logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » WFE » Elektro zagadka - podświetlanie zegarów - potrzeban pomoc

Elektro zagadka - podświetlanie zegarów - potrzeban pomoc

Witam!

W FC III nie działa mi podświetlanie zegarów przy włączonych światłach, światła same w sobie działają. Wymontowałem zegary, podłączyłem je do zewnętrznego zasilacza i po podaniu 12V na złącza nr 2 i 12 zaczęły świecić. Sprawdziłem kostkę i okazało się, że na pinach 2 i 12 nie ma napięcia. Sądzę, że ma to wiele wspólnego z tym, że silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki dopóki nie wciśnie się hamulca lub nie włączy się świateł. Sam sobie z tym nie poradzę i potrzebuję kogoś kto by mi pomógł w zamian za gratyfikację w postaci złocistego napoju :)

Pzdr
Jarek

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-03 17:03:03 /


potencjometr działa?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-03 17:06:47 /


Jak potencjometr dobry to jeszcze sprawdź czy świeci podświetlanie tablicy bo to na jednym obwodzie śmiga niezależnie od prawej i lewej pozycji.

Z nie gaśnięciem po wyłączeniu zapłonu nie ma to nic wspólnego. Aby naprawić problem należy zamontować diodę gaszącą na zaciskach 85 i 86 przekaźnika włączającego komputer silnika.

Mysza liil (EM) / 2011-10-03 17:12:09 /


Dzięki za zainteresowanie się tematem.

1. Potencjometr jest sprawny, po skręceniu puszcz ok 0,6V w przeciwnym położeniu 12V

2. Jeśli masz na myśli podświetlanie tablicy REJESTRACYJNEJ to jedna lampka się pali druga nie.

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-03 18:34:58 /


Jeśli potencjometr przepuszcza napięcie, to od niego już idzie bezpośrednio kabel do zegarów (szary z żółtym paskiem). Sprawdź, czy na nim jest też napięcie.
Może jest we wtyczkę od zegarów wpięty nie tam gdzie ma być.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-03 18:55:09 /


Potencjometr sprawdzałem na zasilaczu a nie w aucie.

Teraz zmierzyłem prąd płynący przez kostki (w instalacji auta), było zaledwie 0,16 mA. Po wpięciu potencjometru w układ okazało się, że nie ma na nim napięcia (0V).
Szary przewód z żółtym paskiem idzie faktycznie do zegarów. Drugi przewód jest szary z czarnym paskiem. Dokąd on biegnie? Co jeszcze mogę sprawdzić?

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-03 20:59:13 /


Na początek odłóż multimetr. Potrzebujesz żarówki z dwoma kabelkami a nie rozkminy o 0,16mA! Złącz do kupy te dwa kable od potencjometru i zobacz czy zaświeci podświetlanie.

Mysza liil (EM) / 2011-10-03 21:10:04 /


Dokąd biegnie kabel? No pytanie poniżej pasa. Braki w lekturze obowiązkowej uzupełniaj tutaj: http://www.capri.pl/page/2221

Mysza liil (EM) / 2011-10-03 21:12:44 /


szary z czarnym paskiem - obwód lewych świateł pozycyjnych/postojowych

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-03 21:31:59 /


Quo vadis kabelus......
0,16mA to przez palce płynie jak miernik trzymasz albo miernik w powietrzu wisi i głupoty pokazuje, ewentualnie coś się indukuje ale to pomijalny prąd. Robocze prądy w tego typu instalacji to minimum kilkaset mA.
W ogóle równoległe wpinanie amperomierza w instalację jest dosyć niebezpieczne bo jak popłynie kilka albo kilkanaście A to uwalisz miernik. Musisz być bardzo świadomy tego co robisz jeśli mierzysz prąd. W tego tupu problemach lepiej sprawdzać napięcia woltomierzem w poszczególnych punktach. W większości przypadków można podpiąć jeden zacisk woltomierza na stałe gdzieś do masy a drugim przewodem badać punkty w których powinno pojawić się napięcie (lub też nie) i w ten sposób dojść do miejsca gdzie jest usterka.

niniek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-03 21:57:21 /


Posługując się woltomierzem nadal skazany jesteś na wynik którym jest napięcie. Przy jakimś oporze wywołanym słabym kontaktem przyrząd pokaże że napięcie jest a prąd nie popłynie. Odbiornik może nie działać, a miernik pokaże. Dlatego opcja żarówki najlepsza. Do zwykłych badań wystarczy 21W, a tam gdzie grubsze kabelki to H4 ze zmostkowanymi włóknami :D

Mysza liil (EM) / 2011-10-04 00:56:26 /


Wymieniłem wszystkie bezpieczniki, przeczyściłem styki, co się dało popsikałem Kontaktem, przejrzałem jeszcze raz kable - okazało się że oprócz bezpieczników w skrzynce był jeszcze jeden w środku, koło dźwigni otwierania maski (ewidentnie jakiś patent), który miał przejście do potencjometru i był spalony. Poskładałem wszystko do kupy i działa :D

Gdybym wiedział, że dam sobie radę z Waszą pomocą to wątek założyłbym w dziale elektryka a nie WFE. Wielkie dzięki każdemu kto mi odpisał.

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-04 15:20:54 /


Troche inne mam pytanie ale rożnież do podświetlenia. Czy komuś udało sie zamontować zamiast normalnych żarówek diody ? Jak tak to jakie? bo ja już próbowałem ale niestety nie mieściły mi sie w otwory na szerokość

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-16 21:47:40 /


Najlepiej niebieskie. Oczojebne. Żeby z księżyca było widać.

Mysza liil (EM) / 2015-03-16 22:17:59 /


co ty czerwone lepsze od razu będzie szybszy :)

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-16 22:20:05 /


Jakie by nie były, to świecą punktowo i efekt będzie marny. Do tego brak funkcji ściemniania. Nie wierz też w diody 180 stopni.

Mysza liil (EM) / 2015-03-16 22:26:05 /


diody w licznikach to są dobre ale do oślepiania kierowcy :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-16 22:32:55 /