logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » ile za generalke silniora?

ile za generalke silniora?

czy 2000zl to duzo jak za regeneracje glowicy, utwardzenie gniazd,nowe prowadnice,uszczelki, pierscienie szpilki,filtr oleju,olej, POPROSTU GENERALKA SILNIORA w silniku rzedowym r4

Hoover 3M / 2002-08-20 23:03:15 /


Z tego co napisałeś to jest to raczej generalka głowicy:-) plus wymiana pierscieni. Remont silnika pewnie wiesz nie kończy sie na głowicy. Trzeba zrobić szlify cylindrów i albo nowe tłoki, albo tulejować blok i zostac przystarych tłokach (o ile oczywiscie nadają sie do tego), poza tym szlif wału,nowe panewki, czasem regeneracja wałka rozrzadu, wymiana paska rozrzadu itd. Jesli jest to cena za sama głowice to jak dla mnie zajebiście dużo. Zwłaszcza że za te pieniądze mozna dostać silnik 2.9 ze scorpio który ma utwardzane gniazda i jeździ ( wierz mi duzo lepiej od R4) :-), a poza tym jak kupisz dobry silnik to przeżyje spokojnie Twój remontowany. Pozdrawiam

kavaler / 2002-08-20 23:36:42 /


generalka głowicy [gniazda, prowadnice, toczenie i docieranie zaworów, planowanie.. w wawie na ul parowcowej]w r4 to koszt rzędu 500, pierścienie z łódzkiej pirmy to 180, komplet wszystkich uszczelek i uszczelniaczy to 150, olej półsyntetyk 70, filtr 12...
nie wiem ile szpilki ale nie sądze żeby kosztowały więcej jaK 50PLN .co daje nam sume 910PLN za częśći...

więc za robote 1000 to trochę dużo... tym bardziej że rozłożenie i złożenie takiego silnika są to 4h roboty... jak miałbym taką stawke godzinową to w garażu stało by już z 10 starych super odrestaurowanych fordów :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-21 08:35:23 /


no to widze ze kur....a przeplacilem i to zdrowo
remont masz racje Euzebiuszu to byla glowica +pieercienie a nei silnik caly
dzieki

Hoover 3M / 2002-08-21 09:42:44 /


Właśnie przeczytałem ile dałeś za remoncik. Nie załamuj się, może sobie odbijesz na zawieszeniu np. Kupa kasy, kupa kasy ..........kupa kasy :)
Potrafię zdołować, co ? :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-21 09:49:05 /


Hoover
robiles remont silnika w centrum Sopotu (Brodwino ;) to co chcesz
jakbys pojechal do warsztatu gdzies na obrzezach miasta tobys zaplacil mniej
z tego co mowiles to miales robic silnik z wujkiem za poldarmo
wazne ze glowice i zawory robiles w Sopocie to napewno nie sp...lili
za kase ktora zaplaciles podjedz jeszcze kilka razy do ustawienia zaworow i naciagnij gostka na pare innych dupereli free
faktem jest ze jak ktos ma warsztat w miescie to ma duze koszty utrzymania i musi kasowac wiecej
wymus na nim gwarancje
zwroc uwage ze same kable kosztowaly ponad stowke

Maciasek_3M / 2002-08-21 09:53:29 /


szpilki kosztuja, tak jak mowicie dokladnie 54zl orginal. wg. mnie tez przeplaciles ale nie to jest najistotniejsze. po paru latach remontowania moich staroci(nie FC niestety) najgorsze jest ze jesli nie siedzisz mechanikowi na kolanach i nie patrzysz co robi to prawie zawsze cie na cos zetnie co jest dobre a on twierdzi ze wymienil na nowe. a wiekszosc z nas nie zna sie na tyle by to od razu stwierdzic. pozdro

robert g / 2002-09-17 22:39:20 /


jak dla mnie to za dużo za cenę 2000zł to kumpel sprowadzi mi dwa silnik 2.8i żylety- te remonty to swoją droga też dobra droga ale jeżeli robi się V a z 2.0R4 wych silników jest od cholery w niemczech i za 200E to dostaniesz już rakietę w Niemczech- zważywszy że całe sierry z tym silnikiem chodzą do 200E

Albi_Poznan / 2002-09-25 12:51:33 /


Panowie, pomóżcie!! ( bo mnie trafi #$%!!@#%)

plan był fajny ale spotkał na komplikacje.
mianowicie:
oglądając moje 2.3 V6 stwierdziłem, że mam popękane tłoki (3 pęknięte tak konkretniej, 2 pęknięte pomiędzy rowkami pierścieni tak delikatnie)

mam drugie 2.3 V6 ale tłoki wyglądają dosyć kiepsko w porównianiu z tymi popękanymi. tzn. mają porysowane boczne ścianki, są uwalone nagarem.
(nagar oczyścić no problem)

ale jak ocenić stan zużycia tłoków??

poza tym czy jest możliwe:

wał korbowy z silnika z popękanymi tłokami - dobry stan
na niego założyć korbowody od tych popękanych tłoków
same tłoki wstawić z tego drugiego silnika.

zastanawia mnie tylko jedno,

tłoki popękane, na tych swoich oryginalnych korbowodach poruszją się bez oporów a prawo/ lewo i przód/tył
te z drugiego silnika poruszją się z oporem (we wszystkich kierunkach)
jakie to ma znaczenie przy przekładaniu? czy da sie to jakoś przeszlifować i zrobić aby działało?

poza tym, jak wygląda ocena zuzycia tłoka ?
jeśli stane przed faktem, że miałbym kupić nowe tłoki, to chyba rezygnuje z projektu 2.3 V6 i poszukam 2.0 R4 z niemiec.

