Escort mk2, 1.3R4 Kent, skrzynia automat.
Sprawa pojawiła się zarówno na gazowni jak i na benzynie.
Na gazowni jakoś jeszcze idzie ale na benie to padaka.
Prędkość max spadła do ok 80km/h, moc zniknęła, na niskim biegu jeszcze jakoś ale na wyższym (skrzynia automat) już bieda.
Po wielu próbach doregulowania gazu, dławienia itp dolotu powietrza :) i innych zaklęciach wymieniłem kopułkę, palucha, przewody, świece, dolot powietrza nie dławiony.
Idąc dalej stwierdziłem, że po zdjęciu kabla z garka nr 3 nie czuć, nie słychać różnicy w pracy silnika. Odpala ok, na wykręconej świecy jest iskra, po wkręceniu nie widać przebicia, jakby coś nie wybuchało w komorze spalania.
Czy można po tych objawach coś diagnozować ?
Próbowałem z kablami zamieszać ale podłączając wg schematu
jak i wg czerwonych opisów działanie bez zmian, zdjęcie kabla nie robi zmiany.
Czy znaczenie może mieć obrócenie schematu dla kopułki o kolejne 90 st. ?
Na mój prosty rozum albo stracił szczelność na pierścieniu, ale wtedy świeca była by chyba w oleju i nie dało by się od miesiąca jeżdżenia na pół gwizdka robić 600-700km tygodniowo (świecę sprawdzę dla pewności jutro po trasie).
Druga opcja bardziej prawdopodobna to rozregulowane zawory na tym cylindrze. To ta mniej kłopotliwa chyba.
Jakieś sugestie ? Czy może kombinuję w złym kierunku ?
Przy okazji będę szukał miejsca gdzie to poprawić razem z zawieszeniem, regeneracją gaźnika żeby gaz wyrzucić itp. To tak przy okazji.
Mati_Poznan / 2011-06-08 21:04:53 /
Zawory albo uszczelka pod kolektorem ssącym, kilkanaście dni temu pisałem o tym problemie. Po regulacji zaworów nie było poprawy, ale już wymiana uszczelki przyniosła poprawę. Objawy były identyczne, odpalał ok, iskra była, jedyna różnica, że u mnie nie było spadku mocy tylko kulał na niskich obrotach.
daniel46 / 2011-06-08 21:15:18 /
Kiedy miałeś ustawiane zawory? Wg mnie jest podparty zawór - gazik robi swoje. Ja w granadzie na gazie reguluje co 5-6 tysięcy i prawie zawsze są za ciasne. Jak nie regulowałeś długo to to jest bardzo prawdopodobne.
Jeśli w kencie tak samo się reguluje zawory to mogę to zrobić w weekend.
A, i jeszcze sprawdź czy któryś zawór nie jest podparty na tym 3 garze, to też możliwe.
daniel46 / 2011-06-08 21:16:44 /
No i się spóźniłem :P
daniel46 / 2011-06-08 21:17:19 /
Reguluje się za pomocą szczelinomierza i klucza, bodajże 14, o ile pamięć mnie nie myli.
...::$nuffy (Grześ) / 2011-06-08 21:28:33 /
ja miałem podobnie w sierce i pomogła regulacja zaworów
mishq (Mateusz G.) / 2011-06-08 21:35:15 /
Jakie luzy zaworowe i czy zasada jest taka jak w PINTO (klucz 15 + kontra 19) czy V6 (klucz jedenaście i na chama kręcimy lub kropla ciekłego azotu)?
http://www.capri.pl/garage/engine-settings
Ja pierdziu, 1,3 automat. Może to dlatego mocy nie ma? ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-08 21:48:53 /
kent ma regulację na klucz calowy :D ewentualnie rozjechana 13 daje radę. No i jest bez kontry, tylko kręcimy ; )
Ewentualnie w jednym kencie spotkałem się z kontrą na klucz zdaje się 12 i śrubokręt ale to jednorazowy wypadek.
1.3 automat i do tego na starym gazie, niech moc będzie z Wami, ale jeździ ostatnie 6m-cy łącznie ponad 20 000km.
Jaki rozmiar calowy ? Powinno udać mi się do soboty zorganizować komplet calowych na wszelki wypadek, łatwiej jakbym znał rozmiar.
