Witam
Proszę o porady/odpowiedzi na moje pytania/wypowiedzi
Przeprowadzam SWAP silnika 2.8i V6 z granady do poloneza zanim przejdę do sedna sprawy czyli pytań trochę się pochwalę ;)
Jestem w posiadaniu FSO Poloneza 1980r [Borewicz] w rzadkiej wersji 3-drzwiowej (nie mylić z coupe)
foto po malowaniu (goły)
1 http://c.wrzuta.pl/wi3064/37d2a80900134ff34e7dcc86/lrx2
2 http://c.wrzuta.pl/wi1651/6860371f001bf5f84e7dcc86/lrx6
3 http://c.wrzuta.pl/wi10810/b7acda790013faa84e7dcc86/lrx4
4 http://c.wrzuta.pl/wi11699/d1c4b21a002829104e7dcc84/lrx11
5 http://c.wrzuta.pl/wi4166/6c85f3b40015872f4e7dcc84/lrx12
6 http://c.wrzuta.pl/wi10483/4d3af890001ae5634e7dcc82/lrx22
Dodatkowo nadwozie ubogacone w poszerzenia błotników z przerobionych reperaturek błotnika gofra mk1 5d tylnych
Pojazd jest grubo zmodyfikowany
Zawieszenie:
- przerobiony z wąskiego na szeroki zawias
- twarde sprężyny pn trucka
-tył sklepane resory 2pióra
koła felgi opony (szerokie lacze)
-szeroka czarna stal magnetto wheels
tył 15'x10j przód 14x8,5j
- opony przód toyo 225/40/r14 tył yokohama 285/40/r15
napęd
-most od volvo 740 2.3gle
Dalej
Spiąłem silnik 2.8i ze skrzynią mt75 forda scorpio mk2 5b 2.9 V6 + koło zamachowe + sprzęgło kpl. z tarczą 242 + rozrusznik też z scorpio 2.9 V6
Pytanie 1 Czy to pojedzie na takim zestawie?
foto
7 http://c.wrzuta.pl/wi11198/b2f7803100258b704e8208f2/reng3
8 http://c.wrzuta.pl/wi14846/10be132f00017c254e8208f2/reng2
9 http://c.wrzuta.pl/wi6357/7ee0766200186d1c4e8208f1/reng
modyfikacja skrzyni
żeby pasowała musiałem ją trochę skrócić poprzez skrócenie samego wybieraka zmiany biegów
10 http://c.wrzuta.pl/wi4723/9d70efa8000c50ac4eb589c2/k-zb
11 http://c.wrzuta.pl/wi6313/be66a8f0000f650b4eb589c2/k-zbieg
dla porównania podaje oryginalny i mój przerobiony drążek
12 http://c.wrzuta.pl/wi2001/bcca7a57001a2a554eb589c6/oi1
13 http://c.wrzuta.pl/wi9989/1edf8bb700114c014eb589c7/oi2
Modyfikacje silnika
na moje potrzeby musiałem przerobić miskę w V6 aby silnik siadł niżej. Przeróbka polegała na przecięciu miski olejowej w poprzek i obrócenie garba tyłem w przód + doklepanie w misce miejsca na pompę oleju
było konieczne przerobienie miski ponieważ w seryjnym wydaniu garb miski opierał się na belce poprzecznej w polonezie a teraz wpada w pustą przestrzeń przed belką tam gdzie wpada oryginalnie garb miski Poloneza 1500
foto
14 http://c.wrzuta.pl/wi3109/20c61bdf00085aa84eb460dd/jha12
15 http://c.wrzuta.pl/wi14289/9a6e947d002c91fd4eb460de/jha13
16 http://c.wrzuta.pl/wi5770/a64c778b000e51eb4eb460da/jha14
17 http://c.wrzuta.pl/wi6033/fb1e556900054e074eb460de/jha17
18 http://c.wrzuta.pl/wi15592/a78c6b8b000e6fad4eb460dc/jha77
19 http://c.wrzuta.pl/wi17559/27b53974002535a54eb460d9/jha15
Nie obyło się bez przerabiania smoka olejowego, który został przedłużony tak by zasysał olej z garbu
20 http://c.wrzuta.pl/wi1288/47e9e1a000299d754eb460e0/sy1
21 http://c.wrzuta.pl/wi9073/073366a300286f3a4eb460d8/sy6
22 http://c.wrzuta.pl/wi8565/21f350d200282e0d4eb460d9/sy7
oczywiście przykręciłem podporę smoka w tym miejscu
23 http://c.wrzuta.pl/wi1318/e018bbaf00029c614eb460e1/sy3
kolejna sprawa wywaliłem chłodniczkę oleju wkręconą w blok przed filtrem
Pytanie 2 Jakie konsekwencje wynikają z jej braku?
