelu.
Mysza liil (EM) / 2008-09-24 20:09:51 /
Na łapach od MT czy innych?
mario75 / 2008-09-24 21:20:51 /
Na łapie od c3, z dystansem 2cm między łapą a podłogą.
Mysza liil (EM) / 2008-09-25 05:15:38 /
zacytuje bo nie bardzo kumam (wybaczcie)
trójkąt napisał:
"
trochę zachodu będzie z wałem napędowym.. ja złożyłem wał z 2, tj. tylna część do krzyżaka jest od capri a na krzyzaku została przebita przednia skrócona część od scorpio/sierra "
co dokładnie znaczy "przebita" ?
mam teraz okazje kupić taką skrzynie z wałem od sierry ale chciałbym więdzieć coś więcej o przeróbce samego wału, i czy elementy starego sprzęgła, docisk łożysko oporowe będą pasować, teraz mam n9 założoną.
mam nadzieje że sie nie wygłupiłem tymi pytaniami :)
Kohito_PS / 2008-12-09 08:50:09 /
warsztat który zajmuje się wałami rozkuwa stary krzyżak na krzyżaku łączy oba wały. Krzyżak w capri i w scorpio jest taki sam więc operacja jest nieinwazyjna.
Trójkąt / 2008-12-09 10:17:06 /
w granadzie też tak mozna zrobić
mario75 / 2008-12-09 16:01:15 /
kochas, a tunel juz podwyzszony?
Mysza liil (EM) / 2008-12-09 16:21:10 /
tunel jeszcze nie, granadziarz twierdzi ze bez podnoszenia sie da, ja natomiast nie chce miec skrzyni 5cm nad ziemią wiec sie zobaczy, jak będzie trzeba to się podniesie :)
Kohito_PS / 2008-12-09 16:39:39 /
w sumie to sie bardziej zastanawiam nad łapą(podporą?) od skrzyni jak to dobrze zrobić co by grało i wał był dobrze ustawiony.
Kohito_PS / 2008-12-09 16:44:05 /
Skrzynia ma isc w górę, a podkladkami pod podpora srodkowa musisz ustawic pierwszą część wału osiowo wzgledem skrzyni. Od podpory do mostu wal moze być połamany na maxa.
Mysza liil (EM) / 2008-12-09 18:33:07 /
Witam was serdecznie. Mam problem z moim MTkiem, wydaje mi się w sumie, że aż dwa...
1) na luzie, na wolnych obrotach słychać cykliczne szuranie, które znika po wciśnięciu sprzęgła. łożysko oporowe nowe jest.
2)w czasie jazdy, kiedy odpuszczam gazu z okolic wybieraka dochodzą straszne hałasy, jazgot, klikanie i szuranie. Kiedy znowu przyśpieszę hałas znika. Dodam, że nie było tego wcześniej, a te same objawy pojawiały się tuz przed wypadnięciem wybieraka z zapinki, tyle, że teraz wybierak siedzi porządnie na miejscu.
Spotkał się może ktoś z Was z takimi objawami?
Z góry dziękuje z odpowiedzi.
Pozdro!
Hałas na ludzie z puszczonym sprzęgłem to albo brak oleju albo naturalne zużycie skrzyni.
Co do odgłosów przy jeździ również może brak oleju takie wywołać :)
Trójkąt / 2012-04-07 09:45:53 /
może łożysko wałka.
…zzzz…. / 2012-04-07 10:38:23 /
Czy dźwięk się zmienia gdy wciśniesz pedał sprzęgła na luzie?
BARTEK#1925 / 2012-04-07 10:51:29 /
Tak, jak tylko wcisnę to przestaje szurać..
ten hałas to pewnie łożysko oporowe...
wiśnia / 2012-04-07 12:07:28 /
uu, nie doczytałem, łożysko nowe.... no to nie bardzo rozumiem...
wiśnia / 2012-04-07 12:13:54 /
U mnie tez nowe po tysiacu km zaczeło wyc ... jak sie wcisnie sprzęgło to błoga cisza
MikeB4 / 2012-04-07 12:57:11 /
Nowe łożysko też potrafi być do niczego.
