logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » wibracje

wibracje

hej

mój taunus (mk1 sedan 1970, 2300 V6) to istny wibrator, wystarczy że przekrocze 80 km/h zaczyna drgać, drgania są dość duże i sprawiają wrażenie twardych,dochodza z tylnej cześci samochodu, przy wyższych prędkościach przechodząc w buczenie, próbowałem już wszystkiego: wyważyłem wał (łamany z podporą) wyważyłem koła felgi są proste ,opony nowe,cała podłoga została dodatkowo wygłuszona matami bitumicznymi, zlikwidowało to co prawda szumy i inne chałasy ale wibracje zostały - co robic (amortyzatory tez są nowe)

prosze o pomoc

sarniak / 2004-08-17 07:01:00 /


sprawdź stan podpory wału, spróbuj też zamienić koła przód - tył, bo to że opony nowe to niestety żadna gwarancja że w 100% pewne
pozdrawiam

MIHU / 2004-08-17 07:40:25 /


Ja obstawiam w dalszym ciagu wal. Najlepiej pozycz na chwile od kogos kto ma taunusa w ktorym nie drzy wal ( o ile taki istnieje ;D )

Mysza liil (EM) / 2004-08-17 07:45:43 /


no to jeszcze do kompletu zostały Ci gumy tylnego zawieszenia

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-17 07:56:23 /


podpora walu

a moze masz krzywa poloske, przygladales sie im?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-17 08:27:16 /


Istnieje, Mysza, istnieje ;)
Stawiam na przedmówcę. Krzywa półośka i może sprawdzić przy okazji łożyska na półosiach?

Poza tym już było o wale wałkowane.
http://www.ag.bocznica.org/

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-17 10:30:25 /


moze to byc kwestia opon jak sa stare to moze maja przekoszona siatke w oponie i bija moze tez byc zle zalozony krzyzak o ile wymieniales go

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-17 17:48:35 /


zakładamy że wał jest wyważony, więc pozostaje faktycznie podpora. Taunus ma inteligentne rozwiązanie jak i w capri, że kompensacja długości wału jest w skrzyni i podpora pracuje przód-tył w czasie jazdy. Spróbuj przesunąć ją na fasolkach do tyłu, może się coś zmieni.
Druga sprawa to łożyska kół, koła, no i w końcu półzośka. Pobujaj się w czasie jazdy na boki autkiem i określ czy ma to wpływ na hałas i jaki wpływ? Czy kwestia dodawania gazu i hamowania silnikiem ma wpływ, czy na luzie robi sie głośniej czy ciszej?
Miałeś mi kiedyś podesłać fotki spod maski (chłodnica) i w końcu musiałem sam:-( robić Wydmikuflowi wynalazki ;-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-17 22:22:22 /


obstawiam układ przeniesienia napędu! sprawdź najpierw sprzęgło gumowe czy nie jest uszkodzone.. oraz tulejkę i bolec centrujący wał napedowy w środku sprzęgła..

powinieneś też rzucić okiem na przeguby i podporę wału..

jeśli jest wybity krzyżak to taunusik będzie wibrował koło 80km/h ale powyżej 120 wibracje powinny wyraźnie się zmniejszyć :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-22 23:32:59 /


ale to ma tez plusy..jadac ponad 80 kladac cos "milego" na siedzeniu mozesz korzystac z promocji..czyli wibrator gratis..buhahahha

to zart a serio to stawialbym na wal ewentualnie most ale to trzeba by rozebrac..
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-23 00:12:54 /