Pytanie 3 jak zamknąć obieg płynu chłodzącego zasilającego tą chłodniczkę?
Wkręciłem krótki filtr oleju (OP 520/1) prosto do bloku by uzyskać trochę miejsca w komorze silnikowej między silnikiem a fartuchem
24 http://c.wrzuta.pl/wi16981/226fd62c0005ac634eda80e0/fil-chl1
tak wygląda siedzący silnik FORDA V6 w komorze FSO
25 http://c.wrzuta.pl/wi6782/e659ab1b0028abd84eda80ed/sil_sie
26 http://c.wrzuta.pl/wi9710/4019841d000754884eda80ee/bor2
27 http://c.wrzuta.pl/wi11150/01e4db87000cdc6a4eda80ed/silsie2
28 http://c.wrzuta.pl/wi2910/126a34e20025de8d4eda80e8/sied_sil
osadzony na twardych poduszkach od silników R6 2.5 BMW seria 5 (starsze modele) 29 http://c.wrzuta.pl/wi2517/9664fb8e0025d5754eda80e7/pod_lap26
30 http://c.wrzuta.pl/wi2578/7e64e6be001a7ad34eda80e5/lg
31 http://c.wrzuta.pl/wi1733/2ac20d4e000dfc344e807760/pod1
łapy zaprojektowane od z możliwością przesuwania silnikiem w prawo i lewo o 3cm i niewielką możliwością regulacji pion/poziom poprzez dokładanie podkładek pod poduszki
32 http://c.wrzuta.pl/wi16895/44360f2900037f254eda80e4/g3
33 http://c.wrzuta.pl/wi7085/67af1925002b18164eda80e7/lg2
od spodu wygląda tak jest 0,5'' przerwy między belką a miską i tak samo między belką i rozrusznikiem
34 http://c.wrzuta.pl/wi7009/15f842b50015fd7d4eda80ea/rozrus_miejsc
35 http://c.wrzuta.pl/wi17412/3d15e811001d98394eda80eb/spod_sil3
36 http://c.wrzuta.pl/wi13005/b7ca83d90024dc0d4eda80ec/spod_sil
37 http://c.wrzuta.pl/wi15092/08c99236001da05c4eda80e8/lap_dol
jest nawet możliwość przykręcenia oryginalnych sanek od FSO (2 grube płozy osłony miski oleju)
nie mam jeszcze dorobionej łapy skrzyni biegów i może się wydawać że tylna część silnika wisi nieco w dół - co do miejsca między dzwonem skrzyni a drążkiem środkowym kierowniczym to jest idealnie wpasowany
38 http://c.wrzuta.pl/wi574/88a8a396002bbd3b4eda80ec/spod2
przerobiony drążek skrzyni idealnie wychodzi w otworze fabrycznym tunelu FSO
39 http://c.wrzuta.pl/wi13741/6a72b3a80005ae184eda80d9/bie_pr
40 http://c.wrzuta.pl/wi19963/f926720e001a3a7e4eda80da/bie-prz12
-----------------------------------------------------------------
musiałem pozbyć się starych żeliwnych korektorów wydechowych ponieważ zabierają za dużo miejsca i niemal dotykają fartucha w komorze-tak nie może być.
W planie mam dorobienie z rury kwasówki 2 korektory wg. własnego projektu. Jest za mało miejsca by puścić wydech za silnikiem w stronę skrzyni ponieważ komora w FSO się z tyłu zwęża a u frontu rozszerza. Więc puszczę wydech w drugą stronę czyli w przód po czym u dołu będzie zakręcał w rogala i szedł pod belką zawieszenia w tył pojazdu
Pytanie 4 Czy mogę w tym celu użyć stali nierdzewnej kwasoodpornej(kwasówki) 316 o grubości ścianki 2mm i średnicy 1,1/4" (32mm) czy dać 1,5" (38mm)
fabryczne oczko w żeliwnym kolektorze ma nieco ponad 30mm?
Planuje założyć wydech w układzie H-pipe (wiem że to nic nie daje w V6 poza dźwiękiem ale chcę mieć 2 rurki po jednej i po drugiej stronie dla "szpanu"
Pytanie 5 Zakładam za raz za złączeniu "H" [10-15cm za nim] tłumiki przelotowe http://moto.allegro.pl/tlumik-przelotowy-aluminiowany-awg-i1965748433.html
a nie wiem jakie dać tłumiki końcowe żeby było nie tyle w miarę normy co dawało jeszcze jakiś nienaganny sound efect?
