Witam,zakładam ten temat tutaj poniewaz problemy zaczeły sie po załozeniu nowego silnika.Sprawa wyglada nastepujaco, do taunusa w ktorym do niedawna pracował silniczek 1.6,,upakowałem motor ze scorpio 2.9 v6,i po pierwszej prubie jezdnej zaczeły sie problemy tzn,auto jest po prostu bardzo słabe a przeciez ten motor posiada około 150 ps tak wiec powinna byc znaczaca roznica.Auto narazie pracuje bez jakichkolwiek tlumików,słyszałem ze moze to miec wpływ na moc silnika wynikajaca z różnicy cisnien, kolejna rzecza ktora moze miec wpływ na takie zachowanie silnika i jego mocy jest most który zostawiłem tymczasowo w samochodzie a na ktorym pracował 1.6.dzis doszukałem sie jeszcze jednaj waznej rzeczy a mianowicie motor nie domaga na 2 gary ,jutro sie tym zajme,mysle jednak ze nie powinno miec to az tak drastycznego wpływu na spadek mocy.Koledzy z forum podpowiedzcie czy ktoras z wyzej wymienionych przezemnie wad moze byc przyczyna takich słabych osiagów,ewentualnie prosze o wszelki porady w tym temacie .
Pozdrawiam
gregory20 / 2011-09-28 23:22:52 /
No jak dwa gary zdechly to czego sie spodziewasz, tosz to 1/3 silnika nie pracuje ...
Hektor / 2011-09-28 23:29:32 /
Ten wątek to na serio czy tylko trolujesz?
Konar / 2011-09-28 23:33:31 /
Kolego konar gdybym sciemniał nie rozpisywał bym sie na takie szczeguły,nie jestem orłem w mechanice samochodowej,był to moj pierwszy taki swap,i zaczeły sie po prostu problemy.Jezdzilem fordem granada z tym silnikiem i naprawde ładnie pracował ,no a po załozeniu go w moim fordzie jest taka własnie lipna sytuacja.Jutro moze ogarne co jest z tymi dwoma cylindrami,mam nadzieje ze to swiece albo kable wn,ale podtrzymuje swoja prosbe dotyczaca wszelkich porad co jeszcze mozna uwzglednic.
gregory20 / 2011-09-28 23:43:00 /
No masz teraz 4 pracujace które jeszce musza poruszac 2 niepracujace no to chyba jednak nie będzie mocy . Swoją drogą wspólczucia dla sąsiadów jak testujesz to bez wydechu.
bogdanw / 2011-09-28 23:43:16 /
Może lepiej jednak będzie jak uruchomisz 100% silnika i jeśli wtedy nadal mocy nie będzie to pogadamy, ok? ;)
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-28 23:58:09 /
OK,postaram sie jutro zorientowac co do tych 2 niepracujacych garów w razie W bede pisał,pozdrawiam
gregory20 / 2011-09-29 00:16:48 /
A jakbyś sobie nogę jedną obciął, ale tylko do kolana, to mógłbyś nadal chyżo biegać?
I też byś twierdził, że nie powinno mieć to aż tak drastycznego wpływu na spadek mocy?
:)
gryziu liil (EM) / 2011-09-29 08:51:29 /
A na pewno zmieniłeś 1,6 na 2,9 a nie na odwrót :))
Ogarnij najpierw silnik a potem panikuj :)
Aldaron / 2011-09-29 09:10:16 /
Też miałem ostatnio taki dziwny przypadek ale w cossie, odpalała i gasła. Niby wachy nie było no ale... i nie wiem do dziś .
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-29 09:30:47 /
Bo to taka gadka... http://www.youtube.com/watch?v=pbO5TIZTLPA
Mysza liil (EM) / 2011-09-29 22:08:24 /
Chyba jednak nie taka gadka,iskra na kazdym cylindrze juz jest ,a silnik zachowuje sie tak samo.Obawiam sie ze to cos zwiazane z elektryka,,niestety nie znam sie na tym,albo moze nieprawidłowo podpiete jakies czujniki albo sensory ,juz sam nie wiem.Zle sformułowałem temat teo watku ale jego zmiana nie pomoze mi w rozwiazaniu tego problemu.
gregory20 / 2011-09-30 21:12:01 /
jesteś w ogóle w stanie sprawdzić, które cylindry nie pracują?
paras / 2011-09-30 21:18:33 /
E no akurat tytuł wątku dałeś sensowny , opis juz nieco gorzej .... jesli pracują wszystkie cylindry to zrób jeszcze jakiś wydech -- auto bez wydechu zazwyczaj jest słabe ..........
