logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » garaż » Skrzynia automatyczna w Granadzie 2.3V6- wymiana oleju

Skrzynia automatyczna w Granadzie 2.3V6- wymiana oleju

Witam. Chcę wymienić olej w mojej skrzyni automatycznej. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie to zrobić , czy trzeba wymienić czy wyczyścic jakiś filterek i gdzie on się znajduje. Prosił bym również podanie jakim olejem należy tą skrzynie zalać i ile go potrzeba. Bardzo proszę o pomoc.

zygman Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-28 00:24:40 /


Nie wiem jak to robia inni ale ja robię tak:
Rozgrzewam silnik, przejadę się kawałek, zajeżdżam na kanał i przy pracującym silniku zmieniam po kolei biegi, P-N-R itd tam i nazad ze trzy razy.
Poczekam ze 20 minut i odsysam olej pompką od spryskiwaczy i wężykiem przez rurkę od bagnetu. Kiedy juz wszystko wyciągnę wtedy zdejmuję miskę i wymieniam filtr ojeju. Zakładam miskę, wlewam ojej, odpalam i wajchuję P-N-R itd. Gotowe.
Jeśli chcę to zrobić jeszcze lepiej to powtarzam po przejechaniu 5km, kiedy stary olej ze sprzęgła wymiesza się z nowym. To jest zdaje się metoda statyczna wymiany oleju.
Jest też dynamiczna, podczas pracy silnika. Na odpalonym silniku wysysa się pewna ilość oleju i dolewa świeżego. I tak kilka razy aż stężenie nowego będzie zadowalające.

Ale ja się nie znam i robie tak bo tak sobie wymyśliłem kiedyś. Jak ktos się zna to może mnie poprawić.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-28 09:48:54 /


c3 ma korek w konwerterze

Mysza liil (EM) / 2011-03-28 09:53:36 /


no tak, wypompowujac olej z miski wymienia sie tylko czesc. druga czesc zostaje w konwerterze i chlodnicy, nawet wymieniajac "dynamicznie" z konwertera oleju sie nie wypompuje.

z chlodnicy mozna wydmuchac olej odkrecajac rurki, a z konwertera trzeba wylac.
odkrecamy rozrusznik, przez otwor odkrecamy korek w konwerterze i wylewa sie nam wszystko do dzwonu skrzyni biegow, skad przez dziurke na dole, miedzy blacha dystansowa, scieka do kanalu ;) jesli nie wpadl nam korek do dzwonu to zakrecamy i gotowe.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-28 11:06:03 /


http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=18482

Mysza liil (EM) / 2011-03-28 11:27:01 /


tylko ze to jest opis nie do skrzyni C3

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-29 09:39:34 /


C3 i A4ld to bliźniaki.
A4LD jest o tyle gorsza, że nie ma korka spustowego w konwerterze.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-29 09:51:44 /


gdzie dokłądnie znajduje sie ten korek spustowyz z konwertera bo odkeciłem rozrusznik i nie bardzo go mogłem znalezc. Prosze o pomoc.

zygman Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-31 20:05:13 /


Masz taką wielką okrągłą puchę. Musisz obrócić wałem korbowym za koło pasowe silnika i w ten sposób obrócić też konwerter. Tam gdzieś ma być jakaś śrubka. Mam jakiś konwerter luzem i mogę to jutro obczaić.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-31 20:11:09 /


napisałem do Ciebie na e-maila. No fajnie by było jak toś to obczaił albo w tej uszkodzonej skrzyni sprawdził :)

zygman Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-31 20:34:30 /


na obwodzie znajduja sie 4 nakretki mocowania kola zamachowego "13" i pomiędzy jedna srubka-korek "11". nie sposob pomylic.
wyglada to tak:

http://www.capri.pl/image/car/3281/2327/119376

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-31 21:04:25 /


Czyli całość się kreci razem z kołem zamachowym? Przez tą dziurę od rozrusznika kiepskie dojście jest chyba do tego korka.

zygman Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-31 21:39:42 /


Tak całość się kręci razem z kołem zamachowym. Lepszego dojścia to mieć nie będziesz bez wyjęcia skrzyni. A jak byś czasem wpadł na pomysł wyjmowania skrzyni to najpierw odkręcasz konwerter od tego co nazywasz kołem zamachowym przez otwór po rozruszniku, a potem zdejmujesz skrzynie. Próba zdjęcia skrzyni tak, że konwerter zostaje na silniku kończy się zabiciem konwertera i najczęściej poszukiwaniem zestawu do przeróbki na manual:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-31 21:43:46 /


Kręciłem wałem patrzyłem tą dziurą od rozrusznika i musiałem przeoczyć chyba ten korek. Widziałem tak tylko jakąś śrubę za tym kołem zamachowym ale chyba to nie było to. Narazie pojeżdzę trochę na tym oleju bo wymieniłem tylko połowe i chyba za jakiś czas będę musiał znowu wymienić. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

zygman Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-31 21:51:52 /


Jakieś opinie na temat automatu? jaki olej z ogólnodostępnych najlepiej się sprawuje w C3 ?