Gdyby wyło/szurało na wciśniętym sprzęgle to wtedy ewidentna wina któregoś łożyska w skrzyni.
BARTEK#1925 / 2012-04-07 14:32:48 /
jesteście nierefomowalni, i to stali bywaqlcy forum.....
ŁOŻYSKO WYCISKOWE WYJE PO WCIŚNIĘCIU PEDAŁU
SKRZYNIA WYJE PO PO PUSZCZENIU PEDAŁU.
ILE RAZY TO TŁUMACZYŁEM??????
granadziarz_3M / 2012-04-09 17:13:55 /
U mnie zawsze wyło po puszczeniu pedału sprzęgła - auto chodzące na luzie -- wystarczy delikatnie go wcisnąć sprzęgło i jest cisza .... po wymianie łożyska zjawisko ucichło .... więc ???
MikeB4 / 2012-04-09 17:19:28 /
Więc za duży luz na pedale sprzęgła. Łożysko toczy się cały czas, to nie żuki, gdzie był luz między łożyskiem a łapkami. Kiedy łożysko zaczyna być suche (ale jeszcze nie ma raka) i kiedy jest za luźne, to sobie szumi. Wystarczy lekko naciągnąć linkę, żeby zwiększyć nacisk na łożysko i polata nienerwowo grube kilometry. Wycie łożyska (nie szum) jest spowodowane rakiem na łożysku i zaczyna być słyszalne po wciśnięciu pedału.
Ja wiem, że cieżko Wam używać wyrazów dźwiękonaśladowczych. Ale postarajcie się opisać to trochę dokładniej, no może nie tak obrazowo jak Amator z Ramboostem o szarpaniu:
http://www.taunus.pl/index.php?alias=forum&fsID=6&tmID=13274
ale się starajcie :-)
granadziarz_3M / 2012-04-09 18:05:58 /
No dobrze, po zalaniu 1.4 litra oleju szuranie na wyciśniętym sprzęgle ustało:)
Cały czas natomiast z okolic wybieraka dobiega przeraźliwy, głośny, szeleszcząco terkoczący hałas, którego częstotliwość jest uzależniona od prędkości obrotowej wału napędowego, hałas ten ustaje gdy dodaje gazu, budzi zmarłych natomiast przy odpuszczaniu.
Dźwięk można określić jako dwie lub trzy blaszki, jedna plastikowa, reszta metalowe włożone w wirnik wiatraka.
Jakieś pomysły?
Miałem podobnie gdy śruby na gumowym łączniku wału nie były dokręcone. Dokładnie taki sam objaw.
Zdiagnozowałem stawiając auto na kobyłkach i na odpalonym i zapiętym D wszedłem do kanału.
Albo ścięte.
granadziarz_3M / 2012-04-13 22:56:20 /
Czyli brak oleju zużył skrzynie :) Sprawdź śruby o których piszą chłopaki a następnie zacznij szukać kolejnej skrzyni.
Trójkąt / 2012-04-15 19:48:57 /
No i pięknie, chłopaki mieliście rację:)
Śruby były niedokręcone przy gumie, poza tym jednak nie da się odwrócić wybieraka przodem do tyłu (ugięcie wajchy zmiany biegów mi bardziej pasowało wtedy).
Teraz gra gitara, pali laka, wielkie dzięki za podpowiedzi:)
Ty pierdolo ! ;) Jak sie pytalem przez tel, to mowiles, ze na 100% skrecone dobrze :)
To ja dodam od siebie pytanie. Silnik 2.0 dohc skrzynia mt75 podczas jazdy szum szum i jeszcze raz szum zwiększający sie wraz z prędkością obrotowa walu. Skrzynia zalana dobrym olejem, nie pocaca sie itd. Biegi nie wyskakują. Druga sprawa czasami terkoto szumienie na luzie ustajace po wciśnięciu i puszczeniu sprzegla. Które to łożyska? Jak się do nich dobrać i czemu taaak trudno ;) z góry dzięki za pomoc
SKUN_3M / 2014-04-24 22:56:00 /
Łożysko wyciskowe obstawiam. Cza rwać skrzynię.