Mati_Poznan / 2011-06-08 22:13:48 /
spadek mocy w 1.3? to niemozliwe :D
Mysza liil (EM) / 2011-06-08 23:03:28 /
W mm miedzy 12 a 13 a calowo to po prostu 1/2 ;-) rozjechana 13 nie da rady ale 12 już tak ;-P Klucz 13 objeżdża te śruby dookoła - nie polecam.... zawory w kencie w porównaniu z pinto reguluje się 2x prościej - trzeba pamietać o 0,25 i dość sporym 0,55 oraz innej kolejności zapłonu i rozmieszczenia zaworów ......
MikeB4 / 2011-06-08 23:24:01 /
1.3 R4 napędza Escorta lepiej niż 2.0 R4/V6 Granadę :-P A mocy miało całkiem sporo jak na tak lekką budę , rzeczywiście przy automacie nieco dynamiki się traci - ale to jak przy każdym .... Na tamte czasy to był naprawdę szybki samochodzik :-P
MikeB4 / 2011-06-08 23:30:18 /
no nie porownuj psa do ch..a ;) Toz 2.0 v6 w grandzi to porazka. Pinciak 2.0 w standardowej L-ce ma osiągi widlastej szóstki w cięższej GL.
Mysza liil (EM) / 2011-06-08 23:38:47 /
Granada 2.8 to na swoje czasy była mega rakieta :-) zwłaszcza w Polsce ... Sam nie spodziewałem się , że mały Escorcik z tak małym 1.3 potrafi tak szybko jeździć .... dziś te małe autka z mikrosilniczkami i mocą pokroju maluszka wymarły toteż szału nie robi....
MikeB4 / 2011-06-08 23:47:53 /
Racja, zużyta 12 czyli 1/2 cala ; ) I faktycznie 13 można wyregulować zawory tylko raz ; P
To że wyjęta na zewnątrz świeca daje iskrę nie oznacza że jest w 100% sprawna, wkręć inną nawet starą ale sprawdzoną na próbę.
CRUISER / 2011-06-09 07:37:13 /
Mati, załatw takie klucze:). Aparat kręci się odwrotnie niż w PINTO? Zapłon jest 1243 zamiast 1342 jak w PINTO? Zawory wydechowe to pewnie te bliżej wyjść kolektorów wydechowych:)
Klucze calowe są przereklamowane. Rozkręciłem całego buicka i dwa caprice kluczami metrycznymi. Tylko do śrubek poniżej 11mm warto mieć calowe, bo metrycznymi to się pochlastać można.
m.kozlowski / 2011-06-09 09:00:34 /
aparat się kreci inaczej, ale kolejność taka sama jak w pinto
Mysza liil (EM) / 2011-06-09 10:24:05 /
"operacja" ustawiania luzu zaworowego w kencikach, to max 30 minut, dostęp jest boski, wszystko jest na wierzchu i nic nie trzeba kontrować :)
problemy się zaczynają, gdy wałek jest wyjechany :)
Flonder / 2011-06-09 10:35:45 /
Jeśli aparat zapłonowy kręci się odwrotnie niż w PINTO to zgodnie z rysunkiem, który wkleił MATI kolejność zapłonów jest inna w KENTcie niż w PINTO.
Kolejność jest inna 1243 jest w Kencie ....
MikeB4 / 2011-06-09 11:05:21 /
Nie no, nie przesadzajmy. Klusze calowe są potrzebne i powinno się ich używać, jeśli chcemy być profesjonalni. To, że się "da", to inna para kaloszy :D
W Spitfir'erze jest jeden zakamarek, gdzie MUSI być calówka. Nie da się żadną metrówką, szlifowanym wynalzakiem etc. Łączenie kolektorów i gaźników ma takie miejsce, gdzie sam Szatan mówi "a kuku".
Dowiadując się u pewnego hamerykańskiego dystrybutora bezpośrednio otrzymałem odpowiedź że prędzej gumówką z klucza 12 zrobię niż dostanę 1/2 cala :) więc póki co nie ma widoków. Ale poszukam na przyszłość
Mati_Poznan / 2011-06-09 11:18:25 /
jaha 2s. szukania:
http://allegro.pl/klucze-plasko-oczkowe-calowe-king-tony-na-sztuki-i1647294458.html
PS.
http://allegro.pl/klucz-plaski-dwustronny-craftsman-1-2-na-9-16-cala-i1613240748.html
http://allegro.pl/klucz-plaskooczkowy-armstrong-armaloy-1-2-cala-i1623999282.html
Powariowali :-) Ja komplet 8 calowych nasadek kupiłem za 65 zł .....
MikeB4 / 2011-06-09 11:30:51 /
ale to już nie są chyba calowe...
to jakieś rozklepane szkuty są...
Ruszałeś coś w kablach zanim moc odeszła , spadek nastąpił nagle czy stopniowo ?
