Witam
Cży mógłby ktoś opisać przeróbkę 2,9 na gaźnik.Konkretnie od A doZ?
Z czego kolektor,jaki gaźnik,co przerobić-dorobić,itd?
Wiem że temat był wałkowany wiele razy na forum ale jak to bywa dwa konkretne wpisy i lawina typu że ktoś psuje samochód lub żeby poszukać sobie w necie.
Dziękuję.Pozdrawiam
dudi / 2011-02-18 21:28:02 /
-najlepiej kolektor i gaznik z 2,8,niestety to towar deficytowy i drogi
zostaje wiec zestaw z 2,3
-do tego aparat zapłonowy przerobiony z jakiejs valki gaznikowej i dolnej czesci aparatu z 2,9
-moduł zapłonu z valki gaznikowej do w/w aparatu
-zewnetrzny termostat(tani i dobry z łady)
-troche kabli
-troche wezy do chlodnicy
oprocz tego troszke samozaparcia aby to poskladac
czesc opisów i schematów znajdziesz na forum
czego nie znajdziesz moge podeslac ci na maila
jesli masz pytania dzwon 503580129
puzon323 / 2011-02-18 23:43:12 /
Kolektor od V6 2.3 posadziłem właściwie na zasadzie Plug&Play. Delikatnej przeróbki wymagają gniazda śrub - trzeba z nich zrobić fasolki - szczególnie cztery środkowe, w okolicach gaźnika. Żeby mieć pewność, że kanały dolotowe i wodne będą się idealnie pokrywać należy niestety przyłożyć się do roboty, bo okna mają nieco inne kształty - szczególnie dolot.
Z racji wrodzonego druciarstwa dorobiłem uszczelkę, ale nie polecam tego rozwiązania. Lepiej już odżałować te 60-70pln i mieć spokój, gambit ciężko się wycina w takim rozmiarze.
Kolektor z 2.3 nie ma termostatu, więc musisz wstawić na własną rękę. najprościej wcisnąć po prostu termostat w wąż, tylko nie pomyl stron.
Aparat wymaga wymiany, z uwagi na to, że zapłonem steruje komp, który potrzebuje informacji z czujników których w gaźniku nie ma. Jak wstawisz aparat od 2.9 z kompem, to teoretycznie będzie to ganiać, ale słabo.
A, jedną śrubę trzeba przewiercić na nowo. Chodzi o śrubę najbardziej z przodu, po stronie kierowcy.
podłącze się pod temat.
1)przy przekładaniu aparatu zapłonowego trzeba podmienić cały wałek, prawda? nie tylko samo koło zębate?
2)hayens/manual byłby jakiś do silnika 2,9 starego typu?(z ręczną regulacją luzu na zaworach?
3)może ktoś właśnie wie jaki luz powinien być na zaworach?
Pozdrawiam!
ad.1 Część wałka z zębatką. ( inny napęd pompy oleju)
Wyszukiwarka się kłania: http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3ecaae92e7dbd
ad.2 były 2,9 z ręczną regulacją luzu. Roczniki poniżej 90.
ad.3
znów wyszukiwarka się kłania: http://www.capri.pl/forum/78803
Jeśli masz hydraulikę to ustawiasz luz na zero po czym dokręcasz jeszcze 1,5-2 obroty śruby regulacyjne.
Trójkąt / 2011-09-27 13:34:23 /
ok,dzięki - temat aparatu chyba ogarnięty. teraz pytanie jaka wartość luzu. chciałem powiedzieć, że ten silnik pod zdjęciu pokryw zaworów nie różni sie chyba wcale od 2,3. wydech inaczej rozmieszczony, a poza tym to samo. tylko z wierzchu było wielkie EFI. zaczynam sie zastanawiać, czy to aby na pewno 2,9:P
Zajrzyj tam gdzie kończy się popychacz żeby zobaczyć górę szklanki. Jeśli widać w niej od góry druciane zabezpieczenie, to jest na hydraulice i luz ustawia się (o ile były zdejmowane głowice czy cokolwiek dłubane) tak jak napisał powyżej Trójkąt.