Miałem to samo w N9.
DrStein / 2014-04-24 23:56:38 /
Łożysko główne wałka sprzęgłowego masz do wymiany ;)
markokrk / 2014-04-25 06:36:08 /
pytaNIE jak sie dostać do jednego i do drugiego :P?
SKUN_3M / 2014-04-25 16:30:30 /
Jak naj szybciej ;)
markokrk / 2014-04-26 01:15:55 /
Podepnę się pod wątek złozyłem dzisiaj taki zestaw pinto sprzęglo transit i skrzynia mt75 dohc i łapa jest praktycznie zaraz przy docisku ze nie wysprzegle za nic w swiecie i teraz pytanie czy w transicie byla jakas inna lapa czy mt mialy rozne lapy bo nie wiem w najgorszym wypadku będe przerabiał łapę .pozdrawiam
krzys escort mk2 / 2014-04-26 19:12:00 /
jest 3 rodzaje łozyska wyciskowego- każde jest o 5mm gróbsze od poprzedniego czyli można zyskać lub utracić 1cm pomiędzy najgróbszym a najcieńszym co właśnie pozwala na załatwiemie sprawy o której piszesz
u kolegi Skuna natomiast padło łozysko na wałku jak pisze kolega powyżej
Piter M / 2014-05-15 16:05:56 /
Nic nowego nie wniosę do tematu, ale Piter proszę-gróbsze? :-)
Zawada1 / 2014-05-15 22:57:06 /
Potrzebuję rady.
Chcę spiąć MT75 z Roverowym v8.
Poszperałem w necie i wydaje mi się,że najlepszą mt75 będzie ta z Scorpio 2,5TD ostatnie przełożenie jest chyba dłuższe niż w zwykłej z DOHC,ale nie jestem tego pewien,może ktoś bardziej obeznany potwierdzić?
Moment wytrzymują pewnie podobny dohc/25td
bon / 2015-01-23 17:41:37 /
MT75 wytrzymuje około 300Nm.
Dieslowa skrzynia ma faktycznie najdłuższy piąty bieg (0.76), reszta miała (0.83)
Ewentualnie wieloryb DOHC 2.3 pod koniec produkcji też miał (0.76).
PiotrekGran / 2015-01-23 18:15:30 /
Jakie sprzęgło z 2,9/2,8 jakiś DOHC będzie w najlepsze do obsługi tych 300Nm jakie ta skrzynia oferuje?
Jakie sprzęgło ładują posiadacze Coswothów 2,9 lub Koelnów 4,0??
bon / 2015-01-31 17:14:43 /
Sprzegło od 2.5 TD albo 2.9 12v
PiotrekGran / 2015-01-31 17:57:06 /
w 2,5td jest sprzęgło jest pod koło dwómasowe....więc chyba tylko 2,9
bon / 2015-01-31 18:41:24 /
Eee, chyba nie. Tarcza pasuje.
PiotrekGran / 2015-01-31 19:09:26 /
2.5td kolega miał na mysli transita, i ta tarcza jak najbardziej pasuje, srednica i wieloklin ten sam, jedyna różnica to są inne śpręzynki w tłumiku drgań, twardsze czy bardziej miekkie tego nie wiem. natomiast sprzegło od 2.5td silnik vn czyli od scorpio ma dwumas, i tak jest tarcz bez tłumika drgań.
H2O patryk_3M / 2015-01-31 22:55:49 /
Od ok. 1,5 roku eksploatuję tarczę z VM'a w 2,9 24V i stwierdzam, że brak tłumików drgań skrętnych zupełnie nie przeszkadza.
DrStein / 2015-01-31 23:28:23 /
zastanawiam się które z tych sprzęgieł będzie najbardziej trwałe-2.9v6;2.5vm czy to z transita.
wizualnie powierzchnia cierna jest chyba taka sama i średnica 242mm.
bon / 2015-02-01 00:06:18 /
Najbardziej trwałe będzie takie które jest porządnej firmy, LUK czy Sachs, a nie jakaś chińszczyzna ;-)
PiotrekGran / 2015-02-01 10:09:58 /
Ta, jasne, bo okładziny cierne są robone w Europie..... Małe chińskie rączki robią, a wy wierzycie w napisy na pudełkach.....
granadziarz_3M / 2015-02-02 20:03:50 /
Czy mt75 idzie zmontować do granady na łapie od N9 ? Czy trzeba polować na taką od C3?