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-28 22:44:45 /


Hipol ATF zmieszany ze zwykłym :)

Mysza liil (EM) / 2014-03-01 08:29:50 /


Jeśli chodziłoby o N9 to pewno nie jedna tak ma :)

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-01 09:15:19 /


Jak chcesz, zeby się zepsuła to Hipol, jak w miarę dobrze to Ravenol, jak dobrze to Motul/LM. Valvolinę odradzam, ciastrolina przekładniowa też jest średnia.
Jakbyś chciał wiedzieć dokładniej, wal na priv.

I warto wymienić cały olej i ściągnąć miskę - jest dużo szlamu na samym dnie...

michalch83 / 2014-03-01 13:54:20 /


Michał, co Ty bredzisz, za czasów C3 nie było takich wypasionych olejów i chodziły. Nawet oryginalna z PBSa na ATFie się ślizgała, a po dolaniu dwóch litrów MFa zaczęła pracować idealnie. Granadziarz przejeździł nią jeszcze długo, a potem sprzedawał jako idealną :)

Mysza liil (EM) / 2014-03-01 19:13:13 /


Coż, sam zabiłem jedną C3 na hipolu, a BW z białego capri ( protoplasta C3) zagotował się na transalpinie na Ravenolu.
Dlatego uważam, że olej jest ważny.
PBS na pełnym syntetyku latał pół godziny po torze, urwał koło zamachowe a skrzynia chodziła dalej idealnie ;)

To, że kiedyś ludzie pili wodę z rzeki, nie znaczy, że muszą to robić jak jest woda mineralna, albo co bardziej whiskey ;)

michalch83 / 2014-03-01 20:21:55 /


Może niepotrzebnie się wtrącę ale wydaje mi się, że Mysza miał na myśli takiego Hipola, a pewnie takiego bo to mineralny ATF jest...




a nie takiego zwykłego przekładniowego:

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-01 21:55:19 /


Do tej skrzyni tylko coś w klasie dexron II ? jest jeszcze mobil, ale nie wiem jak to się sprawuje?
W przypadku VALVOLINE MAXLIFE ATF TYPE D II nie wiem czemu pisze że nie jest zalecany do zastosowań Ford M2C.

Mam zamiar ściągnąć miskę i wylać wszystko z konwertera, pewno będzie potrzebna nowa uszczelka pod pod miskę, jak jest z dostępnością? Filtr z tego co pamiętam to zwykła siatka więc chyba niema sensu zmieniać?

Parę lat temu jak wlałem do takiej skrzyni ( tylko z czerwonym korkeim po 1980roku) castrol dexron 3 i z tego co pamiętam trochu lepiej spinała w porównaniu z wcześniejszym olejem.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-01 22:00:18 /


Dywagacje, która nazwa oleju jest lepsza są nieistotne.

Jeśli chesz dobrze wybrać to porównaj parametry różnych oleji w ich paszportach technicznych ( do pobrania ze stron producentów), głównie temperaturę zapłonu, temp płynięcia i lepkość w 100 i 140 'C. To najważniejsze elementy potrzebne Ci w automacie. A w tych akurat dokumentach kłamać nie mogą ;)

michalch83 / 2014-03-01 22:46:36 /


a ktoś wie ile filtr oleju kosztuje do c3 i czy można kupic

Łukasz 33 radom / 2014-03-03 20:09:11 /


Ja zawsze jeździłem na hipolu ATF i skrzynia chodziła idealnie. U mnie sporo pojeździła i do dziś jeździ w trajce (mam nadzieję).