Oczywiście pod uwagę trzeba wziąć fakt że mam mało miejsca mimo to, że zbiornik paliwa zostanie docelowo przekombinowany w miejscu przerobionego kosza na koło zapasowe w bagażniku.
Czekam na wasze sugestie
--------------------------------------------------------------------
Jeśli jestem już przy zbiorniku paliwowym i paliwie to napiszę że mam
-zbiornik do silników na wtrysku + pływak z czujnikiem od poloneza
-pompę paliwa dokładnie taką http://motoallegro.pl/pompa-paliwa-ford-granada-orion-sierra-peugeot-505-i1917828387.html
- filtr paliwa pp 825 http://motoallegro.pl/filtr-paliwa-ford-scorpio-sierra-granada-capri-i1965602619.html
- układ regulacji składu mieszanki i rozdzielacz paliwa
- przepustnica
- wtryskiwacze
- airbox
Pytanie 6 Brakuje mi tylko "akumulatora paliwowego" z lektury garażowej wnioskuje że jest to nic innego jak regulator ciśnienia paliwa tak więc czy mogę go zastąpić uniwersalnym regulatorem ciśnienia http://moto.allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-uniwersalny-cnr-tuning-i1922575066.html który podłączyłbym sobie w komorze silnika przed filtrem paliwa ?
do pytania 6: Jeśli to rozwiązanie podejdzie to ile mam ustawić ciśnienia dla 2.8i?
dolot zrobię taki ;)
41 http://el-portero.wrzuta.pl/obraz/3yNBndJHkHR/dol
Mam kompletny układ wspomagania do poloneza i mam zamiar go zamontować a w szczególności zależy mi na tej pompie od poloneza bo jest mniejsza niż ten "młynek do kawy" od granady- ponieważ zbiorniczek na płyn jest osobno.
przy osprzęcie silnika zostało jeszcze przerobienie łapy alternatora w górę i dopasowaniem do tego innego paska klinowego
Niebawem jak zabiorę się za łapę skrzyni to pomierzę długość na wał napędowy- będzie oczywiście to skrócona wersja wału od scorpio 2.9 ze zmienioną końcówką na adapter pod most Volvo 740
... dlaczego właśnie Polonez? bo taka miłość do polskiej motoryzacji i mam sentyment do poloneza który po zredukowaniu paru wad fabrycznych (m.in. za słaby silnik przy masie 1,5t) jest naprawdę fajnym samochodem ;)
------------------------------------------------------------------------
Na konkretne odpowiedzi od was prosiłbym o wpisanie cyfry z ponumerowanych prze ze mnie pytań żeby uniknąć chaosu ;) Liczę na waszą fachowość w kwestii doradztwa. Z góry podziękował każdemu za wypowiedź lub odpowiedź
Pozdrawiam
Daimos / 2011-12-03 22:34:30 /
to powaznie tak czy jakis zart ?
Main(misiek) / 2011-12-04 00:00:00 /
Bardzo ciekawy projekt!
Byl kiedys poldek z silnikiem 2.9 ze Scorpio, jakbys znalazl wlasciciela to na pewno wiele rzeczy by sie wyjasnilo.
ad.2 - zmniejszy trwalosc silnika z 600 do 500 tys km ;) wiekszosc takich chlodniczek nie ma. Ale bardzo pomagaja przy katowaniu, poza tym pomagaja rozgrzac silnik po starcie bo ciecz chlodzaca rozgrzewa zimny olej - wazne zwlaszcza w zimie.
ad.3 - chlodniczka powinna byc wpieta w maly obieg, a wiec wystarczy polaczyc weze. Jezeli sa trojniki to wywal je i zrob prosty obieg.
reszty nie wiem ;)
pmx (wiewior;) / 2011-12-04 00:39:57 /
I tak z tego gówna forda nie zrobisz.
Mysza liil (EM) / 2011-12-04 00:53:54 /
1. pojedzie
2. jakieś... nie będzie grzało/chłodziło oleju, 2.0/2.3 nie miały i jakoś jeżdżą, masz tam aż tak mało miejsca żeby ją założyć?