Mysza liil (EM) / 2011-09-27 19:28:56 /
mądrość wasza jest nieoceniona! dzięki!:)
powiedzcie, czy to tak powinno być, czy gdzieś się pomyliłem
http://w173.wrzuta.pl/plik/5YzB2qbOpEu/adaptacja_aparatu_zaplonowegoz_ohv_do_efi - całość
kolejne etapy
http://w173.wrzuta.pl/plik/39SPAcZrUSC/2_3_z_obudowa
http://w173.wrzuta.pl/plik/76bakdY1gMq/walek_2_3_gdzie_ciac
http://w173.wrzuta.pl/plik/0neBM8VDyE2/walek_2_3_gdzie_toczyc
http://w173.wrzuta.pl/plik/6ojx7fKdO5Y/walek_2_3_faza_i_kontrola
http://w173.wrzuta.pl/plik/3J9nvxhOWiK/walek_2_9
http://w173.wrzuta.pl/plik/3KYTugZY2We/walek_2_9_gdzie_ciac
http://w173.wrzuta.pl/plik/7KwMJ6zxSYa/2_9_obiety_kawalek
http://w173.wrzuta.pl/plik/9rEh9Yb0ZKa/walek_2_9_rozwiercanie_otworu
http://w173.wrzuta.pl/plik/1Be51ajoyj0/walek_2_9_wiercenie_otworu_osiowego
http://w173.wrzuta.pl/plik/4Xpf1p74orU/2_9_faza
http://w173.wrzuta.pl/plik/2Zrob5yNjNM/koniec
jeszcze nie przeprowadziłem tej operacji, więc jakby ktoś z was coś zauważył to za wszelką konstruktywną krytykę jestem wdzięczny
nie mogłeś tego zrobić w normalnych obrazkach?
nie, bo pdf zachowuje wymiary, a jpg by coś mógł namieszać.
albo w sumie czemu nie...
bedzie?
dzisiaj zaniosłem tokarzowi. jak sie zrobi, to wrzuce fotki dla potomnych
dżizas, ty robisz na tym pracę magisterską?? z rysunków wynika że okej, zobaczymy jak ci wyjdzie w praniu :)
no więc dzisiaj odebrałem od tokarza
wygląda w porządku, teraz trzeba to wmontować do silnika i zobaczymy czy będzie hulać. do pracy magisterskiej jeszcze daleko, ale swego czasu zastanawiałem się czy inżynierskiej na ten temat nie napisać:P
tak z ciekawosci spytam, po co ten otwor fi 4 mm? Tam wstawiamy jakis kołek? czy te dwie oddzialne czesci mają sie trzymac tak na słowo honoru?
stiop3 / 2011-10-11 23:18:08 /
Te dwie części trzymają się na słowo dyshonoru, dlatego wciska się tam kołek :)
Łapserdaku, ile zabuliłeś tokarzowi?
Znajomy tokarz, wiec platne przelewem zbiorowym. Owszem, jest tam kolek. Btw, tokarz jak to zobaczyl, to kazal mi podejsc do tokarki z nim i ktok po ktoku mowic co ma robic. Jak sie ogarne to moge zrobic jeden rysunek wykonawczy,zeby nie bylo takiego bajzlu. Kolek siada oryginalny i jest dobry, bo sprezysty. Waleczkowe moga ciezko wchodzic. Wieczorem podesle zdjecia obrabianych powierzchni.
fotki
Odpaliłeś to?
Jak działa?
u mnie wszystko długo trwa. włąśnie się kapnąłem że brakuje mi koła pasowego;/ jakby ktoś miał to chętnie przygarnę (koło pasowe do 2,9 na pompę wody)
z ta zebatka nie prosciej bylo poprostu zrobic taki patent jak ja mialem
mialem tylko zebatke z aparatu od 2,9 zalozona na aparat od 2,3 i przerobilem tylko walek napedu pompy olejowej z torxa na 6cio kat i wszystko a jeszcze dorobiona tulejka z kawalka blachy bo srednice walkow inne ;)
a jak cos z tym kolem na pompe to cos znajde ale napisz co i jak
Baytek / 2011-10-18 22:11:07 /
no przesżło mi przez myśl, żeby podmienić wałek napędzający pompę olejową, ale tak było weselej:)
jest jeszcze jedna sprawa. wałek z aparatu jest ułożyskowany w 2 miejscach: w aparacie u samej góry i w bloku, bod kołem zębatym. wałek z efi jest grubszy niż w ohv, więc goniło by to strasznie.