MikeB4 / 2011-09-30 21:19:24 /
Dokladnie poczekam z dalszymi uwagami dopóki nie zrobie wydechu(tez słyszałem o opiniach ze brak ukladu wydechowego moze miec wpływ na osiagi silnika).Cylindry sprawdzałem u mechanika, na dwóch niedomagał ale iskra była niestety słaba na wszystkich, wymieniłem kable wn i silnik lepiej pracowal (równo),ale dzis znów po odpaleniu skakał w komorze jak amerykanska v8ka.Sam podpinałem kable od podcisnien,i moze tam popełniłem jakis bład o ile moze miec to tak duze znaczenie???
gregory20 / 2011-09-30 21:31:34 /
nie rozumiem problemu.. nie wymieniłeś świec, kopułki a szukasz przyczyn.. no w czym? w wydechu? Nowy zapłon to podstawa przy uruchamianiu takich żeczy.
paras / 2011-09-30 21:37:43 /
co to są "żeczy" ?
Grzesiek_Rudy / 2011-09-30 22:03:49 /
a ruszałeś kolektor ssący??
może uszczelka sparciała i bierze lewe powietrze na tych dwóch cylindrach
zmierz ile ma pary na cylindrach
poza tym masz wszytko z elektronika pochwytane?
nie masz jeszcze wydechu? to emulujesz sondę tak?
mitrov / 2011-09-30 22:14:29 /
ooo faktycznie nie o te rzeczy chodziło:)
paras / 2011-09-30 22:25:22 /
2.9 do zapierdalania nie specjalnie potrzebuje wydechu i lambdy, sprawdź czy przewody wn na pewno nie pomylone,czy podaje paliwo na nie pracujące cylindry a najpierw to zmierz mu kompresje
Endryou / 2011-09-30 22:37:20 /
Na jezdzie próbnej przed zakupem wszystko było w porzadku,silnik ładnie pracował.Od czasu zamontowania nie ruszałem kolektorów,ale sprawdze to.Natomist co do elektroniki to nie do konca jestem pewien,wykorzystana była stara instalacja z 1.6 oraz ta z 2.9,nastepnie podpinane to było wszystko zgodnie ze schematem,(byc może gdzies popełnilismy blad,ale jak go znalesc)A jezeli o chodzi o sondy to sprawa wyglada nastepujaco:sa rury odprowadzone od kolektorów ale tylko kawałek,tak zeby mozna było podpiac sondy i tam sie koncza i tak jak wczesniej pisałem nie ma narazie ani srodkowych ani koncowych tłumików.
Kopułki nie wymieniałem na nową poniewaz styki nie były zasniedziałe ani nadpalone,natomiast wymienie wszystkie swiece na nowe i zobaczymy czy cos sie zmieni.
gregory20 / 2011-09-30 22:48:16 /
A może najprościej wprowadzić silnik w tryb serwisowy i "wybłyskać błędy". ja wjednym 2,9 miałem uszkodzony MAP , silnik też dostawał wariacji. Gdyby nie autodiagnostyka to bym chyba przy tym siedzał do dzisiaj.
Dokładnie tak jak napisał Wąsio sprawdzić kody błędów i dopiero dumać
Ligacz 3M / 2011-10-01 10:23:25 /
A jam jeszcze taką sugestię aby wymienić świece, nieważne że iskra cyka, w komorze są inne gazy, inny potencjał jonizacji przez co iskra może już skakać po izolatorze. Ja kiedyś już zadałem taki głupi temat dokładnie tego samego formatu, wymieniłem świece razem z kablami i auto od strzału zagadało.
Z tym MAPem to ciekawe jest bo ostatnio okazało się, że mój dziobak, który tak zajebiście wymiatał na PC 2009 miał wogóle nie podpięty MAP, jakoś uszło to mojej uwadze a zapierniczal bosko. Sierra dohc już bez MAPa kuleje łokrutnie.
zapek??? !G.O.P! / 2011-10-01 10:45:59 /
Witam,dodaje fotki kabli podcisnieniowych ,poniewaz nie jestem pewien czy dobrze je podpiołem,a chce miec pewnosc ze chociaz ten problem mam z głowy,z gory dziekuje i pozdrawiam.
gregory20 / 2011-10-01 20:09:35 /
aaaaaaa!!!!!!!!!!!!!
fordofil / 2011-10-01 20:12:02 /
OŁ MAJ GAAAD !!!
Aldaron / 2011-10-01 20:49:34 /
Jezus Maria!
gryziu liil (EM) / 2011-10-01 20:56:13 /
Z komentarzy moge tylko wywnioskowac ze cos jest zle !!!
Powiem wiecej czytajac wasze opinie jestem przekonany wrecz ze "zle" to mało powiedziane.
Panowie jest to moj pierwszy swap ktorego podjołem sie sam, a na dodatek w mechanice orłem nie jestem,dlatego prosze o wyrozumiałosć.