3. połącz węże idące do chłodniczki, reszta jak w 2.8i -> http://www.capri.pl/garage/cooling-2.8i
4. zrób tam cokolwiek, fordowe żeliwne kolektory sa do dupy, tak jak głowice, ssące itd. ciężko tu będzie coś więcej popsuć
5. kto to wie?, poskładasz zobaczysz, większe puszki - niższy dźwięk
6. nie wiem , -> http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i
filtr oleju - zobacz czy ten co dałeś może tam być, chyba 2.9 24v miał 'przedłużkę' do filtra może ją zastosować i znajdzie się miejsce na chłodniczke, i normalny filtr
Ogólnie to niezła rzeźba, k-jet to dość wymagający wtrysk, jak był zastany to czeka cię 'trochę' zabawy, wtryski lubią lać, w dolocie wymagana jest szczelność
osobiście bym wolał posadzić tam dohc fiata, a w wersji budżetowej... hmm... ok to capri.pl więc nic nie napisze ;)
pozdro
A nie szkoda takiego rodzynka na takie przeróbki ?
bobik liil / 2011-12-04 07:42:01 /
Do Mysza liil (EM):
Dlaczego obrażasz auto i jego właściciela??? Gdyby chcił sobie kupic Granade, to by kupił bo majątku nie kosztuje, chciał Poloneza z silnikiem Forda, więc ma. Widac, że człowiek włożył sporo pracy w samochód i prosi o pomoc na forum Forda w sprawie silnika Forda a otrzymuje komentarz, ze jego auto to gówno..... Jak Ty byś się czuł gdyby ktoś tak o Twoim aucie pisał?
epsilon / 2011-12-04 09:58:53 /
Mysz- twoje auto to gowno!!!!
Classmobile / 2011-12-04 10:00:33 /
lubisz to ssssuko co? i jak sie teraz czujesz????????????????????????????????
Classmobile / 2011-12-04 10:01:22 /
jak już ma wydech iść pod silnikiem to może ? :
http://www.capri.pl/car/459
michalch83 / 2011-12-04 10:05:38 /
epsilon, czy widzisz bym obrażał właściciela? To weź się ogarnij. Zwyczajnie nienawidzę FSO. Było to gównem, jest i będzie.
Abstrahując, człowiek ma rzadki okaz tej serii badziewia, a chce na siłę zrobić coś fajniejszego. Szkoda, bo 2.8i jest ciężkie i trudne w eksploatacji, i projekt tak czy siak go zmęczy. Czy to już nie ma silników DOHC od fiata na projekt? 2.8i to bardzo kiepski pomysł w FSO.
Class, dzięki za sprowadzenie na ziemię ;) Już wiadomo po co moje auto jest w ogłoszeniach :D PS. Twoje auto to też gówno! Czujesz to samo to co ja?:D
Mysza liil (EM) / 2011-12-04 10:15:44 /
Touch my body, tam sa schody......
Classmobile / 2011-12-04 10:23:03 /
taki regulator jak pokazałeś to jest lipa, ja taki miałem i Rafu też i nie działa to raz a dwa że nie da sie go uszczelnic :P...poza tym akumulator paliwa to raczej jest tzw swirl pot czy surge tank...robi sie to po to że w przypadku jak mamy zbiornik bez komór i elektryczną pompe paliwa to jest efekt zmulenia kiedy pompa zassie powietrze w momencie naglego startu/skretu kiedy przelewa sie paliwo na tył/boki zbiornika, surge tank przechwytuje powietrze a 2 pompa paliwa zasysa do listwy paliwowej na którym powinien być oryginalny reg. paliwa...ja mam takie rozwiązanie i dokonale sie sprawuje :)
schemat:
http://www.sdsefi.com/techsurge.htm
mateush (proko) 3M / 2011-12-04 11:11:11 /
Już mu chociaż w głowie nie kręć. Akumulator ciśnienia w k-jet jest głównie po to by silnik z rańca szybko odpalił, bo oryginalny układ nie włącza pompy przy przekręceniu kluczyka na zapłon, a dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Tak więc akumulator ciśnienia od k-jet, surge tank oraz regulator ciśnienia to są 3 różne elementy. Pompa ma być na 6 barów od forda/mercedesa/audi z wtryskami ke-jet, a regulatora cisnienia jako takiego w k-jet nie ma.
Mysza liil (EM) / 2011-12-04 11:27:02 /
Podziękował wam
Mysza - byłeś moim guru w świecie forum capri.pl :D a tu taka wypowiedź, która mnie szczerze pisząc zaskoczyła :D
Oczywiście każdy ma swoje zdanie i ja to szanuje... jeden nie lubi polonezów drugi nienawidzi VW'ów jak ja ;)
Buduję go całkowicie sam w wolnym czasie więc nie ma mowy już teraz o wycofaniu się bez względu na koszty. Jak piszę wszystko w nim sam zrobiłem od zera,Auto nadawało się na złom- nie miał nawet kto przytrzymać poszycia kiedy wspawywałem całe nowe płaty podłogi i potem kpl. progów zew. i wew.-cała blacharka wyremontowana od podstaw. Sam przygotowałem nadwozie i sam polakierowałem. Miałem sporo ku*wicy przy tym projekcie dlatego nie odpuszczę.
