Czy mogę włożyć głowicę od 1,8 OHC do 1,6 OHC bez przeróbek, tzn. czy będzie ona pasowała? Silnik 1.6 kręci się w moim taunusie, natomiast 1,8 pochodzi ze sierry.
Dzięki za pomoc.
grzesiek_80 / 2004-07-16 23:53:58 /
Zakładam, że motor 1.6 z Capri, o którym mówisz to typ Pinto SOHC - bo w przypadku Kenta 1.6 głowicy z żadnej Sierry nie załozysz.
Silnik 1.8 z Sierry może wyglądać albo dokładnie identycznie jak Pinto z Capri, albo zupełnie inaczej. A dzieje się tak dlatego, że były po kolei 3 takie motory. Od listopada 1984 do maja 1989 Sierra 1.8 miała silnik (nr seryjny zaczyna sie od REB) Pinto 1796cc (średnica 86.2, skok 77.0mm - jak dwulitrówka) o mocy 89 PS/5400 obr. i momencie 140 Nm/3500 obr. Jest to najbardziej nieudany wariant silnika Pinto - pali często więcej niz 2.0, a rzadko kiedy jeździ lepiej niz 1.6. Winę za to ponosi ponoć fatalny dwuprzelotowy gaźnik Pierburg 2V. Mimo ogólnego podobieństwa i tak odradzam montaż głowicy silnika REB na blok 1.6, ponieważ 1.6 ma większą średnicę tłoków [o 1.5mm] i zaworów, a więc nalezy spodziewać sie problemów z uszczelką głowicy oraz sprawnością napełniania i wydechu.
Od czerwca 1989 do grudnia 1990 Sierra 1.8 napędzana była amerykańskim silnikiem Escort CVH z rozchylonymi zaworami i półkulistą komorą spalania (literki R2C w numerze). Ma on hydrauliczne kasowanie luzów i pojemność 1769cc (to nie jest czeski błąd - średnica 80.0, skok 88.0mm), moc 87 PS/5200 RPM i moment 145 Nm/3000 RPM. Mimo tego samego gaźnika i mniejszej mocy auto jest znacznie bardziej elastyczne i mniej pali. Od stycznia 1991 do końca produkcji silnik ten zamiast Pierburga ma monowtrysk i nazywa sie R6A. Moc i moment pozostały bez zmian, zużycie jeszcze deko spadło. Ale tej głowicy już w żaden sposób nie zapniesz na blok Pinto z Capri - inne rozstawy cylindrów i śrub.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-07-17 00:45:33 /
Jeżeli chodzi o silnik to jest on orginalny OHC od taunusa rok 1979.
Pozdrawiam.
grzesiek_80 / 2004-07-17 08:31:12 /