logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Mikser dla ludu volksmiser :)

Mikser dla ludu volksmiser :)

Witam
Postanowiłem wyjść na przeciw wszystkim posiadaczom (zadowolonym lub nie) zagazowanych V-ek i jestem w trakcie opracowywania miksera montowanego do wewnątz gaźnika Solex.

Wszystko co opracuję opublikuję na www żeby każdy mógł sobie coś podobnego wykonać.

Coś podobnego miał MYSZA i BARTEK GD. i bardzo bym prosił
żeby swoje miksery b.dokładnie opisali i te opisy mi podesłali.

W tej chwili jest to już druga wersja prototypu.
pierwsza była nieco nie udana ale Granada jakoś się toczyła
(błąd był mój bo nawierciłem za małe dziurki)
wersja druga jest z dziurkami wewnętrznymi fi=3mm jest ich po szesnaście na gardziel
Jeszcze nie przetestowałem ale w ciągu tygodnia postaram się tego dokonać

Do zbudowania użyłem laminatu (płytka miedziana do elektroniki) i jakieś tworzywo pochodzenia PKP,Poksipol,Distal,płynna guma do uszczelnień.
To jest prototyp a docelowo będzie z aluminium a może z miedzi(łatwo można lutować)

Srednica wewn. 2 x 25mm na silnik 2.3
Średnica diurek gazu 2 x 16 x 3mmm (2 gardziele po 16 dziurek,3mm każda)

pozdrawiam wszystkich

P.S. Jakość zdjęć jest beznadziejna ale to było robione net-kamerką Cerativea (sucks)

Consul2.3V6 / 2004-09-01 11:33:21 /


pomysł dobry, ale cały bajer z umiejscowieniem tego miksera 'w gazniku' polega na tym ze wykorzystana jest naturalna zwezka w gazniku, czyli srednica przelotu miksera powinna byc taka jak gaznika czyli dla 2.3 -> 35mm
pozdrawiam i powodzenia

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-01 12:22:45 /


wiem o co chodzi to tak jak z wkrętką ona też wykorzystuje naturalne przewężenie gaźnika,ale nawet w gaźnikach były podwójne zwężki Ventouriego (chyba tak się to pisze)
ale problem jest w tym że wtakim mikserze jest b.mało miejsca a grubość ścianki nie może być zero,przy dobrej tokarce dało by się zrobić palnik o średnicy wewnętrznej ok 30 mm.
ten tu to jest prototyp zaczynam od średnicy 25 mm i będę mógł ją trochę pilnikem pilnikować :)

Consul2.3V6 / 2004-09-01 13:15:44 /


żeby praca miała sens "dla potomnych", a nie dla sportu to schodzenie ze średnicą poniżej 10% nominalnego przekroju mija się z celem.
Duża dostępność różnorodnych mikserów pozwala wykluczyć celowość samoróbki na konto poszukiwania TEGO JEDYNEGO i właściwego, czyt. najlepszy wskaźnik mocy do zużycia paliwa.

Seryjne są też kilkakrotnie tańsze, więc skupiłbym się na poszukiwaniach i próbach by upolować producenta i typ ;)
powodzenia

P.S. Osobiście jestem zwolennikiem bardziej radykalnych rozwiązań, prace nad nim musiałem przerwać na wiosnę i próbuję wrócić do tego. W skrócie podpowiem, że wtedy straci sens Tojego eksperymentu, gdyż dążę do eliminacji m.in. tego kawałka instalacji - jak wyjdzie i kiedy ...zobaczymy :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-01 13:54:40 /


> wiem o co chodzi to tak jak z wkrętką ona też wykorzystuje naturalne przewężenie gaźnika,ale nawet w gaźnikach były podwójne zwężki

z tego co mi wiadomo to zwezka w gazniku jest jedna, druga jezeli jest to zrobiona przez mikser, który łatwiej/taniej/wygodniej załozyc nad gaznikiem, ale wtedy trzeba sie liczyc z dławieniem całego silnika, na gazie i na benzynie

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-01 18:24:30 /


Karol co miałeś na myśli pisząc o "bardziej radykalnych rozwiązaiach" ?