Nie mam zamiaru z poloneza zrobić forda- chce mieć jedynie poloneza z silnikiem forda to wszystko. Wystarczy mi, że na co dzień jeżdżę Fordem ;) a ten FSO ma być jako drugie auto- taka mała pasja wskoczyć do garażu i coś zmajstrować. Pasja -czujesz to? :D
2.0 DOHC fiata to oklepany motyw i praktycznie dla amatora gdzie większość gratów jest plug&play- ja jestem oryginalny i zmieścić tego kloca V6 w budzie poloneza gdzie trzeba oszczędzać każdy cm oraz wszystko to spasować - TO JEST WYZWANIE!
Ja się nie przejmuję tego typu opiniami że mam gówno a nie samochód i że polonez jest taki siaki i owaki... tylko później się nie zdziw jak Ciebie na szosie Polonez ...sorry... "gówno" obiedzie na cacy- Wtedy będzie wstyd :D:D:D (bez urazy oczywiście)
--------------------------------------------------------------------------
Wracając do tematu
1 Czyli jak nie dam tego "akumulatora paliwa" to będę po prostu dużej piłował żeby odpalić auto- czyli lepiej jest to kupić. Tylko czy jest łatwość w zdobyciu tej części nowej ze sklepu czy zostaje szukać z demontażu?
Zbiornik paliwa mam z dwiema przegrodami w środku żeby paliwo się nie przemieszczało na zakrętach. Po za tym gniazda wskazują, że motor jeździł na LPG więc jako, że mam wszystkie graty wraz z mieszalnikiem gazu który wygrzebałem z Forda Scorpio 2.9 na gazie, podłącze wszystko do swojego - zostanie tylko skombinowanie dyszy gazu przed przepustnicą bo EFI miało to całkiem inaczej zasilane (Podwójne wejścia). Legalizacje na butle mam jeszcze z Poloneza który był na gazie.
2 Wydech- czyli po tłumikach przelotowych zamontowanych za układem "H-pipe" gdzieś na środku podwozia dalej puścić wydech i na wylocie założyć jedynie tłumiki końcowe od capri 1.6 ??? Też żeby za głośno nie było aby mi się nie czepiali na kontroli. :D
3 Układ chłodzenia silnika- wiem, że te silniki Forda V6 są wrażliwe na temperatury i potrafią się grzać dlatego dokonałem przycinki przedniego pasa i wyciąłem kawałek pionowej blachy żeby powietrze trafiało do komory po całej szerokości atrapy. Mam chłodnicę od poloneza z dwoma wentylatorami i zrobiłem tak że po obu stronach są te same czujniki które załączają wiatraki przy 90'C a nie tak ze jeden przy 90 a drugi przy 110. Jak będzie nadmiernie ochłodzony to się po prostu 2 wentylatory na raz wyłączą - za ciepło 2 włączą. Jest mały problem chłodnica jest w układzie zamkniętym tzn. nie ma korka wlewowego z góry jak ta starego typu-
Pytanie czy istnieje możliwość podłączenia tej chłodnicy żeby to grało jak należy?
Z całym szacunkiem do WAS się zwracam bo na co dzień obracacie się w tym temacie przy bieżącej eksploatacji i przeróbkach swoich aut- liczę, że będę mógł skorzystać z waszego doświadczenia i w "pokojowy" sposób uzyskać pomoc na moje problemy.
Jestem przekonany, że z waszą pomocą WYJADĘ ;D w przyszłym roku z garażu
Szacun dla was, Pozdro
Daimos / 2011-12-04 16:26:23 /
co do chłodnicy to były w granadach chłodnice bez korka
brzezin / 2011-12-04 16:37:12 /
o http://www.capri.pl/image/car/3569/100895
tak więc nie widzę problemu
brzezin / 2011-12-04 16:39:31 /
http://www.capri.pl/image/car/23/168291
Z gazem to ja bym blosa proponował, bo "ludzie mówią" że się sprawdza :)
Ale fajnie by było gdyby na benzynie też działał...
