Mam prośbę o pomoc w wyjaśnieniu co to za przewód od gaźnika 2.0 V6 widoczny na zdjęciu. Z drugiej strony jest zaślepiony w dość prymitywny sposób, gdy zdejmę zaślepkę to pod palcem jest wyczuwalne podciśnienie i wzrastają obroty silnika. Nie mam pojęcia po co to jest i do czego ma być podłączone.
niniek / 2011-10-04 22:53:49 /
A to nie to podciśnienie które powinno iść do klapy w puszce filtra powietrza ?
PiotrekGran / 2011-10-04 23:59:17 /
Problem w tym, że puszka filtra powietrza jest nieoryginalna i tam nie ma gdzie tego podłączyć.
niniek / 2011-10-05 00:38:43 /
Przyspieszacz w aparcie zapłonowym?
Kilgore / 2011-10-05 01:04:58 /
aparat zapłonowy jest połączony z gaźnikiem
niniek / 2011-10-05 01:06:58 /
Skoro puszka jest nie oryginalna, to pewnie dlatego zostało zaślepione.
PiotrekGran / 2011-10-05 08:32:22 /
Po pierwsze to nic nie widać na tym zdjęciu.
A po drugie z tego co widać, to wężyk wcale nie wychodzi z gaźnika.
Mysza liil (EM) / 2011-10-05 08:43:13 /
Zrobię dzisiaj lepsze zdjęcia.
Są gdzieś dostępne schematy silnika 2.0 V6? Albo jakaś serwisówka?
niniek / 2011-10-05 09:09:11 /
A co to za gaźnik w ogóle?
Kilgore / 2011-10-05 10:29:23 /
No jak co to za gaźnik? solex
Wężyk jak widać wychodzi z podstawki gaźnika,tej o kształcie trójkąta. Wężyk powinien iść do puszki filtra.
brzezin / 2011-10-05 11:00:46 /
Brzezin, masz rację, jest dokładnie tak jak napisałeś.
Wężyk wychodzi z trójkątnej podstawki pod gaźnikiem i jest na nim podciśnienie. Problem z tym, że nie mam jak go podłączyć do puszki filtra bo ta jest przerabiana (przez poprzedniego właściciela). Aktualnie wężyk jest zaślepiony ale gdy go otworzę to wzrastają obroty.
Teraz nie wiem co z tym zrobić, czy może zostać tak jak jest czy trzeba coś zmienić i podłączyć go z powrotem do puszki, czy ma to na coś wpływ i w ogóle po co jest ten wężyk i jaką funkcję spełnia.
A propos puszki to ma też problem z wymianą filtra bo nigdzie nie mogę znaleźć takiego co by pasował wymiarami i dodatkowo zbrojonego od wewnątrz i od zewnątrz.
Sorry za zbyt lakoniczny post z zapytaniem ale wczoraj wieczorem byłem już padnięty a dzisiaj od rano znów w robocie...
niniek / 2011-10-05 13:55:07 /
Skoro otwierasz dolot to chyba normalne że obroty wzrastają. Zaślep to zgodnie z własnym poczuciem estetyki i zapomnij bo to pierdoła.
Mysza liil (EM) / 2011-10-05 15:31:18 /
Skoro pierdoła to zostanie tak jak jest.
Dzięki.
niniek / 2011-10-05 18:08:37 /
a dokładniej, to podciśnienie słuzyło do sterowania klapką zmieniającą dopływ zimnego lub ciepłego powietrza do gaźnika.
Jak było zimno to termostat otwierał klapkę nad kolektorem wydechowym, zimny silnik zaciągał cieplejsze powietrze i dzięki temu lepiej chodził.
pmx (wiewior;) / 2011-10-12 01:03:01 /