jeszcze mi simeringu brakuje do skrzyni. w abc focus chcą odemnie 55 zł za niego;/
z tym simmeringiem napisz do Chudera on ma praktycznie wszystko ;)
z tym walkiem to ja mialem ten komplet zalozony na zwykly aparat i to jezdzilo nawet gaznika nie bylo bo tylko na gazie smigalo
caly sinik byl efi ze wszystkimi czujnikami ale wiazek nawet do nich nie mialem podlaczylem tylko modul zaplonowy aparat od vki i ogien i nie bylo zmiluj zapitalalo az milo
wystarczy taka mala przerobka i w 10 minut smigasz
jak chcesz to ten komplet caly czas lezy moge wyslac jak jestes zainteresowany ;)
Baytek / 2011-10-19 22:06:49 /
Baytek wyślij mi fotkę co masz w komplecie :-) Mi by zależało żeby oprócz pracy na gazie była też benzyna jednak ....
MikeB4 / 2011-10-19 22:31:42 /
Baytek, poka poka
jak ktos nie lubi jezdzic na benzynie a kocha zapacg spalanego lpg to jest takie rozwiazanie
wszystkie kable i czujniki od wtryskow, wolnych obrotow, silniczka krokowego, przeplywomierza sond lambda, aparatu zaplonowego (niepotrzebne skreslic (najlepiej wszystko)) nalezy odpiac kable wyrzucic po co balast wozic
wtryski zaslepic dziury po silniczku krokowych tez
zostaje tylko przepustnica, modul zaplonowy do vki i aparat od vki + komplet walka napedu pompy olejowej i zamienione zebatki
ja tak jak na fotkach jezdzilej dluzszy czas i chodzilo to jak nalezy a pozniej przyszlo turbo i troche przerubek i tylko gaz oczywiscie ale elektronika od efi i chodzilo jeszcze lepiej
podejscie do benzynki i turbo dopiero w przyszlosci jak sie posklada cala bryka a poki co sie rozklada hehe
Baytek / 2011-10-20 19:12:26 /
wlasnie tak jak juz ktos wczesniej pisal zeby to na gaznik puscic trzeba klin przelozyc tylko dziury trzeba troche przerobic
wszystko jest praktycnie plug&play bo praktycznie te same bloki sa
taka mala ciekawostka ze zima tez jezdzilem na samym lpg i chodzilo wszystko jak nalezy pomimo tego co mowili wszyscy ze jezdzic nie bedzie i ciezko bedzie odpalic jak duzy mroz no chyba ze parownik zamarzl to wtedy troche problem byl ale to przez 2 lub 3 lata jak jezdzilem tylko raz sie zdarzylo jak mi plyn wywalilo
Baytek / 2011-10-20 19:17:33 /
No dobrze - podobnie mam w swoim 2.8 , które gdy jest zimno nie chce odpalać, ale :
wszystkie kable i czujniki od wtryskow, wolnych obrotow, silniczka krokowego, przeplywomierza sond lambda, aparatu zaplonowego
to też niepotrzebne gdy postawimy na kolektorze ssącym gaźnik i podepniemy jeden przewód z benzyną :-) tak czy siak trzeba robić zwykły aparat i napęd pompy ...
MikeB4 / 2011-10-20 19:49:45 /
Ale to już prościej kombinować z 2.8 z granady, ew 2.8i?
Curtis_Capri / 2011-10-20 21:31:45 /
2.9 ma wyższy spręż, hydrauliczne kasatory i jest z reguły w pizdu młodsze. Kosztuje najczęściej 300-500pln i wala się na każdym szrocie.
2.8 ma niższy spręż, miękkie gniazda i najczęściej jet w pizdu starsze. Kosztuje pow. 600 (mam taki na stanie) i ciężko dorwać.
2,8 efi ma twarde gniazda ;)
brzezin / 2011-10-20 21:41:29 /
Ale ma status grala.
A scorpiowe 2.9 wala się na każdym śmietniku.
Właśnie mam 2.9 za czapkę gruszek i chciałbym je jakoś uruchomić :-)
MikeB4 / 2011-10-20 22:10:24 /
To ja ci chętnie tę czapkę gruszek zapłacę :)
ja kupiłem za półtora czapki gruszek i boje się uruchamiać:P
Takie za czapkę gruszek to klepią, nie mają panewek i palą litr oleju na setkę. Dobre 2.9 za chwilę też osiągnie status grala...
