kolejne wyzwanie, klima juz dziala i zaczelo mi sie nudzic, od pewnego czasu kombinuje jak zmajstrowac ABS, plany sa juz daleko zaawansowane, zobaczymy co z tego wyjdzie, wiaze sie to z takimi przerobkami jak tarcze z tylu, no chyba ze zrobie okrojona wersje z ABS-em tylko na przod (takie dziwactwo)
camaro / 2002-08-14 23:49:06 /
hehehe
z gory sorki za moja wypowiedź , bo nie widziałem twego autka na żywca ale cos mi sie wydaje ze niedługo bedzie przypominalo prom kosmiczny :))))) tyle tam bajerow.....
Pozdro
jagoolmk2 / 2002-08-15 00:52:50 /
A może ESP? Hihihi, urok starych samochodów to ich prostota i to, że trzeba umieć nimi jeździć!!! Bo wspólczesne auta mają tyle elektroniki, która odbiera przyjemność prowadzenia, że szkoda gadać!!!
Ja jestem zwolennikiem jak najbardziej surowych samochodów. Jeśli obróci mnie na zakręcie to wiem, że to tylko moja wina :-) Haha
Pozdrawiam,
Jak tak dalej pójdzie to będziesz musiał napisać na nim "Star Trek" Hehehe
B / 2002-08-15 10:38:05 /
bardzo lubie udogodnienia w samochodzie a one nie naleza jedynie do nowych samochodow, moj Firebird, Camaro i Catalina sa starsze od jakiegokolwiek Caprika a wszystkie maja klime, elektryczne szyby i tego typu dodatki
Capri Mk1 nie zamierzam przerabiac, gdyby takie opcje wystepowaly fabrycznie to bym je zalatwil, ale tak nie jest wiec zostawie je w oryginalnej prostocie
Mojego Mk3 nie uwazam za zabytek, jest piekny i nie da sie go porownac do zadnego nowego samochodu, ale nie zaszkodzi jak zamiast krecic korbka moge nacisnac przycisk, albo zamiast pocic sie wlacze chlodny nawiew
poza tym bardzo lubie cos w nim przerabiac, a czesci uzywam prawie wylacznie fordowskich (poza przyciskami ktorych ford nie potrafi robic)
camaro / 2002-08-15 11:25:18 /
Nie gniewaj się, miałem na myśli wszystkie systemy "pomagające" bezpiecznie jechać a odbierające trochę przyjemności z jazdy :-)
Pozdrawiam,
P.S. Też lubię przerabiać! :-)
B / 2002-08-15 19:57:11 /
A możeby tak zrobić "wyłączany" ABS (chyba by się dało?)? Wtedy byłaby to optymalna opcja. Jeżdżąc np. po mieście czy w trasie, byłby on włączony. Chcąc się wyszaleć, przełącznik byłby w położeniu "off".
Tak wogóle, to jeszcze nawet do głowy mi nie przyszło, żeby zamontować w takim aucie ABS ;P
Wojtass / 2002-08-15 20:26:28 /
oczywiscie to dla mnie tez podstawowy warunek zeby ABS byl wylaczany
zrobie to wszystko pewnie w etapach
najpierw zamontuje pompe i cala instalacje i poczatkowo bede mial tylko elektrycznie wspomagane hamulce
najwiekszy problem jest z zamontowaniem czujnikow na kolach, a wlasciwie tych zebatek do czujnikow, no i bebny raczej beda z tym slabo wspolpracowaly
camaro / 2002-08-15 20:50:25 /
A nie możesz dobrać hamulców od innego forda? Np. scorpio?
B / 2002-08-15 22:30:58 /
Podobno mało jeździ scorpio ze sprawnym ABS-em. Ale w moim akurat działa :-))).
Z wyłączeniem nie ma problemu. Wystarczy wyjąć bezpiecznik w srytce.
Poza tym ABS w skorupie to patent. Nie ma tam serwa podciśnieniowego tylko pompka elektryczna. Ale jak ktoś się uprze, to założy. Niech żyją patenty...
Mysza liil (EM) / 2002-08-15 22:58:10 /
wlasnie zakladam to z pompka ze Scorpio,
jesli chodzi o to dobieranie hamulcow to co masz na mysli?
tylne bede musial dobrac, a z przodu chce tylko zamocowac jakos zebatke i czujnik
camaro / 2002-08-16 00:24:02 /
Escort Ghia '92 ma ABS i prawdopodobnie bębny z tyłu, choć nie jestem pewien.