Takich od C3 to mam z tuzin....
Ok mam 2 łapy, jedna od N9, druga od 5E, czy na którejś zamontuje mt75?
U mnie wszytko ładnie siedzi na zwykłej łapie od N9 . Nie stwierdzono problemu przy montażu :)
JARY / 2015-07-05 10:27:43 /
no i o taką informacje mi chodziło, dzięki Ci!
Podepnę się tutaj.
Czy ktoś ma wiedzę czy łapa sprzęgła z mt75 pod V6 jest taka sama jak od dohc?
Na zdjęciach widać, że są zamontowane pod innym kątem ale ciężko wypatrzeć czy są np. innej długości czy inaczej wyprofilowane.
Przemek S. / 2016-02-03 17:51:14 /
To samo.
PiotrekGran / 2016-02-03 19:11:48 /
Pytanko ... Pod 2.9 EFI może być skrzynia z 2.4? Będzie różnica w przełożeniach Ale jak to się ma na sama jazdę i wybieranie biegów? Czy muszę mieć jakieś konkretne przełożenia w dyfrze pod nią? Czy lepiej nie kombinować i szukać skrzyni od 2.9? Tylko jak ja rozróżnić od 2.4 ? Zna ktoś jej oznaczenia? Może ktoś z Was ma taką na sprzedaż ale może dać mi namiar do kogoś kto taką sprzedaje.
fluxTMC / 2021-03-22 15:25:13 /
Niewiem czy informacja jest prawdziwa, ale znalazlem nastepujace przelozenia:
MT75 (2.0 DOHC and 2.4 V6)
1st 3.890
2nd 2.082
3rd 1.342
4th 1
5th 0.822
Arunas / 2021-03-22 15:31:55 /
jeśli chodzi o przełożenia to odpowiedź jest tu w wątku wyżej:
2.4 ma podobno 3.89-2.08-1.34-1.00-0.83 a 2.9 ma 3.61-2.08-1.44-1.00-0.76
ale to są detale... nie patrz na to ;)
rozjechany liil / 2021-03-22 15:53:24 /
Wiem cyfry nic mi nie mówią Wolę ogólne info czy szukać 2.9 czy 2.4
fluxTMC / 2021-03-22 16:09:10 /
Wrzuć sobie te dane w kalkulator przełożeń skrzyni biegów i Ci wyjdzie wszytko, ogólnie pomiędzy 2,4 a 2,9 wg tego co było wyżej wrzucone to skrzynia od 2,9 ma dłuższą 1ke i 5ke, a 3ke krótsza od 2,4
mateush (proko) 3M / 2021-03-22 16:17:03 /
a do czego to auto ma służyć, jak chcesz nim jeździć i gdzie? będziesz choć raz w roku walczył w PC ? bo jak nie to... do spalenia 20 letnich FULD wszystko jedno ;)
rozjechany liil / 2021-03-22 16:52:18 /
Osz ty... Tak chce co jakiś czas na tor jechać Ale to nie priorytet Na co dzień też ma się dać tym jeździć
fluxTMC / 2021-03-22 17:12:00 /
W Twoim przypadku nie ma znaczenia, którą wersję skrzyni założysz.
Grzesiek_Rudy / 2021-03-22 17:27:33 /
Też myślę że nie mają znaczenia tak małe różnice w przełożeniach . Nie patrz na przełożenia tylko na stan i żeby była cicha co jest bardzo ze sobą powiązane .
nie zrozum mnie źle, uruchom i zacznij jeździć, jak pojeździsz będziesz "optymalizował" ;)
rozjechany liil / 2021-03-22 17:38:57 /
Tej ale najpierw trza kupić części A ja nie chce płacić 2x za to samo . Jakaś opcja wyjściowa musi być
fluxTMC / 2021-03-22 18:21:37 /
W praktyce opcje wyjściowe są następujące :
A - zakup nowej skrzyni , nierealny .
