witam mam takie pytanie czym można usunąć starą konserwacje chciałbym wyczyścić podwozie do zera i zobaczyć co tam słychać pod tą gumą czyli konserwacją czy są jakieś specjalne preparaty do usuwania czy tylko piaskowanie
rafal81 / 2011-07-27 16:35:18 /
Piaskowanie nie usunie tej gumy -- są preparaty zmywające stare powłoki np. scansol - ale ich opary są dość trujące i ogólnie jest to słaby ekonmicznie sposób --- najlepsze na to jest opalarka + szpachelka lub/oraz szczotka druciana do kątówki/wiertarki
MikeB4 / 2011-07-27 16:38:29 /
więc idę sprawdzić opalarkę może da radę a jak nie to może to z tą szczotką
rafal81 / 2011-07-27 18:24:39 /
Opalarka i szpachelka - przerabiałem na swoim capri
sprawdziłem i jest spoko odchodzi całymi płatami nawet ładna blacha jest pod spodem jestem miło zaskoczony dzięki chłopaki a ja chciałem to piaskować trochę bym się przy tym narobił DZIĘKI ZA PORADĘ
rafal81 / 2011-07-27 19:22:29 /
Zobaczcie na to http://oognet.pl/content/details/1010
totylkoja / 2011-08-26 10:34:12 /
Witam. Chcialem prosic o porade co zrobic z tymi kwiatkami pod podwoziem. Wprawdzie nie da sie dostrzec zadnej rdzy ale zaczynaja mnie niepokoic te wszystkie miejsca gdzie konserwacja popekala i praktycznie zaczyna odchodzic od podwozia.
Co z tym teraz zrobic? Zerwac wszystko czy tylko w tych miejscach gdzie pojawily sie te rozwarstwienia? Czym to ewentualnie uzupelnic? pzdr
szeski / 2011-08-28 18:36:34 /
Zerwij tylko to co jest luźne. Tam gdzie konserwa trzyma się dobrze nie ma sensu ruszać. Oczyść szczotą drucianą , pomaluj hameraitem albo czymś innym co wiąże rdze, na koniec rzuć bitex. Ja tak robie w swoim dupowozie i na jakiś czas starcza, ale pewnie są lepsze środki więc niech się inni wypowiedzą.
bzyko / 2011-08-29 00:05:51 /
Hammerite należy sobie darować - jest mocno przereklamowany i nieskuteczny - reszta sposobu jest dobra jeśli auta nie chcesz zbytnio rozbierac :-) Zresztą już pisaliśmy o tym ...
MikeB4 / 2011-08-29 00:24:14 /
Bitex to raczej taki cichy morderca :) z czasem pęka a potem pod niego wchodzi woda. Użyj lepiej coś elastycznego, ja użyłem np. Noxudol (Szwedzki środek stosowany przez Volvo i Saab-a). Ale są też inne które działają na podobnej zasadzie.
jacob81 / 2011-08-29 08:51:05 /
Bitex to najprostszy i pewnie najtańszy środek. Ja go używam już wiele lat, fakt po zimie nigdy nie ma tak żeby nie było co robić, ale lepsze to niż nic. Jak nie robiłbym nic to po samochodzie już dawno byłoby wspomnienie.
A tak przy okazji co to za środek ten Noxudol: w jakiej formie występuje, ile kosztuje, jak go nakładać, gdzie kupić itp. pozdr.
bzyko / 2011-08-29 12:10:06 /
Bitex to się do blaszanego dachu nadaje, a nie do samochodu, uzywało się go w PRL w myśl powiedzenia "z braku laku dobry i kit"
są środki znacznie lepsze w podobnej cenie bolla, wurtha, a dala wymagających Mike Sanders, ale to już inna półka cenowa.
Był temat wałkowany poszukaj dobrze na forum.
Tu znajdziesz wszystko na ten temat http://www.noxudol.pl/ ,upić możesz z allegro. Duża pucha 5L gdzieś w granicach 120zł kosztowała jakiś czas temu o ile dobrze pamiętam. Można go z pędzla kłaść lub po rozcieńczeniu z pistoletu typowego do konserwacji.
Ja dałem pierwszą warstwę pistoletem a potem drugą z pędzla.
jacob81 / 2011-08-29 12:46:55 /
W PRL z braku laku rozrabiało się Abizol z ropą i tym się pryskało i trzeba przyznać ze spisywało się to nieźle bo ropa powodowała że było to kleiste i nie zasychało przez długi czas tyle że co roku przed zimą trzeba było powtórzyć operację i po paru latach konserwacja ważyła połowę tego co samochód :D
Aldaron / 2011-08-29 22:38:05 /