PiotrekGran / 2011-12-04 16:55:17 /
Akumulator ciśnienia od każdego mercedesa z ke-jet. Jest to bateria 3 baniek montowanych pod samochód. Filtr+pompa+akumulator. Akumulator będzie czy nie będzie, to kup centralkę gazową wtryskową np. Stag 2W która po włączeniu zapłonu daje impuls tylko (dlugosc regulowana potencjometrem), a potem włącza elektrozawory gazu po wychwyceniu sygnału z cewki. Podłączasz pod nią pompę paliwa przez przekaźnik. I masz gotowe.
Wydech jaki nie ulepisz to będzie działać. Byle nie za cienkie rurki. Nie widzę tego k-jeta jednak nadal w efeso.
Mysza liil (EM) / 2011-12-04 17:21:51 /
Pierwotny plan zakładał jedynie 2.3 V6 na podwójnych kominach dellorto 40 dhla ale trafił się 2.8 na k-jetronicu więc zobaczymy- gdybym miał gaźnik to bym się nie pytał tylko już dawno uruchamiał. Już byłem gotowy oddać k-jeta za kpl. gratów pod gaźnik- jak słyszę że jest też zabawy niemało z przerobieniem tego to zostawiam jak jest{dodatkowo jakiś fachowiec z 3M musiałby mnie odwiedzić bo podejrzewam że przez instruktaż on-line bym z tym nie wybrnął} - jestem optymistycznie nastawiony - chociaż nie ukrywam że gaźnikowiec w FSO poprawiłby ogólny charakter tego projektu. Zobaczymy
Daimos / 2011-12-04 18:17:18 /
Dawaj gaźniki:) Jak po bandzie to po bandzie:)
Szafa !G.O.P! / 2011-12-04 18:27:50 /
Jeśli już uparłeś się na gaźnik, to solex 4a1 ożywi ten silnik i odejdzie dużo problemów z wtryskiem.
Mysza liil (EM) / 2011-12-04 18:45:11 /
o taaak... Mysza dobrze prawi ;) solex 4a1 pozwala wreszcie oddychać temu silnikowi.., jeździłem i z czystym sumieniem mogę stwierdzić robi to robotę.
Grzesiek_Rudy / 2011-12-04 18:55:18 /
Siema Daimos/El Portero :) Dobrze że tu dotarłeś, znajdziesz tu szybciej odpowiedzi od Kolegów niż u nas na PTK, to oczywiste. Kibicuję jak zwykle :)
BARTEK#1925 / 2011-12-04 19:05:01 /
[Cześć Bartek! Dotarłem tu już w 2008r ale projekt nie był jeszcze w takim stadium rozwoju żeby o cokolwiek pytać ;) - Teraz potrzebne są spece/użytkownicy/posiadacze typowo Forda 2.8i. a w FSOPTK jesteś tylko Ty i Elwood którzy mają coś wspólnego z Fordami i są aktywni]
A gdzie ja tego solexa dostane nowe kosztują chyba grubo ponad 1500zł o ile w ogóle są jeszcze dostępne nowe, a zmartwychstałe (po regeneracji) za 800
to lepiej jak już mówicie o tej bandzie to dowalić coś z USA jakiegoś Edelbrocka od starego chevy'ego albo cadillaca - coś takiego http://motoallegro.pl/cadillac-buick-1970-80-rochester-gaznik-i1961568631.html
tylko kto to będzie potem naprawiał/regenerował jak skapitulują gardła albo inne mikro cząstki gaźnika
ale chyba za dużo pić też nie może dostać bo się będzie dławił czy nie?
tak żebym do pana Świątka nie musiał jechać prosić o kombinacje GTwałków ;D
jak mówię zobaczę najpierw jak będzie się zachowywał na k-j chyba, że ktoś wcześniej zaoferuje mi przebudowę silnika pod gaźnik w zamian za graty lub "trochę sałaty"[do uzgodnienia] bo sam w tym utonę
Co do wydechu to mam rurę 40mm na prawą stronę i na lewą -styknie? czy 50mm koniecznie musi być? za duża to też niedobrze
Daimos / 2011-12-04 20:07:28 /
jak chcesz to szybko odpalić, to wywal k-jet'a i daj kolektor ssący z gaźnikiem od 2.3 lub od biedy z 2.0v6 - będzie szybko i stosunkowo tanio, i przede wszystkim p'n'p. Jak sinik zdrowy <ha ha ha > to i moment obrotowy będzie, a jak nie... to k-jet, czy 4a1 nie pomoże...
4a1 możne i fajnie by jeździł ale to dłubanina jak nie masz części, chęci i zapału to prosta droga do umoczenia kasy i czasu.