B - zakup używanej , najczęściej co bliżej i taniej .
C - trafia się tylko szczęściarzom , przetestowanie w budzie dawcy przed demontażem .
Obstawiam że kupisz co będzie na rynku a życie zweryfikuje czy będziesz szczęściarzem
czy będziesz szukał następnej . Niestety to nie czajniki elektryczne i wybór mniejszy .
Dziwię się tylko tym pytaniom bo jesteś już parę lat na stronie .
A jaki jest koszt naprawy skrzyni ?
np:
N9- synchronizatory , łożyska , itd
MT- synchronizatory ..... itd
4ka- .............
C3- ..............
Oczywiście w przybliżeniu +- 1-2kpln
no myślę, że 2kpln+- 1-2kpln i coś powinieneś zdziałać ;)
rozjechany liil / 2021-03-22 19:55:56 /
Natemat skrzyni MT75 jest jescze jedna opcja "remontu" skrzyni jerzeli dojdzie do tego.. Mozna stwozyc skrzynie "hybridowa". To jest za grosze kupic skrzynie od DOHC i poprostu zmieniz przednia czesc skrzyni od V6 a tylna czesc z calym wnwtrzem zoatawic od DOHC..
Skrzynie od DOHC nietrudno znalezc nawet w opakowaniu i wyprobowac :)
Anglicy robia wlasnie takie skrzynie, bo u nich MT75 z V6 wystepowala tylko w wersji 4x4..
Arunas / 2021-03-22 20:12:36 /
alwax niesty ale mam małe pojęcie w tym temacie A do tego miałem 10 lat przerwy w projekcie...
fluxTMC / 2021-03-22 21:01:07 /
A zna ktoś oznaczenia skrzyni z 2.9 Mam jedna na oku ale nie wiem jak zweryfikować czy to 2.9 czy 2.4
fluxTMC / 2021-03-22 21:04:34 /
Najprościej - jak jest w dobrej cenie i nie wygląda jakby ostatnie 5 lat spędziła na dnie bagna to bierz ją i nie rozkminiaj czy to 2.4 czy 2.9, nie zobaczysz różnicy.
Beddie / 2021-03-22 21:08:23 /
a która była by dla Ciebie lepsza i dlaczego ? :) tylko się nie złość, nie droczę się. Forum dyskusyjne to dyskutujemy ;)
rozjechany liil / 2021-03-22 21:10:41 /
Tylko dla własnej informacji. Jestem dość pedantyczny i lubię wiedzieć co mam ;)
fluxTMC / 2021-03-22 21:26:29 /
Śpij spokojnie z myślą, że masz mt75 pod v6 :)
Grzesiek_Rudy / 2021-03-22 21:50:49 /
mimo wszystko różnica między na piątym biegu między 0,82 a 0,76 jest zauważalna i lepiej mieć tą dłuższą- czyli 0,76 ( z silnika 2.9). Choć posiadać dłuższą trójkę też jest fajnie, bo to najczęściej wykorzystywany bieg. Więc może coś poskładać z tych dwóch.
@magicc - masz rację, lecz to co mówisz ma sens jeśli wiesz jakie masz przełożenie w moście, jaki masz obwód koła itp. Bez tych informacji, obliczeń, szukanie specjalnie skrzyni o innym przełożeniu piątego biegu nie ma sensu. Szczególnie, że różnica na poziomie 0,06 będzie naprawdę niezauważalna przy codziennym kruzowaniu.
Grzesiek_Rudy / 2021-03-23 09:47:20 /
Wszystko zależy od percepcji . Jeżeli ktoś jest w stanie odczuć że w danej jednostce czasowej przebył drogę stu metrów a nie stu metrów i sześćdziesięciu centymetrów to ok .
Proszę nie brać mnie za złośnika , chciałem tylko zobrazować . Druga strona medalu ( albo większa strona medalu ) to to że jest różnica pokonania 10 000 km a 10 600 km , nie kombinować ze zużycie paliwa :)
no tak tak, dobierz tylko teraz do takiej zmoty odpowiedni licznik i drogomierz.