(Rozumiem ze powinienem sie cieszyc ze to auto wogule odpaliło)
gregory20 / 2011-10-01 21:26:24 /
i że obylo się bez ofiar... zanim wyjedziesz autem przyprowadź kogoś kto choćby troche zna się na mechanice, i niech zobaczy reszte twórczości, bo po tym co zobaczyłem, to zaczynam się bać o twoje i nie tylko twoje zdrowie/życie.
podr.
fordofil / 2011-10-01 21:30:47 /
No BOMBA, dokładnie i w przenośni ;D Nie wiem w sumie czy ma wogóle sens coś pisać. Najlepiej jak od razu to auto dasz komuś kto to ogarnia bo nie wiadomo co jeszcze jest podłączone jak to serwo do odmy ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-10-01 21:47:17 /
No to chyba czeka mnie bardzo długa droga jeszcze zanim ten silnik bedzie w pelni sprawny,ale powaznie az tak bardzo do.....em z tym podłaczeniem?Wiedziałem w co sie pakuje kupując silnik na wtrysku ale nie sadziłem ze to wszystko jest tak pogmatwane,albo musze dobrze obejrzec taki sam silnik u kogos kto ma wszytsko prawidłowo podpiete,sam do tego na pewno nie dojde ;(
gregory20 / 2011-10-01 21:50:08 /
Podłączenie podciśnienia do serwa hamulcowego pod odmę akurat nie ma nic wspólnego z wtryskiem. Jakbyś przy gaźniku tak samo to podłączył, to też byśmy komisyjnie uznali, że lepiej, żebyś to komuś oddał do poprawienia. Serio, zrób to z kimś, kto to ogarnie, a ty się przyglądaj. Następnym razem będzie lepiej.
m.kozlowski / 2011-10-01 21:55:34 /
Musisz przede wszystkim zrozumieć schematy działania podstawowych podzespołów. Kopiowanie to metoda do dupy. Tym co tu pokazałeś nie zrobiłbyś swapa 2,3 na 2,3. Dobrze, że węże wodne nie wpiąłeś do odmy bo też pasują ;D Najlepiej żeby ktoś z niedaleka podjechał do Ciebie i wytłumaczył co i jak bo pisania tu będzie na kilka dni a i tak w tym przypadku może się okazać że rura wydechowa podłączona jest do filtra powietrza.
zapek??? !G.O.P! / 2011-10-01 21:58:40 /
Oczywiście nie piszę tego złośliwie, więc proszę nie obrażaj się ;))
zapek??? !G.O.P! / 2011-10-01 21:59:55 /
Rozumiem,w porzadku ;D Poprostu wziołem sie za cos co przerosło mnie i tyle,słabo sie w tym orientuje,ale rury wydechowej do filtra bym nie podpiął tak na marginesie ;)).
Sam tego nie ogarne,rozgladne sie po forum zobacze kto jest w okolicy moze,znajdzie sie ktos chetny zeby poskladac po mnie ten bałagan,szczerze mowiac mi juz rece opadaja,bo slecze przy tym aucie w kazdej wolnej chwili a niestety sami widzicie efekty.
gregory20 / 2011-10-01 22:12:46 /
Nic się nie przejmuj, nauczysz się tylko niech znajdzie się ktoś uprzejmy kto Ci pomoże i wyjaśni. Jak to mówi prastare przysłowie; " nie święci swapy robią" ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-10-01 22:29:01 /
a ja myślę, że to dobra droga - podjechać jakimś niekombinowanym autkiem (nie po swapie) - scorpio 2.9 - i skopiować to co pod maską jeśli chodzi o podłączenia... (choć nie wszystko będzie "tak samo" oczywiście) ;)
Albo faktycznie kogoś, kto to ogarnia wezwij ;)
bartozłomero / 2011-10-01 22:31:17 /
Łooooł. Przebiłeś mnie po stokroć, ja jedynie jak nie wiem gdzie co podłączyć to zostawiam wolne, dotyczy to tylko podciśnień, z resztą Raul sobie doskonale poradził :D:D:D Ale twój przynajmniej odpala, mój ma wszystko na 99,9% dobrze podłączone i lipa- nie chce zaskoczyć, a w okolicy nie ma nikogo kto by to ogarniał ;/
Curtis_Capri / 2011-10-01 22:50:21 /
Obejrzyj silnik 2.9 prawidłowo pospinany na zdjęciach od innego samochodu jako wzór i dasz sobie rade :)
CRUISER / 2011-10-02 11:54:19 /
Aaaa...
Gregory20 czemu ja wcześniej nie zauważyłem że ty z Wojnicza jesteś :))
Odezwij się do mnie to się jakoś spikniemy. Nawet dziś wieczorem jak masz czas i coś podumamy.
Aldaron / 2011-10-02 11:56:14 /
sie ma kolego a sobie czytam i cztam :) i tak wszyscy cos tam pisza :) a zamontowales jakis filtr powietrza :) czy ssie sobie tak powietrze ile chce :) bo jak sobie ssie ile chce to moze to jest probleml i zalewa ci swiece, boo dostaje za duzo tlenu i komp glupieje :) nara
Dziki / 2011-10-06 22:09:42 /
2,9 12v pracuje tak samo z filtrem i bez. Chyba że filtr jest zapchany.