Jak gaźnik wchodzi w rachubę to ja bym wrzucał zwykły komplet z v6 - odpalisz pojeździsz i będziesz dalej kombinował. na pewno prościej niż doprowadzanie k-jeta do sprawności, i o niebo prościej niż montaż 4a1.
pzdr
http://www.capri.pl/car/3952/2897
PiotrekGran / 2011-12-04 20:26:43 /
........Ja się nie przejmuję tego typu opiniami że mam gówno a nie samochód i że polonez jest taki siaki i owaki... tylko później się nie zdziw jak Ciebie na szosie Polonez ...sorry... "gówno" obiedzie na cacy- Wtedy będzie wstyd :D:D:D (bez urazy oczywiście).....
niestety kolego pomylonez równie nadaje się do sportu jak taunus i nie piszę Ci tego zeby dopiec. Niestety silnik 2,8 to kawał kloca o jako takich parametrach ( poczytaj legendy o fordowskich parapetach, i nowoczesnosci/ bezawaryjnosci itp. )
Bardzo duzo taunusów zakończyło swój żywot przez próby zrobienia z nich aut sportowych, jedyna znana mi udana przeróbka taunusa na wyscigówkę polegała na wspawaniu tam podłogi, silnika skrzyni itp od sierry cosworth
sory ale z pomylonezem jest podobnie, i nie zdziw się ze po władowaniu w niego miliona luidorów i lat pracy obiedzie Cię cienias w holenderskim gazie, nie mówiąc o haniach i innych podobnych.
A przy okazji szkoda nietypowego autka mimo że pomylonez to za wiele ich nie było takich, i skoro inny piec to raczej taki jakie były montowane w nich czy w podobnych
ale to moje zdanie
Lukruś / 2011-12-04 20:47:31 /
Lukruś - z całym szacunkiem, nie pierdol głupot ... zobacz na taunusa Mac13k , pomarancze Pająka i jeszcze kilka innych, nie trzeba podłogi spawać od razu. To co Ty piszesz że znasz to chyba jeszcze za wiele nie pojeździło?
Wiadomo że taunus to nie porshe czy ferrari ale bez przesady, Capri w serii to też ponton i nie skręcający twór, ale zobacz ilu ludziom się udało to na prostą wyprowadzić.
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-12-04 21:03:04 /
zgodzę się że to nie jest silnik stworzony do rajdów (wiedziałem o tym już we śnie o jego kupnie) i podobnie jak z innych limuzyn/krów bmw, omegi V6 itd - jestem świadomy że hania i magda wywiną mnie w mig ale osiągi to nie jest priorytet - chodzi przede wszystkim o ten klimat i kult V-ki rozumiesz zapewne o co mi chodzi ;) bo jeśli typowo bym budował coś do sportu to coś o wiele mniejszego i lżejszego nowocześniejszego i wydajniejszego - Ale np. im więcej naszpikowanej elektroniki/elektryki w silniku tym bardziej projekt odbiega od mojego planu- bo to po prostu nie pasuje do klimatu z tamtej epoki (to jak by do dodge'a challengera z 1970' zapakować motor z dodge'a vipera 2002 co wg. mnie jest paskudne)
Więc piszę to musi mieć to coś - to coś może mi dać jedynie silnik starego forda ;)
Daimos / 2011-12-04 21:10:40 /
no fakt o pomarańczy pajaka zapomniałem , ale niestety sam miałem połamałem tauna i niestety to autko nie jest i nie bedzie autem sportowym, tak samo jak poldek, sory prowadzenie się jednego i drugiego to makabra.
Miałem kiedyś okazje przejechac sie taunem chyba świrusa 2,9 zawias na poligumkach itp. ( wizualnie to makabra była) prowadził sie jak fortepian nadawał sie tylko do palenia laka, nawet mam gdzieś firm jag go fiesta z 1,6 robi jak chce mimo że w auto wpakowene duzo pracy i kasy
Lukruś / 2011-12-04 21:24:38 /
poldek jest bardziej podobny do kapcia zawieszeniowo niz do tauna
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-12-04 21:31:36 /
Zobacz na auto Proko --- jak dla mnie to Taunus fajnie się prowadzi jesli miał zawieszenie z GLS - a nie ponton z serii - choć wiadomo rajdówka to i tak nie jest .... jeśli ma V-kę pod maską to tylko niski i na szerokich oponach jeździ niesamowicie :-)
Jak ktoś nie ogarnia kierownicy to cóż ;-))) Nawet na Escorta Mk2 będzie narzekał - moim zdaniem miedzy serią a serią (Escort/Capri/Taunus) wielkiej różnicy w prowadzeniu się obu-trzech aut nie ma ... Polonezem dawno nie jeździłem to nie pamietam ;-)
Fajny taki Polonez z V6 - powinni takie robic fabrycznie. Polonez z Fordowskim OHC też powstawał. Mam mieszane uczucia co do odbudowy 3dr w ten sposób - ale z drugiej strony jeśli nie dało się wyjść do oryginału to cóż było zrobić. Ale dobrze, że nie jakies kijowe dohc albo ohc w 4 cylindrach , bo tam to dźwięk jest przeciętny ....
