Jw. czy w takiej pompie jest to normalne że jest mała dziurka??? Bo sam nie wiem czy to cieknie z uszczelki (są nowe) czy z tej dziurki. Dziurka ma jakieś 2 mm x 5 mm.
Pablo88 / 2011-02-12 14:50:18 /
jak z dziurki to pompa do wymiany,uszczelniacz się skończył na łożysku
Ta dziurka służy do ewentualnego nasmarowania łożysk na wałku pompy, jeżeli chodzi Ci o tą samą co mi.
Killer vel M-maniac / 2011-02-12 14:53:42 /
No to trzeba będzie wymienic pompe i zobaczyć czy to dokładnie to. Bo zatkanie tej dziurki nie pomoże?
Pablo88 / 2011-02-12 15:02:05 /
Pomoże,ale to nieprofesjonalne:P
Na dojazd możesz tam wkręcić jakąś śrubkę...a pompa do wymiany i tyle:/
bon / 2011-02-12 15:07:17 /
Pompy we Fordzie maja smarowniczke? Ale czad. Normalnie sie tam wtlacza smar towotnica?
pmx (wiewior;) / 2011-02-13 00:26:29 /
Nie do końca... To jest taki otworek w kształcie prostokąta, do niego możesz napsikać jakiegoś smaru...
Szafa !G.O.P! / 2011-02-13 11:30:19 /
A istnieje mozliwosc sprawdzenia pompy bez jej wkładania? Własciwie czy nie cieknie z tej dziurki. Bo przed so chyba z 6-7 razy wkładałem i wyciągalem pompy ;/
Cinekas 3M / 2011-02-13 12:38:40 /
tak jest,kupić nową:)
Fakt, to z 50 kosztuje do OHCa ;) Ale czasem i nowa nie działa ;)
Mysza liil (EM) / 2011-02-13 16:54:42 /
@kozi
Pewnie! Zwłaszcza przed zlotem, wieczor prawie noc ide do biedronki "Poproszę nową pompe wody do ohc"?
Cinekas 3M / 2011-02-13 17:49:54 /
Szafa, co chcesz zmarować w pompie , ktorej uszczelenie jest "smarowane" przez plyn chłodzący a łożyska są osłonięte.
marian212 / 2011-02-15 17:14:29 /
Powierzchnię wewnętrzną co by rudzielec nie siedział:)
Szafa !G.O.P! / 2011-02-15 17:23:27 /
Szafa Ty ode mnie to się odczep co ;p
Grzesiek_Rudy / 2011-02-15 17:37:02 /
Witam wszystkich! Nie chciałem zakładać nowego wątku na temat pompy wody, więc postanowiłem zapytać tutaj. Problem mam z kupnem pompy do R4/2.0 OHC w capri, a w sumie to ze zbyt dużym wyborem i wachlarzem cenowym. Na samym początku chciałem kupić pompę z tej aukcji: http://allegro.pl/ford-capri-sierra-taunus-transit-pompa-wody-dolz-i1701911348.html ale sprzedawca odpisał mi: "Z tego co mi się wydaje były dwa rodzaje pomp. Wizualnie były takie same, różniły się tylko tym, że w jednej była wersja na gwint, a druga była bez gwintu. Ta moja jest bez gwintu" No i zwątpiłem... Ogólnie to na allegro jest tego sporo: http://allegro.pl/pompa-wody-ford-capri-sierra-taunus-scorpio-i1718117531.html i http://allegro.pl/pompa-wody-ford-sierra-transit-ohc-i1705918254.html Moje pytanie, od czego zależy cena (poza firma) skoro wszystkie pasują do mojego silnika? I jaką najlepiej kupić? Z góry dziękuje za odpowiedź i przepraszam za długość posta:)
Kropla / 2011-07-16 12:58:28 /
O jaki gwint chodzi???
bon / 2011-07-16 13:33:36 /
Pewnie o gwint na pompie gdzie wisco się montuje.
przy tej z gwintem może być problem z kółkiem paska, może być za mały otwór w środku i dokręcając złamiesz jedno z czterech ramion pompy:)
Także zwróć uwagę czy kółko ładnie siada, jak nie to wystarczy inne kółko i pompy to raczej szukaj z metalowymi łopatkami.
AndrzejKudowa / 2011-07-16 14:18:06 /
Własnie ja takową pompę z gwintem pod wisko(u mnie zwykły wiatrak) zamieniłem na zwykłą i wszystko siada bez problemu.
bon / 2011-07-16 14:29:03 /
Ja cztery lata temu też zmieniałem pompę z tej z gwintem na wisco na zwykłą i też wszystko pasiło - koło pasowe pasowało bez bólu :)
BARTEK#1925 / 2011-07-16 21:23:25 /
A czy firma robi jakieś większe znaczenie? Bo mam do wyboru Dolz, Airtex, Proline, LJM, i Motorcraft. Macie jakieś doświadczenie? Coś polecacie?
Kropla / 2011-07-17 14:31:01 /
Motorcraft !! :)
PiotrekGran / 2011-07-17 14:51:21 /
Ktoś przerabiał motyw pompy wody do OHC'a w której brakuje tego 1mm "mięsa" na którym centruje się koło pasowe? Bo z tego co widze mam lekkie bicie przez to że jedynie na śrubach koło pasowe się ustawia -> jakiś pomysł co za podkładkę pan tokarz ma zrobić, jakieś wymiary?
Tom'ash / 2013-06-03 21:15:16 /
Właściwa pompa powinna załatwić sprawę.
Mysza liil (EM) / 2013-06-03 22:29:43 /
też mnie to boli że ten kto robił mi silnik nie zakupił "właściwej pompy" tylko takie cuś, zastanawiam się jak to "naprawić" bo chwilowo to na coś innego potrzebuje dolary... Jak się wkurwie to zajrze do śmietnika i znajde starą i będzie pewnie git
Tom'ash / 2013-06-03 22:48:52 /
Miałem kiedyś podobnie i dałem podkładkę. Skończyło się pęknięciem flanszy, wymiana chłodnicy bo wisko ją zeżarło oraz wymiana głowic po ugotowaniu.....
dobra drodzy forumowicze a więc tak: nie kupujcie pompy wody DOLZ model f-111 jeżeli nie macie jakiegoś innego koła pasowego. Czy ktoś jest w stanie mi powiedziec jakie kolo pasowe by było na ten trzpień?
sedno sprawy: pompa Dolz f-111 wg katalogów pasuje do naszych OHC tyle że koło pasowe nie centruje się na trzpieniu a na śrubach co powoduje lekkie bicie zdj1.
co ciekawe Dolz produkuje właściwą pompe pod numerem f-112 zdj2.
i teraz pytanie: jakie do jasnej ciasnej kolo pasowe pasuje do DOLZ F-111? po co oni to produkują?
Mam 2 koła pasowe (sierra alternator 2 paskowy, 1 paskowy taunus z wisko) ani jedno ani drugie nie pasuje.
Tom'ash / 2013-06-09 12:37:16 /
Bo ta pompa jest do jednopaskowego bez wisko.
Mysza liil (EM) / 2013-06-09 19:59:04 /
mam koło pasowe również z jednopasowego bez wisko, jemu też brakuje tego 1mm...
Tom'ash / 2013-06-09 22:12:03 /