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-03 20:35:59 /


u mnie również i hula na hipolu ATF DAXTRON 2

Łukasz 33 radom / 2014-03-09 19:13:33 /


Wymieniam olej w granadzie i ten automat nie wygląda mi standardowo to chyba nie jest zwykła C3 ? Wie coś ktoś na ten temat? zdjęcia nie są najlepsze bo od światła i z telefonu.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-14 21:28:02 /


Bo to jest C4. Mam taką w swoim P-7.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-14 21:34:34 /


Na żywo nigdy tego nie widziałem wcześniej z rysunków (w dziale garaż) kształt filtra mi pasował do C4, tylko dzwon jakiś inny niż na tych rysunkach.
Bobik wymieniałeś kiedyś tam olej? pod filtr oleju nie ma być żadnej uszczelki?
Olej do tego taki jak do C3 ?

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-14 21:47:37 /


Ja nie wymieniałem. Cieknie więc tylko dolewam;-) Poprzednik wymieniał. Ja ją dokarmiam tylko Hipolem ATF i jest malinka. Uważaj tylko, bo jak jeździłeś z C3 to ta może wydać Ci się zepsuta mimo, że jest całkiem sprawna;-) Trochę bardziej "twarda" jest.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-14 21:50:24 /


Na C3 ostatnio jechałem dobrych kilka lat temu więc już nie mam takiego porównania. Dziś cały dzień się woziłem na tej i jakoś jedzie, a raczej się przetacza ;)

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-14 22:13:40 /


No ja mam u siebie 2,0LC 85 kuni i tą skrzynię. Łogień Panie, łogień;-) Tak jak gdzieś pisałeś z Żukiem na światłach ciężko...

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-15 06:19:38 /


U mnie w tej granadzie jest 2.3 z tą skrzynią, żuka jeszcze nie spotkałem ale walka byłaby zacięta :) Ale przecie to do lansu a nie ścigania :D nawet do głowy nie przychodzi by dawać gazu jak się widzi kogoś w lusterku.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-15 09:38:14 /


Ja mam 2,5 tonowego kampera na Transicie z takim 2.0 LC i C3. To jest dopiero ogień!!! :D

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-15 17:32:37 /


Ale jedno trzeba przyznać. Albo to jest kwestia masy, albo konstrukcji C3, albo po prostu cud-miod kondycji tej skrzyni, ale zmienia ona biegi naprawde gladko i prawie niezauwazalnie. To moj codzienny MB w124 tak ladnie tego nie robi. A ponoc skrzynie MB byly zawsze wyznacznikiem pieknej pracy automatow.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-15 17:36:04 /


Jesli miska olejowa na 11 srub to C4
Jesli na 13 srub to C3

Jesli masz C4 to
- jest mocniejsza i ciezsza
- ma wzmocnione kosze sprzeglowe i dodatkowe servo
- przenosi duzo wieksze momenty i generalnie jest za mocna na nasze pinto v6
- nie kupisz u nas zadnych czesci, nawet filtra po normalnych pieniadzach, szla tylko w USandA (filtr za oceanem to $3, kit naprawczy $80-90)

Kriss_MustangII / 2014-03-17 12:01:09 /


Jednak C4 szła też w europie w granadach i taunusach.
To dobrze że mocniejsza może jakieś mocniejsze serce się wpakuje zamiast 2.3, widziałem jakieś niby super sportowe kity do tego ale ceny powalają.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-17 22:37:30 /


Czy po wymianie filtra i zakręceniu miski od razu wlewać olej do odpowiedniego stanu, czy robić to stopniowo ? Czy przy nalewaniu oleju silnik ma pracować ?

pietiag Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-08-27 22:54:50 /


Wlewasz mniej więcej tyle ile zlałeś. Jedziesz na spacer, po powrocie wachlujesz przez wszystkie biegi, dajesz na P i na włączonym silniku sprawdzasz stan i uzupełniajsz do właściwego poziomu. Jak wlejesz stan na zimnej skrzyni i przy wyłączonym silniku to będziesz miał z 2-3 litry za dużo w skrzyni jeśli dobrze pamiętam. A jak wlejesz za mało to nigdzie nie pojedziesz :)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-08-27 23:12:17 /


A uszczelkę pod miskę polecacie oryginał, czy zamiast niej zastosować uszczelkę w smarowidle typu Reinz ? Mam oryginał i zastanawiam się czy jej dodatkowo nie posmarować jakimś uszczelnieniem.

pietiag Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-08-28 08:35:03 /


Delikatnie i cieniutko Dirko posmarować pewnie nigdy nie zaszkodzi moim zdaniem.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-08-28 11:12:13 /


Gdzie w dzisiejszych czasach kupić uszczelkę do skrzyni?

cezaryg / 2024-03-03 08:00:00 /


W sklepie z uszczelkami do skrzyń automatycznych - Samko.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-03 08:08:20 /