MikeB4 / 2011-12-04 21:37:58 /
Polonez nie nadaje się na rajdy? Wróć już z tej Anglii do Polski ;) http://www.youtube.com/watch?v=pguso0fznWk
----------------------------------------------------------------------------
z tego co mi wiadomo to polonezów 3dr jeżdżących jest 3 sztuki+ jedna w muzeum.
Kiedyś była jedna 3 drzwiowka w sprzedaży - poszła za 23tyś klocków. Szkoda jest tylko taka że nie wyprodukowano ich więcej i nie montowano V-ek Forda a tak MikeB4 trzeba kombinować ;) ciąć metal i krzesać iskry :D
Daimos / 2011-12-04 21:55:29 /
Coke z tego co ja się orientuję to kolega ma silnik od Miśka (FourM) a jak dobrze pamiętam to był chyba nawet bardzo zdrowym 2,8. Pytanie jak wpłynął na niego okres oczekiwania na wsadzenie, ale myślę że będzie dobrze.
Lukruś proszę Cię nie załamuj mnie. Popatrz proszę na rajdową historię poloneza i dopiero wtedy coś napisz. Wszak nie od dziś wiadomo że jednym z najważniejszych elementów jest kierowca. Wiadomo im nowsze auto tym bardziej zaawansowane technologicznie ale patrząc pod kątem tych samych kryteriów epokowych to już obraz jest nieco inny.
Akurat na przykładzie Taunusa wymiana na poligumy nie wystarcza, trzeba jeszcze nieco popracować nad amortyzacją. Zresztą co to za silnik do ścigania się ten 2.9, toż to waży tyle co rzeczony fortepian. Przespawka podłogi to też troche przerost formy. Moim zdaniem wystarczy pokombinować coś z tylnym zawiasem, a z przodu wystarczą dobre amory niższa i twardsza sprężyna oraz gdzie nie gdzie poliguma no i zmiana kąta wyprzedzenia sworznia.
Ligacz 3M / 2011-12-04 22:04:03 /
dokładnie, Ten silnik mam od Michała zapewniał mnie ze jest wszystko ok - oglądałem go jeszcze jak był zapakowany w aucie
ten cały okres przesiedział w suchym garażu pod domem - na oponie ;)
co miesiąc/dwa było kręcenie wałem i polewanie olejem żeby się ruda nie zastała ;)
Daimos / 2011-12-04 22:14:02 /
ok nie będe więcej zadymy robił
wychowałem sie niedaleko falenicy, i kilkoma autkami się ciekawymi przejechałem (nie jako kierowca) i niestety z poloneza rajdowego to w polonezie zwykłym wiele nie ma.
Tak samo jak z tauna trzeba naprawde dobrego kierowcy i wielu modyfikacji żeby to jeździło ( Pająk i kilku innych pewnie i na 2 kołach przybitych do deski objedzie wielu kierowców w ich furach ale to insza jakość ) ale jakoś kapcie i essie mają zawsze więcej do pogadania i lepsze czasy niż taunusy nawet kobylaste granady są duzo zwawsze
Miałem polonezy 2 szt ( badziew totalny) taunusy w sumie 3 granade 1 i kilka innych aut głównie z owalem i akurat pomylonez i taunus to wybitnie auta niesportowe
acz kupie sobie TC2 2drzwiowego z V ale nie dla osiągów ale bo jest piękny ;)
dobra nie zaśmiecam tematu więcej
Lukruś / 2011-12-04 22:31:17 /
ten BLOS to fajna sprawa tylko obawiam się ze może mi się nie zmieścić od maską.
Chyba że musiałbym go zamontować gdzieś na początku sztywnej rury dolotowej która będzie nieco poniżej wysokości przepustnicy.
Daimos / 2011-12-06 19:11:52 /
Zmiesci ci sie. Tylko trzeba kupic taki z najwiekszym przeplywem, bo sa 3 rodzaje.
Classmobile / 2011-12-07 08:53:04 /