Mysza liil (EM) / 2011-10-21 12:38:32 /
Wiem Mysza wiem .... w tym też coś klepało ;-)
MikeB4 / 2011-10-21 14:56:32 /
w moim kolektory wydechowe były osadzone na silikonie:P
może nie całkiem w temacie ;)ale w swoim 2,0v6 też miałem wydechowe na czerwony silikon
brzezin / 2011-10-21 17:31:45 /
sory, że odgrzebuje temat, ale utknąłem w temacie chłodzenia... mam wrażenie, ze ktoś robił przy moim silniku .
Spod filtra oleju(to zdaje się jest chłodnica oleju) idzie przewód jeden do pompy, a drugi wychodzi w okolicy aparatu zapłonowego i nie mam pomysłu gdzie go wpiąć. jakieś wskazówki?
Do nagrzewnicy chyba.
bobik liil / 2012-03-03 16:37:17 /
ale nagrzewnice juz mam podpiętą do tego króćca na kolektorze dolotowym z przodu
masz, ale źle ;)
michalch83 / 2012-03-03 17:30:21 /
No dobra Panowie.
wrzucam szkic silnika z oznaczeniami króćców
N1, N2 - króćce nagrzewnicy
FO1,FO2 - króćce filtra oleju
PW1, PW2 - króćce pompy wody
ZW1,ZW2,ZW3 - króćce zbiorniczka wyrównawczego
CH1,CH2,CH3,CH4 - króćce chłodnicy
KG1,KG2,KG3 - króćce górne, na kolektorze dolotowym
KD1,KD2 - króćce dolne, tam gdzie w 2,3 jest termostat
PG1,PG2 - króćce parownika
Jakby ktoś był na tyle miły i łopatologicznie powiedział co z czym mam połączyć, najlepiej na podstawie tego schematu.
Z góry dziękuję:)
jeszcze dodam tylko że ssanie mam elektryczne, nie przepływowe
KG1 ->F01 F02->N2 N1->PG2 PG1->PW1
KD1->KD3
KG2->ZW2
ZW1- OUT
ZW3-> KD2-------^--------CH3
CH4->ZW2------^------ZW2
(o ile KG2 to cienki króciec od termostatu, ZW1 przelew spod korka na zewnatrz)
Mysza liil (EM) / 2012-03-03 20:43:46 /
o ile mi wiadomo w gażnikowcach nie ma termostatu, trzeba go sobie wstawić. a przelewowy WZ1 leci na pogłogę że tak się wyrażę. jeśli się mylę proszę mnie sprostować
-------^-------- czy to oznaczaq trójnik?
jeszcze raz, bo mi to nie pasuje. wrzucam nowy rysunek, bo tamkten to może jakiś nieczytelny
N1, N2 - króćce nagrzewnicy
FO1,FO2 - króćce filtra oleju
PW1, PW2 - króćce pompy wody
ZW1,ZW2,ZW3 - króćce zbiorniczka wyrównawczego (ZW1 spod korka, przelewowy się zdaje,ZW2 cieńki w stronę chłodnicy
CH1,CH2,CH3,CH4 - króćce chłodnicy(CH4 aż się prosi, żeby podpiąć do ZW2, CH2 skierowany w stronę silnika, w tej perspektywie nie byłoby go normalnie widać, CH3 - skeirowany w stronę zbiorniczka, wyrównawczego na dole chłodnicy.
KG1,KG2,KG3 - króćce górne, na kolektorze dolotowym, podkreślam że dolot jest z 2,3, więc nie ma tu termostatu. W ogóle na tym schemacie go nie ma. kojaży mi się, ze powinien być na odcinku KG2-CH1.