Po moich ostatnich przygodach z cossą wogóle się zastanawiam, po co tam czujniki skoro działa bez ;d Odpinałem po kolei różne rzeczy i właściwie działał i laka palił do momentu aż nie wypiąłem zaworu wolnych obrotów, wtedy stracił wolne (!!!) no i po odpięciu czujnika wału też zgaśnie, ale to wiedziałem ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-10-07 13:58:10 /
Po to zeby spalanie bylo +- 3 litry
Mysza liil (EM) / 2011-10-07 17:09:07 /
Wymieniłem wszystkie świece na nowe motorcrafta,silnik o niebo lepiej pracuje,w koncu na wszystkie 6 garów jak powinien,co do osiągów to różnica jest znacząca autko naprawdę przyjemnie przyspiesza,ale nie mogę go za bardzo kręcić ponieważ nie mam jeszcze zamontowanych tłumków,i z obawy o swojego forda wole nie przeginać ;)
Dziękuje tez koledze"Aldaron" za pomoc i wskazówki (węże podciśnieniowe są już na swoim miejscu).Natomiast filtr powietrza wkrótce będzie założony,muszę jeszcze przerobić jego uchwyt.
gregory20 / 2011-10-09 22:44:10 /
Witam koledzy kontynuując przygodę ze swoim fordem natknąłem się na kolejna przeszkodę a mianowicie napęd a dokładnie rzecz biorąc "zle dobrany most".(Tak mi się przynajmniej wydaje).Po ogarnieciu silnika ,ktory teraz bardzo ladnie wkreca sie na obroty ,i zrobieniu ukladu wydechowego ,w koncu moglem wyjechac na droge,a tam nie mila niespodzianka,samochód kreci się bardzo wysoko,ale ma słabe przyspieszenie ,i tak na wszystkich biegach duzo obrotów słabe osiagi.Wyglada to nastepujaco.:
-silnik 2.9 v6 12v
-skrzynia typ E 4 biegi
-most od jakiegos małego silnika,nie moge wyczytac co to za przełozenie.
Panowie bardzo prosze o pomoc w tej kwesti poniewaz chce to wszystko pozbierac do kupy i udowodnic sobie ze tygodnie spedzone w garazu nie poszly na marne.Jesli chodzi opis jak auto sie zachowuje to wyglada to tak:
1 bieg autko zrywa sie energicznie po czym nastepuje systematyczny wzrost obrotów silnika natomiast ford bardzo słabo i leniwie sie rozpedza,na kolejnych biegach rowniez sa wysokie obroty ,ktore nie przekladaja sie na wzrost szybkosci.
prosze o pomoc w ustaleniu przyczyn tej sytuacji i prosze o jakies wskazówki odnosnie odpowiedniego przełozenia dla tego silnika.
Pozdrawiam
gregory20 / 2012-05-12 16:45:32 /
Jeśli chodzi o 2.9 skrzynię 4b i most powiedzmy od 1.6 3.77-3.75 powinieneś osiągnąć gdzieś 160km/h przy 6000tys obrotów-i to w błyskawicznym tempie.
bon / 2012-05-12 17:12:28 /
Ale te objawy o ktorych wyzej pisałem to raczej dotycza własnie przełozenia mostu ,czy cos jeszcze moze miec na towpływ?
Wlasnie nie moge nigdzie znalesc gdzie na tym moscie jest podana informacja o przelozeniu,ja go kupowałem pod silnik 1.6 i wtedy to nic nie sprwadzilem przed zakupem,tak wiec teoretycznie sprzedajacy mogł mi wcisnac cokolwiek ;(
gregory20 / 2012-05-12 17:24:14 /
A sprzęgło nie ślizga ?
Aldaron / 2012-05-12 17:24:22 /
Jak masz 2.9 i most od 1.6 w budzie taunusa, to jeżeli wszystko jest sprawne, trakcja na wilgotnym asfalcie powinna pojawiać się dopiero na 3-4 biegu ;-)
Masz zegary z obrotomierzem i prędkościomierzem, sprawne ?
Jeśli tak to nagraj filmik jak robisz 0-100km/h, ale tak z gazem w podłodze.
PiotrekGran / 2012-05-12 17:33:27 /
No wlasnie co do sprzegla tez mam pewne watpliwosci nietety ale nie jestem w tym temacie orłem abym mogł to stwierdzic na 100% ,kiedys musiałem je dosc mocno podciagnac zeby brało jak nalezy,no i teraz dylemat co jest przyczyna
gregory20 / 2012-05-12 17:34:07 /
nie to, żebym się czepiał, czy coś, ale jak nie potrafisz stwierdzić czy sprzęgło się ślizga, to może lepiej nie rób już nic w tym samochodzie..... Zdaj się na kogoś z przynajmniej elementarną wiedzą.
taunus OHC 2.0 + most od 1.3 przy gazie w podłodze łapie trakcję na suchym asfalcie dopiero na III biegu.
Przy dobrym 2.9 powinieneś mieć problem również na III. W zasadzie I jest zbędna.
