logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Polerowanie kolekora dolotowego

Polerowanie kolekora dolotowego

nie jedna osoba mowila ze to cos daje i radza wypoleroj dolot to doda czegos tam :P
bo tak sobie pomysllem ze wypoleruje u siebie ale patrzac to nie jest proste bo jeszcze co do wewnwtrznych cylindrow to jeszcze jeszcze spokojnie da sie dojsc ale zewnetrznye to juz jest mały problem !!!!!
a tak naprawde to troche faktow chce sie dowiedziec!!
prosze o wyjasnienie jak to zrobic ,a moze inaczej czym by dojsc w kazde miejsce na calej dlugosci i jeszcze czym , to znaczy caly proces
dzeki
pozdrofka

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-21 23:10:21 /


zewnetrzne i wewnetrzne cylindry czy chodzi ci o silnik V6 ??
nie wiem jak to jest w V6 ale mialem polerowane kanaly dolotowe i wylotowe jeszcze w 125p
w sklepie z artukułami metalowymi mozna kupic takie pilniki okragle zakladane na wiertarke chyba 5zł sztuka(polskie) i 10-15zł(japonskie) odrysowujesz dokladnie otwory z kolektorow i na taka sama wielkosc lub nieco wieksza powiekszasz otwory w glowicy według zasady z mniejszego do wiekszego

plusy : likwidujesz fabryczne niedorobki odlewu,powiekszasz srednice dolotu co daje nieco wieksza ilosc mieszanki przez co zwieksza sie moc czesto nieodczuwalnie

minusy : na zimnej gładkiej powieszchni skrapla sie woda i splywa na gniazda zaworow przez co sa trudnosci z odpaleniem szczegolnie ma to znaczenie na gazie

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-21 23:22:57 /


to jakimi narzedziami to wypolerujesz zalezy juz od Twojej inwencji i tego co masz pod reka
ja mam taki maly pneumatyczny tasmowy pilnik, tym robilem zgrubsza a pozniej papierem sciernym na roznych uchwytach

najwazniejsze jest zeby spasowac kolektor z glowica, polerowanie daje sladowe efekty, a likwidacja progow spore, w R4 jest to stosunkowo latwe do wykonania

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-21 23:25:28 /


nodobra moze troche to zle opisalem !!
co do silnika o ktorym myslalem to R4 (Main wiesz przeciez jaki mam silnik)
odleglosc od podstawy gaznika do wejscia w glowice w srodkowych cylindrach jest niewielka i to nie sprawia problemu ,ale widze problem w zewnetrznych bo sa dlugie , jak i czym tam w srodku podejsc ?????
moze zle opisuje moj problem ale chce wiedziec czy m i jak tam podejsc ???
jak to wypolerowac ??? co do narzedzi to tak mi sei wlasnie zdaje ze najlepszy bylo by cos elastycznego co sie uklada we wnetrzu kolektora tak jak piszesz Camaro pilnik tasmowy !! nic takiego nie widzizlem nigdy wiec prosze opisz mi dokladniej jak towyglada, czym torobisz ???

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-22 10:51:17 /


Wojdat ja nie wiem do ktorego to autka chciales :P
a co do polerowania kanalow to z tego co sie orientuje chodzi głownie o zniwelowanie progow niedorobek odlewu itp. w miejscu łaczenia kolektora z glowica i tak jak napisał Camaro pilniczek a potem papierkiem :)

tak btw ostatnio kupilem kolektor rurowy do pomyloneza i musialem go rozwiercac po 4mm na kazdym otworze =/

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-22 11:44:46 /


ten pilnik nie jest elastyczny
wyglada jak pistolet do pompowania kol tylko jest zakonczony malym "tasmociagiem" z paskiem sztywnego papieru sciernego o szerokosci 1cm
bez problemu piluje zeliwo, a wiekszosc tandetnych narzedzi na wiertarke robi sie po chwili gladka wiec trzeba inwestowac w drozsze