KD1,KD2 - króćce dolne, tam gdzie w 2,3 jest termostat
PG1,PG2 - króćce parownika
Sorki, że tak dręczę, ale w 2,3 miałem kłopoty z przegrzewaniem i chcę to teraz poukładać jak należy
o i jeszcze taką pomoc dydaktyczną wrzucę. zadziwia mnie jeszcze kwestia króćców dolnych(tak gdzie 2,3 ma termostat) bo jeden z nich jest zaślepiony gumą z napisem motorcraft
Bo jeden ma być zaślepiony.
w tym co mysza napisał brakowało by tylko PW2 -> CH2
oraz tak po ludzku miało by sens, żeby zamiast KG2 z ZW2 łączyć trzebaby KG2 ->CH1 - bo to nawet rozmiarem pasuje. i wtedy by grało?
kolejne pytanie:
jakie macie wskazówki dotyczące ustawienia tego ustrojstawa?
kolejność zapłonu tka jak w 2,3?
tak, wszystko zostaje tak samo
a ma znaczenie kierunek przepływu płynu chłodniczego pod filtrem oleju? bo za pierona nie chce mi podejść przewód tak jak mysza napisał, a odwrotnie już całkiem znośnie.
Z punktu widzenia logiki nie ma to znaczenia.
Ale poczekajmy na punkt widzenia Myszy :]
troche popracował i wygląda na to, że wszystko jest w porządku, teraz tylko regulacje. udało mi się spalić przewody do masy i + na rozrusznik... tzn nie tyle spalić, co stopić izolacje. Kabelek + oparł się o kolektor wydechowy i długo nie trzeba było czekać. ponadto nie mam pomysłu co zrobić z pompkąelektryczna), która podaje za dużo paliwa (normalnie kipi i zalewa wszystko) w jaki sposób ją ustawić, żeby pracował silnik normalnie?
w sensie, ze może zrobić jej jakiś bajpas, albo może opornikiem zmieszyć zasilanie...
opornik to druciarstwo - masz gaźnik z powrotem, czy wersję z rozdzielaczem paliwa?
z powrotem, dla tego mnie troche dziwi, że tak pryska do okoła. na mechanicznej pompie w 2,3 nie było takich numerów.
A co to za pompa? Skąd ją wziąłeś? Może za wysokie ciśnienie podaje po prostu?
Z tym że, na zdorwy rozsądek ciśnienie nie powinno wywalać jeśli układ jest szczelny, nadmiar powinien lecieć do powrotu, więc: albo masz po prostu nieszczelne, albo przytkany powrót.
Łapserdak mam nadzieję że nie zapodałeś pompki elektrycznej od EFI do gaznika?
Do gazników są niskociśnieniowe pompki.
szczerze mówiąc to jest jakaś "pierwszalepsza" elektryczna pompeczka. z tego co pamiętam to jej przeznaczeniem był silnik 1,4 nawet nei wiem jakiego auta. ale po prostu ona chyba faktycznie generuje za duże ciśnienie.
Co z wężam? całe są? Powrót nie jest zatkany?
Jeśli układ jest ok, to może faktyczne ją jakoś zdław tyle.
Kurde no, ale m się wydaje, że zawór powrotu powinien załatwić sprawę...
Nkt wcześniej takiej zmoty nie robił? Wierzyć mi się nie chce....
Robili i pompkę elektryczna niskociśnieniową do gaźnika dali i działało.
toż już parę osób Ci pisało, że daje radę pompka elektryczna, ale musi być niskociśnieniowa lub zdławiona odpowiednio (regulatorem mechanicznym bądź napięciem),
powrót u Ciebie zapewne działa OK, ale restryktor nie pozwala na zejście tak dużej ilości paliwa :)
Flonder / 2012-03-26 14:13:37 /
Typowa pompka od EFI ma wydajność jakieś 2l/min. Żaden odpływ od gaźnika temu nie podoła. Sama rurka powrotna może znacząco podnieść ciśnienie paliwa.
Rozwiązaniem odpowiednie zdławienie pompki. Lub najlepsze rozwiazanie to wymiana na pompę niskociśneiniową.
Trójkąt / 2012-03-26 20:37:36 /
no to już wszystko jasne:) osobiście dławienia mechanicznego nie polecam. na elektrozaworze od gazu jest niezależy zawór mechaniczny. przykręcenie go do minimum nie rozwiązuje problemu. zostaje opornik(co jak ktoś zauważył jest druciarstwem) lub jedyne chyba sensowne rozwiązanie - pompka elektryczna.