Moim zdaniem powinieneś sprawdzić czy masz pełny zakres pracy gazu i czy masz w ogóle sprzęgło. Choć to drugie raczej generowałoby upiorny smród w razie awarii.
granadziarz_3M / 2012-05-12 18:29:54 /
Zegary sa bez obrotomierza ,ale opiałem sytuacje powyzej,tez bylem przekonany ze samochod bedzie piekie smigal no ale cos jest nie tak
gregory20 / 2012-05-12 19:03:13 /
Sprzegło sie raczej nie pali bo nic nie czuc tak wiec ciezko powiedziec ,ale masz racje bardzo chetnie poradził bym sie kogos kto by mi pomogl przy tym ale nie bardzo mam takie znajomosci a mechanicy jak tylko słysza o przerobkach to maja dosc,dlatego narazie probowałem sam ale widze ze stanołem w martwym punkcie
gregory20 / 2012-05-12 19:06:55 /
poco w ogóle mówisz o przeróbkach,każdy kto raczy nazywać siebie mechanikiem musi umieć naprawić tak podstawowe sprawy jak sprzęgło,zapłon itp.itd.
tym bardziej że w starym Fordzie wszystko jest jak na dłoni.
Jeśli jesteś pewien że masz dobrze ustawiony zapłon,nie ciągnie lewego powietrza-ogólnie silnik jest dobry to do cholery,to musi jechać.
Poza tym wszystkim samochodu nie naprawia się przez internet.
Z wątku widać że Twoje poczynania są tak niepewne,że możesz mieć nawet zaciągnięty ręczny i o tym nie wiedzieć.
Działaj zasadą eliminacji,po kolei,a będziesz miał coraz mniej możliwości i dojdziesz do sedna problemu.
Reasumując...to na pewno nie wina mostu ani przełożeń skrzyni.
Nagraj film,może coś się uda zauważyć.
bon / 2012-05-12 19:17:48 /
dwie rady:
sprzegło się ślizga gdy jak jedziesz dajmy na to na trójce i dodajesz gazu to najpierw słyszysz " łuuuu, wrrrr, brrrr" ( zależy od tego jaki masz tłumik" a potem dopiero odczuwasz, że auto przyspiesza.
A co do otwierania się przepustnic do końca, sprawdź ręką do jakiego poziomu powinny się odchylać, potem aznacz to miejsce i poproś kogoś, żeby wcisnął gaz do dechy. Jak się pokrywa to jest ok.
michalch83 / 2012-05-12 19:19:02 /
Kolego Bon z tym recznym to troche przesadzasz,nigdy wczesniej nie robilem przy starych samochodach a tym badziej jesli chodzi o przekladke silnika.Narazie spróbuje sprawdzic to sprzegło i przepustnice,moze faktycznie cos jednak nie tak z silnikiem ,ale jestem pewein ze sam tego nie naprawie a juz napewno nie przez internet,moze jest ktos z okolic Tarnowa lub Krakowa kto sie zajmuje taimi rzeczami,mysle ze taka osoba wiedziała by co jest nie tak,chodzi o to zeby nie wymieniac czesci ktore tak naprawde sa sprawne.
gregory20 / 2012-05-12 19:40:31 /
Popatrz po liście kontatkowej, kto jest z tych okolic.
daniel46 / 2012-05-12 19:43:42 /
cholera..ja jestem:)
bon / 2012-05-12 19:53:18 /
Ja mialem kiedys tak silnik zasuwal chwile a pozniej tylko rosly obroty i auto nie szlo -- a wrecz sie zatrzymywalo.
Winny okazal sie zupelnie nieprawdopodobny wlacznik swiatel STOP tuz nad pedalem hamulca ktory nie pozwalal pedalowi hamulca wrocic do odpowiedniej pozycji i hamulce jakby ciagle dzialaly --- im dalej ujechalem tym mocniej. Sprawdz czy hamulce Ci nie blokuja - bardzo by sie grzaly zaciski z przodu podczas jazdy --- i napewno sprawdz sprzeglo czy sie nie slizga -- to dwie najbardziej prawdopodobne przyczyny Twoich problemow.
MikeB4 / 2012-05-13 14:12:47 /
Udało mi sie dokopac do tabliczki na moscie jest tam przełozenie 4.11 tak mi sie wydaje,zreszta podam wszytsko co na niej znalazłem
4.11 OC13
P7986 4004FA.
Czy ten most nadaje sie do jazdy z silnikiem 2.9 v6?
gregory20 / 2012-05-13 14:15:48 /
Do latania bokiem jest OK, tylko zaspawaj.
A do jazdy jako takiej, jest bardzo kiepski, a w trasie to już w ogóle katorga...
PiotrekGran / 2012-05-13 14:24:40 /
Przy takim moście dobrym 2.9 to w miejscu laka byś mógł palić do ostatniego biegu.
Przełożenie mostu nie ma znaczenia w Twoi przypadku. Nie jedzie bo coś źle podłączyłeś. Jak już zacznie porządnie jechać to części tego mostu szybko zobaczysz w tylnym lusterku.
Ło jezu, to musi być mega krótki most do tego silnika.
Mam podobny zestaw do Ciebie, jedynie spięty przez MT-75 do mostu 3:44, na suchym jest spoko, na mokrym nieco szaleje, ale to wina starych opon pewnie też.
