Witam,
mam takie pytanie w związku z remontem bloku w 2.0 OHC.
Mianowicie chodzi mi o to w jaki sposób można zweryfikować i określić stan pompy oleju?
Pytam, bo obecnie czekam na nową pompę oleju, jednak jestem ciekaw czy ta którą mam, przed remontem działała bez zarzutu, może zostać na półce w rezerwie.
Pozdrawiam :)
Bartek#1925
BARTEK#1925 / 2011-02-28 13:48:54 /
Rozkręcasz i patrzysz w jakim stanie są płaszczyzny. Potem bierzesz szczelinomierz jeśli są ok i sprawdzasz wymiary podane choćby w Haynesie. Jeśli dobrze pamiętam jest to m. in. szczelina między trybami pompy zewnętrznymi i wewnętrznymi, oraz między płaszczyzną trybów a dekla.
m.kozlowski / 2011-02-28 13:57:31 /
Najlepiej chyba manometrem na silniku... w DOHCu mialem problem z cisnieniem oleju, pompy wygladaly tak samo. Jedna pompowala dobrze, druga ledwo. Generalnie ciezka sprawa szczelinomierzem. Pompa moze miec rysy, tego nie zmierzysz, a fatalnie wplywa na wydajnosc.
Mysza liil (EM) / 2011-02-28 14:15:23 /
Jak są rysy, to pompę od razu wywalam. Mierzenia ciśnienia na pracującym silniku, to idealny pomiar, ale jak się ma pompę na półce a nie w silniku trzeba sobie jakoś radzić :)
m.kozlowski / 2011-02-28 14:30:20 /
Nigdy nie miałem problemów ze smarowaniem w obecnym ani poprzednim ohacu, ale w związku z generalką wolę wymienić na nową, myślę że dobrze robię. Pompę sobie zostawię, nie ma wyczuwalnych luzów, jeszcze jej nie rozbierałem.
BARTEK#1925 / 2011-02-28 15:35:10 /
A kiedy można uznać, że już są rysy?
DF / 2015-11-18 16:42:44 /
Już można...
Mysza liil (EM) / 2015-11-18 17:04:21 /
Biorąc pod uwagę koszty uczciwego remontu, kupowałbym nową i nie zastanawiał się.