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-22 11:58:01 /


1-narzędzia
Wiertarka z regulacją obrotów
Kilka wierteł
Kilkanaście "ściernic na wiertarkę"(kamienie)
Kilkanaście kołków rozporowych-długich do styropianu czy jakoś tak
Dużo papieru ściernego o gradacji od 180 do 2000
Wężyk gumowy-najlepiej olejowy(niezbyt giętki)
Pilnik(cienki)
2-wykonanie
Nie muszę pisać że całość umyta czysta i tak dalej?
Kamieniami szlifierskimi dochodzisz tam gdzie możesz
Głębiej-zakładasz na wiertarkę wiertło,na wiertło nasadzasz wężyk gumowy(albo superciasno albo delikatnie zacisnąć niewielką opaską)a z drugiej strony wężyka kamień.Tym dochodzisz praktycznie wszędzie
.........
Później zakładasz na wiertarkę wiertło,na wiertło nasadzasz superciasno dłuuugi kołek rozporowy a w rozcięcie na końcu kołka nawijasz kilka zwojów papieru ściernego o gradacji najpierw 180 a póżniej schodzisz nawet na 2000!!!
Taką lekko giętką konstrukcją dochodzisz praktycznie wszędzie.
Kołki po kilku minutach eksploatacji łamią się tak więc potrzebujesz ich dużo.
Spolerowaną do granic powierzchnię należy.......ZRYSOWAĆ!!!!
Ale tym razem wzdłuż..czyli tak jak leci mieszanka.
Ja używałem superostrego "zadziora"-pilnika z końcówką zaszlifowaną tak aby to wykonywać.
Wszystko jasne?

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-23 20:49:26 /


Czytalem w jakiejs ksiazce ze rysy powinny byc prostopadle do kierunku mieszanki zeby bylo lepsze odparowanie.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-23 20:57:26 /


Piotrek dzieki bardzo !!!!
i o to mi chodzilo dokladnie!!!!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-23 23:55:27 /


Też u siebie w granatniku wypoleruje, zobaczymy jakie bedą efekty :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-24 00:39:05 /


moze siegnijmy jeszcze do glowic skoro sa zaraz po kolektorze ...
jest sens wygladzic te koncowki ktorymi wchodza zawory ? tzn chdozi mi o spilowanie ich pod kontem tak zeby ich nie skracac a zeby niewystawaly tak w przelot, chyba ze mozna je skrocic ?

DeMaDeS / 2004-08-24 08:12:03 /


Jasne że trzeba polerować kanały w głowicach, a nie tylko w kolektorze ssącym
Wystające prowadnice zaworowe.....ja usunąłem to co wystawało w kanale...ale okazuje się że popełniłem błąd.
Wystające prowadnice doświadczeni tunerzy frezują w kształt tzw"jaskółczego ogona" -oczywiście cieńszym końcem od strony nadlatującej mieszanki.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-24 17:14:01 /


mam wypolerowane i wyrównane kanały w głowiznach i kolektorach, mam też wypolerowane denka tłoków i mocno zmodyfikowany kształt komór spalania. Dało to olbrzymią elastyczność, zbieranie się z dołu, brak dziur w gazie. Na wysokich prawie żadnych zmian, bo nie robiłem nic w tym kierunku - filtr orginalny, żadnych zmian charakterystyki regulatorów zapłonu, rozrządu. Poprostu sama obróbka góry silnika.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-28 23:27:34 /


Hmmmm.....jaki sens ma polerowanie kolektora na lustro żeby go później rysać prostopadle do ruchu mieszanki w celu lepszego jej odparowywania ? Równie dobrze można zostawić fabryczny odlew i też będzie parować ?
Piotrek , możesz coś więcej o tych jaskółkach znaleźć , jestem ciekaw jak to działą .

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-29 11:22:01 /


a co niby ma dac polerka denka tloka? tu chyba raczej chodzi o maxymalnie dobre rozproszenie mieszanki a jak ona nie ma o co sie rozproszyc...to co?:) skoro odbija sie o "lustro" tloka??? chyba ze zle cos pojmuje?
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-29 11:36:02 /


na wypolerowanym denku nie siada tak łatwo nagar ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-29 12:10:39 /


szkoda że przez blok tego ni ebędzie widać, ale fajnie wygląda tłok który można używać jako lusterko, he he

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-30 10:30:51 /


Co do denek, to strzelam. Lepiej odprowadza cieplo taki tlok ?