Generalnie przy 80 km/h na 5 biegu mam ok. 2000 rpm, jak dla mnie nieco za krótko jeszcze. Ale tu ciężko inny wyrzeźbić.
Szukaj mostu chłopie, ten za długo nie pożyje jak już ogarniesz silnik:)
3.44 dla 2.8 / 2.9 jest ok .... nawet jedynki da sie uzyc do ruszania :-)) Ale lepszy bylby 3.22 .......... ktorego nie stosowali w Taunusach. W razie czego mam most 3,44 i jeszcze jakis chyba tez 3.44 --- 4.11 to kompletne szalenstwo :-)) Predkosc max przy skrzyni 4 biegi to pewnie jakies 140 kmh :-)))
MikeB4 / 2012-05-13 20:48:43 /
Witam .
Poniekad ogarnołem silnik ale to jeszcze nie to co powinno byc ,faktycznie sprzeglo slizgało a na dodatek przepustnice nie otwierały sie do konca,(teraz fordzik jezdzi calkiem niezle),mysle ze problem tkwi jeszcze z wezami od podcisnien bo z tym nie moge sobie za bardzo poradzic na zdjeciu zaznaczylem miejsca z ktorymi nie bardzo wiem co zrobic czy zatykac je czy podpiac do czegos.
Drugim bardzo waznym problemem z ktorym sie zmagam jest uklad chlodzenia,wyglada to nastepujaco ,mam zamontowana chlodnice od forda granady i brak podpietego czujnika od uruchamiania wentylatora (uruchamiam go recznie bo w ten sposob go narazie podpiolem),ale cały czas wybija mi wode z chlodnicy z takiego gornego otworu na chlodnicy,i nie wiem dlaczego ,silnik bardzo sie nagrzewa nawet przy załaczonym wentylatorze.Nie wiem czy to wina chodnicy termostatu czy moze powinien tam byc zbiorniczek wyriownawczy.Jesli ktos dysponuje schaematem ukladu chlodzenia do silnika 2.9 efi 12v ze scorpio,to bardzo by mi pomogl bo nigdzie nie moge tego znalesc,szczerze mowiac jestem nawet sklonny kupic chlodnice od scorpio jesli bedzie taka potrzeba bo ta i tak troszke cieknie.
Pozdrawiam.
gregory20 / 2012-05-24 16:23:58 /
przepraszam ze dodaje w drugim poscie zdjecie ale zapomnialem go dołaczyc do opisu
gregory20 / 2012-05-24 16:29:41 /
te dwa cyngwajsy co zaznaczyłeś to tzw. odma, czyli odpowietrzenie komory korbowej i reszty silnika. Możesz to zostawić wolne, aczkolwiek powinno być podpięte gdzieś (nie pamiętam w tej chwili) tak, żeby to było zasysane z powietrzem do spalenia.
Co do chlodnicy, to jeśli ci cieknie, to układ nie potrafi utrzymać ciśnienia, a ciśnienie jest niezbędne żeby nie wywalało wody. Woda pod ciśnieniem ma wyzszą temperaturę wrzenia.
Zbiornik wyrównawczy powiniem (musi) być.
Załóż jakiś zbiornik, powinno się uspokoić.
Z jakiej granady masz chłodnicę? W sensie, z jakim silnikiem pracowała oryginalnie?
no wlasnie mam problem poniewaz gdy kupowalem ten silnik dostałem rowniez chlodnice tyle wiem ze jest od granady i nic wiecej,zrobie jej zdjecie i podesle moze ktos sie zorientuje,szczeze mowiac to ten wyciek jest bardzo slaby dlatego jesli nie trzeba bylo by jej wymieniac to by została
gregory20 / 2012-05-24 16:58:58 /
wstawiam zdjecie tej chodnicy,moze ktos bedzie zorientowany jak to do kupy pozbierac,posiadam rowniez zbiorniczek wyrownawczy od jakiegos opla ale nie wiem czy bedzie sie on nadawał,(o ile bedzie tak potrzeba),dodam rowniez ze korek przy chlodnicy pełni feunkcje jakby termostatu poniewaz tak to wyglada ale jest zepsuty prawdopodobnie by wszystko w srodu jest rozleciane.
gregory20 / 2012-05-24 18:11:29 /
W grandzie to od spodu chłodnicy jest podpięte do dna zbiorniczka wyrównawczego a to wyjście gdzie wybija tobie gorącą wode jest podpięte do zbiorniczka od góry... Zoabacz czy masz dziure w korku i ten zbiorniczek któy masz bedzie dobry...
Kilgore / 2012-05-24 18:27:17 /
Tak jak Kilgore napisał. Cienki z góry chłodnicy do zbiorniczka i dolny też. Zbiorniczek bierze normalnie udział w obiegu. Nie wiem czy ten zbiorniczek się nada. Powinien być ciśnieniowy zbiorniczek z korkiem takim jak masz w chłodnicy tylko nierozlecianym. Wtedy w chłodnicy może być zwykły korek.
Zwykły, ale musi być szczelny.