Podłączyłem pierwsze wrażenia z jazdy są obiecujące,w porównaniu do wkrętek
musiałem odkręcić trochę gazu,ale wolne się nieco poprawiły.\
Ciągnie dobrze do 5000 obr na 1,4000 obr na 2 ,3000 obr na 3 :( (jeszcze nie wiem czemu) może za mało gazu dostaje
Jutro jeszcze potestuję i zacznę szlifować średnicę na 2 x 30 mm

pierwszy wniosek jaki mi się nasunął to to że na wkrętkach silnik był bardziej elastyczny

Consul2.3V6 / 2004-09-01 22:05:55 /


dobry pomysl

ale mikser do takiego silnika mozna spokojnie kupic i nic nie trzeba projektowac

pasuje idelanie do obudowy auto i jest bardzo madrze zrobiony mozna regulowac w nim przeplyw powietrza a auto dzial na nim bez zarzutu

jakbys potrzebowal taki to napisz

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 07:36:08 /


no i Chuder zepsuł Twój zapał :)
Po prostu nie ma sensu wyważać otwartych drzwi.

radykalny: http://portalwiedzy.onet.pl/szukaj.html?S=radykalny&x=28&y=9
czyli tutaj rozwiązujący definitywnie i w odmienny zarazem sposób problemy klasycznego układu zasilania gazem.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 14:53:45 /


co znaczy "radykalny" to już wiem(to tak jak usunąć głowę gdy boli),chodziło mi co Ty miałeś na myśli,wtrysk gazu wymyśliłeś?

P.S. znajomy programista napisał program sterujący attuatorem od gazu do silników bez sondy lambda,krzywą dawkowania gazu koryguje się raz ręcznie(laptopem)podczas jazdy,później ustawienia zapisywane są w pamięci. (układ wykorzysstuje impulsy od obrotomierza

Consul2.3V6 / 2004-09-03 10:33:58 /


wtrysk i owszem, i nie sam, i dawno temu. Zabrakło dostępnej technologii wysokociśnieniowej i zwyczajnie przez to kasy na prototyp. Nie tylko my nad tym siedzieliśmy bo potem, pojawiły się komercyjne i nie tanie :)
Chcemy teraz (gł. ze względów ekonomicznych i popularnościowych) całkowicie zmodernizować obecne instalacje niskiego ciśnienia.
Naturalnie będzie już skażone elektroniką, bo mikroprocesory są tanie, dostępne i programowalnie można łatwo i poprawnie zapanować nad całym bałaganem.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 14:48:52 /


Witam wszystkich

Po paru miesiącach testów,mogę w końcu coś napisać o Volksmikserze .
Oczywiści rację miał KAROL ,za mała średnica wewn miksera niekorzystnie odbiła się na osiągach i relacji ok 17/100km przy 70-80 km/h.

Poszedłem dalej rozwierciłem mikser na 2x32mm,czyli maxymalnie ile się dało(mam niestety gażnik od 2.0v6 w silniku 2.3 v6).
Gaźnik, a w zasadzie jego podstawę musiałem spiłować(wyrównać),żeby nie było lewego powietrza(objaw szarpania silnikiem).

W tej chwili jest rewelacja 12l/100km w cyklu miesznym (50% trasa 80/h ,50% miasto),moc na benzynce bez strat,na gazie klimat jak na wkrętkach(tak samo przyspiesza)ale mniej gazu wciąga.


A teraz moje małe pytania:

Jak będzie zachowywał się silnik 2.3 na gaźniku od 2.0(nie mam porównania do gaźnika od 2.3)?

A jak będzie zachowywał się silnik 2.0 na gaźniku od 2.3 ?
Jak się mają takie zamiany do osiągów i spalania

Consul2.3V6 / 2004-10-14 09:34:30 /


nie wiem jakie uzyskałeś osiągi dynamiczne na LPG (jest to trochę subiektywna sprawa), ale gdyby 12L/100km dla cyklu 100% miasto, a nie mieszanego ... ;)
Oczywiście w realiach Capri (dla porównania 10-12L/100km 2.0V6), bo dla Granady to byłby rzeczywiście dobry wynik.
Dla 80km/h ... to taka "niewielka" prędkość przelotowa, że nigdy nie robiłem dla niej prób. Prędk. 100-120km/h 2.0V6 9-11L/100km; 3.5V8 10-11L/100km
Skoro taki zacięty jesteś, to dalej kombinuj ;)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-14 10:18:57 /


http://www.abes99.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=6752&sid=cb5d07c8290fd47c32f14e66545c2be1

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-26 14:34:31 /


moja granada pali 11-12 lpg na trasie przy sredniej 90kmph, przy dalszym skręcaniu gazu , na staqłych obrotach występuje b.głośna praca,(spalanie stukowe?) , ale na ten problem zaradził coś "BARTUŚ" zamotowując jakieś inne urządzenie do mieszania niż wyżej wspomniane

zombifordz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-26 14:53:43 /


to sie blos nazywa chyba

zombifordz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-27 11:16:19 /


sprawdziłem: w miescie (o najbardziej zaniedbanych drogach w UE! wrocław!)pali 25-30l!!!

zombifordz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-27 11:22:32 /