Grzesiek_Rudy / 2021-03-23 13:41:30 /
Chyba o zgraniu licznika można tylko pomarzyć....
fluxTMC / 2021-03-23 14:54:44 /
niekoniecznie:
https://www.capri.pl/forum/913590
Kornik / 2021-03-23 15:00:14 /
No to super... Kolejna rzecz do ogarnięcia przez którą nie będę mogła spać ;D
fluxTMC / 2021-03-23 15:41:41 /
mógł... Miało być Masakra co za słownik
fluxTMC / 2021-03-23 15:42:19 /
Panowie, tymi cyferkami zupełnie nie tak żonglujecie.
Po pierwsze (Grzesiek) różnica między 0.82 a 0.76 to nie te same 0.06 co pomiędzy 3.73 a 3.79. Przełożenia to proporcje, czyli ułamki albo procenty. Poza tym 2.4 ma piątkę 0.83, czyli o 9.5% krótszą od 2.9. Innymi słowy przy tej samej prędkości podróżnej - załóżmy 140 km/h - jeden silnik będzie się kręcił od drugiego wyżej o jakieś 300-400 rpm. A to po paru godzinach odczuwa się bardzo boleśnie.
Po drugie zestaw przełożeń nie ma nic wspólnego z drogo- i prędkościomierzem. Owszem, zębatka (albo impulsator) wkręcana jest do skrzyni, ale o jej ilości zębów decyduje tylko dyfer i rozmiar kół.
Po trzecie (Alwax) ta różnica na 100 metrach to nie 60 cm tylko 9.5 metra - też nieodczuwalne. Ale jeśli trasa Warszawa-Zakopane na jednej skrzyni "wyjdzie" (wg wskazań tego samego licznika) 410 km, to drugi pokaże 450 km.
Generalnie - jeśli Flux chce tę skrzynię zmotać z motorem 2.9 w Taunusie (lżejszym od Scorpio o pół wywrotki), to polecam TYLKO i WYŁĄCZNIE skrzynię z 2.9. Na skrzyni z 2.4 będzie na jedynce tracił trakcję na suchym, ale szybkość, spalanie i komfort akustyczny ucierpią solidnie.
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-03-23 17:30:06 /
jeśli to ma siedzieć w taunusie to trzeba będzie chlastać tunel
Janina / 2021-03-23 18:04:59 /
W Capri mk1 będzie to siedzieć Wszystko jest tam cięte więc tunel to tylko kosmetyka W takim razie szukam 2.9 Ale jak je rozróżnić od 2.4? Jakie ma oznaczania?
fluxTMC / 2021-03-23 18:13:31 /
Jak odróżnić? Jeśli nie mają (bo nie wiem, czy mają) oznaczeń literowych, to tylko przez przeliczenie obrotów. Wpinasz jedynkę i kręcisz wałkiem sprzęgłowym, a ktoś drugi liczy obroty wałka wychodzącego z tyłu skrzyni. I to ten drugi drze japę, gdy wałek wykonał 3 obroty. Jeśli Ty do tego momentu wykonałeś 12 - to jest 2.4, a jeśli tylko 11 - to 2.9.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2021-03-23 19:50:02 /
Dobre :) dzięki za pomoc hehe
fluxTMC / 2021-03-23 20:01:08 /
Alwax, chciałem napisać , ale Krk4m mnie ubiegł.
dzięki- dokładnie tak jak piszesz.
Michale- dziękuję.
Przerobiłem to w swoim, więc wiem, jaka jest różnica miedzy 0,74 a 0,68 piątym biegu. Przy takiej mocy silnika dąży się do jak najniższych obrotów na 5 biegu. I to niezależnie od mostu, kół i tec. Bo to skrzynia obniża obroty, a tylny most zwielokrotnia ten efekt.
wystarczy zrobić sobie tabelkę w exelu- co polecam każdemu zanim chwyci za śrubokręt czy klucz.
Czyli co ? Wracam do szkoły ? Cholera :(
temat na fejsie wrócił i się dowiedziałęm, że różnica pomiędzy 2.4 a 2.9 to urban legend... :) no i szukam, i trafiłem na takie dane:
o ile jedynk asię różni, to piątka prawie identyczna... ?