PiotrekGran / 2012-05-24 19:43:30 /
a jesli bymzrobił w korku tego zbiorniczka wyrownawczego dziurke ,to moze tak być?
Natomiast czy ma znaczenie gdzie jest zamontowany zbiorniczek poniewaz gdzies przeczytałem ze powinien byc jak najwyzej czy to prawda?
gregory20 / 2012-05-24 19:54:20 /
Po co dziurka w korku ?
Przecież układ musi być szczelny.
Ten zbiorniczek który masz będzie git.
Gruby wąż od niego podłączasz do chłodnicy na dole, a ten cienki który wychodzi z boku chłodnicy(oznaczony u Ciebie na foto czerowną strzałką), podłączasz do cienkiego przewodu ze zbiorniczka.
Jeżeli uszczelki pod głowicami są OK, to obydwa korki muszą być szczelne, po rozgrzaniu silnika, i odkręceniu jednego korka musi być słychać delikatne syczenie przez moment, jeśli tego nie ma, to coś jest nieszczelne.
Dwa wężyki od silnika (odmy) musisz wpiąć gdzieś w kolektor ssący, ewentualnie gdzieś w dolot. W DOHC-u odma wchodzi do puszki filtra powietrza, ale u Ciebie chyba jej nie ma...
PiotrekGran / 2012-05-24 20:05:28 /
Tak mysle ze gdyby sie zrobilo zbyt duze cisnienie to mogło by uchodzic przez korek ,ale ok zrobie jak mowisz podepne i zobaczymy co bedzzie sie dzialo,dam znac czy jest ok,dzieki za pomoc
gregory20 / 2012-05-24 20:14:03 /
To jest układ ciśnieniowy. Jak zrobisz dziurkę w korku to będzie przez nią cały czas sikał płyn!!!!
Jak się zrobi duże ciśnienie, to przy korku jest taka sprężyna, duże ciśnienie ją podnosi i płyn uchodzi. W tym korku przy zbiorniczku od opla, musi być podobnie.
PiotrekGran / 2012-05-24 21:25:06 /
ten korek przy zbiorniczku jest plastikowy i nie ma zadnej sprezyny sa natomiast 2 dziurki i druga podstawa odpowietrzajaca,bynajmniej podepne to wymienie jeszcze temostat i zobaczymy jakie beda efekty
gregory20 / 2012-05-25 00:17:29 /
Skoro korek ma dziurki to zbiorniczek się nie nadaje wg mnie. Będzie wywalało płyn i auto się będzie grzało. W granadzie wystarczy, że korek jest niedokręcony i auto się grzeje.
Zrób zdjecie spodu korka od zbiorniczka. Zawór ciśnieniowy może być w nim schowany i nie będzie widać spręzyny.
Trójkąt / 2012-05-25 10:35:20 /
Odma z korka oleju fabrycznie podpięta jest do AirBoxa, tak aby zasysane tamtędy powietrze było czyste.
Ja mam u siebie taki mały "tuningowy" filterek odmy (20zł). Wystarcza coś takiego założyć na korek i zapomieć o temacie.
Jeżeli chodzi o umiejscowienie zbiorniczka wyrównawczego, to powinien być umiejscowiony w najwyższym miejscu układu, a toż to z prostego powodu - układ musi się sam odpowietrzać, bo powietrze nie schłodzi silnika, a jeśli zbiorniczek wyrównawczy będzie za nisko, to układ może się zapowietrzać.
Konrad vel smasher / 2012-05-25 16:13:15 /
Sprawa druga, czyli odma z pokrywy zaworów po stronie kierowcy.
Widzę, że u Ciebie jest podpięte tam Serwo od hamulców. W to miejsce dokładnie powinna być podpięta odma z pokrywy zaworów. Opary oleju są tamtędy zasysane do AirBoxa (sprostowanie do nazewnictwa, w poprzednim poście chodziło mi oczywiście o obudowę filtra powietrza).
Chwyt dla podciśnienia do serwa musisz sobie dorobić (rurka z gwintem), otwór powinieneś mieć w AirBoxie (z tyłu po środku) - masz tam zapewne wkręconą śrubę imbusową bez łba. Tak było w samochodach z elektrycznym serwem hamulców.
Konrad vel smasher / 2012-05-25 16:20:07 /
Dzieki kolego Konrad za informacje odnosnie tych odm,teraz tylko znalesc przewody i podlaczyc ;),natomiast co do ukladu chlodzenia zrobilem jak bylo napisane podpiolem zbiorniczek wyrownawczy zgodnie ze wskazówkami no i wymienilem termostat na nowy,efekt byl nastepujacy,odpalilem silnik ktory po jakims czasie sie zagrzałi w pewnym momencie zaczeło wywalac mi plyn chlodniczy pod cisnieniem przez korek chlodnicy ,ale po chwili ustałoi chyba jest dobrze było to sprawdzane na postoju tak wiec wiecej szczegołow jak sie nim przejade kawałek,tylko jeszcze taka prosba,co musze zrobic rzeby wskaznik pokazywał mi w temp plynu chodzacego,narazie jak pisalem musze uruchamiac wentylator recznie i on juz cały czas pracuje ,mam w wezu jakis czujnik temp ale nie wiem jak sie go podpina i do czego?
gregory20 / 2012-05-28 01:50:00 /
A co jest z cienkim wężykiem wychodzącym z obudowy termostatu?