Dziękuję za wszystkie wskazówki w tej kwestii:) temat na pewno się jeszcze rozwinie:)
czasem druciastwo jest jedynym wyjściem :D
nie mówie,że nie, ale jak sie da zrobić porządnie, to czemu nie?
hm, a dlaczego rezystor ma być druciarstwem? Jak kupisz odpowiedni ceramiczny i najlepiej przykręcony do radiatora to z pewnością obciachu nie będzie,
a jeśli to tak kogoś mierzi, to może zastosować tranzystor z prostym sterowaniem,
i będzie regulowane płynnie. Choć rezystor wydaje się być bardziej niezawodny.
za mało się znam na tym. trudno ocenić jaki opornik dobrać. jestem mechanikiem, a nie elektrykiem.
silnik pali, kopyto ma jak jasny gwint. chyba coś źle pomierzyłem z tym aparatem zapłonowym, bo nie dochodzi do końca jak go wkładam w blok, ale wswzystko działa. troche cieknie tui tam, ale pracuje. Mocniejszy jest od 2,3 bardzo mocno odczuwalnie. ciekawe jak wydzie spalanie..
Poza wszystkimi pierdołami w stylu powymieniać świece, kable, zredukować wycieki, wyregulować itp mam jeszcze jeden problem, który jest cholernie nieprzyjemny.
Mianowicie podczas ruszania(przy zasprzęglaniu, przy jeździe na półsprzęgle) straszliwie zgrzyta. byłem u 3, a w zasadzie 4 mechaników i nic nie stwierdzili. cmokają, gdybają ale nikt mi nie powiedział nic konkretnego. zacząłęm dzisiaj wyciągać skrzynię żeby się dostać do sprzęgła, ale jak już się wszystko trzymało na 2 śrubach zauważyłem, ze blacha między silnikiem a skrzynią była przygięta i tarła o koło zamachowe.
poprawiłem, złożyłem całość i dalej jest to samo. wiem, że trudno jest przez forum coś takeigo zdiagnozować, ale może chociaż da się coś jeszcze sprawdzić bez konieczności wyciągania skrzyni?
PZDR!
rozważania o tym, co mogłem zj***ć przy składaniu rodzą w zasadzie jedno pytanie - czy da się założyć tarczę sprzęgła na odwrót?
jap
kurna. no to czeka mnie zdejmowanie skrzyni;(
Rzeczywiście tarcza na lewą stronę założona:P
człowiek się uczy całe życie
Ty, ale ja żartowałem, że się da!!!
Dobre;-)
bobik liil / 2012-04-04 08:21:59 /
Dałem gościom żeby zrobili, bo wyciąganie trzeci raz skrzyni z autra bez kanału ani podnośnika to żadna frajda. podobno jak przykładali tarczę sprzęgła do koła zamachowego to odstawała 4mm bo się piasta opierała o śruby:P
jak to mawia mój bardzie doświadczony współpracownik inżynier:
errare humanum est - powiedział jeż schodząc ze szczotki ryżowej
Czy termostat z łady ma zamykanie krótkiego obiegu, czy to tylko trójnik jest?
Endryou / 2012-07-11 15:49:20 /
Ty, ale fajny! Skąd masz?
Heh ale to jest od lady model 88' czy juz 2010 ? :p
jacob81 / 2012-07-11 17:42:51 /
A od jakiej ma być? Jeszcze nie kupiłem :)
Endryou / 2012-07-12 07:32:35 /
nikt nie wie ? To jakie macie termostaty przy tych wydumkach?
Endryou / 2012-07-14 13:50:39 /
tak. to jest termostat przełączający obieg z małego na duży
granadziarz_3M / 2012-07-14 23:08:07 /
Ja mam scorpiowy trochę przystrzyżony po obwodzie, żeby się w węża zmieścił :]
dZięki, to kupuje taki z łady.
Raul termostat masz od kosiary? fajniejszy ale cena tego zwala z nóg
Endryou / 2012-07-18 12:22:19 /
niee, zwykły - wyjąłem z kolektora i przystrzygłem diaksem po obwodzie.
ja jeżdżę bez. i w sumie nie odczuwam nic w tym złego, poza tym, że na zimnym nie chce pracować ha gazie, ale to bardziej chyba zasługa z innej bajki.
inne pytanie. w 2,3 był manometr ciśnienia oleju, w desce.
da się to gdzieś wkręcić w 2,9? żeby wykorzystać wskaźnik? myślałem nawet, żeby nawiercić dziurę, ale troche niebezpieczne są wióry.
można wkręcić w to samo miejsce, tam się nic nie zmieniło
albo dotoczyc trójnik żeby nie zabierać kontrolki, gwint z tego co mnie pamiec nie myli to 1/4 npt
aaannnd / 2012-07-19 13:36:52 /
zwykły?, a mały obieg masz stale otwarty czy jak?