MT75 (2.0 DOHC and 2.4 V6)
1st 3.890
2nd 2.082
3rd 1.342
4th 1
5th 0.822
MT75 (2.9 V6, 2.5 diesel AND 2.0 4x4)
1st 3.608
2nd 2.084
3rd 1.363
4th 1
5th 0.829
źródło mało wiarygodne - inne forum:
https://www.rhocar.org/index.php?/forums/topic/42564-mt75-vs-type-9/
rozjechany liil / 2021-03-25 12:31:02 /
Wszędzie inne dane Masakra jakaś To po co robili dwie skrzynie które w sumie są prawie takie same?
fluxTMC / 2021-03-25 12:56:36 /
Sam sobie szukasz problemów, to co się dziwisz, że w końcu je znajdujesz :)
Curtis_Capri / 2021-03-25 13:34:54 /
Powtórzę się, jeśli nie masz określonego pomysłu na pojazd (daily, tor, zabawy pod remizą, wyjazd po bułki raz na trzy lata) to jakakolwiek skrzynia będzie ok.
Grzesiek_Rudy / 2021-03-25 14:38:00 /
Tak tak Właśnie tak będzie ;)
fluxTMC / 2021-03-25 15:27:50 /
Rozjechany - podałeś dane dla skrzyń ze Sierry. Pod spodem facio umieścił w postaci tabelki dane dla Scorpio, gdzie zarówno 2.5TDI jak i 2.3 16v (oraz nieumieszczony w tabelce 2.9) mają wyraźnie piątkę 0.76.
Swoją drogą całą tabelkę deklasuje fakt umieszczenia w niej różnych przełożeń dwójki dla wersji 2.4 i 2.9. Nie ma takiej możliwości (wykluczam przypadki zębów o module 0.02mm i zębatki o średnicy metra), żeby istniały przełożenia 2.082 i 2.084. Najbliższe możliwe dla ilości zębów obracających się w gronie liczb naturalnych do 100 to 2.081 (77/37) i 2.083 (50/24 lub 75/36).
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-03-25 17:37:04 /
mnie to tam zdecydowanie wszystko jedno, ale dzięki! mądrego zawsze warto posłuchać.
rozjechany liil / 2021-03-25 19:13:08 /
Przeliczyliśmy obroty tak jak KRK 4m napisał i wszystko się zgadza Dzięki jeszcze raz za pomoc :)
fluxTMC / 2021-03-26 11:24:57 /
pokaż te obliczenia.
Zacytuję KRK 4m "Wpinasz jedynkę i kręcisz wałkiem sprzęgłowym, a ktoś drugi liczy obroty wałka wychodzącego z tyłu skrzyni. I to ten drugi drze japę, gdy wałek wykonał 3 obroty. Jeśli Ty do tego momentu wykonałeś 12 - to jest 2.4, a jeśli tylko 11 - to 2.9." Wyszło mi 11...
fluxTMC / 2021-03-27 12:37:26 /
Zawsze dla weryfikacji może ktoś kto ma 2.4 tak przeliczyć i zobaczyć czy wychodzi mu 12 obrotów....
fluxTMC / 2021-03-27 12:38:41 /
Kupżeż tą skrzynię zanim staniesz się lokalną legendą ;)
Beddie / 2021-03-27 16:58:29 /
a w którą stronę kreciłeś wałkiem? w lewo czy w prawo?
mishq (Mateusz G.) / 2021-03-27 18:28:36 /
Trochę to przypomina moje poszukiwania Borga T5, ale on wychodził w milionie wersji, a mimo to dostępność co najwyżej średnia, a ceny jak za skrzynie wcale nie młodą dość spore, ale się udało dostać właśnie taką jaką chciałem.
http://www.britishv8.org/Articles/Borg-Warner-T5-ID-Tags.htm
mateush (proko) 3M / 2021-03-27 18:31:38 /
Beddie ależ ja ją już mam :)
fluxTMC / 2021-03-27 18:40:41 /