Mysza liil (EM) / 2012-05-28 09:36:40 /
Jest zaslepiony
gregory20 / 2012-05-28 11:30:18 /
To gratulacje. Prawdopodobnie ugotowałeś nieodpowietrzony silnik.
Mysza liil (EM) / 2012-05-28 12:32:36 /
Nie no kolego nie zartuj nawet,mogłem uszkodzic silnik przez to?Napisz prosze gdzie to powinno byc podpiete?
gregory20 / 2012-05-28 13:26:22 /
Dokładnie tam gdzie było podpięte pod maską dawcy.
Mysza liil (EM) / 2012-05-28 15:14:46 /
Kolego...
Mysza liil (EM) / 2012-05-28 15:14:58 /
Ale problem w tym ze jak kupilem ten silnik byl on zamontowany w granadzie a nie w scorpio(nie wiem jak to w oryginale wyglada poniewaz nigdy nie widziałem tego silnika w scorpio),i ja tego nie zaslepialem,tylko tak juz bylo,i myslałem ze jest dobrze,a szczerze mówiąc nie mam pojecia gdzie sie z tym wpiac rzeby było dobrze ;(
gregory20 / 2012-05-28 15:27:26 /
Do górnego króćca w scorpiowym zbiorniczku wyrównawczym z korkiem na gwint. Ten wężyk ma być cały czas drożny, a termostat zamontowany kulką zaworka odpowietrzającego w górę.
Mysza liil (EM) / 2012-05-28 17:12:35 /
Kurde no nie mam takiego zbiorniczka od scorpio,w poprzednich odpowiedziach jest zdjecie zbiorniczka jaki posiadam,miałbym prosbe czy mogłbys zrobic zdjecie jak to u ciebie wyglada ,i w sumie ten zbiorniczek od scorpio ile ma krućcuw ,bo wnioskuje ze przydałyby sie trzy a w moim sa tylko dwa z czaego jeden prowadzi do dołu chlodnicy a drugi do gory
gregory20 / 2012-05-28 17:37:44 /
Może poprzeglądaj zdjęcia silników 2,9 w google'u?
Bartuś / 2012-05-29 07:53:07 /
Zdjęć na google i nie tylko to juz setki przegladnołem ale z nich niestety nie zobaczysz wszystkiego,dlatego mam prośbe jesli posiada ktos prawidłowo podpiete 2.9 w scorpio lub w czymkolwiek innym i mieszka gdzies na obszarze małopolski ;) najlepiej okolice Kraków,Tarnów,Rzeszów,prosze o kontakt.Zależy mi żeby zobaczyć jak to powinno być poskladane,lub jeśli zna ktoś mechaników ktorzy podejmuja sie takich przeróbek to rowniez prosze o info,niestety ale z tego co widze samemu bedzie mi ciężko dokonczyc to co juz dawno temu zaczolem ,a miejscowi mechanicy trzymaja sie od mojego forda z daleka ;(
Pozdrawiam.
gregory20 / 2012-06-16 16:18:42 /
>>>a miejscowi mechanicy trzymaja sie od mojego forda z daleka ;( <<<
i nie zmieniaj tego. Albo nauczysz się sam, albo Ci go zepsują.
Odpal listę kontaktów i dzwoń do ludzi. Masz paru ogarniętych w KRK i okolicach.
granadziarz_3M / 2012-06-17 17:13:11 /
Podepnę się tu i ja ,ok ;)? Mój Caprik z 2.9 12v do niedawna ładnie latał. Potem się zaczęło, na 2-ce ładnie się wkręcał na obroty ale za to prawie nie przyspieszał, 3-ka też niewiele lepiej, sprzęgło wysoko brało więc tarcz i docisk do wymiany, teraz jest trochę lepiej, ale 2-ka nadal słabiutka zwłaszcza jak się silnik nagrzeje, trójka już lepiej. Obroty idą ładnie w górę a auto słabo przyspiesza... mam most 3.44 chyba w możliwym stanie bo nie wyje i nie cieknie, skrzynia N9 lekko cieknie ale płyn jest uzupełniany i cały czas jest full... gdzie szukać problemu? Gary raczej chodzą wszystkie, kabelki i świece prawie nówka. Przy zdjęciu nogi z gazu auto zwalnia delikatnymi "skokami" zwłaszcza na 2 i 3... podobne lekkie "skoki" da się wyczuć przy przyspieszaniu. Ostatnio wymieniono jeszcze tłumiki końcowe, był cały układ Bosala ale zamiast tych tłumików przyszły 2 o zbliżonych parametrach. To może tu jest problem? Będę dźwięczny za podpowiedzi ;p.
Wojtas84 / 2012-06-24 23:27:05 /