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-30 12:19:10 /


>>Lepiej odprowadza cieplo taki tlok ?

raczej mniej tego ciepła przejmuje :)) [czyt: mniej się grzeje]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-30 12:35:53 /


Kanaly sie poleruje zeby zmniejszyc opor przeplywu mieszanki, ryski w poprzek zeby benzyna sie nie skraplala na sciankach, a denko tloka sie poleruje bo sie nagar go nie lapie czyli znow zmniejszamy opory przeplywu. Po to sama sfrezowuje sie prowadnice zaworow, plus zbieraja mniej ciepla. Do tego polerowane zawory i gardziele gaznika. Troche to wszystko razem daje. Sprawdzilem jak jeszcze mialem wynalazek 126 bis. Tak do 140 sie bujal.

Redoktiabr / 2004-08-30 19:19:08 /


Już któryś raz ktoś pisze o POPRZECZNYM rysowaniu ścianek kanałów dolotowych.
Czyta to mój koleś-tuningowiec i pada ze śmiechu!!!!!!!!!
Cały sens tej roboty bierze w łeb przez coś takiego!!!!!!!
LUDZIE-poczytajcie panów Pachonia,Węglarskiego czy Świątka i DOPIERO WTEDY piszcie!!!!!!
.......
Ostatnio zakatowałem jedną uszczelkę pod głowicę...
Wymiana obydwu była okazją do sprawdzenia stanu polerki moich tłoków-jakiej dokonałem wraz z tymi samymi przeróbkami co Granadziarz.
Co następuje-przejechane 65 tys od tego czasu......minimalny nagar na tłokach po dosłownie DOTKNIĘCIU jakimś skrobakiem łatwo odpryskuje ukazując polerkę na owych tłokach....wniosek-warto polerować tłoki!!!!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-30 19:38:06 /


Widocznie musze zmienic ksiazke bo tam tak jest napisane.
Fakt ze juz ma troche lat.

Redoktiabr / 2004-08-30 19:49:51 /


wracajac do polerki kanalow to z tego co piszecie jedyny minus to to ze sie paliwo skrapla tak?.....wiec jesli tylko w tym problem to po co po polerce jeszcze charatac je w zdloz czy poprzek? to znowu pogarsza przeplyw mieszanki..w koncu jak juz odpali to bedzie smigal bo z tego co rozumiem problem bylby tylko z odpaleniem tak?
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-30 19:55:28 /


Widzisz Andrzejku.....Mądrzejsi od nas latami dochodzili do tej wiedzy...
Nie próbuj ich więc negować!
Właśnie te drobne rysy WZDŁUŻNE ułatwiają rozbicie drobnych kropelek paliwa na jeszcze mniejsze!
Po to właśnie rysuje się kanały,a nie tylko poleruje aby paliwo się nie skraplało!
A już absolutnym mistrzostwem jest rysowanie skrętne-tak aby nadać mieszance postać wiru....

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-30 20:37:17 /


właśnie dla tego postanowiłem zarysować skrętnie przełyk , bo jak mieszałem piwo z wódką to miałem kłopoty z przepaleniem mieszanki i później strzelało w tłumik albo co gorsza w gaźnik hehehe

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-30 23:10:43 /


Tak czytam, czytam i się zastanawiam nad tą polerką, rysowaniem doltu.
Czy efekt spolerowanego dolotu jest wart tego całego zachodu.
W sensie jest to zauważalne jakoś, nie wiem w elastyczności, przyśpieszeniu?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-11 11:55:15 /


NIE, to może jedynie zaszkodzić

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-11 12:28:57 /


Najwazniejsze to zniwelowac pro I kolektor/glowica.

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-11 13:42:55 /


progi

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-11 13:43:26 /


Może głupie pytanie, ale jak to wykminić czy po podszlifowaniu głowicy dalej jest próg skoro dojscie jest ograniczone po zamontowaniu kolektora?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-11 14:00:47 /


Pianką, gąbką, plasteliną, gumą do żucia etc. Może też być "kartonowa" uszczelka. Generalnie każdy materiał który podda się na ściskanie i nie powróci do stanu sprzed.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-11 14:09:24 /


marian masz na myśli skraplanie paliwa?czy coś jeszcze?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-11 23:10:17 /


pokazywałem wydruki z hamowni z silnika Fusza, Larrego i Młodego. Przed i po. Więc po co pisać, skoro jeden obrazek zastąpi 1000 słów.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-18 12:22:56 /