A tak wogóle to jak zdiagnozować ABS ze Skorupy??? Bo jak włączam kluczyk, to test i lampka gaśnie, a jak ruszam, to się zapala. Niekiedy od razu, innym razem przy 50 lub 100 na godzinę. Jak mu odwali. Dodam, że wcale nie działał, a teraz działa (wymieniałem 1 czujnik), tylko jak mu się zachce... A może jakiś schemat lub link... ;-)
Mysza liil (EM) / 2002-11-04 18:50:04 /
Sprawdź omomiarką opór wszystkich czujników. Prawdopodobnie masz jeszcze jeden uszkodzony. Poza tym pierwsze co się robi w razie dysfunkcji ABS-u to czyszczenie czujników i styków elektrycznych.
Krzychu / 2002-11-04 20:19:32 /
Trochę nie na temat ale ostatnio miałem małą stłuczkę bo gość przede mną w Jeepie Grand Cheroke miał ABS a ja w poldzie nie. Do tego było ślisko jak cholera i poldziak się rozłupał. Nie pomogły chamulce Lucasa i pulsacyjne chamowanie (może nie do końca prawidłowo wykonane) ale ABS to "raczej" dobra sprawa i trochę się zastanawiam nad tym do mojego Mk1 (tylko mnie nie pobijcie:).
michukrk / 2002-11-04 21:58:44 /
Bic nie bedziemy, ale jakbym ja mial mk1 to nie jezdzil bym nim w takich "sliskich" warunkach, mam mk3 i juz stoi w garazu i sie grzeje na wiosne ;-) Ale jak bedzie ladna pogoda.... :-)
Konrad vel smasher / 2002-11-05 08:05:14 /
Co do bebnow i ABS'u to np. nowy focus 1.6 ma z tylu bebny i ABS dziala bez zarzutu.
Kuba W. / 2004-03-09 11:31:46 /
Zgadzam się z Konradem, Capri to nie samochód do jeżdżenia po bułki w każdą pogodę. Jak się otłucze to już w zasadzie po sprawie i całe wysiłki na marne
baaati / 2004-03-09 20:11:28 /
witam, składam cobre na czesciach ze scorpio i mam tam uklad hamulcowy z ABS, oczywiście jak uda mi sie to popodlaczac to napewno bedzie z wyłączaniem, wczoraj własnie wytargałem calą wiązkę elektryczną ze scorupki, i jezeli ktos dysponuje schematem ABSu to byłbym dzwięczny.
z silnikiem mysle że sobie poradze bo znalazlem tu schemaciki od 2.9 efi
aaannnd / 2008-05-11 20:48:04 /
Cobry / repliki/ najczęściej maja przednie zawieszenie z Taunusa , da sie w tym umieścić sensory ABS'u ?
.STICH. / 2008-05-11 21:23:09 /
Skoro w granadowym się da, to w taunusowym pewnie też.
Mysza liil (EM) / 2008-05-11 21:30:45 /
no skoro Mysza tak twierdzi to pewnie sie da, z ABS'em ogrzewaniem i hardtopem można uzyskać auto całoroczne .
.STICH. / 2008-05-11 21:46:20 /
Ja tam nie lubie ABSu na śniegu. To jest urządzenie dla bab, żeby mogły skręcać. Trzeba wyrobić sobie odruch cofania nogi z hamulca i wydumka już nie potrzebna ;)W gruncie rzeczy wydłuża toto drogę hamowania, przynajmniej na śniegu.
A czy bym chciał jeździć cobrą w zimę? Hmmm.... 427 cali ile by koni nie spłodziło, to mogłoby być ciężkie do ogarnięcia.
Mysza liil (EM) / 2008-05-11 22:52:40 /
Eeee Mysza, nie znasz się, to się wtedy system kontroli trakcji montuje: CBS, ASP, ABS, KGB, FBI, WC itd... :P
zapek??? !G.O.P! / 2008-05-11 22:58:49 /
ale jakie 427 cali, przecież kolo napisał, ze mechanika ze skorupy, zimówki i hejka :)
.STICH. / 2008-05-11 23:09:33 /
wahacze są z granady a zwrotnice ze scorpio wiec nie bedzie problemu z montazem sensorów, raczej byłby problem jakbym zostawił otwarte dziury na sensory, a ABS to w trosce o kobiete jakby chciala tym jezdzic :D:D
aaannnd / 2008-05-12 08:53:19 /
dobra, abs zbedna sprawa, dodatkowa plątanina kabli, miejsce na komputer.
czy wie ktoś może jak podłączyć kabelki żeby działało wspomaganie?
na dole pod pompą jest wtyczka 2 pinowa od zasilania pompy, masa wiadomo, + z przekaźnika. i teraz wypadało by wysterować przekaźnik, + po stacyjca i - z którejś wtyczki, 5-cio pinowej?? czy ma to byc bardziej skomplikowane bo jeszcze wyłąćznik nadcisnieniowy?
mam jakiś schemat elektryczny absu ale nie ma tam rozrysowanych i rozpisanych wtyczek.
czekam na pomoc
pozdrawiam
aaannnd / 2008-09-02 23:07:04 /