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-20 21:07:31 /


moze w drugim silniku sa nadwymiarowe tloki??

Mysza liil (EM) / 2005-06-20 21:31:54 /


wstaw te oporne do nafty na tydzień, tak żeby sworznie były pod poziomem cieczy. gwarantuję że będą luźno latały, a może nawet zaczną klepać sworznie...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-21 08:27:14 /


żeby nie tworzyć kolejnego tematu, spytam w tym :)

Jaki może być koszt kompletnej regeneracji głowicy w 2.0 OHC (pinto) ?

Pod pojęciem "kompletna regeneracja głowicy" mam na myśli:
- regeneracja prowadnic zaworowych,
- wstawienie nowych zaworów (w tym same zawory),
- wstawienie nowych gniazd zaworowych (stare są pozapadane).

Nie chcę kupować kolejnej używki, tylko zapłacić, mieć zrobione porządnie i na lata :)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 13:08:52 /


Około 800 zł w Warszawie.

Śmietan / 2009-12-10 13:19:59 /


Gniazdo zaworowe z gwarancją na gaz:
40zł/szt (x4, bo tylko wydechom się należy)
frezowania gniazda:
15zł/szt (x4 bo tylko ssące)
spęczenie prowadnicy zaworowej:
15/szt, też zwykle tylko wydechom się należy, ale nie wykluczam że x8)
zawory - to daje do myślenia: http://www.capri.pl/forum/322909
decyzja należy do Ciebie - albo 150zł za 8 zaworów i remont głowicy za 10 000 km, albo 400zł i na lata
dotarcie zaworu:
30zł/szt (x8)
planowanie (lekkie dla wyrównania):
60zł
mycie, gumki zaworowe i montaż
~150 (nie pamiętam już dokładnie)
Tak to wygląda u mnie i moich szlifierzy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 13:47:56 /


Dziękuję za info, oczywiście wybieram opcję z droższymi zaworami :) czyli w sumie 1200 zł, w sumie to niedużo.
Granadziarz, czy w razie czego (mam zamiar robić głowicę) w styczniu, najpóźniej początek lutego) podjął byś się takiej roboty - oczywiście koszty przesyłki pokrywam :)

Pozdrawiam :)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 14:55:41 /


Ja tam nic nie będę robił, zamówię części, zawiozę szlifierzom, a oni się będą bawić :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-11 09:52:59 /


Rozumiem, czyli w razie czego mogę do Ciebie dzwonić ? Nie będzie to problem ?
Jeśli będzie, to trudno, nie ma bólu.

Pozdrawiam :)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-11 12:47:21 /


Nie zawracałbym Ci głowy, ale opinie o tego typu zakładach na środkowym Pomorzu nie są zbyt pochlebne, a ja nie chcę wywalić pieniędzy i mieć odwaloną lipę.

Po prostu Tobie bardziej ufam, niż tym zakładom.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-11 12:49:40 /


jak już będę chodził, to nie będzie problem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-11 12:49:52 /


Czytałem, współczuję i życzę najszybszego,w miarę możliwości, powrotu do zdrowia.
Z resztą ten temat będę męczył w styczniu, ew. początek lutego,

Pozdrawiam :)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-11 12:51:36 /


szlifierz robi co mu się każe. Jak ktoś kręci z gówna bat (jak to u nas bywa najczęściej) to i ten bat jest gówniany. Prawda?
Jak daję głowicę gościowi i mówię "czyń kacie swoją powinność", to rachunek od niego jest rękojmią na wykonaną usługę i zastosowane części. Ale jeżeli mówię "proszę to to i to" no to on nie ponosi żadnej odpowiedzialności za swoją robotę. Ta odpowiedzialność spada na zleceniodawcę. I wtedy przed klientem mechanik (zleceniodawca) tłumaczy się że szlifierz spieprzył. Stąd 90% opinii o złych zakładach specjalistycznych.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-11 12:59:21 /


Powiem Ci tak:
-do jednego zakładu - ponoć dobrego - wysłałem zapytanie, przez tydzień brak odpowiedzi,
- o drugim zakładzie dowiedziałem się od znajomych mechaników, że przy tulejowaniu bloku odwalili numer pt "cylindry powinny mieć okrągłe otwory.... jesteś w błędzie, Panowie zrobili eliptyczne"
- trzeci zakład planował głowice (różne) na dwa razy, bo często za pierwszym razem usługa była źle wykonana, dlatego wolę dać swoją głowicę w Twoje ręce - Twojego zaufanego szlifierza - i odpalić Tobie dolę za fatygę, niż ma to ktoś u mnie w okolicy spier...lić.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-11 15:01:41 /


Odkopię temat, żeby nie tworzyć kolejnego :)

Czy ktoś jest mi w stanie podać koszt remontu kapitalnego bloku 2.0 OHC ?
Chodzi mi o koszt szlifowania wału, nowych panewek, nowych tłoków (ew. sworzni) pierścieni (nadwymiar tłoki i pierścienie), rozwiertu pod nadwymiarowe tłoki.

Zdaję sobie sprawę, że ceny mogą być w różnych częściach kraju.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi od ludzi, którzy zajmują się tym zawodowo lub w ostatnim roku to przerabiali.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-27 12:53:41 /


pisz do Piema , dawał ogłoszenie ostatnio.

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-27 13:06:44 /


Snuffy robił kapitalkę mojego OHC 2.0, pewnie pamięta. Takie rzeczy sie pamięta ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-11-27 15:45:25 /


W moich ogłoszeniach jest wystawiony zestaw czesci do kompletnego remontu. Jesli chodzi o ceny szlifow, to pisz maila, na wszystkie pytania odpowiem.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-27 18:21:54 /