CRUISER / 2011-06-09 12:26:56 /
ja bym powiedzial ze swieca po prostu padla!
wyjeta dziala, ale po wkreceniu i z kompresja iskra ucieka gdzies bokiem zamiast skoczyc przez elektrody.
pmx (wiewior;) / 2011-06-09 13:26:16 /
DO tego zmierzam , po co kręcić kablami i zastanawiac się nad zapłonami jak nic nikt nie ruszał np.
CRUISER / 2011-06-09 13:34:24 /
Tak, a zawory same się ustawiają w kencie. To auto przejechało bez ustawiania zaworów na gazie pewnie z 45000km. Stawiam jednak na zawór.
Słuchajcie, wątek trwa już trzeci dzień. Zlitujcie się i niech mu ktoś te zawory ustawi, wymieni świece bo skala problemu jest niegodna tego klubu ;P Zawory ustawia się tam tak łatwo, że prawie silnika gasić nie trzeba.
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-09 17:47:07 /
Wątek trwa co najwyżej 20 godzin:) I ustawie te zawory z luzem (odpowiednim oczywiście), ale w Wielkopolsce się pracuje ciężko i czasu mało. Poznań to nie Śląsk i nie dostajemy za "damski ch**" 13stek, 14stek, 15stek i 18stek jak w KGHM:). Mati dyga do pracy codziennie 120km i nie ma go całymi dniami itd.
dred - KGHM nie jest na Śląsku... :)
bartozłomero / 2011-06-09 18:08:45 /
no w każdym razie nie na górnym... :D
bartozłomero / 2011-06-09 18:09:42 /
oprócz jubilatów to jeszcze barbórki i uzysk ! :)
rzułty BUC / 2011-06-09 18:11:48 /
Potrzebujesz jedynie rozjechaną 12stkę ;P Przepraszam ale przez tą chorobę dni mi się troją. Śpię, wstaję, rzygam, spię, wstaję, rzygam.
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-09 18:17:38 /
Za dużo Coli? ;P
Mysza liil (EM) / 2011-06-09 18:57:40 /
nie potrzebnie idziesz spać ;P
Grzesiek_Rudy / 2011-06-09 19:10:11 /
/offtopic/ zapek w ciąży jesteś ?? :]
Trójkąt / 2011-06-10 00:10:54 /
Trójkąt wie o czym mówi! ;)
bartozłomero / 2011-06-10 00:44:30 /
18tki to ja rozumiem ale te 13ki i 14tki to w wlkp nielegalne jest i to jeszcze za free, nie wiem jaki to śląsk ale ja tam jadę :)
CRUISER / 2011-06-10 08:35:27 /
O szydercy, jednak trzeba będzie Wam tyłki na PC złoić ;P
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-10 08:50:42 /
Mati wymieni świece i Was rozp..li w pył na owalu hehe
CRUISER / 2011-06-10 08:56:17 /
i to automat blokując max do 2 biegu :)
Temat w toku, będzie załatwiony, przynajmniej jestem dobrej myśli ;)
Mati_Poznan / 2011-06-10 11:40:08 /
Świeca sreca!!!! Luz na wydechowych nie istniał. Podparte były chyba wszystkie. Po ustawieniu auto działa znowu znakomicie i jedzie na gazie nawet 100km/h.
>jedzie na gazie 100kmh< to oksymoron jest...
co by nie mówić śmiga lepiej niż jak go kupiłem, a wtedy podobno miał być dopieszczony :)
Wielkie dzięki.
Mati_Poznan / 2011-06-12 20:33:42 /
Mój 1.3 manual rozpędzał Escorta się do 155 kmh .... 13 i 14 są legalne tylko w Watykanie :-///// :-p
MikeB4 / 2011-06-12 23:38:08 /
Tak informacyjnie:
Przed regulacją Vmax ok.90km/h, spalanie 14-15l/100km, przyśpieszenie 0
Po regulacji Vmax powyżej 125km/h (na gazowni, wg GPS, licznik pokazywał 140km/h), spalanie na tej samej trasie ok 8.5l/100km, przyśpieszenie bardzo zadowalające.
Sam bym nie uwierzył że taka zmiana, szczególnie na spalaniu, sprawdzane tylko na gazie, dziś zalane PowerGas na Shellu jakby miało to mieć znaczenie.
Trasa codzienna czyli 190km, z Lubonia do N.Tomyśla A2, dalej prawie do Świebodzina i powrót.
Reasumując - wielkie dzięki, gorąco polecam :)
Mati_Poznan / 2011-06-13 20:07:43 /