Kiedyś też jeździłem bez ale silnik dało sie nagrzać tylko na postoju albo przy pałowaniu, przynajmniej na chłodnicy ze scorpiona
Endryou / 2012-07-24 17:25:25 /
obieg mały otwarty na stałe, obieg duży dołączany równolegle termostatem
i nie przegrzewa sie?
Endryou / 2012-07-25 09:04:55 /
nie, wszystko jest okej - wszystkie układy tak działają...
Witam.
Odgrzeje starego kotleta, czy coś sie dzieje w temacie ? Jak sprawy sie mają ?
Myślę nad silnikiem V6 2,9 na 6 gaźników z motocykla i śledzę tematy co i jak.
PazurV6 / 2013-08-15 21:40:57 /
Będziesz miał problemy z synchronizacją tego pakietu. Pogadaj sobie z kimś kto ma stare Lambo czy Ferrari V12, tam zwykle jest sześć gaźników i to one właśnie zciągają właścicieli na co tygodniową regulację do serwisów. To jest dobre w samochodach wyczynowych gdzie wyścig oblecisz zanim się to rozstroi.
Nie wiem też czy robiłeś kiedyś regulację czterech gażników? Ja to robię bardzo często i samego kręcenia trzema śrubkami jest na 20 minut. Poza tym jest pewien techniczny problem a mianowicie połączenie przepustnic. Jak wiesz, w pakiecie R4 z moplika wszystkie przepustnice są połączone nie linkami a poprzez sztywne przeguby. Tak też będziesz musiał połączyć pakiet V6 czyli potrzebujesz trzy pary gażników, Między gażnikami każdej pary musi być regulacja oraz między każdą parą gaźników także. Wykonanie takiej mechanicznej plątaniny dźwigni będzie już nie lada wyzwaniem a wszystko musi być sztywne i pozbawione jakichkolwiek luzów, inaczej cały układ będzie pracował jak mu się będzie podobało a praca silnika będzie nierówna, moc mała, będzie się dusił przy dodaniu gazu lub zalewał świece.
Rozwiązaniem może stać się pakiet gaźników od Hondy F6C Valkyrie. To fabryczny pakiet sześciocylindrowego boksera o pojemności 1500. Pozostanie jedynie pytanie o średnice gardzieli a jak te wystarczą to poczarujesz z dyszami i może będzie to działało.
zapek??? !G.O.P! / 2013-08-16 07:02:14 /
Ja myślę, że gardziele zawsze wystarczą - zobacz jakie masz pole przekroju dolotu dla 2.9
Natomiat ja bym poszedł w trzy gaźniki zamiast sześciu - po jednym dla każdej pary cylindrów. Wtedy i kolektor dużo łatwiej do tego wymodzić i gaziory dobrać.
Miałem ruszać z takim projektem, ale jakoś ciągle czasu brak...
mam zaczety projekt 2.9 na 3 gaźnikach, sfrezowany kolektor, gaźniki przygotowany materiał na krućce, ale nie mam czasu tego ruszyć. jak znajde czas to porobie fotki. w brew pozorom nie jest to jakieś karkołomne zadanie, ale bez frezarki i spawania al. się nie obedzie.
z 6 gaźnikami nie bedzie problemu z srednicami gardzieli, a można je połączyć w zestawy 3+3, czyli trzeba wykonać tylko jedno łączenie przepustnic. problem polega na tym że miedzy kapami zaworów jest piekielnie mało miejsca, i nie da się ich upchnąć, trzeba uciekać do góry, a zetem wydłużać kolektor, co samo w sobie jest zaprzeczeniem idei 6 gaźników. no i bedzie duuużo wystawać ponad maske.
fordofil / 2013-08-16 16:03:17 /
O, z czego wziąłeś gaziory? Poziome, czy pionowe?
nie lepiej pokleić kolektor pod 4bbl np. hooley'a którego idzie kupić w sensownych pieniądzach NOWEGO z kompletem regulacyjnym?
Zależy co dla kogo oznacza pojęcie "sensowne pieniądze".. :)